Studie: plug-in hybridy typu Chevrolet Volt budou stále populárnější

Výzkumná společnost Frost and Sullivan přišla, jako každý generál po bitvě, s velkolepým objevem: plug-in hybridy a extended-range řešení jsou oblíbenější než elektromobily. Prodávají se lépe, a proto se budou prodávat lépe i nadále. Kdo by to byl řekl…

Cadillac ELR v roce 2013 rozšíří řady plug-in hybridů dostupných na americkém trhu
foto: GM

V současné době se Spojené státy americké mohou těšit ze stále rostoucí nabídky plug-in hybridů. V prodeji jsou Toyota Prius plug-in hybrid, Chevrolet Volt, stranou nezůstává ani Ford s modelem Ford C-MAX Energi. Aktuálně přibyly také novinky Ford Fusion Energi a Honda .

K tomu je k dispozici také spíše sportovně zaměřený model Fisker Karma. Společnost Frost & Sullivan očekává, že v roce 2018 bude v USA na trhu již 18 různých typů plug-in hybridů. Takovému číslu se ale můžeme jen smát. Viz. dále.

Prodej aut na elektřinu strmě roste

Proč? Protože prodeje plug-in hybridních aut v USA rapidně stoupají. V roce 2012 se v USA prodalo 50 000 elektrických aut – nárůst o 349 %. Většina, přes 70 %, byly plug-in hybridy, zbytek čisté elektromobily.

Frost & Sullivan očekává, že v roce 2018 dosáhnou prodeje plug-in hybridů hodnoty 329 277. Těžko říct jak tamní mágové-analytici přišli na tak přesné číslo, které bude znamenat 10x nárůst proti dnešnímu stavu.

Vzhledem k meziročnímu růstu o 349 % ale nejsou stovky tisíc prodaných plug-in hybridů za rok v během následujících pár let ani trochu nepravděpodobné.

Range extender na scéně

Bohatší nabídka modelů v budoucnosti zároveň znamená bohatší výběr z typů pohonu. Vždy půjde o plug-in hybridy. Podle analytiků Frost & Sullivan se ale výrazně rozšíří nabídka technologických řešení.

K dnešním E-REV/paralelním/sériovým hybridům přibudou plug-in hybridy doplněné o vodíkové palivové články a mikroturbíny, možná i malé dieselové motory. Obecně má nastat renesance pojmu “range extender”, tedy rozšiřovač dojezdu, který bude s pomocí nějakého typu paliva doplňovat energii v baterii.

To vyřešení hned tři kritické problémy běžných elektromobilů: strach z nedostatku dojezdu, dlouhé dobíjení a vytápění (čistě elektrické vytápění je energeticky velmi náročné, výroba elektřiny s sebou přitom obvykle nese ztrátové teplo, které lze využít).

Záplava nových plug-in hybridů

Nové plug-in hybridy se na světové trhy doslova hrnou: BMW chystá sportovní i8, osobní vozítko i3 (ve verzi čistého elektromobilu i EREV) a dále nejspíš i BMW řady 5. Brzy dorazí také Cadillac , mladší bratranec Chevroletu Volt. Fisker, ač v problémech, pracuje na modelu Atlantic.

Via Motors chystá plug-in hybridní truck se spotřebou Priusu. Mitsubishi Outlander plug-in hybrid už klepe na dveře. Na autosalonu v Detroitu Volkswagen představil plug-in diesel-hybridní SUV. Na autosalonu Ženeva 2013 se představí Audi A3 plug-in hybrid.

A takhle bychom mohli pokračovat. Nemusíte být “marketingoví experti” z Frost & Sullivan abyste si podle toho dali dohromady, že v roce 2018 bude na americkém trhu k dispozici více než 18 modelů plug-in hybridů. O hodně víc.

6 Comments on “Studie: plug-in hybridy typu Chevrolet Volt budou stále populárnější”

  1. Já jsem opravdu zvědavý
    Já jsem opravdu zvědavý na ceník BMW i3, protože to bude myslím první sériový elektromobil s extenderem(lze koupit a hlavně provozovat i bez něho)

    Jako ani mne nepřekvapí cena v EU řekněme kolem 800-1000tis Kč, ale mám tušení, že za ten extender bude příplatek jen do 100tis Kč. čímž se nám opět výrobci aut vysmějí, protože tím nám řeknou, že sestava:

    – malý spalovací motor
    – startér a řídicí jednotka
    – výfuk a katalizátor
    – nádrž na benzín/naftu
    – výkonný synchronní alternátor

    včetně zabudování do vozidla je 3-4x levnější než 22kWh baterie.

    .. ale třeba se budu mýlit a za ten extender si řeknou dalšího půl mega 😉

      1. tady jsem to myslel jako
        tady jsem to myslel jako narážku na chevy Volt, který sice patří do kategorie EREV, ale 12kWh baterka z něj elektromobil nedělá – pořád to auto zůstává hybridem PHEV(navíc nejde bez extenderu koupit – když pominu to že je otázka kdo by to dělal) Kdežto BMW i3 je už čistý elektromobil BEV, ke kterému lze v případě zájmu doobjednat ten extender a pak se z něj stane typický zástupce EREV.

        .. ty zkratky jsou fakt hrozné, ale zase lepší než třeba VDBTPL.

  2. Chci dělat studie.
    Pokud by

    Chci dělat studie.

    Pokud by mi za takovouhle studii někdo dal 10000USD, tak jich vyrobím 5 za měsíc. Tohle si snad museli objednat automobilky, aby měli před akcionářema výmluvu proč investovat do drahého, složitého a tím také poruchového hybridu místo aby šli do něčeho jednoduchého. Vždyť v porovnání s hybridem je jednodušší i to auto na stlačený vzduch.

    Jo mimochodem – právě jsem na PRIMA ZOOM zhlédl dokument o historických hybridních dopravních prostředcích. Tuším, že se jmenoval ponorky studené války. Což mě přivádí k otázce na redakci – co takhle nová sekce – historické hybridy, když už se to jmenuje HYBRID.CZ 🙂

    1. Souhlasim s tim,že Prima
      Souhlasim s tim,že Prima -Zoom je prima nahrada za Z1.Zatim odvysilane dokumenty byly velmi zajimave a inspirativni.Zaroven ale souhlasim s panem Horčikem,že nema cenu rozmělnovat již stavajici informačni koncepci informaci na Hybridu.cz.Zatimni rozvrženi je universalnějšim a tedy i životnějšim.-Hybrid.cz by opravdu ale měl byt nadideologickym a nadstranickym TECHNICKYM servrem,a neměl by se tedy bat zveřejnovat i hybridni koncepty izraelskych universit nebo i jihoamerickych o nichž se v ČR vi malo.

Napsat komentář