Superluxusní jachta Savannah má hybridní pohon

Jan Horčík - 09 Únor 2015

Nizozemská loděnice Feadship, výrobce luxusních jachet, aktuálně spustila na vodu loď, kterou označuje za světově první hybridní super-jachtu. Plavidlo dlouhé 83,5 metru kombinuje dieselový agregát, elektromotory a baterii - podobně jako v hybridních autech.auto superluxusní jachta hybridní pohon

Stavba superluxusní jachty Savannah trvala téměř čtyři roky a podílelo se na ní více než tisíc lidí.
foto: Feadship

Luxusní jachta Savannah má místo pro majitele jachty, 10 hostů a 22 až 26 členů posádky. Její trup je vyroben z řady pokročilých materiálů, včetně nerezové oceli, hliníku, skla a kompozitních panelů.

Hlavní pohonnou jednotkou je čtyřtaktní dieselový motor Wärtsilä 9L20 o výkonu 1800 kW. Ta může vyrábět díky třem generátorům Caterpillar elektřinu pro lithium-iontové baterie. Díky tomu klesá spotřeba proti běžné jachtě až o 30 %.

auto superluxusní jachta hybridní pohon

Loď využívá dvou proti sobě obrácených šroubů.
foto: Feadship

V nízkých rychlostech se může jachta pohybovat extrémně tiše pouze na elektrický pohon. Při potřebě vyšší rychlosti se do činnosti zapojuje dieselový motor. "Možnost vybrat si mezi dieselovým, diesel-elektrickým a plně elektrickým pohonem je skutečně výjimečná," komentoval věc Ted McCumber, manažer projektu.

Detaily o interiéru jsou víceméně tajné, nicméně je známo, že v podpalubí se nacházejí speciální vyhlídkové kabiny, kterými je vidět přímo pod vodu. Stejný výhled pak nabízí i bazén na palubě.

auto superluxusní jachta hybridní pohon

foto: Feadship
Feadship
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slovní spojení "čtyřtaktní dieselový motor" slyším prvně,zřejmě nějaká novinka :-) jo jo pokrok člověk nezastaví

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na velkých lodích se používají 2-taktní diesely, takže je na místě specifikovat že jde o 4-tak (normální jak v autě).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja viem tak že sa volá VENUSA a nie savannah... to bola Jobsova VENUSA takže tak

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jaj pardon, je tam trošku rozdiel ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trošku se pozapomnělo na hybridní diesel-elektrické ponorky, které tu byly už za druhé světové války... Tedy před 70 lety. Ale co už...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Na ponorky určitě nezapomínáme, ale tady jde o luxusní jachtu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak já za luxusní jachtu považuju rozhodně plachetnici a ně motorák...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ty neměly ty okýnka na koukání pod vodu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že se tentokrát, opravdu jedná výjimečně o zcela " lidový produkt, " který je dosažitelný téměř pro všechny vrstvy společenského spektra uživatelů, snad vyjma bezdomovců, je to záslužný a následování hodný počin.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rekuperovat energii při brzdění se ale asi nedá že? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu, ale čo je dnes úsmevné, sa raz možno stane skutočnosťou :-)

Ked nasledujúci prototyp Mercedes Vision G:
hybrid.cz/mercedes-vision-g-code-jezdici-solarni-panel

...vraj plánuje "nátěr, ktorý dokáže sbírat i statickou elektřinu, např. z otírajícího se větru",

...možno by taký špeci náter na lodi dokázal niečo podobné aj z otierajúcej sa vody. Prúdie ako prúdenie. Kto vie? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V kombinaci s liščím ohonem a ebonitovou tyčí by to byl superhybrid.

Poslední odstavec: "vidět pod bodu." Asi tam má být pod vodu.
Škoda, že ten článek je tak strohý, více info by bodlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na 80 metru, a dle fotografie 4 patroveho plavidla,nejak malo lidi,ne?
Trochu vice info...
lissci ohon,ebonitova tyc, a staticky nater, no skoro bych si myslel, ze to vystreli rychlosti 1Mach :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online
185.66.36.26