Studentské týmy míří do Londýna s úspornými auty budoucnosti

redakce - 15 Březen 2017

Make the Future Live – festival myšlenek a novátorských přístupů 
v oblasti hospodaření s globálními energetickými zdroji, se po roce vrací do Londýna.Shell Eco-marathon je jedinečná celosvětová soutěž vybízející studenty, aby dále posouvali hranice energetické šetrnosti v silniční dopravě. Soutěžícím poskytuje prostor k testování vozidel, která sami navrhli a sestrojili.

Shell Eco-marathon je jedinečná celosvětová soutěž vybízející studenty, aby dále posouvali hranice energetické šetrnosti v silniční dopravě. Soutěžícím poskytuje prostor k testování vozidel, která sami navrhli a sestrojili.
foto: Shell

Studentské týmy z prestižních technických vysokých 
a středních škol z celé Evropy se chystají na letošní Shell Eco-marathon Europe, jehož 33. ročník se vrací zpět do Londýna.

Událost bude stěžejní součástí festivalu Make the Future Live (25. do 28. května) pořádaného v ikonickém Olympijském parku královny Alžběty. Celkem bylo do závodu pozváno 192 studentských týmů z 27 zemí Evropy a Afriky. I v letošním roce budou bohužel chybět zástupci českých technických škol.

Předchozích dvanáct měsíců strávili účastníci navrhováním, výrobou a testováním vlastních energeticky úsporných vozidel. Soutěžit se bude na speciálně vybudované 1,6 kilometrů dlouhé městské trati.

Hlavním cílem je zjistit, kdo překoná nejdelší vzdálenost a spotřebuje přitom co nejméně energie. V loňském roce byl nejúspěšnější francouzský tým Microjoule-La Joliverie, kterému se s využitím energie odpovídající jednomu litru benzínu podařilo ujet neuvěřitelných 2 606 kilometrů, tj. vzdálenost nutnou k překonání cesty z Londýna do Milána a zpět.

Česká republika bohužel nebude mít ani letos v soutěži Shell Eco-marathon Europe žádného zástupce, a tak chce společnost Shell v letošním roce více apelovat na studenty vysokých a středních technických škol k účasti v následujícím ročníku.

Petr Šindler, člen organizačního týmu evropské odnože soutěže, komentoval výzvu: „Česká republika má obrovskou tradici v automobilové výrobě a jsem přesvědčen o tom, že je u nás spousta talentovaných studentů technických oborů, která by se dokázala postavit hlavní výzvě soutěže – vymyslet, postavit 
a soutěžit s vozidlem vlastní výroby dosahujícím minimální spotřeby energie. Hledáme proto studenty středních a vysokých technických škol, kteří sestaví tým, zapojí se do soutěže a stanou se po řadě let prvním českým týmem v soutěži. A kdo ví, třeba jednou pomohou změnit budoucnost motorismu.“

Do programu festivalu Make the Future Live se druhým rokem vrací také Mistrovství světa jezdců (Driver’s World Championship). Tento souboj o nejrychlejšího a přitom energeticky úsporného závodníka přivítá týmy z letošních oblastních kol Shell Eco-marathonu. Zástupci z asijského, evropského a obou amerických kontinentů změří síly v tradičním soutěžním klání.

Vítězové Mistrovství světa jezdců z roku 2016, členové posádky Bumi Siliwangi Team 4 z Indonésie, nedávno získali nebývalou a měli možnost vyjet spolu se čtyřmi evropskými studentskými týmy na světoznámou trať ve Fioranu při souboji o co nejúspornější jízdu měřenou na délce jednoho okruhu.

„Bylo báječné pracovat s takhle vysoce motivovanou skupinou studentů, kteří skutečně dále posouvají hranice efektivnosti vozidel. Tuto možnost nám přinesla dohoda o technologickém partnerství se společností Shell, v jejímž důsledku spolupracujeme těsněji než kdykoliv předtím, a to jak na trati, tak mimo ni,“ prohlásil Mattia Binotto, technický ředitel Scuderia Ferrari.

K soutěži se vyjádřil rovněž Norman Koch, generální ředitel soutěže Shell Eco-marathon: „Společnost Shell si je dlouho vědoma důležitosti vědeckotechnických, konstrukčních a matematických dovedností, jež jsou nezbytným předpokladem řešení některých významných úkolů v hospodaření s globálními energetickými zdroji. Soutěže známé jako Shell Eco-marathon a Mistrovství světa jezdců jsou jen několika z řady způsobů, kterými společnost Shell podporuje rozvoj těchto dovedností a podněcuje budoucí generaci konstruktérů a vědeckých pracovníků k hledání budoucích řešení mobility.“

Návštěvníci akce Make the Future Live mohou sledovat veškeré dění na trati v rámci Shell 
Eco-marathonu i Mistrovství světa jezdců. Budou mít také jedinečnou příležitost prozkoumat, jak by mohla vypadat naše budoucnost v oblasti hospodaření s energetickými zdroji, a sledovat novátorské myšlenky vedoucí ke změnám způsobů života, práce a zábavy ve městech.

Poznají, jak se chytré myšlenky promítají do praktických řešení, a budou vyzváni, aby je vyzkoušeli, zdokonalili a zároveň nabídli své vlastní nápady a podíleli se tak na vytváření společné budoucnosti.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Alien5

Jinak shell vytvoril hriste ktere si osvetleni vytvari behanim deti po hristi dotykove :
https://www.youtube.com/watch?v=_Ikb682Mk-k

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavní podmínka:
Musí to být sračkometík :D

Tak jsme pohonili a ted se podivame do pravidel:

Article 53: ENERGY TYPES
Vehicles may only use any one of the following energies:
a) Internal Combustion*:
b) Electric Mobility****:
i. Hydrogen.
ii. Battery Electric.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bylo to mysleno jeko vtip, proto :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takováto soutěž nemá příliš reálného výstupu, to neměla tedy ani ta nedávná na železnici, takováto vozidla jsou totiž nepoužitelná pro cokoliv jiného než pro tuto soutěž. Myslím že na tomto nelze postavit solidní přibližovadlo pro veřejnost. Na druhou stranu by bylo nefér těmto lidem upřít nápaditost.

Pokud chceme snížit emise z dorpavy, musíme místo silnic začít využívat jiné druhy. V případě osobní dopravy se nabízí zejména železnice, kde máme velké rezervy, mnoho dalších zemí taktéž, je poměrně pomalá. V případě nákladní dopravy je to taktéž železnice a navíc i doprava lodní, která je zřejmě v poměru emisí a přepraveného objemu nejleší volbou, bohužel jí dosahované rychlosti jsou ještě menší. U železnice se třeba pro nákladní přepravu udává že by měly rychlé vlaky dosáhnout alespoň 60km/h, jenže ani to se mnohdy neděje.

Realny vystup bych v tom nehledal (ma ho maloktery studentsky projekt), ale myslim, ze je to pro jejich zkusenosti daleko uzitecnejsi nez dalsi milion prvni prehravac nebo hra na mobil. Predevsim, kvuli tomu, ze je to treba dotahnout do konce a kvuli tomu, ze hardware chyby neodpousti :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ano, ale existují myslím zcela objektivní důvody, které zvýhodňují S a podobné projekty před čímkoliv mechanickým, stavebním... Zatímco na vývoj přehrávače, nebo hry Vám stačí bohatě vybavení za pár tisíc korun, případně i jen půjčený školní počítač s potřebnými nástroji, tady do toho musely jít statisíce a ty jen tak nikdo v ČR utratit nemůže.

Navíc to není, když se podíváte, nějaký bastl s motorem ze sekačky, koly z araba a bazarovou přehazovačkou shimano, to celé opláštěné několika vrstvami alobalu, toto je něco nákladnějšího s použitím celkem drahých materiálů, minimálně sklolaminátem, nebo i uhlíkovým vláknem.

Tak pisou "prestizni univerzity", ty obvykle nejaky rozpocet maji - treba tady na CVUT si taky vytvari elektrickou formuli a elektricky "tryskac".

EDIT: s troskou snahy se dalo dosahnout na nejake penize na "mechaniku" (autonomni vozitka) i na ciste teoreticke skole :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Jen se snažtě štundentíci my si na vás nahoníme zelenej imidž aneb greenwashing v praxi.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

inde som spomínal súťaž o nanižšiu spotrebu sériových automobilov v sobotnej premávke - fínt neúrekom. a v takom ndr časopise derdojčeštrássenfrkér ukázali, ako obyčajná embéčka po vyplnení "tvarovania" podlahy (zvonka) mala neuveriteľný index odporu vzduchu.
toto je hranie sa na piesku bez akéhokoľvek reálneho využitia. bábovky sa odfotia a rozpadnú.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud to shellka porada a jmenuje se to po ni, tak je opravdu hrozne zvlastni, ze maji na boku jeji logo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...s Šelkou na boku, no to je snad špatný vtip 2017 :))))


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil