StudentCar SCX - český sportovní elektromobil

redakce - 22 Duben 2015

Sportovní elektromobil značky StudentCar s označením SCX vznikl na Vysoké škole báňské – technické univerzitě Ostrava. Projekt vývoje elektromobilu podpořila Technologická agentura ČR. auto elektromobil StudentCar SCX - český sportovní elektromobil

Studentský koncept elektromobilu SCX je aktuálně naživo k vidění v Praze na veletrhu For Energo 2015. Ten probíhá na výstavišti v Letňanech ve dnech 21. až 23. dubna.
foto: StudentCar SCX

Vývojový tým odborníků a studentů StudentCar v průběhu čtyř let vyvinul tři generační stupně prototypu tohoto vozu. Elektromobil StudentCar SCX využívá čtyři elektromotory, bez převodovek.

Jde o koncept jedinečný nejen v porovnání s českou konkurencí, ale také celosvětově. Srdcem elektropohonu je baterie od hulínské firmy , která dokáže dodávat energii pro čtyři samostatné synchronní elektromotory.

Elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola úctyhodných 2100 Nm prakticky od nulových otáček. Díky tomu motory vystřelí elektromobil na rychlost 100 km/hod za 4,9 vteřiny a na 150 km/hod za 9,2 vteřiny.

auto elektromobil StudentCar SCX - český sportovní elektromobil

foto: StudentCar SCX

Díky této koncepci pohonu, která umožňuje vektorování točivého momentu využívá vozidlo funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají perfektní jízdní vlastnosti. Zatáčky SCX projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech (s bočním přetížením více než 1 G).

V interiéru najdeme dvojici displejů a odnímatelný tableu. Ručně šitý kožený interiér je vyroben na zakázku. Narozdíl od mnoha jiných konceptů tento vůz úspěšně prošel schvalovacím řízením k provozu na pozemních komunikacích. Homologační zkoušky provedla společnost TÜV SÜD Czech s.r.o.

StudentCar SCX
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Něco málo z parametrů:

Výkon: 220 kW

Dojezd: 180 Km

Zrychlení: 0-100 4,9s 0-150 9,2s

Hmotnost: 1360 Kg

Motor: 4 Ks BLDC kapalinou chlazený s točivým momentem 640 Nm a max ot. 1800 ot/min

Baterie: 300 Ks LiFEPO4 s kapacitou 17 kWh 320V

Rám: příhradový

Karoserie: Kompozitní materiál (fiberglass)

Nápravy: Lichoběžníkové

Dneska jsem kolem něj šmejdil a se studentíky pokecal. Auto je to moc pěkné, ale ten tunel s bateriemi uprostřed má jednu zásadní nevýhodu, vůz není vhodný na autoerotiku (erotiku v autě :-)

Obrázek uživatele Radovan

Ano, kdo nezaváhal a zúčastnil se workshopu k elektromobilitě na FEI VŠB-TU Ostrava - viz http://www.hybrid.cz/pozvanka-elektromobilni-workshop-v-ostrave - mohl si auto detailně prohlédnout, případně se v něm i svézt. A taky v dalších autech jako Peugeot Ion, Nissan Leaf, Smart ED, Suzuki Splash, BMW i3, Kaipan elektro, Peugeot Elektro 106, sútr Akumoto s jedinými dvěma výjimkami - oba pánové s Teslami Model S se spletli a dorazili místo v sobotu už v pátek. Bohužel v sobotu nemohli. A na elektrokole Agogs Silver Go se svezli jen 2 zájemci a pak stálo pro defekt jen jako exponát.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Na i3 jsem zkoušel bouchat a klepat na kastli. Měla opravdu jiný zvuk než má plech. Ale neumím pochopit, proč ji neudělali o 30 cm delší a neudělali normální zadní dveře. Mít ale volných 700 000,- tak to okamžitě koupím.

Obrázek uživatele Jolinar

700.000? Ja myslel, ze i3 stoji kolem milionu (presneji 900+ v zakladu bez REXu a bez rychlodobijeni)

Obrázek uživatele ozana

Suzuki Splash (nebo Opel Agila) je to jako spalovák, po (tovární) přestavbě je to German E-Cars Stromos.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Vás zřejmě omezuje buď nedostatek fantazie nebo ztuhlá páteř  :-)
(v nejhorším zkuste autoerotiku v autě)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

HAHAHA :-)

Mě by zajímalo jak se s tím autem sportuje? Nebo je to myšleno ironicky, že je tak malé a vměstnat do něj lidi nebo náklad je vlastně sport??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě napište něco vtipného na téma proč jsou šachy sport.

V odkazu níže je dosti info včetně fotek a videa.
Všiměte si na display, že má nějaký problémek s ABS. :)

Jinak opravdu krásné! A na tu velikost baterie i slušný dojezd. ;)

http://www.denik.cz/z_domova/univerzitni-elektrosportak-za-deset-milionu-pujde-do-prodeje-20141007-e68q.html

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vysoká škola Báňská? to by to mohlo umět "krtkovat"

Obrázek uživatele Radovan

To samozřejmě umí, včetně toho, že si i v centru města lehce a rychle vyrobí podzemní parkoviště, když není kde zaparkovat. Ovšem má to podmínku - řidičem musí být jedině pan Karas a musí být vydán povel: "Karas, krtkujem!".
Spokojený absolvent VŠB-Technické univerzity Ostrava

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele Hyperloop

thumb up :)

Obrázek uživatele Pepa

Gratuluji,je to oku lahodící a hlavně koncepčně moc povedené autíčko.
Použít elektromotor na každé kolo bez převodovek,k tomu elektronické diferencialy.Jedinečné řešení ,jak na skvělé svezení po asfaltu ,tak i v terénu.Jen zvolit k danému použití vhodný podvozek a karosérii.S časem se objeví i vhodná energie a bude vymalováno!

Skvělá práce Ostravo!!!

---

Pepa

No, nadšením bych šetřil. Docela rád bych věděl, jak ty motory v kolech (nebo u kol) utěsní. Nebo budou jezdit jen za sucha ? Má vůbec nějaké seriově vyráběné el. auto podobný koncept ? Samozřejmě jako studentská práce je to skvělé, ale nic víc.

Tak toto není seriové auto, takže se nemůžou srovnávat. A čím více tím lépe. Je vidět, že to jde a to je hlavní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nema to motory v kolech. Cti pozorne a neplacej blbosti.
"Elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola ..."
Ach jo, kdyz nekdo neumi cist a hned se ke vsemu vyjadruje.

jj, fakt jsem se unáhlil .. :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Wow, neviem ake to ma parametre, ale na rozdiel od rôznych "krabiciek" toto vyzerá úžasne a verím že to tak aj jazdi ako píšu.

Skutočná perla !!!


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil