StudentCar SCX – český sportovní elektromobil

Sportovní elektromobil značky StudentCar s označením SCX vznikl na Vysoké škole báňské – technické univerzitě Ostrava. Projekt vývoje elektromobilu podpořila Technologická agentura ČR.

Studentský koncept elektromobilu SCX je aktuálně naživo k vidění v Praze na veletrhu For Energo 2015. Ten probíhá na výstavišti v Letňanech ve dnech 21. až 23. dubna.
foto: StudentCar SCX

Vývojový tým odborníků a studentů StudentCar v průběhu čtyř let vyvinul tři generační stupně prototypu tohoto vozu. Elektromobil StudentCar SCX využívá čtyři elektromotory, bez převodovek.

Jde o koncept jedinečný nejen v porovnání s českou konkurencí, ale také celosvětově. Srdcem elektropohonu je baterie od hulínské firmy , která dokáže dodávat energii pro čtyři samostatné synchronní elektromotory.

Elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola úctyhodných 2100 Nm prakticky od nulových otáček. Díky tomu motory vystřelí elektromobil na rychlost 100 km/hod za 4,9 vteřiny a na 150 km/hod za 9,2 vteřiny.

auto elektromobil StudentCar SCX - český sportovní elektromobil

foto: StudentCar SCX

Díky této koncepci pohonu, která umožňuje vektorování točivého momentu využívá vozidlo funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají perfektní jízdní vlastnosti. Zatáčky SCX projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech (s bočním přetížením více než 1 G).

V interiéru najdeme dvojici displejů a odnímatelný tableu. Ručně šitý kožený interiér je vyroben na zakázku. Narozdíl od mnoha jiných konceptů tento vůz úspěšně prošel schvalovacím řízením k provozu na pozemních komunikacích. Homologační zkoušky provedla společnost TÜV SÜD Czech s.r.o.

StudentCar SCX

20 Comments on “StudentCar SCX – český sportovní elektromobil”

  1. Něco málo z
    Něco málo z parametrů:

    Výkon: 220 kW

    Dojezd: 180 Km

    Zrychlení: 0-100 4,9s 0-150 9,2s

    Hmotnost: 1360 Kg

    Motor: 4 Ks BLDC kapalinou chlazený s točivým momentem 640 Nm a max ot. 1800 ot/min

    Baterie: 300 Ks LiFEPO4 s kapacitou 17 kWh 320V

    Rám: příhradový

    Karoserie: Kompozitní materiál (fiberglass)

    Nápravy: Lichoběžníkové

    1. Ano, kdo nezaváhal a
      Ano, kdo nezaváhal a zúčastnil se workshopu k elektromobilitě na FEI VŠB-TU Ostrava – viz http://www.hybrid.cz/pozvanka-elektromobilni-workshop-v-ostrave – mohl si auto detailně prohlédnout, případně se v něm i svézt. A taky v dalších autech jako Peugeot Ion, Nissan Leaf, Smart ED, Suzuki Splash, BMW i3, Kaipan elektro, Peugeot Elektro 106, sútr Akumoto s jedinými dvěma výjimkami – oba pánové s Teslami Model S se spletli a dorazili místo v sobotu už v pátek. Bohužel v sobotu nemohli. A na elektrokole Agogs Silver Go se svezli jen 2 zájemci a pak stálo pro defekt jen jako exponát.

    1. To samozřejmě umí,
      To samozřejmě umí, včetně toho, že si i v centru města lehce a rychle vyrobí podzemní parkoviště, když není kde zaparkovat. Ovšem má to podmínku – řidičem musí být jedině pan Karas a musí být vydán povel: „Karas, krtkujem!“.
      Spokojený absolvent VŠB-Technické univerzity Ostrava

  2. Gratuluji,je to oku
    Gratuluji,je to oku lahodící a hlavně koncepčně moc povedené autíčko.
    Použít elektromotor na každé kolo bez převodovek,k tomu elektronické diferencialy.Jedinečné řešení ,jak na skvělé svezení po asfaltu ,tak i v terénu.Jen zvolit k danému použití vhodný podvozek a karosérii.S časem se objeví i vhodná energie a bude vymalováno!

    Skvělá práce Ostravo!!!

Napsat komentář