Březnové a dubnové výsledky prodejů aut do zásuvky v Norsku a Švédsku potěší i překvapí. V Norsku vládl elektromobil Audi e-tron.
foto: Audi
Jakkoliv jsou Norsko a Švédsko sousedé a tamní trhy s novými auty pomalu začínají ovládat auta do zásuvky, zároveň je tam vývoj velmi odlišný. Zatímco Švédi s převahou preferují plug-in hybridy, Norové zase kupují hlavně elektromobily.
Ve Švédsku se během dubna 2020 dostal podíl aut do zásuvky na 23 %, celkově za celý letošní rok je to 27 %. Může za to zejména celkový propad trhu s novými auty o 38 %. Podíl čistých elektromobilů na celkových prodejích aut do zásuvky je tam 29 %.
Letos nejprodávanějším autem do zásuvky je domácí Volvo S/V60 PHEV s 2320 kusy za rok 2020 a 429 v dubnu. Druhý je Volkswagen Passat GTE (1841/410), následují Kia Optima PHEV (1536/254), Mitsubishi Outlander PHEV (1337/152) a až na pátém místě je Tesla Model 3 (1325/76).
Pro zajímavost, Audi e-tron je na osmém místě (789/146), Škoda Superb iV na čtrnáctém (501/140). Ještě v březnu přitom byla nejprodávanějším autem do zásuvky ve Švédsku právě Tesla Model 3 (1084).
Pro Norsko máme zatím poslední data za březen 2020. Během toho měsíce dosáhl podíl aut do zásuvky neuvěřitelných 75 %, jen elektromobilů pak 56 %. Pokud se k tomu přidají klasické hybridy, je to dokonce 82 %! Na diesel zbylo 10 %, na benzinová auta dokonce jen 7,7 %.
Překvapivě nejprodávanějším autem do zásuvky za první tři měsíce letošního roku je v Norsku elektromobil Audi e-tron (3754) právě díky extrémně silnému březnu (1681). Druhý je Volkswagen e-Golf (1902/650), třetí Nissan Leaf 40kWh (1368/518), dále Hyundai Kona Electric (1252/525) a Tesla Model 3 (1216/997).
Ale to přece není možné, v Norsku způsobují elektroauta
Ale to přece není možné, v Norsku způsobují elektroauta blackouty a ve Švédsku zase není kde nabíjet. Psali to v novinách, černé na bílém. Konkrétně Autokokotforum a Blůmberg. :))))
Tak to je docela husty. E-tronu se prodalo skoro 3x tolik nez
Tak to je docela husty. E-tronu se prodalo skoro 3x tolik nez TM3.
Důležité jsou celkové prodeje za rok. Dokážu dobře
Důležité jsou celkové prodeje za rok. Dokážu dobře pochopit, že mnoho lidí nechce TM3 i třeba jen kvůli elektrickému kufru, SUV posezení apod. Navíc je dost dobře možné, že to jsou nějaké nakumulované objednávky, vyčkávání zákazníků Tesly na Model Y apod.
Navíc to není špatně, že Tesla nebude nejprodávanější – bude se muset výrazně rozšířit nabíjecí infrastruktura a celý trh se stabilizuje a zákazník si vybere to co bude chtít.
Posezení v TM3 je prostě hodně nízko a je to dost specifické i tou vysokou podlahou, což prostě není pro každého.
To není tak překvapivé. SUV se prodávají lépe než
To není tak překvapivé. SUV se prodávají lépe než sedany.
Řekl bych, že to je přirozený vývoj. Tesla 3 měla hodně
Řekl bych, že to je přirozený vývoj. Tesla 3 měla hodně předobjednávek a ty se už zřejmě povedlo splnit. Takže to byl takový ten počáteční boom, těžko kdo mohl čekat, že americký sedan bude nejprodávanější EV v Evropě. A v tom Norsku se teď lépe prodává i eGolf. Prostě za chvilku se to srovná v celé Evropě, Norsko je takový ukazatel jak to asi bude ve zbytku Evropy za nějaký čas, řekl bych.
Chtělo by to nějaké statistiky srovnání před a po
Chtělo by to nějaké statistiky srovnání před a po nástupu elektromobilů a čistotě ovzduší třeba ve městech.
vzhledem k tomu ze celkovy podil tam elektromobili maji stale
vzhledem k tomu ze celkovy podil tam elektromobili maji stale pod 10%, tak se zatim nedaji cekat nejak vyraznejsi zmeny treba u toho ovzdusi, ta vira ze se meni veci hned je v posledni dobe silena
to je jako predstava ze kdys sem zavreny v garazi s nastartovanym spalovacim motorem v aute, tak hned jak se vypne motor tak se bude razem dychat lepe 😀
Tak třeba u mě v garáži už to spalinami přestalo čpět.
Tak třeba u mě v garáži už to spalinami přestalo čpět. A jestli tam letos vymaluji, zmizí i očouzení zadní stěny. 😎
Chápu, že jim teď v asfaltu nazačnou kvést karafiáty,
Chápu, že jim teď v asfaltu nazačnou kvést karafiáty, ale určitě musí být nějaké informace z měřících stanic u silnic, tak jako v DE. Zajímalo by mě, jestli tam došlo alespoň k nějakému zlepšení.
https://chmibrno.org/blog/2020/04/10/snimky-z-druzice-sentinel-
https://chmibrno.org/blog/2020/04/10/snimky-z-druzice-sentinel-5p-aneb-zmena-koncentraci-no2-oproti-roku-2019-cr-evropa-svet/