První testovací jízda elektrické Formule E dopadla na výbornou. Stejně dobře jako šlapou samotné stroje, šlape i marketingová mašinérie připravovaného šampionátu. Organizátoři si u Ernst & Young objednali studii ze které plyne, že Formule E pomůže během příštích 25 let prodat přes 77 milionů elektromobilů.
foto: Formule E
Na první pohled si nejspíš většina z vás řekne „WTF?!“ nebo hezky slušně česky „co to má sakra znamenat?“. Je to snaha mermomocí vyvolat senzaci, přitáhnout diváky a pochopitelně sponzory? Bezpochyby. Jak moc (ne)reálný je ale ten odhad prodeje 77 milionů elektromobilů během dalšího čtvrtstoletí?
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Z Tesla Motors odchází George Blankenship, strůjce jejího prodejního úspěchu
Nissan v ČR poprvé oficiálně prodal elektromobil Nissan Leaf
Tesla nestíhá vyrábět, chce postavit největší továrnu na li-ion baterie
Organizátoři Formule E si připravili povedené kreslené video, ve kterém vše názorně vysvětlují. Motorová vozidla jsou obrovským zdrojem znečištění ovzduší a elektrická auta to mají spravit. Formule E je podle klipu tím, co k elektromobilům přitáhne masovou pozornost – běžných lidí i politiků. Navíc posílí výzkum a vývoj v této oblasti.
Růžová budoucnost
Na základě studie společnosti Ernst & Young pak Formule E odhaduje, že během dalších 25 let (2015-2040) pomůže tento šampionát globálně prodat navíc až 77 milionů elektromobilů. Tedy zhruba 3 miliony elektrických aut ročně.
Tím pomůže Formule E ušetřit 4 miliardy barelů ropy, vytvoří 42 000 pracovních míst a 25 mld. euro se ušetří na nákladech na zdravotnictví. To vše celkově dopomůže ke skvělé budoucnosti. Je to pochopitelně přehnané, zkratkovité a zjednodušené. Jak moc je to ale nerealistické?
Půjde to?
Podle názoru redakce Hybrid.cz překvapivě nejde o až tak nerealistický odhad, alespoň co se počtu prodaných elektromobilů týká. Číslo 77 milionů vypadá jako obrovské. Navíc je zmiňováno jako „navíc“ („extra“) k počtu „běžně“, tedy tak jako tak prodaných elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Prodej elektrických aut v USA strmě roste, vítězí Toyota a Ford
Milion elektrických aut v Německu? Automobilkám navzdory
Model S se v Německu prodává hůř než Smart, Leaf i Renault Zoe
Pro jednoduchost s ním ale budeme zacházet jako s cílovým číslem celkového počtu prodaných elektromobilů v roce 2040. Jako počáteční číslo pro jednoduchost zvolíme roční prodej 100 000 elektromobilů v roce 2015.
Počtáři do boje!
Jednoduchou excelovou tabulkou pak můžeme dojít k závěru, že stačí, aby během prvních cca 10-15 let rostly prodeje elektromobilů dvouciferným tempem mezi 10-50 % ročně. Což se dnes děje, mnohdy dokonce ještě o řád výrazněji. Zhruba od roku 2028 pak už stačí dokonce jen střídmý jednociferný růst, abychom se v roce 2040 dostali k číslu kolem 77 milionů.
V kontextu všeho výše uvedeného je také nutné si uvědomit, že 25 let je opravdu dlouhá doba. Během čtvrtstoletí se může stát leccos – stačí se podívat co všechno se odehrálo během uplynulých 25 let. Kolik různých typů produktů se prodalo. Z toho hlediska pak 77 milionů elektromobilů prodaných do roku 2040 vypadá překvapivě střízlivě.
Elekto stíhačka od
Elekto stíhačka od Renaulta
Formula E electric single seater racing car – Track Debut
http://www.youtube.com/watch?v=DoZpU4Dingg&list=PL163j-BpIxjE9UA8TTTjhzNczev_gKBKK
Zdravím všechny. Dle
Zdravím všechny. Dle jedné studie v časopisu technický magazín před 30 lety jsme neměli téměř chodit do práce, měli jsme jezdit v elektromobilech, všude roboti. Prostě pohoda a pěkný život. Bohužel studie nevyšla. Největší vynález všech dob jsou penize a když je nemáš, tak zemřeš. Fakt krásný svět.
Jenže tento způsob žití
Jenže tento způsob žití je pak strašně demoralizující. Pěkný život je hezký, ale došlo by k zastavení pokroku a hlavně lidstvo na to není připraveno. Zdegenerovalo by.
Teď si nejsem úplně jist,
Teď si nejsem úplně jist, jestli v pravém slova smyslu degenerace neprobíhá právě teď v současném režimu, kdy si uvědomujeme, že věci děláme špatně, víme a hlavně už umíme je dělat lépe, ale hledáme záminky jak se tomu vyhnout.
Ale nesmysl , můžete se
Ale nesmysl , můžete se přece odstěhovat někam kde se můžete živit sám bez toho aniž byste potřeboval ostatní a tím i peníze. Nikdo Vás přece nenutí abyste využíval prostřednictvím peněz služby ostatních. Pokud si myslíte že je to lepší alternativa než peníze běžte. Ale myslím , že Vám by spíše vyhovoval svět bez peněz kdy by na Vás ostatní dělali zadarmo. že jo.
Bohužel spousta lidí
Bohužel spousta lidí nechápe, že energie ve vesmíru a tím pádem i na naší planetě je zdarma a byla nám dána k dispozici. Proto se nedá nic změnit, znám to ze silnic. Arogance, bezohlednost, neslušnost a malá tolerance. A nechci aby na mě někdo dělal zadarmo. Pokud budete mít elektromobil, tak máte vetší svobodu, protože elektřinu lze získat mnoha způsoby a téměř zdarma, to byla ta hlavní myšlenka. Dřevo v lese vyroste na dům zdarma, už to pane chápete??? Chci platit za službu ne za materiál. Vše nám bylo dáno!!!!
Neviem či nerozumiete po
Neviem či nerozumiete po anglicky, ale v tom videu sa hovorí, že „vďaka všetkým aktivitám z Formula-E sa predá o 77 miliónov elektromobilov viac“…neviem či ste postrehli ten „maličký“ rozdiel.
A vlastne teraz pozerám,
A vlastne teraz pozerám, že v texte to píšete…o to viac nechápem ten zavádzajúci titulok…
mozna studie predpoklada ze
mozna studie predpoklada ze bez te formule by se prodalo max 499.999 elektromobilu a tady +77M se jeste porad zaokrouhli na 77M 😀