Středoevropská Toyota prochází reorganizací, chce být hybridní

Automobilce Toyota se v posledních letech v České republice příliš nedaří. Počínaje rokem 2015 proto přichází řada důležitých změn, které mají japonskému výrobci pomoct neblahý trend zvrátit. Mimo jiné se ještě silněji zaměří na prodej hybridů.

Toyota Mirai bude první sériově vyráběné auto na vodík. Toyota ho uvede letos a očekává podobný průlom, jaký učinila v roce 1997 s prvním sériově vyráběným hybridem Prius
foto: Toyota

Obchodní aktivity značek Toyota a Lexus pro region Střední Evropy spustila k 1. lednu 2015 nově založená společnost Toyota Central Europe (TCE) se sídlem v Budapešti. V tomto regionu zahrnujícím Českou republiku, Maďarsko a Slovensko zároveň začala ke stejnému dni fungovat tři zastoupení separátně pro každou z těchto zemí.

Novým ředitelem Toyota Central Europe Czech (TCECZ) je Martin Peleška. Ten na včerejším obědě s novináři krásným newspeakem popsal ne právě dobré výsledky Toyoty v uplynulých letech jako „stabilní“ a zároveň ohlásil, že chce letos zvýšit prodej na 4600 aut (Toyota), resp. 150 u Lexusu. Potvrdil také, že do roka se v Praze otevře nové prodejní centrum Lexus.

Toyota se podle Peleškových slov chce stát „hybridní automobilkou“. Tedy jednoznačně se profilovat jakožto výrobce, který sází na hybridní pohon. Proto chce také dosud 6% podíl hybridů už letos zvýšit na dvojnásobek. Lexusy se pak mají prodávat téměř výhradně jako hybridy.

Toyota za deset let od uvedení vozu Prius 2. generace prodala na českém trhu 2064 hybridů, z toho 517 vozů Toyota Prius. Výrazně ale dotahují také nováčci Toyota Yaris Hybrid a Toyota Auris Hybrid, oba s více než 300 prodanými kusy, ačkoliv jsou na trhu výrazně kratší dobu.

V roce 2014 prodala Toyota v České republice 4318 aut, z toho 6 % byly hybridy. Do první desítky se Toyota nedostala.

vlastní

11 Comments on “Středoevropská Toyota prochází reorganizací, chce být hybridní”

  1. Mysím, že Toyota je
    Mysím, že Toyota je vnímaná ako značku kvalitných áut, za ktoré si Toyota nechá „přiměřeně“ zaplatiť.
    Problém Toyoty z môjho pohľadu je, že ich autá nemajú vôbec atraktívny dizajn. Dovolím si dokonca povedať, že ich autá sú škaredé. Myslím, že by mali zavolať do súčasnej Mazdy, čo je to atraktívny dizajn.

    1. i ked na obrazku vyzera
      i ked na obrazku vyzera aktualna 3 mazda dobre, na zivo je dokonca necakane obrovska, uplne staci, netreba 6, lenze.. so zimnými gumami bola na prilahlom parkovisku tesca skareda. 3 mala na zivo az prestreleny super-previsnutý dizajn a do toho tie srandovne zimne kolesa. no pfuj, povedal som si v duchu. proti tomu bol novy prius elegan. len pre info, jazdim na dlhom starsom megane 2, nerobim teda reklamu 🙂 [ a ked kupujem premiestnovadlo lebo sa ine pokazilo, priem do bazaru a poviem, dajte mi to najlepsie do tejto ceny a hned na tom aj odchadzam :)) ]

        1. Ich klamstva su priehladne,
          Ich klamstva su priehladne, dobre je ak necitia ohrozenie. Neoponujem pri kupe, iba si vyberam a porovnavam. Klamu vsetci, nie len bazar. V konecnom dosledku je to vzdy vyhodnejsie.

          Je to podobne ako s pozickami, aj tu najlacnejsiu hypoteku preplatite vzdy 3x a bolo by to viac ak by sa do totho nemontoval stat.

          Na vsetkych treba bic.

  2. A v čom je ďalej
    A v čom je ďalej konkurencia s konvenčnými motormi?
    Mám 1,6valvematic. Je to motor dvoch tvári: 132koní rozbieha 1250kg corollu pri 5-7tis. otáčok ako šporťák, úžasne sa s tým dá zazávodiť (ten motor montujú aj do Lotusu Elise). Samozrejme to robím len zriedka a tých 90% času čo si vychutnávam úplne tiché a komfortné vozenie motor ani nepočuť.
    Reálna spotreba do 6 litrov (medzimesto 5,5), a pritom všetkom maximálna spolahlivosť, ten motor bude s 6st. prevodovkou behať ešte ďalších 10 rokov bez jedinej poruchy.
    Servis v Toyote ma nestojí ani 70Eur (dodávam si vlastný olej).

    Prepáč, ale ani jediný motor konkurencie (okrem scyactive od Mazdy), mi nedá toto všetko v jedinom motore….teda nie konkurencia je ďalej, ale atmosferické motory Japoncov sú technologicky omnoho ďalej než europske TSI-kazovky. Taká Octavia je úžasné auto, ale ani jedem motor nesiaha valvematicu po členky. TDI nechcem, lebo jazdím denno denne krátke trasy so studeným motorom.

    Toyota sa vôbec nepotrebuje tváriť ako hybridná značka, úplne by stačilo, keby europsky zabednenci dokázali objektivne hodnotiť motory v testoch a nenechali sa podplácať miestnymi automobilkami. Keci o pružnom zrýchlení sú pre mňa sračky.

    Ale inak pekný deň všetkým 🙂

    1. Nemyslel jsem, že je
      Nemyslel jsem, že je konkurence dále s motory, ale s auty, které konvenční motory používají. 🙂 I tak je to sice dost diskutabilní tvrzení, ale podle mě to tak evropští (čeští) zákazníci berou. Ti dnes slyší na asistenční systémy a velikost kufru. 🙂 A tam je toyota v nižší střední kterou sleduji pozadu.

      1. Ani to nie je pravda.
        Ani to nie je pravda. Asistenčné systemi v nižšej strednej triede ma toyota veľmi bohate a hlavne za podstatne nižšie príplatky 😉
        Kufor Aurisu kombi je rovnaky ako ma Octavia kombi. Rozdiel je v tom, že japonci su ferovy voči klientom a udavaju litre po prvú podlahu, zatial čo Škoda udáva litre aj s druhou podlahou a dokonca aj s priestorom pre rezervu. Ťažko sa potom tieto údaje porovnavaju.

        Povedzme si to na rovinu. V našich končonách je VW group niečo ako božstvo a ostatný sa len snažia pribložovať…je to tak nalinajkované v každom „poctivom“ teste.
        Realita je ale úplne iná, stačí sa pozrieť na predaje aut vo svete kto je jednička.

        Toto lokalne vedenie zaviedli preto, aby dokazali začať rovnako „ferovo“ testovať auta v miestnych časopisoch, aby zdvihli značku v miestom vnimani, aby zdvihli cenu jazdeniek, aby sa o tychto autach viac pisalo v pozityvach a prestalo sa im vyčítať „smešne digitalne hodinky na palubynch doskach“.

  3. Jsou to takové střípky do
    Jsou to takové střípky do mozaiky. Jako když kolega, dlouhé roky zastánce evropských aut, si koupil Toyotu. Ovšem po pár letech ji prodal a dnes jezdí v jiném voze. Ale ne opět v Evropanech, ale pořídil si Kiu. I když to je vlastně taky Evropan, Slovák :-).

    1. Tímto směrem uvažuje
      Tímto směrem uvažuje hodně lidí včetně mě. Korejci úspěšně Toyotu kopírují za výrazně menší peníze. Navíc i v menších vozech ještě stále používají poctivé atmosférické motory a ne přešlechtěná maloobjemová turba, jejichž životnost je diskutabilní.

  4. To mají za to, jak
    To mají za to, jak přistupují k zákazníkovi – zatajovat skutečnost, že Auris pro čechy nemá pro zadní cestující dotažené vytápění ani na nohy, mi přijde přinejmenším podivné…

    A podle mě u této třídy jim nic jiného než se zaměřit na hybrid ani nezbývá, protože konkurence je u vozů s konvenčními motory dál.

Napsat komentář