Světová premiéra elektromobilu Porsche Taycan: 4. září 2019

Porsche chce ze svého prvního elektromobilu jménem Taycan udělat opravdu velkou událost. Auto představí simultánně ve světové premiéře na třech místech světa.

Porsche Taycan zatím řídilo jen pár vyvolených. Kromě Marka Webbera, jezdce Formule 1 a Porsche Le Mans, který také bude auto prezentovat při světové premiéře, to byl také Jonny Smith z Full Charged (viz. video v článku).
foto: Porsche

V Německu, Číně a – překvapivě – Kanadě se souběžně 4. září 2019 představí elektromobil Porsche Taycan. Živý stream z celé akce bude možné sledovat na webu Porsche.

Porsche Taycan je elektromobil, který se konečně má vyrovnat Tesla Model S. Nabídne 80kWh nebo 96kWh baterii pro dojezd až 500 km.

Rychlonabíjení bude díky 800V systému možné 250 kW a od roku 2021 až 350 kW. Výkon auta bude od 240 kW do 360 kW. Odhadovaná cena elektromobilu Porsche Taycan činí £120 000, v přepočtu asi 3,4 mil. Kč.

27 Comments on “Světová premiéra elektromobilu Porsche Taycan: 4. září 2019”

    1. 800V baterie je pro elektromotor ale nabíjet půjde i na
      800V baterie je pro elektromotor ale nabíjet půjde i na 400V. Auto pozná u jaké nabíječky je a samo si přepne baterie na půlku a bude je nabíjet 400V, obě paralelně. Už se o tom někde psalo, a není to žádný problém, stejně jako nabíjet EV co má AC 11kW nabíjení (11kW jsou v podstatě 3x jednofázové 3,5kW nabíječky), tedy lze jen na jedné fázi 7,2 kW, když ostatní nejsou k dispozici a je dostatečné jištění.

      1. Vždycky jsem si myslel, že třífázová nabíječka 11kW je
        Vždycky jsem si myslel, že třífázová nabíječka 11kW je založena na tom že má tři fáze krát 3,5 kW to znamená, že v případě nabíjení jednou fází má pouze 3,5 kW, vy píšete že to tak není, jak tedy z jedné fáze udělá 2 nebo 3?

        1. Autu je jedno, jestli to jsou ve skutečnosti tři různé
          Autu je jedno, jestli to jsou ve skutečnosti tři různé fáze, nebo jedna rozpletená na tři. Pokud bude jištěna 48 A (=3×16), pak opravdu stačí jedna. Tři rozdílné fáze jsou potřeba jen pro točivé stroje, protože díky posunu fází se vytváří točivé pole. U nabíječek se síťové napětí nejprve usměrní a pak se s ním pracuje, tudíž se nerozlišuje, co je to za fáze.

          1. Já si fyzicky představují trojfázový usměrňovač, tedy
            Já si fyzicky představují trojfázový usměrňovač, tedy kde přicházejí 3 fáze a výstup je stabilizované napětí. Kdysi jsem něco podobného dělal, 6-ti tyristorový usměrňovač 400V a samozřejmě každá fáze tam být musela, aby to fungovalo a bylo to řízeno digitálně. Tohle je trochu asi jinak.

              1. Chápu, pokud jsou tam 3 samostatné usměrňovače 230V/32A,
                Chápu, pokud jsou tam 3 samostatné usměrňovače 230V/32A, to není problém, pak má ale každý 7,2 kW výkon, tedy dohromady 22 kW? Jinak by to totiž nešlo. Pokud ale výrobce uvádí 11 kW, pak je někde chyba a každý usměrňovač by musel být 230V/16A, ale pak zase jedna fáze nikdy nedá 7,2 kW ale pouze 3,6 kW.

                1. Tak běžně se dává 1x 3,6 kW, pokud jsou 1f a mají 7,2 a
                  Tak běžně se dává 1x 3,6 kW, pokud jsou 1f a mají 7,2 a někdy i jen 6,6 kW, tak to klidně uvnitř můžou být dva zdvojeny.
                  I Tesla dřív používala dva paralelně na 22kW a teď už dává „jen“ jeden a ten má cca 1x 5,5 kW na fázi.

                  Pokud výrobce uvádí 11kW, tak tím většinou myslí 3x 3,6 kW. Tak to má např. BMW I3 a u ní lze uvnitř nastavit jestli se dá nabíjet 3f a potom je to těch 11 kW nebo jen 1f a ona si uvnitř přepojí dva paralelně a jeden nepoužije.

  1. u VW koncernu je to časově na dlouhé lokte…takže 4.9.19
    u VW koncernu je to časově na dlouhé lokte…takže 4.9.19 to představí jaro 2020 si můžou ty predobjednavkáři něco vykonfigurovat podzim 2020 začne výroba v lednu 2021 zjistí že nemají dostatek baterii (ty vybrali už do e-trona) jaro 2021 sehnali aspoň baterie pro vozy z předobjednávky léto 2021 finančně jim to neštimuje price up na £175.000 podzim 2021 prvních 10.000 ks prodaných Taycanů

    1. Mně se zas začíná líbit takhle s velkými světly.
      Mně se zas začíná líbit takhle s velkými světly. (Ideálně kdyby byly opravdový.)

      Až to maskování sundaj a zbyde z toho šikmovokej tuctuvej agresivní vzhled a la dnešní auta, ať už asijci nebo VW, dost se u mě propadne. Sice nejsem cílovka, ale zdá se, že se ubíraj od tradičního Porsche designu pryč, asi si myslí, že originalita v podobě e-pohonu bude stačit.

      1. Bude to vypadat skoro jako koncept, možná kromě klik,
        Bude to vypadat skoro jako koncept, možná kromě klik, protože ty jsou na tomhle předprodukčním kuse nasazený opravdu divně.

        Mimichodem ty čtyři světlýlka do čterečku v každém světle už mají Poršáky trochu dýl, takže to není až taková novinka. Viz Spider 918
        https://i.ytimg.com/vi/f6nUofyOlGM/maxresdefault.jpg
        nebo Panamera
        http://assets.superstreetonline.com/f/113209615.jpg?width=&height=

Napsat komentář