Stuttgart zakazuje vjezd dieselových aut, přidají se i další?

Jan Horčík - 31 Červenec 2017

Stuttgart, metropole desetimilionového jihozápadního spolkového státu Bádensko-Württembersko, chystá zákaz vjezdu dieselových aut. Tamní Zemský správní soud se přiklonil na stranu ochránců přírody.auto Německo Kolín nad Rýnem silnice auta diesel

Diesely nemají na růžích ustláno a i mnozí zástupci automobilek už říkají, že diesel je dnes v osobních autech de-facto mrtvý
foto: licence public domain

Dieselové motory, především v osobních autech, to mají nahnuté. Dokonce i v samotném Německu, kde se kdysi zrodily. Stuttgartský soud aktuálně řekl, že ochrana veřejného zdraví je přednější, než svoboda pohybu majitelů dieselových aut.

Mnoha studiemi je dokázáno, že emise dusíku a jemných prachových částic, jejichž původci jsou zejména dieselové motory, výrazně zhoršují kvalitu ovzduší ve městech. To má za následek mnoho předčasných úmrtí a jiných zdravotních komplikací.

Poslední měření navíc ukazují, že i auta splňující zatím nejpřísnější emisní normu Euro 6 vypouštějí v reálném provozu mnohonásobně větší množství emisí. Není proto divu, že na verdikt Stuttgartského soudu čekají s otevřenou náručí i další města jako Mnichov, Kolín nad Rýnem nebo Berlín.

I tam totiž o zákazu vjezdu dieselových aut uvažují. Stuttgart se dočká v lednu 2018, kdy do města nebudou smět žádná auta s výjimkou těch, která splňují normu Euro 6. To je dnes zhruba čtvrtina aut na německých silnicích.

Celá situace se pochopitelně nelíbí v poslední době těžce zkoušeným německým automobilkám. Ty chtějí najít řešení, které by snížilo emise, ale neznamenalo být vyloženě zákaz vjezdu dieselových aut. Protože pak si je lidé pochopitelně nebudou kupovat.

Echo24, Aktuálně.cz
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DÍZLPRASE EURO 4 bez DPF NEMÁ VE ŠTUTGARTU 2019 CO POHLEDÁVAT !!
a čéší nekrást :)))))))))))))))

umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony/stuttgart.html

kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No určitě o ekologii těm kdo ten zákon navrhli a schválili jde až na poslední místo.Zase je to demagogie samozřejmě naftové motory zdravi neprospivaji ale na druhou stránku by to šlo řešit třeba a zásadně tim že se do nafty nebudou přidávat biosložky na kterých se napakovala hrstka vyvolených. Motory na to nejsou koncipované a potom z toho vznikaji různé problémy at už omezeni motorů ve výkonu nebo spalováni což souvisi . Takže přestanme ničit motory a ovzduši biosložkami a hned budeme mit lepši emise

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

autoforum.cz/zajimavosti/vw-z-dieselgate-s-neopravenymi-tdi-budou-bez-milosti-odhlaseny-z-provozu/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nové diesely se emisní normě ani nepřibližují. Audi A8 ji překračuje 18krát, ukázal test :)))))))))))))

novinky.cz/ekonomika/445191-nove-diesely-se-emisni-norme-ani-nepriblizuji-audi-a8-ji-prekracuje-18krat-ukazal-test.html

Řidič cisterny jel nepřetržitě 33 hodin a usnul. V protisměru zavadil o kamión

novinky.cz/krimi/445192-ridic-cisterny-jel-nepretrzite-33-hodin-a-usnul-v-protismeru-zavadil-o-kamion.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak BMW myslí na elektromobily ... ;)

autoforum.cz/tuning/nemci-stvorili-diesel-s-vykonem-460-koni-i-rada-7-je-s-nim-rychla-jako-m3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EIB od roku 1990 poskytla Volkswagenu výhodné půjčky v objemu kolem 4,6 miliardy eur (124 miliard Kč). Peníze měla automobilka využít mimo jiné k financování vývoje motorů šetrných k životnímu prostředí.

tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/evropsky-urad-pro-boj-proti-podvodum-ukoncil-vysetrovani-vw_440491.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prý Komunisté podporují elektromobilitu a slibují výstavbu rychlo nabíječek napříč republikou. Kdo víte víc co je na tom pravdy?

Obrázek uživatele Radovan

Možná Vás okouzlila účast komunistické europoslankyně na akci Elektromobil je realita v Ostravě v květnu 2017. Ona byla také elektromobily okouzlena, mnoha se svezla, můj i řídila a moc se jí to líbilo. Ale že by její kolegové v ČR pro elektromobilitu cokoliv udělali, to by se určitě vědělo. Ale neví se.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Vždyť hned po svém projevu zmizela ze sálu a názory od podnikatelů v elektromobilitě o podpoře státu nebo EU ji vůbec nezajímaly.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Začínám mít vážné pochybnosti o nastolených kurzech ke zlepšení životního prostředí a veřejného zdraví. Místo opatření směřujících na ekonomiku provozu, důraz na akci každého člověka, autonomii v rozhodnutích a jejich případnou podporou, snadného přístupu k potřebným materiálům, se jde přes zákazy příkazy a dávání nepřiměřené moci úřednictvu. To není dobrý směr.

Úplně nejlepší by bylo pokud by se nafty lidé zřekli sami, potom, nejlepší z nejhorších, pokud by se nafta postupem času zdražila pro soukromé použití nad únosnou míru, nebo se mohla na naftová auta dát daň při prodeji což by je znevýhodnilo proti ostatním, jenže to by trvalo a nebylo by to tak efektní. Mohl se přijmout zákon o určení daně na podporu nákupu EV, nebo podobně.

Podle mne je to nebezpečná kolize dvou subjektivních práv, práva na čistý vzduch a práva někam dojet autem. Jistě město má právo regulovat do jisté míry dopravu, ale selektivní opatření jsou podle mne diskriminační. Také by bylo zajímavé zjistit kolika lidem co se jim nelíbí že je v centru tolik prachu kdo nutí v něm bydlet. To měla být první otázka u soudu. "Nutil vás někdo pořídit si byt v centru?" Pokud se nejedná o starousedlíky, pak hádám že hustá doprava tam byla dříve než oni, tedy si to pořídili s vědomím přítomnosti něčeho co může potenciálně ohrozit zdraví. Je to podobné jako se domáhat nekouření v doutníkovém klubu, nebo odstranění arašídů na arašídové plantáži protože prudká alergie, přičemž nikdo nenutí ty lidi tam být.

Nehodlám tvrdit že se s tím nemá nic dělat, ale tento přístup je podle mne velmi nebezpečný, do budoucna totiž lze o "veřejného zdraví", což je dnes koncept rozvinutý do obludných rozměrů, nacpat cokoliv. Ale asi je to spojené s módní vlnou salónního socialismu a neochoty přijmout následky svých rozhodnutí, tedy nepřiznat si chybu. To povede k obrovským škodám a problémům v blízké budoucnosti.

Zajímalo by mne jestli Stuttgartská radnice vykoupí dieselové vozy od dotčených obyvatel a pracujících v centru za takovou sumu, které bude rozdílem ceny rušeného vozu a ceny vozu kterým bude nahrazen.

Vidíme v přímém přenosu jak jsou myšlenky ekologizace dopravy unášeny a zneužívány k uspokojení vlastní potřeby ostatním lidem diktovat co mají a nemají dělat. Je bohužel smutné že otázky "ochrany přírody a šetrného přístupu k životnímu prostředí" jsou mnohdy silně zneužívány skupinami,kterým jde jen a pouze o moc, nic víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky nejde jen o starousedlíci vs "novouusedlíci" chtějí "čistý" vzduch. Každý počítá s tím že ve městě bude třeba hluk a smrad z aut, ale donedávna se nevědělo jak až nebezpečné právě splodiny z dieslu jsou (ten rozsah totiž potvrzují spíše nové studie, např. vliv na epigenetiku a třeba na vznik asmatu, imunitních chorob, rakoviny apod.). Tedy ani ti novousedlíci to v době nákupu bytu nevěděli....a nevěděli to teda ani kupující dieslů, ale holt veřejné zdraví v tomto daném rozsahu (centrum města je holt koncentrované a je to první krok k jeho ochraně) musí mít přednost před prachama lidí a automobilek....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady jde hlavně o to jestli je správné se tvářit že dieselové motory vadí a benzinové či plynové ne. A taky o to kam necháme ža všechny zákazy ve jménu "veřejného blaha" zajít. Pokud chtějí řešit problém emisí v centru, tak mají buď centrum uzavřít pro všechnu dopravu mimo obyvatel, nebo provést taková opatření, která zajistí že do centra vjíždět nemusíte, to máme zejména opatření typu P+R parkovišť a čisté MHD o dostatečné kapacitě. To že pošlete ve špičce větší počet dvojiček T3, nebo kloubový autobus místo krátkého, nic moc neřeší, jednak ani to kapacitně nestačí a jednak jen stěží zajistíte dostatečný komfort pro cestující, což je prekurzor k tomu aby se MHD využívala ve velkém i těmi kdo dnes po centrech jezdí drahými auty. Ano na jednu stranu si o nich můžeme myslet kde co, jenže někteří lidé prostě nechtějí, nebo nemohou, riskovat že je v MHD někdo zamaže párkem v rohlíku. Místenky nezavedete, ale něco na způsob první třídy už zavést lze (což zase vyžaduje tedy průvodčího, ale lze to). Ona mimochodem MHD původně nebyla myšlená jako sociální doprava, ale jako prostředek bohatších měšťanů jak se bez vlastnictví povozu pohodlně přepravit po městě či na nádraží za městem.

Dělat všechno proti dieselům je nyní moderní, pravda, ale nejsou to jen ony kdo se podílejí na problémech, takže jejich zákazem, byť tak vyloučíte slušný objem dorpavy, nic moc nevyřšíte (S tm že škodliviny cestují a letos Katovický smog byl až v Brně také ne) a naopak způsobujete probémy nemalé části obyvatelstva. Kdyby tam vyhlásili obyčejný zákaz vjezdu s výjimkami, nic by se nedělo a bylo by to spravedlivé vůči všem přespolním a i vůči místním, ale to že se vyčlení jen jedna skupina lidí, z toho dělá jen populistické opatření. Proč má mít přespolní s EV větší právo zajíždět do centra než jeho obyvatel s dieslovým autem?

A druhou úrovní těchto zákazů je samozřejmě souboj kam až se nechají státy a města zajít při zásazích do běžného života, dopady pak samozřejmě přehazují na občany a firmy (což se ale zase projeví na občanech).

Je plně pochopitelné pokud se při dostupnosti obchvatu centrum uzavře s výjimkami pro obyvatele. To se dá, s omezením parkování atp. je to pochopitelné, ale nelze to používat jako nástroj tlaku proti dieselovým motorům. Pokud má dojít k omezení problémů dieselových emisí, toto musí jít ke zdroji problému a ne jen dopadat na lidi. (Jestli radnice hodlá "stará" auta odkoupit při náhradě jiným palivem, tak to pořád není dobře, ale alespoň neznevýhodňuje své obyvatele)

V první řadě by se musela změnit metodika testování emisí, tak aby to nešlo oblbnout kódem, dále by se musela ukončit produkce vozidel s naftovým motorem, což lze udělat od nějakého data kdy již budou v nabídce jen motory benzinové, plynové/elektrické, není to také ideální krok, ale jde ke zdroi problému, samozřejmě že se bude dát dokončit běžící objednávky, takže kdyby se k 1.1. měla ukončit abídka diselů, pak kdo si to objedná 31.12 předchozího roku, tak diesel ještě dostane. Pak tu máme klasicky daně, udělat je tak aby byl benzín levnější by byl zase krok k omezení naftových mtorů a toto všechno by nejspíše mělo větší účinek než zákazy cílené na jednu skupinu vozidel v jednom městě.

Čověce co to vykládáš za ptákoviny? A co lidi kteří v centru byt mají už vod pradávna, kdy se ještě žádný dízly do osobáků nemontovali a aut bylo jako šafránu? Ty taky budeš buzerovat u soudu otázkou nutil vás někdo kupovat si byt v centru??? Takovýdle úvahy jsou naprosto padlý na hlavu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O těch jsem psal, že snad jenom ti si mají právo stěžovat. A samozřejmě je nutné tuto otázku zodpovědět, protože je až příliš mnoho případů kdy si člověk bez zjištění situace pořídí nemovitost v těsném sousedství továrny, nádraží, silnice, prostě špinavého a hlučného provozu a následně si začne stěžovat a dožadovat se zákazů, příkazů a omezení na tomto provozu. Přitom onu nemovitost kupoval s vědomím toho že s takovýmto provozem sousedí, nebo si to mohl velmi snadno dohledat.

S prominutím koupit si dům na rušné třídě a pak se tam dožadovat čistého vzduchu je hloupost, respektive to vede často na nutnost změny organizace dopravy, proto je taková otázka nutná, protože pokud si ji pořídil dobrovolně, pak si byl vědom rizik nebo si je mohl snadno zjistit a tu koupi vůbec nemusel provést.

"S prominutím koupit si dům na rušné třídě a pak se tam dožadovat čistého vzduchu je hloupost..."

A proč asi usilujem o čistou dopravu a elektromobily? Přece aby se dalo normálně lidsky žít i na velmi exponovaných místech a neničila se krásná místa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Něco rozvíjet tím že začnete zakazovat ostatní věci je pitomost, znevýhodnění dieselových aut a zvýhodnění EV se dalo udělat dalšími X způsoby, ne jen zákazem vjezdu jednoho konkrétního typu pohonu. Buď mají udělat zákaz vjezdu plošný pro všechna auta, která do centra nepotřebují vjíždět, což by bylo v historických centrech měst z prostorových důvodů smysluplné, nebo ať takový zákaz nedělají.

Navíc vlády ještě před asi deseti lety tlačily dieselové motory jako ekologičtější alternativu k benzínu, v takové situaci začít přicházet se zákazy vjezdu se může při větším počtu míst s podobným zákazem může začít jevit jako podvod.

Zmiňoval jste zde "jak k tomu přijdou lidé co si byt pořídili dávno když bylo málo aut." Zeptám se Vás podobně, jak k tomu přijdou lidé na trasách kudy začnou být zakázané oblasti objížděny? Ale možná je to stejná logika jako když nedávno Praha začala požadovat uzavření části silnic pro kamiony což je vyžene na okresky přes okolní obce. Lid tam už ale pražské konšele nezajímají.

Řešení těchto problémů není v zákazech, ale jednak v ekonomické motivaci a nabídnutí použitelných alternativ, jak druhů dopravy tak alternativních tras, které nepovedou středem města.

Ale neudělalo se lautr nic! Dízl se loboval vo 106, Euro normy jsou vohnutý aby moh dízl vůbec existovat, když prasknul Dizlgejt tak se to muselo stát až v Americe aby se aspoň v Evropě chytli za nos!!!! Protože v Evropě je to víceměně legální díky vylobovonejm zákonům a předpisům. Žvatlaní Jourový Ďourový se VW vyloženě směje do ksichtu. Serou na to jak na placatej kámen a udělaj něco teprve když jim dupneš na koule, stejně jako to teď udělali Číňani. Panečku jak to zabralo, tam se s lobovánim nechytali.
Když na to serou ti nahoře ruku v ruce s podvodnejma koncernama, tak se holt zaříděj postižený sami jak můžou a zakážou to. Co budou furt na nějaký kretény čekat? Té jak u nás se zákazem kouření a nebo vjezdem do Prahy. Mluví se vo tom celá desetiletí a naprosto hovno se rozhodne a udělá, zatímco dál chcípaj lidi a děti a korytáři se bojej vo prachy. Jé a pak se všichni divěj, že se zakazuje a že je to blbost a podobný kraviny. To se mělo zakázat už dávno!
Jestli ti nevoní, že se Stuttgart zařídil podle sebe, když na to spolková vláda celý léta sere, tak to máš smůlu a běž si stěžovat na vládu proč nedělá svaou práci a tvůrčím způsobem nepředjíma problémy, ale naopak je neřesí a nechá je dopadnout bedra okresů.
Mimochodem objízdný trasy maj v Německu vyřešeny díky dálnicím slušně tak co za ně fňukáš ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pouze se vám snažím vysvětlit že dělat milion zákazů a příkazů je prostě hloupost, zvlášť když se neudělají mnohem méně invazivní opatření která by ke stejným změnám taktéž vedla.

Američani i v době největší otevřenosti pořád tlačí Buy America, to že jsou po Evropských společnostech je třeba vidět i na tom že jistou dobu šli i po pobočce Deutsche Bank. Ten podvůdek byl nejspíš vítanou záminkou.

Možná tleskáte zákazům, brát vám to nebudu, ale někdy si najděte spotřebu cigaret na osobu, podívejte se na mapu silniční sítě, nebo jakýkoliv jiný problém, který se má řešit zákazem, statistiku, zjistil byste že ten zákaz většinou nic pořádně neřeší a poměrně dost lidí zbytečně omezí. Nehledě na to že toto už je dost za základními funkcemi státu.

Problém není koření v hospodách, problém je samotná vysoká spotřeba cigaret, ale s tímto nikdo nic nedělal. Hradí snad pojišťovny odvykání? Nemyslím si.

Problém nejsou kamiony v Praze, ale to že se všechny dálnice v Čechách udělaly radiálně směrem na Prahu a neudělal se kolem ní okruh. Buď neměli dělat radiální síť, nebo měli více investovat do okruhu, neboli D0.

Jenže místo řešení problémů jisté skupiny budou horovat pro zákazy místo toho aby řešily příčinu vzniklé situace.

Podívejte se třeba na žárovkový zákaz, udělal se zcela zbytečně v době kdy LED nebyly zralé na nasazení, přestože tu byla celkem zavedená technologie CFL, tak byly relativně rychle nahrazeny právě LED, stejně jako žárovky, k čemu takový zákaz byl.

Podívejte se na všechny zákazy provedené v hysterii po nějaké "společensky traumatizující" události, jen zbytečně omezují. Ano, událost se třeba již nestane, ale dojde k jiné. Pokud jsou tyto události způsobeny systémovou příčinou, pokud ji nevyřešíte a jen zakážete, začne se dít něco jiného. Pokud se jedná o ojedinělé případy, nebo případy statisticky nevýznamné, i přes mediální hysterii by k zákazu nemělo dojít. Přesto se bohužel běžně schvalují.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tu toho hodně ale za mě palec hore ale základem a velice účinným je odstranění všech dieselů krom nákladní dopravy a jde to plošně a snadno stačí upravyt daně nafta je levnější protože má nižší daň no a vono stačí jen zvednou a na úkor toho snížit tu na benzínu takže např. Udělat třeba od nového roku korekci tak ať přidají 2kc k naftě a 2 Kč odeberou od benzínu stim že dopravci si to následně odpočtu z daní a takhle postupně pokračovat ano to nejde rozumně hned teď to by to napáchalo míč škod ale postupně se sníží prodej nových zároveň nebude zájem o staré takže se postupně bude prachazet na benzín ,LPG,CNG,elektro a jde toho třeba do 2025 celkem slušně dosáhnou aby nové generace aut už nevznikaly s diesely atd

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se že Váš návrh je politicky neprůchodný pro přílišnou jednoduchost, selský rozum lidskost řešení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kraftfahrtbundesamt KBA je nemecky urad pro motorova vozidla a ten ma problem. Pri mereni emisi u Porsche bylo pred rokem zjisteno zarizeni ktere dle podminek zapina/vypina zarizeni na snizovani emisi. Obycejne SW jako u VW. Ale v internich dokumentech uradu se to zacalo maskovat az se to zamaskovalo. Ted to nastesti prasklo a jak Porsche, tam Ministerstvo dopravy ma svuj Dieselgate. Ministr nejspis odejde, ale Porsche ted je uplne nahe. To bylo vyvracovani a kecu ze oni jsou poctivy. Cely ten domecek z karet se nemeckym podvodnikum s emisema zacina hroutit. Doufejme ze se to projevi v prodejich EV. Dnes Tesla 3, zitra Nissan Leaf a pozitri ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle mě se to nijak na prodejích EV neprojeví. Člověk, který uvažoval o dieselu, si prostě koupí benzín. Protože EV si mohl koupit už tak... pokud uvažoval o dieselu, tak asi potřebuje jezdit a ne nabíjet, takže náhradou nebude EV, ale benzín :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když komunisté postaví funkční síť rychlodobíjecích stanic CHademo nebude už třeba té západní imperialistické síťě. Jen Komunisté ti jediní dokážou prosadit výstavbu rychlodobíječek CHademo !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Komunistům nevěřím, ani kdyby přísahali na Bibli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když nikdo jiný mi nepostaví rychodobíječky Chademo tak budu volit Komunisty. Už odmítám aby mé dítě dýchalo na ulici ty jedy o kterých tu píšete. Komunisté je menší zlo než Volksvágen

Jdi s téma komoušema a jejich populistickejma kecama dopr.ele!!! Maj ruce vod krve až po uši.
Až se to tu votočí tak ke každý svý nabíječce připojej elektrický křeslo a půlku republiky usmažej včetně tvejch dětí. Už to udělali několikrát po celým světě a udělaj to znova.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rud%C3%BD_teror

90 milionů obětí rudýho řádění ti evidentně nestačilo a chceš víc. Pak si nechoď stěžovat.
http://maryska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=210361

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano byli to hrozní zmrdi, ale jako nástroj k vydírání pravice celkem dobrý nemyslíš ;)

Obrázek uživatele Radovan

V ČR žádná pravice není a nikdy nebyla. Jen samí bolševici. Vtip: "Koho budeš letos volit? Zase komouše. No to vím, ale v které straně?" je to totiž mrazivě pravdivý.
Milion předlistopadových členů KSČ se nevypařilo, nikdo je nepostřílel ani nezavřel do lágrů. Byla to sametová revoluce. V klidu se rozlezli do všech stran a zejména ekonomiky.
To, co předvádí politici 27 let po listopadu 89´ je pořád jen boj jedněch komoušů s druhýma. Těch, co po druhé světové až do roku 1968 mlátili, vraždili, zavírali, nepouštěli studovat atp. s těmi, co něco podobného dělali po roce 1970 v malém a dokonce i jim samotným. A pak různých klik mezi sebou z obou těchto táborů. Zdatně jim sekundují předlistopadoví kolaboranti s komunisty z tzv. Národní fronty, jinými slovy komunistům loajálních dalších povolených stran, ale bez vedoucí úlohy v ústavě, tedy socialisté a lidovci. To nečtěte jako politický názor, to je obyčejný systémový rozbor, nic víc, nic méně. Bohužel.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proto, jak řekl pan president Masaryk, když se jej ptali co by příl Československu, potřebujeme 50 let míru. (nebo nějak tak to bylo)

Než se nám politika "vyčistí" tak se nám musí obměnit ještě jedna generace, ale nejspíš je to již lepší než bylo v minulsoti, řekl bych, těm co se mohli účastnit února je dnes přes 85 let, nebo jsou mrtví (a to počítám opravdu mladé nadšené lidi), těm co mohli mít prsty v normalizaci je dnes přes 65 let (opět počítám jako v předchozím případě), Pravda těm co mohli být ve straně při převradu v 89. roce, je dneska skoro 50, za dalších 20 let už nebude v politice nikdo kdo měl co společného s 48. rokem, a jen málo lidí co měli co mohli mít co dočinnění s normalizací a ano , několik co mohlo být ve straně kolem 89. roku, ale kteří většinu života stejně prožili v poměrně otevřené společnosti.

Ale ještě je tu jeda věc, a doufám že na toto neplatí Godwinův zákon :), Nevím kde jsem tu myšlenku četl, ale zní takto: Hitler by nebyl nic bez milionů malých Hitlerů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

konzerva VW Porše je germánská sračky s náckovskou historyjí ;))) apíšusito posvým ;) ... a nemá ke všemu ještě v roce 2017 nemá na baterky .... chudáci ... :))DDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč by VW měl mít už teď něco na baterky, když to stejně skoro nikdo dobrovolně nekupuje? Nejsou hlupáci. až bude reálný zájem, určitě něco nabídnou, nemám strach...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Komunisté je menší zlo než Volksvágen

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

že to skoro nikdo dobrovolně nekupuje? jaks na takovou blbost přišel?? Kdyby uměly udělat pořádný auto jako Tesla tak si to zájemce najde. Je to jednoduchý, VW neumí vyrobit pořádně auto a nemá na baterky a ještě dlouho nebude mít ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vycházím z prodejů EV a prostým porovnáním s prodeji klasických aut na trzích, kde jsou tyto dvě skupiny tržně srovnatelné (např. Německo) dojdu k tomu, co jsem napsal - že o EV zatím není moc zájem, protože svými vlastnostmi zatím oslovují jenom velmi malou část uživatelů. V této souvislosti není divu, že VW zatím vyčkává. Je docela možné, že situace se bude časem měnit a buď VW zareaguje, nebo usne a bude s ním amen. Zatím se nemusí znepokojovat, jakožto automobilka (resp. koncern), který ročně prodá cca. 10 milionů aut :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to takhle nejde porovnávat. Za popelnicemi stojí masívní marketing tlačenka výplach mozků posledních 50 let a bojkot výstavby dobíječek. Je to o mafii nikoli o zájmu lidí co by koupili ;) Každopádně je nas slunce jasný že VW na pořádný auto roky srrr páč neumí ho vyrobit páč nemá na baterky :) Zatím střádá na pokuty a žaloby :))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za nízkými prodeji EV stojí jejich neschopnost plně nahradit klasické auto u velké skupiny uživatelů. A u těch, kterým by vyhovovalo, je problémem vysoká cena. Není to žádná věda, lidi se chovají racionálně a ekonomicky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to je tvůj názor zastánce fosilů já jsem ti svoje k tomu už řekl :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem zástance ničeho... ani fosilu a ani EV. Jsem zástance smysluplné mobility a je mi jedno, jak to dosáhnu. Zatím mi toto splnuje jenom klasické spalovací auto. Pokud přijde na trh EV, které bude splňovat moje požadavky, koupím si ho.

A jak je vidět, stejně jako já, to vidí drtivá většina uživatelů. To není můj názor, to jsou fakta a prodejní výsledky, s tím nenaděláte nic, jakkoliv posměšně, vulgárně nebo hrubě se tady budete vyjádřovat :-)

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

prý Komunisté slibují výstavbu rychlodobíječek napříč republikou, vol Komunisty !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu... proč? Ja nepotřebuji nabíječky, já zatím jezdím klasickým autem :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jsi třídní nepřítel styď se

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gericht urteilt pro Diesel-Fahrverbot in Stuttgart

welt.de/wirtschaft/article167130915/Gericht-urteilt-pro-Diesel-Fahrverbot-in-Stuttgart.html

"Stuttgartský soud aktuálně řekl, že ochrana veřejného zdraví je přednější, než svoboda pohybu majitelů dieselových aut."

Konečně nějaká reálná akce proti rakovinometům.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tahle diskuze má fakt opět úroveň. Opět se tu najde spousta jedinců kteří mávají slovy jako dízlblejt, rakovinomety a jiné. To jsou ti největší ochránci přírody a zdraví dětí (aspoň tady). Když už se snažíte takhle urážet kohokoliv kdo nemá elektromobil, nebo jiné podle vás benzínové ekoauto. Máte sami čisté svědomí? Co děláte pro přírodu a tu budoucnost dětí když se jema tak oháníte? Jeli jste do práce někdy na kole, nebo snad jezdíte častěji? Zkusili jste se někdy přidat k nějaké akci kdy se čistí příkopy a parky od bordelu co tam vyhazují různý hovada přímo z aut?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

co to tady meleš za kraviny. Dízlprase je jasný a Benzín s LPG s tím nemá nic společnýho a už vůbec nic vlastnictví elektromobilu :) Se probervole konečně : DIESEL je ODPADNÍ PRODUKT při zpracování ROPY na BENZÍN. Na odpad jezdí jen chudáci, póvl, kolenovrti a dízlpasata !! Amerika FIRST !! a nepleť si už pojmy :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Cipísku, kde jste na to došel, že nafta je odpad při zpracování benzinu ? To by šlo taky říct, že benzin je odpad při zpracování nafty. ( ropy) Pochopitelně, obojí je nesmysl. Obě dvě pohonné hmoty jsou vyráběny cíleně a tudíž ani jedna již není odpad. Kdysi dávno, když ještě válčil Winetů s Šetrhendem byl benzin odpad při výrobě petroleje, protože pro benzin nebylo využití. To už ale dááávno neplatí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nikoli. Benzín je primární cíl při zpracování ropy a odpadem je ten sajrajt Diesel. Aby byl nějak zlikvidoval pokud možno finančně výhodně pojmenoval se jako palivo a jednomu debilovi se navíc podařilo vyrobit na to motor. Za to šel přez palubu

cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

netreba si mýliť čoho je "najviac" s tým, čo je primárne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejvíc je potřeba benzínu, aerolinky mu pomáhají, diesel končí, není už prim

Opravdu vytříbený vkus. :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmmm tak to víš, beztrestně si tady 30 let produkovali rakovinomety tak tady máš výsledky bobánku :))))))

Zajímalo by mne,jak chcete uklidit z příkopů všechny černé mazlavé saze po statisících TDI.A nebylo by lepší,kdyby vůbec nevznikly?(saze ani TDI)

Ekologie není jen o sazích. Zkuste igelitové sáčky, PETky a další. A pokud řešíte co je nejlepší, tak si běžte zaběhat, nebo projet na tom kole. Takhle minimální zátěž ekologie nemá žádnej elektromobil.
Znám člověka kterej jezdí denně do práce na kole 18km a zpět. Také znám člověka kterej jezdí autem na CNG denně do práce 2km. Dle mýho je větší frajer ten cyklista. Tomu jedinýmu bych fakt věřil že mu záleží na ekologii a něco pro to dělá.

I když pan Cipísek E je trochu nevybíravý ve výrazech, tak v jedné věci má opravdu pravdu.
Jezdit na kole denně do práce 18km a zpátky je v podstatě, při tom provozu, který panuje na našich silnicích, sebevražda. A tím nemyslím možnost kolize s autem, i když taková možnost je také pravděpodobná, ale kdyby kouřil 20-30 cigaret denně(dle smogové situace), vyjde to pravděpodobně nastejno. Ač jsou někteří cyklisté agresívní a bezohlední, je to pořád mnohem přijatelnější, než jedna osoba v dieselovém SUV... Cyklisté jsou další pádný důvod, proč diesely urychleně zakázat.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo pořádně a důsledně oddělit jednotlivé druhy přepravy, to by pomohlo k plynulosti a řešení dalších problémů mnohem více. Třeba cyklopruhy byly původně myšlené aby cyklisty chránily, jenže ti se tam chovají jakoby byli nezranitelní, navíc to ubírá šířku silnice, která byla stavěná tak aby šířka pruhů odpovídala zátěži a byla bezpečná, ne aby se ze státní silnice udělala v podstatě okreska protože se na každé straně sebere metr pro cyklisty. Stejně tak když máte tramvaje, míchat se to dá na vedlejší ulici, ne na hlavní, to by se kolem tratě musely dát betony a na křižovatky kompletní přejezdové ZZ. Spíš je třeba hledat jak jednotlivé druhy dopravy oddělit a zrychlit. To bude lepší než všechny zákazy.

Bohužel to ale není lék na rostoucí problém s nezájmem lidí a jejich arogancí. A už vůbec ne na to že lidi neumí jezdit, stáří vozového parku je také jistým faktorem, ale zdaleka ne hlavním. Jenže toto se prostě nedá řešit regulací.těch už je příliš. Prostě je třeba prostě přestavět naše dopravní systémy založené z velké části na přístupu a trasování 19. století. To znamená masivní investice do silnic, oddělení druhů dopravy, zkapacitnění železnic (což je třeba důvod proč nelze mít funkční rolu, nebo dostatečně hustou osobní dopravu a do toho ještě náklad, prostě není kapacita a kde ty vlaky vykřižovat)

Jenže toto nikdo asi dělat nebude, možná nejsou prostředky, ale spíš to prostě nikoho moc nezajímá. Severní dálnice je jeden takový krásný příklad, ať nikdo netvrdí že zbylé desítky kilometrů blokuje těch pár pozemků, další příklad je železniční tunel u Bezpráví (kde se po letech hádání nakonec stejně na poslední chvíli zvolila maximální varianta + zachování stávající tratě, protože kapacita). Až se podaří dopravní sítě upravit, pak klesnou problémy.

Pro začátek by stačilo aby MHD mělo absolutní přednost (samo že tram před busy), ve velkoměstech ofc. Řídit si signalizaci na křižovatkách. Ono by se pak ukázalo jestli do toho města autem vůbec někdo musí.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nelze dát absolutní přednost MHD mimo vybrané úseky, kde ale zase výrazně omezíte kapacitu silnice jako takové tím že seberete jeden pruh, protože na to prostě není kapacita silnic, neumím si představit jak na silnici 1+1 má autobus přednost před zbytkem. Dá se to u tramvají, kde by se ale musely patřičně navrhnout tratě a křižovatky, taky byste musel asi přejít z tramvají na pouliční dráhu, s poměrně dlouhými jednotkami a rozdílem jestli to jezdí na periferie nebo se motá kolem centra. V některých městech by se dala zapojit i klasická železnice pro spojen s nejširším centrem a okolními obcemi... Jenže je to prostě na obrovské investice, které nikdo dělat nechce.

Myslím na pražských křižovatkách tam kde to jde. Většina hlavních tahů má 2-3 pruhy. Kromě toho jde o řízení řidiči MHD, nemusí stát autobus vepředu aby si "dal žádost o zelenou".
Změna nemusí být hned ode zdi ke zdi... prostě jsem chtěl říct že kdyby se to zkusilo tak by to mohlo dát podnět pro rozšíření tohoto způsobu dál a postupně.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Komunisté až vyhrajou prosadí výstavbu rychlodobíječek napříč republikou, vol Komunisty !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se nestane, je konjunktura, chybí vám mobilizační impuls, někoho přeskočí, ale nevyhrají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už jsou druzí :)

stem.cz/stem-volebni-preference-cerven-2017/

postavte mi nabíjecí stanice nebo budu volit KOMUNISTY !!!

Vy si děláte legraci, že? V padesátých létech taky slibovali, jak to bude skvělé. Když se dostali k moci, tak uměli akorát dobře popravovat "nepřátele" lidu. To jim šlo skvěle.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebudu dělat ďáblova advokáta, ale to bylo o pár silných lidech v Moskvě, později Pekngingu, kteří si toto pojetí zvládli exportovat. Bez této pomoci většinou komunistické puče nedopadly. (Historie Bavorské socialistické republiky je místy dost humorná a to trvala jen pár dní)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokud vyhrajou nezbyde než pravici i Babišovi zdrhat za kopečky :) Postavte mi nabíjecí stanice jinak i ČSSD půjde do kytek ;)

stem.cz/stem-volebni-preference-cerven-2017/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Paní, nezlobte se, ale ten rozdíl je tak 800 000 hlasů (dle velmi zaokrouhlených čísel), aby vyhráli potřebovali by získat minimálně o 1 milion navíc, to do voleb neseženete. Snad jedině že by se podařilo potopit ANO, ale to se asi nestane, (jsme v polovině okurkové sezóny a nic se neobjevilo) a i pak by byl problém. Ten milion by se ke komunistům nejspíš nepřesunul.

Obrázek uživatele jurazhor

pokud vyhrajou,zdrhne za kopečky podstatně více lidí,včetně mě

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Babišovci taky slíbil výstavbu rychlodobíječek, Komunisti nesmí vyhrát

Obrázek uživatele Josef

Zákaz dieselů je nereálný. Zatím se je daří alespoň omezovat v prodejích a zanedlouho se snad nebudou v osobácích prodávat žádné, nebo respektive jenom v autech, kterými se po městě moc nejezdí. A to by měl být hlavní cíl. Ať tím lidé nejezdí po městě. Já si na dálkovou cestu do Chorvatska taky vezmu diesel, protože je to pohodlnější. Ale do města s tím nepojedu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a když takhle na dovolené budete chtít do nějakého toho města zajet, to uděláte jak?
Cesta je naftu znevýhodnit, aby se provoz naftových aut ekonomicky nevyplácel. A hlavně důsledně kontrolovat stav vozidel na silnici - každou chvíli kolem mě profičí čoudící nafťák - ať už osobák, dodávka a nebo kamion. Taková auta nemají na silnici co dělat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane Anonyme, máme diesla, koupili jsme ho tak týden před tím, než byla ta aféra s podvody u VW. Nemáme sice VW ale i ti, co si koupili VW před tou aférou věřili tomu, co píše výrobce a média. Já jsem tomu věřil. A proč bych měl být nyní znevýhodněný tím, že by měla být znevýhodněná cena nafty, nebo jiné poplatky za nafťáka ? Nebo zákazem vjezdu do města ? Podle dokladů náš vyhovuje euro 6 . Už tak jsem poškozen tím, že cena staršího nafťáka při prodeji víc klesla a prakticky pokud ho budeme prodávat, bude mít třeba 10 let, málo najeto a bude neprodejný. Kdybych tenkrát věděl, jak je to s dieselem, tak bych koupil benzina. Na elektromobil nemám. Pokud znevýhodnit diesela, tak jedině od nyní při koupi nového třeba nějakou dodatkovou daň. Proč máme trpět i my, co jsme ho koupili těsně před aférou dieselgate ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč máte trpět i vy, co jste ho koupili těsně před aférou dieselgate ? Protože jsme se pořádně nezeptaly a rozhodli se jít tou špatnou cestou a zaplatili dízlpopelnici. Neměli jste to dělat. Informací o dízlpopelnicích ste měli roky předem

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

Proč jste nekoupili benzím předělaný na LPG?

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

Ty kecáš, jen proto aby tě někdo teď litoval. Kauza dízlblejt nebyla náhoda, to byla cílená práce a pořádná dřina. Tys nemakal, tys kolaboroval, tak teď bez slitování zaplať a kup si pořádný levný letý LPG auto, na něj máš ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane cipískum vy nejste cipísek, vy jste cip. Nebo spíš pořádný Cyp.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale to mi je úplně jedno člověče :) pokud máš dízla tak seš víš kolenovrt a zaplatíš i kdyby se ti to sebevíc nelíbilo :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsme na tom podobně. Také jsem koupil diesel těsně před aférou. Ale iluze o čistotě dieselu jsem si nikdy nedělal. To, že nafťáky kouří, nevidí jen slepý a to, že smrdí, necítí jen někdo s pokažený čichem - na to nemusíte být odborník na emise automobilů.
Problém je ovšem ten, že třeba velké MPV/SUV pro rodinu s pohonem všech kol (abych vyjel k chalupě) jinak než v naftě v Evropě prostě neseženu. Japonci i Američani evropský trh právě kvůli dieselům vyklidili. A to jsme si spískali sami - tedy úředníci v EU, kteří předpisovali limity CO2 a zbytek emisí jako by nebyl. Pojďme tedy zatížit nové nafťáky ekologickou daní, u starých důsledně kontrolovat jejich technický stav (DPF, vstřiky, ...) a vyrábět auta, která jsou použitelná ne jen jako nákupní taška a přitom mají lepší emise (třeba hybridy).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jistěěě, smrad za každou dízlpopelnicí se táhne 30 metrů jak kometa. Je to evidentní a když má dízlprase rozbitý nebo zkorumpovaný nos at si koupí přenosný měřák dízlsmradu ;)

youtube.com/watch?v=UUILCBrZdV4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ceskapozice.lidovky.cz/foto.aspx?r=pozice-tema&foto1=LUB6ac236_Filtr.jpg

Obrázek uživatele Josef

Na dovolené zpravidla do města nejezdíme a když ano, tak to holt necháme na kraji města a dál jdeme pěšky. Máme totiž čas.

Na celé té historii je nejsmutnější to, že v tom zřejmě jeli úplně všichni. Moc by mě zajímalo, jestli se majde alepoň pár výrobců, kteří nepodváděli. Myslím, že Peugeot se ještě nedávno tvářil, že je čistý - jako lilie. Jak se říká. Tak uvidíme, kdo je další na řadě...

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Jeli v tom všichni a potají se to šuškalo už dlouho, že to je nesmysl a že slibované emise nelze technicky splnit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

projet na tom kole? v český díře ?? to jako jet po silnici a dýchat dízblejt??? to si děláš snad pldel To je přeci už dávno ZDRAVÍ ŠKODLIVÝ !! :)))) Hochu tady se neřeší igelitový pytle, tady se řeší sračkomety, rakapopelnice, zkrv dízl z laufu ;) Nepleť si ty pojmy hochu, lidi už mají znalosti z internetu, ty takhle nevoblafneš :))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cipísku, vy jste dneska zase v ráži, že?
Pokud vám ale opravdu na srdci leží ekologie a obecně životní prostředí tak saze a mikročástice jsou problémem směšným proti tomu co se dělo a děje s krajinou. Ztratit během padesáti let asi 4 miliardy kubíků zádržné schopnosti je mnohem větší problém Dále ty plasty se postupem času transportují až do moře, eventuálně se na mikročástice rozpadají v řekách, což je pak velký problém. Díky bohu se zjistilo že zavíječ voskový umí trávit polyethylen, takže by se snad dal problém s jistými plasty vyřešit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Milý Carlosi, ekologie a obecně životní prostředí mi samozřejmě leží na srdce ale primárně jsem egocentrik a saze a mikročástice neboli rakovimometný srašky od debila z dízlpopelnice jedoucí předemnou mě zajímají primárně ať si celá €U s CO2jkou třeba trhne rozumíš už tomu? Primární je a vždycky bylo vypakovat to dobytstvo ten zhovadilý odpad - dízlprasata co si egoisticky pořídil dízpopelnici aby ušetřil korunu na úkor zdraví ostatních v maximální míře ze silnice ;) žádný vyjednávání není :))))))))))))))

eko je hlúposť na entú! celý humbug sa začal zviditeľňovať okolo 1963, keď bolo jasné, že studená vojna do atómovej neprerastie a ľudia sa prestali báť. tak dodali komplexného strašiaka - vyčerpanie úplne všetkého, aj v horizonte jeden a pol desaťročia, premoženie obyvateľstva, zasvinené životné prostredie.
nebolo najhoršie, že sa predpovede nestali, ani to, že strašili ďalej. chyba bola, že si tú agendu osvojili politici a dnes ich jedni obdivujú a tých, ktorí im oponujú zastrašujú a šikanujú.
ja som roky chodil do práce na bicykli aj pešo. v horúčavách, mraze, hlbokom snehu i pľušti. ale nikdy z lásky k prírode. proste sa mi chcelo. pred 55+ rokmi som sa viezol vo vlaku a zapovedal sa, že verejnú dopravu prestanem používať vo chvíli, keď budem mať svoje auto. stalo sa a dodržujem. a že si chcem kúpiť BEV? pretože to bude zrejme posledné auto. s predpokladanou životnosťou a jazdením okolo komína.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe tak todle sem nepochopil, to už je snad nějaký filozofický směr ;)

ktorá veta?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nooo jaksi celý ale to je fuk ;)

Nejlepší by bylo,kdyby onen neoddiskutovatelně nejekologičtější běžec,nebo cyklista nemusel ty saze pojídat ze všech nejvíc,všude kam vyrazí.On totiž nedýchá přes uhlíkový,nebo alespoň pylový filtr jako spokojení majitelé TDI,kteří se vykoupí tím,že budou sbírat pytlíky a čistit škarpy.

Když vidím cyklisty nebo bězce jak dělaj něco pro své zdraví v ulicích města nebo na silnicích s dopravou a polykaj ty kilometry dohromady s jedy a karcinogeny tak nevím zda se mám smát či plakat...
Zvláště pak rodinky s dětma nebo maminy s kočárkama, kde to dítě je přesně na úrovní vejfuků a brzdovejch destiček aut dostavá několikanásobně větší dávky než jeho rodič tam nahoře.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pane KuKu, zajedte si do OC do garazi... tam si stoupnete a nadechnete se. nezapomente pozorovat maminky z detma jak si libujou. Tam nadejchaj vic a to nemusej behat jednou za rok maraton!
Nasteva techto OC oblud je daleko castejsi ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak pro koho ty kašpare, ne všichni lezou do OC denodenně jako vypatlaná socka. Na nutnosti likvidaci té zaprodané zhovadilosti to nic nemění :))

kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

Taky pravda :) Pořád je to ale lepší jak jen sedět a tloustnout. Sice vás nezabije rakovina, ale infarkt nebo mozková příhoda kvůli obezitě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty seš snad totální vypatlanec. když nemáš kloudnýho co odpověďět tak radši už drž hubu :)

Co by mu to pomohlo? V momentě kdy nebudou vznětové motory, tak se najde jinej strašák aby se opět mohlo vytáhnout prachy lidem z kapes. Co takhle prašnost prostředí která také zvyšuje riziko rakoviny? Brzdové destičky a obložení zvyšuje prašnost ve městech velkou měrou. A není se čemu divit když je na každým rohu kruháč a o kus dál zpomalovací práh.
Ta možnost sbírání sáčků, PETek, gum a dalšího byla napsána speciálně pro ty aktivisty co se tady ohánějí tím jak jim moc záleží na dětech. ;-) No ono jim na dětech vůbec nezáleží, ale dobře se to kecá :D

A která vozidla myslíte,že nepráší ani z výfuku,ani z brzd,ani ze spojek?Napovím Vám,elektromobily a Toyota hybridy.Nejvíce ze všeho(výfuk,brzdy,spojky,pneu)opět práší většinou auta stylu TDI,protože jejich majitelé hřeší na trochu nižší spotřebu a slušný výkon a díky tomu bývají na silnici ti nejrychlejší.

Největší zneuznaní závodníci jsou ti co mají benzín. V česku ideálně ve variantě HTP nebo něco podobnýho. Zrovna dnes jsem zahlíd ve městě starou Mazdu, nějaký hranatý MPV a polepený logama VRS (na dveřích) a GTI (kufr). Asi si tím uměle zvyšoval výkon :D
Každopádně hybridy a EV nejméně práší právě proto že na takovýhle auta ještě nemají takhle praštění závodníci. Zatím si je kupují jen srdcaři. To se ale časem snad změní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prach z brzdovych desticek je domena spalovacich aut. EV brzdi vetsinou rekuperaci a ta vyrabi energii oproti niceni u spalovaku. Proto by se spalovaci herky mely brzy zakazat.

O kolik míň prášej ekopneumatiky než normální pneu? Pokud teda vůbec. To je taky zdroj znečištění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Pneumatiky budu řešit, až se vyřeší spalovací motory. Nějaká řešení jsou - přírodní materiály, ale opravdu ty pneumatiky tak strašně práší, že se to dá srovnat s exhalacemi?

---

hariprasad

to vím. Však já nejsem proti EV. Upozorňoval jsem na něco trochu jiného. Každopádně pokud někdo pojede stylem plyn/brzda, tak na tom bude EV téměř stejně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V prvom rade by mali zakázať vyrábať dízlosračky a všetkým automobilkám, čo podvádzajú s emisiami dať miliardové pokuty, aby sa už konečne prebrali a začali investovať do elektromobilov. Iba keď sa ich bude vyrábať veľké množstvo, tak si to môže chudák kúpiť namiesto dízlovej sračky aby ušetril.
Zákazy by sa mali začínať hore a nie u chudákov...

Naprosto souhlasím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Česká díra Čechčije se Německu nemůže rovna a primárně se musí zaměřit na RAKOVINOMETY = DIESEL bez DPF a KORUPCI na stanicích STK

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu dízlovou pakáž měli vypakovat z města už s novým tisíciletím ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A prečo len z mesta?
Úplne by stačilo nasadiť prenosné emisné kontroly a odoberať nevratne techničáky na ceste. Kludne nemusia zastavovať každého. Stačí sa zamerať na tie najväčšie dymovnice na ceste. A ak by postihovali zároveň aj STK, ktoré nechajú tieto popolnice jazdiť po cestách, začalo by sa to rapídne čistiť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

z města dízlovou pakáž měli vypakovat už roku 2000 páč tehdá korupční ropná lobby měla ještě sílu. V roce 2017 by ovšem měli samozřejmě skončit veškerý dízlprasata bez DPF (do roku výroby 2009). A do 2020 ten zbytek dízlsajrajtu ;) je to lepší?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

DIESEL NEPATŘÍ DO MĚSTA !! je zhovadilost debilních úplatných předků co zaprodala děti ropákoj !! :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele a co lode na Vltave, co s tim udelame? Potopime. Smrdi az hruza

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no mazej na magistrát pak do €jroparlamentu ať jim nařídí DPF samozřejmě. Je to práce a nejsem betmen abych ti splnil každý přání nasranej kolenovrte Karotko bez mrkvičky zato s Dízpopelnici €jro 6 chcanky v laufu :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to je pravda. Naposledy, ked sme boli v Prahe a chceli sme si "užiť" plavbu po Vltave, tak to sme si teda "užili" ten dízelsmrad bol fakt hrúza!!! To je jediné na čo si z tej plavby pamätám, bohužial :(

Som si istý, že v dnešnej dobe by sa to dalo vyriešiť aj lepšie, a nemusí to byť zrovna elektro...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě však proto na lodi po smradlavý pražský díře nejezdím a turisty na to upozorňuju aby nejezdili do Díry Pražský. Ale samo se to nevyřeší, někdo to musí zařídit ... ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na stranu ochránců přírody?? jakých ochránců přírody, ochránců zdravý lidí !! a to v prvý řadě :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Najhorsie je ze tie super lacne ojazdene diesle skoncia v strednej a vychodnej Europe, lebo v nasich koncinach sa o takychto zakazoch este dlho nebude ani len diskutovat. Sak pozname svojich ludi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a proto je potřeba Skoncovat s ČESKÝM KORUPČNÍM STK a poslat ten dízl-bordel někdy bez DPF do Afriky anebo k protiprasatů do Austrálie, dokud to má ještě nějakou hodnotu ... ;)))))))

auto.cz/skoda-dobyva-afriku-alzirsku-zacina-montovat-octavii-108717

auto.cz/konec-naftovych-aut-australie-prodeje-raketove-rostou-108778

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslis, že len v Čechách je skorumpované STK ?! Zajdi si na Slovensko, uvidíš, čo je korupcia...

Ked som bol naposledy na STK s mojim BEV, tak sa tam dokola točila jedena smradlava LIAZ-ka, až nakoniec prešla. Však vieme prečo :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samozřejmě všude jsou černý a bílý ovce ale primárně má tendle server koncovku cz a tudíž primárně řešíme čechčije, sorry bývalý bratře ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tesně před dislgejt jsem se zbavil svého tdi za 400 litranu jak jsem rád když vidím padat ceny a zacínající neprodejnost

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem majitel dieselu a jsem vsema deseti pro, aby neco podobneho zacalo platit i v u nas.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to prostě neukecáš :))DD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže kromě osobáků budou předělávat na benzín i všechny kamióny a dodávky ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dodávky stejně jako kamiony se dají přestavět na diese-gas ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

diesel-gas.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dodávky stejně jako kamiony se dají přestavět na plyn. A kamion do města nepatří vůbec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kamion se z dálnice do cílové firmy/skladu/obchodu prostě teleportuje, nebo jak si to představujete ?

Kamion je placen za kilometr, takže přes město se plácat nebude když bude mít alternativu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kazdy lutuje majitelov dieslov a co maju povedat majitelia benzinov, ktori dlhe roky maju vyssie naklady na palivo, ale dychaju ten isty znecisteny vzduch. Alebo co maju povedat majitelia hybridov, ktori maju minimalne emisie plus za auto si priplatili, ale tiez dychaju ten isty znecisteny vzduch.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

majitel DIESELU = DÍZLPRASE :(
majitel TSI BENZÍNU = SPONZOR ŠÁDE MANAGERSKÝ PAKÁŽE ;)
majitel atmosferickýho BENZINU s LPG = BOREC NAKONEC :))

+1000

Když přišla kauza Dízlgejt tak čecháčci řešili jen vlastní kapsu a výkon svýho rakovinometu. Že nám to zvýšeně zasírá životní prostředí a naše zdraví bylo každýmu fuk i pitomcům z vlády i politikům.

Pak se všichni svorně dojmou u děcka umírajíciho na rakovinu, přihoděj nějakou tu kačku na dobročinost a pak naskočej do svýho úspornýho TDí a hurá na dofču...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Smutné je, že i velcí propagátoři a lidé co pomáhají rodinám kde dítě má rakovinu, nadace Pomozte dětem / Kuře, jezdí v dieselovém SUV.

Tak to je veljkej fail.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

když se podíváte jak a co celkově ohrožuje vaše zdraví, pak moderní diesely na tom mají mizivý podíl. Dnešní "znečištěnost" životního prostředí je zlomkem toho co bylo dříve bráno jako čisté ovzduší. Lidé si svoje zdraví nejvíce ničí sami a když ho pak mají zničené hledají chybu někde jinde než u sebe.

Pravda pravdoucí. Ono je to tak lehké a lákavé ukázat prstem na někoho jiného a určit ho za viníka. Hlavně když já sám nemusím nic dělat a mám dobrej pocit že tím něco dělám pro blaho všech.
I tak jsem ale pro aby celej ropnej průmysl pomalu vyklidil pole a lidstvo se posunulo dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbost, nejste na to expert, ale zaprodanec :))))

Tímhle svým přístupem ty dízlový rakovinomety neomluvíš.
Pokud žiješ a chodíš po městě, nebo jedeš po silnici, dálnici, kde ty tisíce aut a dízlů foukaj jedy a rakovinovej prach rovnou tobě a tvejm dětem do plic a ještě ti to stačí prostupovat kůží, tak to tě to ale sakra zajímá!
Pokud žiješ mimo zóny výskytu tak teprve tehdy řešíš celkové namíchaní ovzduší občas narušené sousedem do v kotli páli vodkpaky, PETky a jinej sajrajt.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Myslím že neomlouval dízly, ale jen se snažil aby jste pochopili že není jen jednoho viníka a také že je dobré začít u sebe s dobrou životosprávou. A to jak pohybem, tak i tím co jíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nikoli, nejdřív je nutné identifikovat vůdčí osobnosti dízlprasečiny, ideálně ty pravý bohatý a na úrovni moci úřední je sejmout ve smyslu jako vodrbat, aby poškozený lid měl v rozpadajícím se sosialistickým zdravotnictví alespoň částečně na toho raka ;)

Pokud někdo napíše že
"když se podíváte jak a co celkově ohrožuje vaše zdraví, pak moderní diesely na tom mají mizivý podíl."
tak je to naprosté zlehčování škodlivosti dízlů! To nevokecáš.

Pokud vykročím z baráku a do ksichtu mi začoudí kolona stojícých spalováků, tak mám nezvladatený pocit že celá moje životospráva a snažení je v prdeli!
Pokud se plácám v moři a vylezu pokaňhanej vod ropy z tankeru a vidím jí kousky všude na pláži (true story), tak mám nezvladatelný pocit, že je celá planeta v prdeli.
Takže asi tak milej pane.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jakej máte pocit z potravin kterýma nás krmí EU?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to záleží jesi máš na mysli Rybí prsty s vodrbanou masáží pro čechy jako €jrobčany 2hé kategorie
anebo
Rybí konzervy vyrobený v polsku z fukušimský lovný oblasti pro blbce v čechách ;)

To je fakt pekna sracka teda. Clovek si koupi auto v dobre vire, ze si kupuje novy eko vuz. A pak mu nejaci ekoteroristi zakazou vjezd do mesta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře mu tak !! Dízlpraseti-Kolenovrtu, podpořil špatnou filozofii aby NA ÚKOR SPOLEČNOSTI UŠETŘIL - tak patří mu to a nikoho v bazáru nebude zajímat kolik parchantů ten šmejt doma živí, je to už lepší ty ekoteroristo? A dej si už konečně mrkvičku :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty jsi fakt spise cip!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kontrolní otázka soudruzi:

Co je účinnější jak HEPA filtr před dízlprasetem raka-popelnicí co před sebou dojedeš ??

přední kulomet v příplatkový výbavě !! :)))))))))))))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fakt jste si kupoval rakovinomet v dobré víře, že je to eko? Nebyla to spíš dobrá víra, že to společnost ještě nějakou dobu strpí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem si ho kupoval těsně před aférou dieselgate v dobré víře, že splňuje EURO 6 a že norma je postavená dobře. ( nemáme VW) Nekupoval jsem si ho, abych ušetřil 2 Kč na palivu, stejně zas pak stojí o něco víc údržba. Ale chtěl jsem auto s velkým točivým momentem při nízkých otáčkách a mimo to taky na tahání přívěsu, kdy naše má povoleno tahat 1500 kg brzděný, kdežto to stejné od benzinového výrobce jen 1300 kg. ( Převážím na něm autoveterány, takže těch 200 kg navíc bylo pro mě důležité)

Ja nevim jak vy, ale ja mam auto vyrobene v roce 2016. Tady se ale bavime o autech vyrobenych v roce 2012-2014. Pochybuju o tom, ze nemci zakazou jezdit tem stovkam skoro novych audin do mest. Jestli to bude atejne jako umvelt zone v Berline, kde maji zelenou nalepku i 20 let stare auta, tak ok :)

Výstižná trefa do černého.:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pracovníkům a manažerům, kteří produkují tyto stroje se sníží zisk a doplatí na to jejich rodiny, které budou muset slevit ze svého životního standardu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no a co tím chtěl básník jako říct ??

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter