Středoškolští studenti po roce opět změří síly v závodě modelů aut na vodíkový pohon

redakce - 09 Duben 2018

V dejvickém kampusu se o víkendu 14. a 15. dubna 2018 po roce opět setkají týmy středoškolských studentů, aby změřily svoje síly při šestihodinovém závodě dálkově ovládaných modelů aut s hybridním vodíkovým pohonem.Závodní dny jsou veřejnosti otevřeny každý den od 9:00.

Již 4. ročník projektu Hydrogen Horizon Automotive Challenge (H2AC) společnosti Horizon Educational přináší letos řadu novinek. Závodní dny jsou veřejnosti otevřeny každý den od 9:00.
foto: Horizon Educational

"Vzhledem k většímu počtu týmů bude letos závod rozdělen do dvou dnů. Každý závodní den se na startovní čáru postaví 12 soutěžních tymů, celkem z 21 českých středních škol,“ říká Václav Bystrianský, manažer projektu. Partnerem celého finálového víkendu je letos automobilka Hyundai.

„Partnerství značky Hyundai s touto soutěží je zcela přirozené, protože Hyundai jako první zahájil sériovou výrobu aut s vodíkovým pohonem a je v tomto oboru ze všech automobilek nejdál,“ říká Petr Vaněk, ředitel vnějších vztahů společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech.

„Každý závodní den pak určí vítězný tým, který bude v květnu reprezentovat nejen svou školu, ale i Českou republiku na mezinárodním finále v místě jednoho z partnerů, v německém Chemnitzu,“ dodává Bystrianský.

Závod lze vnímat jako vyvrcholení vzdělávacího programu, který si klade za cíl vzbudit větší zájem mládeže o technické a vědecké obory. Během čtyř měsíců získávají studenti pomocí řady vzdělávacích pomůcek a studijních materiálů nové poznatky, které posléze aplikují při navrhování a sestavování hybridního vodíkového vozidla v měřítku 1:10. Program si dává rovněž za cíl i učení studentů skrze objevování, posílení týmové spolupráce a v neposlední řadě i přípravu studentů na jejich budoucí kariéru.

Zájem o účast v projektu H2AC rok od roku roste napříč celou Českou republikou. "V letošním ročníku máme soutěžní týmy ze středních odborných škol, automobilních škol, ale i gymnázií,“ sděluje Václav Bystrianský a dodává, že soutěž se exponenciálně rozrůstá i celosvětově.

Soutěžní vodíkové auto

Soutěžní vodíkové auto
foto: Horizon Educational

Na mezinárodním finále mají české týmy šanci potkat se například se slovenskými, polskými, nizozemskými či americkými kolegy. Ruku v ruce se zájmem škol roste i zájem sponzorů a partnerů.

Celý program mohl proběhnout především díky podpoře společnosti Moravia Steel a dalších partnerů, kterými jsou Nadace Unipetrol, Hello bank!, BNP Paribas Cardif a Hyundai Motor Manufacturing Czech. Projekt H2AC je podpořen i řadou vysokých škol jako je ČVUT, VŠCHT v Praze či Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava.

"Jde o podporu nadaných a talentovaných středoškolských studentů spolupracujících úzce s vysokoškolským pracovištěm. V přípravě RC modelu s hybridním pohonem palivového článku a baterie k soutěži se tak mohou skloubit dosavadní znalosti, dovednosti a technologie vysokoškolského týmu s nadšením mladých studentů. Tato symbióza je významným prvkem při jejich rozhodování o budoucím směru jejich studia a určitě i života,” shrnuje doc. Ing. Bohumil Horák, Ph.D. z VŠB-TUO.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Osobně jsem měl možnost prohlédnout si u Doc. Horáka nedávno stavebnici vodíkového RC modelu včetně plničky a výrobny vodíku s náhradními "bombičkami" a musím říci, že něco tak vysoce sofistikovaného a v tak profi balení bych od Číňanů fakt nečekal. Vypadalo to spíše jako originál Němec a poctivá ruční výroba k tomu.
Na roční přebytky z mojí 9 let staré FVE 3,6 kWp, které mám díky chybějící akumulaci a orientaci na jih, +-2.200 kWh, ujedu Peugeotem Ion teoreticky až 16.920 km (spotřeba 13 kWh/100 km), prakticky celý můj roční nájezd včetně nabíjecích ztrát.
Teď je jednoduchá otázka - pokud budu tuto přebytečnou elektřinu akumulovat ne do baterie, ale do výroby vodíku z vody z vlastní studny a používat v palivovém článku, kolik najedu kilometrů v elektromobilu vybaveném palivovým článkem se stejnu spotřebou elektřiny?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele ozana

Méně než třetinu.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

A tím je vodíkový pohon prozatím opravdu otázkou budoucnosti....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Kup si baterku ze starýho Leafa, Tesly... a udělej si úložiště energii. Chceš kontakt?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych s dovolením o kontakt na starší baterky požádal :-)

Zde
https://www.facebook.com/Carel1956/

Nebo polák co na Elektreku nabízel větší množství Tesla modulů
Má ve svým domě zapojený 4 moduly
sherlock(a)vsat_pl

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Radovan

Rád se pak ozvu, prozatím řeším s ERÚ problematiku dvou výroben na 1 objektu, jelikož chci další FVE východ/západ ke stávající jižní a k tomu baterku a bojler a chytré řízení. Nerad bych se novou FVE připravil o starou FVE se Zeleným bonusem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 62 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 21 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW: Když města zakážou diesely, vrátíme vám peníze. Má to háček!

:))))))))) co byste poctivýho taky čekali vod konzervy že :DDD

auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/vw-kdyz-mesta-zakazou-diesely-vratime-vam-penize-ma-to-hacek.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Náhodou vodík je skvělá věc, 1kg se vyrobí pomocí 65 kWh el. energie a pak ujedeš 140 kilometrů, neber to :)))

Které auto ujede 140 km na 1 kg vodíku? Třeba Toyota Mirai dá dle reálných testů okolo 390 km na 5kg nádrž, tedy téměř půlku než píšete. Nebo se to mělo týkat těch modelů aut :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oficiání spotřeba v kombinovaném režimu je 0,76 kilogramu vodíku na sto kilometrů. Naši redaktoři měli sice 1,4 kg na sto kilometrů, ale to bych bral s rezervou, stejně jako jim pak vychází vyšší spotřeba u elektroaut, než je běžné. Například v jiném zahraničním testu jim vyšlo 1.1 kg.

Toyota Mirai má oficiální dojezd dle EPA 502 km, tedy 1 kg/100 km a reálně je to opravdu o ještě něco méně a ostrou/dálniční jízdou se dá dostat i jen někam ke 350 km (vycházím ze zahraničních testů). Těch 0,76 kg/100 km bude ta japonská norma ještě víc mimo realitu než NEDC, ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bravo, jen tak dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

říkám vykopněte toho joudu redaktora co sem pod anonymním podpisem "redakce" píše nejspíš dobře podmazaný zaručený moudra vodíkových krávovinách a vobtěžuje zdejší inteligentní elektrický studovaný vosazenstvo soudruzi hybridi :)))

Vodík je BULŠIT řekl Elon a HYBRID.cz to 29.10.2013 zvopakoval !! :))

hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online

Newsletter