Spoluzakladatel Apple Steve Wozniak nedávno řekl, že Tesla je největší disruptor. Aktuálně se ale nechal vyfotit u Chevroletu Bolt s popiskem, který naznačuje, že se brzy chystá svůj Tesla Model S vyměnit.
foto: Steve Wozniak
Steve Wozniak jezdí v elektromobilu Tesla Model S od roku 2013, především na popud Elona Muska. Přesto má dodnes, jak sám tvrdí, k autu on i jeho žena Janet mnoho výhrad.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet Bolt: katastrofální aerodynamika
Autosalon Detroit 2016: Chevrolet Bolt s 60kWh baterií a další podrobnosti
Když byl v komentářích pod fotkou s Chevroletem Bolt dotázán, zda se skutečně chystá Model S vyměnit za Bolt, odpověděl:
„Jak se znám, mohl by nahradit Teslu. Řeší totiž spoustu problémů, které já a Janet s Modelem S máme. … Pohodlí i funkcinalita jsou dobře promyšlené. Každému říkám, že nejcennější, neužitěšnější auto v mém životě byl Prius, kterým jsem jezdil 10 let. Nepotřebuju nejvyšší luxus. Máme Teslu, ale to proto, že neexistuje jiná volba dost dobrá pro výlety. Bolt bude ještě vyžadovat osobní testování ode mě i Janet abychom zjistili jak si vede právě na výletech.“
Právě tam ale nejspíš Woz najde onen pověstný kámen úrazu. Elektromobily Tesla jsou totiž výjimečné nejen jako samotná auta, ale i jako ekosystém v jehož rámci fungují. To znamená především síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger, kde majitelé vozů Tesla dobíjejí rychle a zdarma.
Nic takového Chevrolet/General Motors zatím nemá a v dohledné době mít nebude. Navíc, DC rychlonabíjení u něj bude za příplatek! Což tak trochu naznačuje, jak Chevrolet/GM své nové auto vnímají.
Zatímco Supercharger dokáže během hodiny dobít do Tesly asi 270 km výkonem až kolem 130 kW, nabíjecí výkon DC rychlonabíjení u Boltu bude max. asi 50 kW. GM tvrdí, že během 30 minut bude umět auto dobít na dojezd 144 km.
Jenže taková cifra počítá s téměř vybitou baterií, která se dobíjí zprvu plným výkonem 50 kW a se stále vyšším nabitím baterie nabíjecí výkon postupně klesá. Výsledkem tedy bude nutnost zastavovat častěji, než s Model S, a to i přes předpokládanou nižší spotřebou.
Tak nevíme, Wozi, je to dobrý nápad?
Podle tohohle clanku z
Podle tohohle clanku z dnesniho rana by bel byt dojezd podle EPA 238mil (381km)
Japa o prvním smrtelné
Japa o prvním smrtelné nehodě Tesly v Evrope? Kdypa bude clanecek.
Osobně mě velice zaujalo, že se hasičům k tomu autu moc nechtělo kvůli obavám z úrazu vysokým napětím.
Na světě zemře při
Na světě zemře při dopravních nehodách denně hodně přes 3000 lidí. Chcete článek o každém z nich?
Zlehka jsem si rypnul na do
Zlehka jsem si rypnul na do očí bijící převahu pochvalných clanku ohledně božské značky. Očividně když chce člověk znát i negativa musí jinam.
Ale můj komentář byl spíš hozená rukavice ohledně vysokého napětí a přístupů hasičů. Na to už mě bylo v podstatě odpovězeno, takže pro tentokrát prospěšná diskuse
tahle byla predse necim jina
tahle byla predse necim jina 😉
Z hlediska normy, pokud jde
Z hlediska normy, pokud jde o napětí do 1000V, tak se jedná o nízké napětí.
Co se týká informovanosti hasičů ohledně hašení EV, tak je to docela dost špatné. Svého času měli jihlavští hasiči zapůjčený VW e-UP. Prý aby se seznámili s EV a jeho hašením při nehodě. Z dotazu na jejich náčelníka vyplynulo, že ohledně hašení o tom nic moc neví a ani zkušenost z e-UPem jim v tom nijak nepomohla. Prostě se v elektromobilu jen svezli a to bylo asi tak všechno.
Naproti tomu dotaz na náčelníka hasičů na elektrárně Dukovany ohledně hašení EV dopadl lépe. Hasiči při požáru EV, pokud to lze s ohledem na aktuální rozsah požáru, odstřihnou červený kabel od baterky 12V (jako na každém jiném autě). Tím by mělo dojít i k odpojení hlavní baterie EV. A pak mají na EDU hasící zařízení, které umožňuje hasit vodou i elektrická zařízení pod napětím do 6kV. Je to na principu přerušovaného proudu vody.
Berme to tak, že elektromobilita je teprve v počátcích a stejně je na tom i informovanost hasičů o hašení EV.
Díky za info. Ty zprávy o
Díky za info. Ty zprávy o vysokém napětí mě překvapili. Počítám že tam sehrál nejvyšší roli strach z neznámého.
Ac elektrikarum je to
Ac elektrikarum je to naprosto jasne, je treba zduraznit fakt – ze se napeti jmenuje „nizke“ absolutne nic nerika o schopnosti cloveka zabit…
Tesla prirucka pro zachranne slozky se dokonce povaluje po netu. Ale vzasade rika „prestrihnete oranzovy drat pod kapotou“, nijak neresi situaci, ze cely cumak chybi a horici kusy akumulatoru se povaluji po okoli (cili nekdo netusi jake napeti a kam se mohlo dostat).
Predpokladam, ze bezni hasici do tranformatorove kobky taky nepolezou, i kdyz nejake skoleni o haseni veci pod napetim dostali.
Instruktážní video k
Instruktážní video k Tesla S a X
https://www.youtube.com/watch?v=ntK3rvVl2Qw
https://www.youtube.com/watch?v=D4peF1EYke8
Volt
https://www.youtube.com/watch?v=t_p58g244-s
V USA prý hoří auto každé 2 minuty
Tactical Considerations for Extinguishing Fires in Hybrid and Electric Vehicles
https://www.youtube.com/watch?v=mtCk3srID_w
Wozniak je dnes už bohužel
Wozniak je dnes už bohužel pouhým mediálním šaškem na objednávku propagujícím produkt toho výrobce,který mu právě za propagaci zaplatí.Kdo dlouhodobě sleduje jeho hodnocení produktů myslím chápe.Pro spoustu lidí má stále božskou a nedotknutelnou auru „otce spoluzakladatele“ jablečné značky a tudíž musí přece všemu rozumět 🙂
+1
+1
No ale ten Bolt mu
No ale ten Bolt mu vyloženě sluší. Je stejně kulaťoučký jako Woz. To jsem rád, že se věkem kulatíme tak nějak demokraticky všichni. Mně taky vajíčko Ion jde k postavě lépe, než Tesla 🙂
Neexistuje jedno auto, ktere
Neexistuje jedno auto, ktere vyhovuje ve vsech pripadech. Tesla S/X je perfektni auto na delsi cestovani. Ale do centra mesta uz neni zas tak idealni. Muj peugeot Ion je do mesta uzasny, ale na delsi cesty zase nic moc.
Kdo ma omezene financni prostredky musi zvolit kompromis a kdo ma tu moznost, ma 2-3 auta. Mestky minivuz, dalkovy kriznik a vikendovy sportak.
Pěkně řečeno. 🙂
Já
Pěkně řečeno. 🙂
Já osobně bych se bez toho víkendového sporťáku klidně obešel. Zatím jsem nucen ke kompromisu, ale ten elektrický dálkový křižník by se mi líbil. 🙂
Zajimave veta v originalnim
Zajimave veta v originalnim clanku – „Extra features aren’t the big picture, or we’d have skipped the Tesla for a Mercedes.“ (kdyby nam slo o extra vybavu, misto tesly bychom vzali Mercedes)
Osobne bych ho tipnul na milovnika „gadgetu“, ted bude nova zajimava hracka Bolt, tak koupi Bolta, za dva roky bude in T3, tak koupi T3. A moc bych nedal za to, ze ji taky dostane do ruky driv nez verni predplatitele – protoze reklama.
Videl bych to pozitivne, kdyz to dostane do ruky clovek, ktereho je videt a slyset, tak se vyrobce snad bude aktivneji snazit odstranit problemy, ktere se zakonite u noveho modelu objevi.
Asi tak nejak…
+1
Asi tak nejak…
+1
Za 2 roky může klidně
Za 2 roky může klidně jezdit v něčem jiném. 🙂
Navíc žádné auto není ideální. Aby bylo ideální, musel by si je člověk vyvinout sám pro sebe, jak se říká „ušít na míru“.
ani auto na míru by
ani auto na míru by nepomohlo. Člověk se mění a vývoj jde dopředu. Vidím to např. na baráku. Na začátku byl na míru a byl jsem spokojený. Dnes bych pár věcí udělal jinak. S autem to je podobné.
Wozi je to dobrej napad?
Wozi je to dobrej napad?
sak si to otestuje a sam zjisti jestli ano ci ne, je potreba si uvedomit ze tito lide nemaji auto jako konicek, al ejako dopravni prostredek, spousta znamych a bohatych lidi jako Woz si vozej zadnice v autech nad kteryma i „bezni lide“ ohrnujou nos, pokud mu vyhovoval Prius, tak Bolt mu zrejme bude vyhovovat taky
pro me osobne se Tesla casem stava rekneme okoukana, vetsinu casu co clovek travi s autem tak ho travi uvnitr v interieru, a tam co si budem povidat Tesla extremne zaostava za konkurenci, a pokud nekdo vyslovene neprahne po sedanu vyssi stredni tridy, tak jedinej duvod proc Tesla, je v tom ze ma proste jako jedina v nabidce baterky co vystaci na rozumnej dojezd, schazi kombik, schazi MPV, a schazi auto pro bezne lidi co nechtej kricet do sveta „podivejjte mam auto za $100k a vice“ Tesla se proste profiluje na celkem uzkou skupinu zakazniku a je logicke ze mnohanasobne vice tech zakazniku bude pokukovat po konkurenci, aneb 100 lidi 100 chuti 🙂
Objektivni nazor to bych
Objektivni nazor to bych tady necekal Bravo!;)
Souhlasím. A ta poslední
Souhlasím. A ta poslední část mi mluví z duše. To, co na autě vidím 99% času, je právě interiér, proto je pro mne důležité se v něm cítit dobře. Těším se, až bude opravdový výběr, až si člověk bude moct vybrat jak po technické, exteriérové i interiérové stránce. Snad to nebude trvat dlouho.