Superluxusní jachta Savannah má hybridní pohon

Nizozemská loděnice Feadship, výrobce luxusních jachet, aktuálně spustila na vodu loď, kterou označuje za světově první hybridní super-jachtu. Plavidlo dlouhé 83,5 metru kombinuje dieselový agregát, elektromotory a baterii – podobně jako v hybridních autech.

Stavba superluxusní jachty Savannah trvala téměř čtyři roky a podílelo se na ní více než tisíc lidí.
foto: Feadship

Luxusní jachta Savannah má místo pro majitele jachty, 10 hostů a 22 až 26 členů posádky. Její trup je vyroben z řady pokročilých materiálů, včetně nerezové oceli, hliníku, skla a kompozitních panelů.

Hlavní pohonnou jednotkou je čtyřtaktní dieselový motor Wärtsilä 9L20 o výkonu 1800 kW. Ta může vyrábět díky třem generátorům Caterpillar elektřinu pro lithium-iontové baterie. Díky tomu klesá spotřeba proti běžné jachtě až o 30 %.

auto superluxusní jachta hybridní pohon

Loď využívá dvou proti sobě obrácených šroubů.
foto: Feadship

V nízkých rychlostech se může jachta pohybovat extrémně tiše pouze na elektrický pohon. Při potřebě vyšší rychlosti se do činnosti zapojuje dieselový motor. „Možnost vybrat si mezi dieselovým, diesel-elektrickým a plně elektrickým pohonem je skutečně výjimečná,“ komentoval věc Ted McCumber, manažer projektu.

Detaily o interiéru jsou víceméně tajné, nicméně je známo, že v podpalubí se nacházejí speciální vyhlídkové kabiny, kterými je vidět přímo pod vodu. Stejný výhled pak nabízí i bazén na palubě.

auto superluxusní jachta hybridní pohon

foto: Feadship
Feadship

14 Comments on “Superluxusní jachta Savannah má hybridní pohon”

    1. Máte pravdu, ale čo je
      Máte pravdu, ale čo je dnes úsmevné, sa raz možno stane skutočnosťou 🙂

      Ked nasledujúci prototyp Mercedes Vision G:
      hybrid.cz/mercedes-vision-g-code-jezdici-solarni-panel

      …vraj plánuje „nátěr, ktorý dokáže sbírat i statickou elektřinu, např. z otírajícího se větru“,

      …možno by taký špeci náter na lodi dokázal niečo podobné aj z otierajúcej sa vody. Prúdie ako prúdenie. Kto vie? 🙂

Napsat komentář