Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou
Ropný zlom už příští rok?SVĚT
Ropný zlom už příští rok?
Říše středu omezuje vývoz vzácných kovůČÍNA
Říše středu omezuje vývoz vzácných kovů
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!

Švédský podnikatel si pořídil dvojici nabíječek Tesla Supercharger

Jan Horčík - 15 Červen 2015

Automobilka Tesla Motors úspěšně buduje svou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger prakticky po celém světě. Švédský podnikatel Mikael Blomqvist si aktuálně pořídil dva Superchargery ke svému obchodu.auto rychlo-nabíječky Tesla Supercharger pro elektromobily Tesla

Automobilka se rychle blíží k 500 nabíjecích stanic Supercharger po celém světě
foto: Mikael Blomqvist

Mikael Blomqvist je pochopitelně šťastným majitelem elektromobilu Tesla Model S. Kromě toho je také úspěšným podnikatelem, takže se mohl s Tesla Motors dohodnout na instalaci tzv. "Destination chargerů".

To jsou méně výkonné nabíječky s jejich pomocí Tesla buduje sekundární nabíjecí síť v hotelech, resortech a jiných podnicích.

Jenže jejich výkon Blomqvistovi prostě nedostačoval, a tak se rozhodl Teslu oslovit jako zájemce o skutečný Supercharger. Nakonec se s automobilkou dohodl na nákupu dvou nabíječek o výkonu 60 kW, tedy zhruba polovičním než kolik mají běžné Superchargery. Cena prý byla "nižší než kolik stojí auto" (myšlen Model S).

Už dříve Tesla nicméně zmínila, že cena jednoho Superchargeru je kolem $55 000 (v přepočtu asi 1,25 mil. Kč). Zajímavé je, že prozatím Tesla neprodávala, nebo to alespoň nepřiznávala, Superchargery soukromým osobám. Ale koneckonců - proč ne?

 

Hmm, slavné jméno. Pro méně sečtělé je Mikael "Kalle" Blomquist dětský detektiv v knížkách Astrid Lindgrenové a jeden ze dvou hlavních hrdinů trilogie Milénium od S.Larsonna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, mám pronajatého Nissana Leafa na delší dobu, možná ještě delší než plánuji, protože se mi ho nechce vzdát. Pokud by někdo chtěl svézt není problém. Díky němu jsem v mojí firmičce také vyvedl zásuvku 230V 16A a 400V 32A pokud by někdo z Vás potřeboval v Chlumci nad Cidlinou nabít, není problém, zásuvka je volně dostupná. Nechci si dělat reklamu proto kontakt najdete dle jména.

Obrázek uživatele Radovan

Chci dělat reklamu, protože nabíjecích míst není nikdy dost a se 400V 32A pětikolík obzvláště http://www.novakola.cz/kontakt.php#nabijeni. Současně Vám pane kolego doporučím zaregistrovat svoji zásuvku (musí být nonstop veřejně k dispozici a bezplatná) do sítě těchto zásuvek www.drehstromnetz.de se všemi důsledky (obdržíte adresy ostatních poskytovatelů této sítě) a můžete tak cestovat a dobíjet Nissan Leaf na mnoha místech Německa a dosti rychle (předpokládám, že máte palubní nabíječku 6,6 kW).

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A já se tu budu zase opakovat, že by se po republice našlo statisíce nabíjecích míst, protože téměř každý rodinný dům má přípojku na 380 V. Ale kdo si dovolí nabídnout zásuvku k veřejnému použití, když musí platit proud?? :(

Kdyby byl na trhu přístroj, který by se dal mezi zásuvku u majitele a veřejnou zásuvku, a který by účtoval spotřebovanou elektřinu tak, aby ji nemusel platit majitel, určitě by se našlo hodně lidí, kteří by ten přístroj měli doma..

Ale museli by být nějak motivováni apod..

Obrázek uživatele Radovan

Když se projedete po Evropě, tak snaha už je. Narazíte třeba na malé mincovní automaty, kde až vložením mincí začne do zásuvky jít proud po určitou dobu. Taková věcička podpořená kampaní za čistý vzduch ze strany úřadů (mohly by ji mít v první fázi všechny městské úřady před svými budovami) by mohla mít dalekosáhlé důsledky. A současně minimální nároky na rozpočet. Bohužel výrobce netuším, ale mohl by to být pěkný námět pro naše. Pár drobných na parkoviště vždy máte a pokud nebude cena proudu přemrštěná, rázem může mít "elektrickou benzínku 400V 16 nebo 32A" před rodinným domkem každý.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za komantáře, ano zásuvka je dostupná nonstop. Placená není pokud jde o přátelskou výpomoc, pokud se mi tam bude 3 krát denně nabíjet tesla s 85kwh tak samozřejmě toto nelze :-) Pokusim se zásuvku na mapy umístit. Přeji Vám hezký den a pokud by měl někdo cestu přez Chlumec nad Cidlinou klidně se zastavte nabít a na kus řeči :-) Pokud je někdo nadšenec do elektromobility jako já, může se přijet podívat mimo elektrokol i na rozpracované elektro krosky, jedna střední na kolech 14/17 a druhá velká 18/21

Dobrý deň, dovolil som si Vaše nabíjacie miesto pridať aj na OpenChargeMap: http://openchargemap.org/site/poi/details/47955
(V prípade, že by Vám to vadilo ho odtiaľ môžem odstrániť.)

Obrázek uživatele honza.t

Svou nabídku můžete také veřejně sdílet na >>>
http://www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3%ADjec%C3%ADch_stanic

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajimalo by me kdy se podobneho podnikatelskeho zameru chytne nejaka sit cerpacich stanic, pac momentalne k nim zadny majitel elektromobilu nema duvod vubec jezdit, pritom kdyby treba Benzina ke kazde sve cerpacce v CR dala 2 stojany, a verim ze za smesne penize treba ve spolupraci s CEZem nebo EONem, tak jim tam majitele elektromobilu nejen zastavej na dobiti, ale pravdepodobne i utrati nejake penize v marketu ktery ma kazda jejich benzinka, o zakazniky by tak neprisli, ale naopak by nejake ziskali, ostatne i ty markety se na benzinkach zrizuji k navyseni zisku

Možno je to mimo tému, ale dobíjacie stanice na elektromobily už buduje na Ukrajine sieť čerpacích staníc OKKO. Má ich už 35.
Link na mapu staníc:
http://okko.ua/en/network_map.
V menu "Services" kliknite na "Charging electric cars". Zobrazí sa zoznam nabíjacích staníc na celej Ukrajine.
Najbližšia stanica za hranicou je v Solomonove pri Čope (cca 25 km od Sk-Ua hranice).

Obrázek uživatele Radovan

Naopak, za každý další odkaz a praktické zkušenosti se sítí nabíjecích stanic v okolních státech jsme my majitelé elektromobilů rádi. Hodně to zvyšuje jejich využití. Osobně marně pátrám směrem na sever v Polsku, protože z Ostravy to mám za rohem. Ale zatím nic. Na ostatní světové strany pohoda, Slovensko je na tom díky Greenway se sítí rychlonabíječek CHAdeMO zdaleka nejlépe. Kam se hrabe Rakousko či Německo, kde je to hodně roztříštěné a většinou pomalé nabíječky. Byť je jich velmi hodně.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pomalé dobíjení by se dalo zaplatit útratou v marketu za kávu apod. Myslím si ale, že většina lidí včetně majitelů byznysů bere elektromobily jako něco tak okrajového, že nemá smysl to řešit. Chtělo by to nějaké story jako "mám restauraci a získal jsem nové klienty díky elektromobilitě již dnes".

Je jen otázka času, kdy na budování nabíjecích stojanů přistoupí. Závisí to na poptávce. Zatím spíše zdržují, ale určitě se přístup změní, jakmile se elektromobilita ještě více rozšíří. Je zde ale jedno podstatné omezení. Domnívám se, že bez blízkosti VN vedení (u nás 22KV) to nepůjde. Ono je 22KV celkem běžné vedení, například se tak přenáší el. energie mezi vesnicemi (vdálenost v řádu km), ale úplně všude to není.

---

hariprasad

V ideálním světě by to bylo logické přizpůsobování se evoluci ze strany velkých firem. Jenže velké firmy, korporace se prostě bojí,nebo nechtějí podpořit konkurenční byznys, i kdyby byl konkurenční symbolicky. Eloktromobilista je prostě pro ně nepřítel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...Destation chargerů... má být Destination chargerů :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Napraveno, díky.

---

šéfredaktor magazínů Hybrid.cz a Ekologické bydlení

Obrázek uživatele Radovan

Tak každý podle svého vkusu a možností, že ano. Já si pořídil silnější kabel na dobíjení Peugeotu Ion (230V 16A) a ten slabší od výrobce (230V 10A) mám pověšený v garáži, kdykoliv k dispozici. Takový můj malý Losercharger :-).
No a aby i moje komunita Ion/Zero/iMiev nebyla ošizena, mám před domem na parkovišti pro ně zdarma Freefastlosercharger, zásuvku 230V 16A, z které si mohou nabíjet tím rychlejším kabelem :-))).
A dokonce jsem švéďáka trumfnul, páč mám na střeše FVE, takže mám de facto verzi Tesla Supercharger se zastřešením fotovoltaikou. :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 33 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono je taky otázkou, jestli tem poloviční výkon není způsobený spíš tím, že mu prostě víc distributor elektřiny v daném místě neumožnil.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články