Sportovní speciál Nissan Leaf Nismo RC chce závodit

Je to Leaf? Není to Leaf? I když se tomu nechce věřit, tak je to opravdu . Tedy přesněji řečeno jeho sportovní verze nazvaná Leaf Nismo RC, kterou hodlá japonská automobilka představit světu na autosalonu v  

Společnost věří, že bude možné brzy nový atraktivní vyzkoušet na některém ze závodů elektromobilů, který podle slov automobilky určitě brzy vznikne. Jak už sám název napovídá závodní Leaf má na svědomí tým inženýrů ze sportovní divize Nismo, známé ze seriálu závodů Super GT a FIA GT1.

Pro Nissan se Leaf Nismo RC stane zdrojem důležitých informací nutných pro vývoj sportovních elektromobilů. Nissan zkrátka neponechává nic náhodě a chce být pro jistotu připraven i v tomto směru elektromobility.

A co se pod efektní kapotou vyrobenou z karbonových vláken skrývá? Podobnost s jeho civilním protějškem není vskutku velká. Oba dva využívají lithium-iontové baterie složené ze 48 kompaktních modulů, které napájejí 80kW elektromotor disponující točivým momentem 280 Nm. je možné z 80% dobít pomocí rychlonabíječky za 30 minut.

Tím však veškerá podobnost mezi oběma verzemi končí. Začněme třeba umístěním , které je zcela odlišné. U Nismo RC jsou baterie a stejně tak umístěny uprostřed vozu a pohánějí ne přední, ale zadní 18 palcová kola.

Vnější vzhled , jeho interiér i rozměry jsou vzhledem k různému využití také rozdílné. Ještě bychom mohli přehlédnout, že rozvor je kratší o 99 mm, délka větší o 20 mm a šířka o 170 mm. Čeho si však všimneme na první pohled je snížená výška závodního speciálu o zřetelných 350 mm.

Nejen díky kapotáži vozu je jeho celková hmotnost pouze 938 kg, tedy skoro o 600 kg méně ve srovnání se sériovým Leafem. Při počátečním testování dosáhl Leaf Nismo RC rychlosti 100 km/h za 6,85 vteřiny a dokázal vyvinout nejvyšší rychlost 150 km/h. Předpokládá se, že by při ostrých závodních podmínkách měla baterií vystačit na cca 20 minut jízdy.

2 Comments on “Sportovní speciál Nissan Leaf Nismo RC chce závodit”

Napsat komentář