Spotřebu svých řidičů sleduje 70 % českých fleetmanažerů

redakce - 24 Duben 2013

Magazín Flotila provedl výzkum a u osmdesáti správců vozových parků zjišťoval, zda-li čeští fleetmanažeři sledují spotřebu svých vozů, podle čeho vybírají firemní automobily a jestli aktuálně přemýšlejí o přechodu na alternativní paliva.auto flotila test Toyota Prius plug-in hybrid

Flotila plug-in hybridů Toyota Prius
foto: Hybrid.cz

Průzkum proběhl na osmdesáti oslovených fleetových manažerů s vozovým parkem čítajícím od 5 do 500 aut. Výsledky jasně ukázaly, že rozhodujícím parametrem při výběru firemního automobilu je v českém prostředí poněkud překvapivě jeho značka.

V závěsu za značkou se vcelku logicky drží parametr ceny vozu a s větším odstupem posléze jeho hospodárnost, bezpečnost a náklady na servis. Téměř na konci žebříčku se umístil parametr spolehlivosti vozu a až na posledním místě se u našich fleetmanažerů objevuje zmínka o šetrnosti automobilu k životnímu prostředí,” říká Michal Žďárský, šéfredaktor Flotily, magazínu pro správce firemních autoparků.

Spotřeba pod dohledem

Společně s dotazem na preference při výběru byla respondentům položena i otázku, zda-li a jak sledují spotřebu svých vozů, a jak se snaží snižovat výdaje na pohonné hmoty. Kladnou odpověď na sledování spotřeby ve své firmě nám poskytlo 56 z osmdesáti respondentů.

Zbylých 24 oslovených spotřebu vozů ve svém provozu nesleduje vůbec. Z průzkumu též vyplynulo, že spotřebu u svých vozů vcelku logicky nesledují spíše firmy s malým či středně velkým vozovým parkem.

Co se týče způsobu sledování, v drtivé většině je ve firmách zaváděn GPS monitoring s následnými výstupy. V menšině se u respondentů objevuje využívání systému Fuelomat či prosté sledování a vyhodnocování tankování z palivových karet.

Pouze 10 % z oslovených firem pořádá pro své řidiče pravidelná školení a přednášky o šetrné jízdě a jejích pravidlech.

Vede LPG a CNG

Poslední dotaz směřoval na využití alternativních paliv, ať již využíváním hybridních modelů, elektromobilů či pohonů LPG či . Přesně polovina, tedy 40 respondentů, odpovědělo na otázku, zda se touto problematikou ve své firmě vůbec zabývali, kladně.

Velká většina z nich navíc myšlenku zavedení takových vozů do autoparku rovnou zavrhla, ať již z důvodů velké vstupní investice nebo z důvodů málo rozšířené sítě dobíjecích či plnících stanic.

Pouze 22,5 % z oslovených se pro provoz zmíněných vozů využívající alternativní paliva opravdu rozhodlo a do svého provozu je zahrnulo. Nejvíce takových vozů disponuje pohonem na , v těsném závěsu se drží vozy schopné spalovat zemní plyn, o kterých dle reakcí fleetmanažerů přemýšlí stále více firem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je opravdu hodně zakomplexovaný pohled na věc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A přesně proto je náš stát ekonomicky tam kde je.

Co je to za manažera fleetflotil, když nesleduje v první řadě parametry jako, spotřeba, spolehlivost a náklady?

Hlavně, že se sleduje "není to ta a ta značka, ten a ten typ auta".

Práce páni "manažeři" není o tom přijít do práce bavorákem (značku si soudruh může dosadit dle osobní preference) udělat kafíčko a zařvat na podřízené kdo nemaká má padáka...

Holt, v ČR se vedoucí pozice dává jenom a pouze na základě brácha na bráchu, na "západě" musí kromě příbuzenství i něco umět, jinak se tam přidělují pozice aby něco nekur...li (na západě příbuzé dostane novou pozici bez rozhodování, u nás bohužel tam kde může myslet)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?