Šetrná tříkolka Elio jde do výroby

Jan Grohmann - 14 Leden 2014

Odvážný koncept trojkolky Elio nyní dostává mnohem reálnější obrysy. Firma Elio Motors si od automobilky General Motors (GM) pronajala výrobní závod v Shreveportu, stát Louisiana, kde chce spustit sériovou výrobu amerických "velorexů" Elio.Elio

Elio
foto: Elio Motors

Automobilka Elio Motors původně plánovala postavit zcela novou továrnu na výrobu tříkolek. Nakonec však zvolila finančně výhodnější dohodu s GM. Firma má zamluveno celkově 134 000 metrů čtverečních továrny a zbývající prostory nabídne svým dodavatelům.

"Byl to velmi vzrušující týden, a to nejen pro mě osobně, ale i pro celý tým Elio Motors," říká Paul Elio, výkonný ředitel a zakladatel společnosti. "Neuvěřitelně jsme se posunuli, což nás zavedlo k nové továrně, která bude základem pro montáž nového vozidla. Navíc jsme získali více než 7 milionů dolarů..."

Elio
Video: YouTube

Elio Motors chce do nové továrny do konce roku 2015 přijmout 1500 nových pracovníků. Výroba trojkolek Elio se má však pomalu rozběhnout již v prvním čtvrtletí roku 2015.

Proč je kolem trojkolky Elio takový rozruch? Šetřivé Elio se ještě neprodává, ale už nyní je velmi populární. Na stránkách Elio Motors svítí 7033 předběžných objednávek. Relevantní je také údaj z FaceBooku, kde Elio Motors podporuje téměř 70 000 fanoušků.

Vnitřní prostor
Video: YouTube

Vášně vyvolávají samozřejmě parametry samotného vozidla. V Elio sedí dvoučlenná posádka tandemově za sebou. Vozidlo pohání 0,9 litrový tříválcový motor o výkonu 51 kW (70 koní), který je schopen udělit vozidlu rychlost 161 km/h.

Díky nízké hmotnosti, malé čelní ploše (vynikající aerodynamický odpor) a šetrnému motoru má Elio spotřebu pouze 2,4 litru na sto kilometrů. Udávaný dojezd je bezkonkurenčních 1081 kilometrů. Můžete se tak vydat z Detroitu do New Yorku pouze na jedno natankování.

Elio je tedy ideální pro dlouhé a levné přejezdy po Spojených státech. Ostatně, to je také snad důvodem, proč je tak populární. A samozřejmě, cena 6800 dolarů (136 000 Kč) je také velmi příjemná. Zhruba poloviční proti nejlevnějším autům.

Elio Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Aas

To by sa mi pacilo pred barakom. :)
je to trosku velke, na to ze je to len pre dvoch, ale za tu cenu, a peknu spotrebu je to bombove 2.auto do rodiny.
Rozmery su cca 404x150x120 dxsxv ak by niekto hladal.

Pokud existuje něco do 200 tis, co má spotřebu okolo 2 litrů, sem s tím a rád si to pořídím. Je to poslední článek, který mi chybí. Celý týden najezdím okolo 600km sám a po městě, ideál.

I když... při mé výšce 190cm a váze 120kg si nejsem jist, zdali bych se tam vešel...

Podle Elio Motors vešel. :)

už jsem to četl.

Ještě klimatizaci a tempomat a posílám objednávku :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to trochu skarede, skoda ze je proti tomu XL1 od VW o tolko drahsi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale výrobce to nemíní prodávat v USA, ale asi v Evropě. Nebo si myslíte, že občan zvyklí se vozit v Lincolnu si bude na Manhattanu dělat s tímto ostudu.???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je to pekné, ale cena v EU by sa vyšplhala na úroveň najlacnejších miniaut, kt. s maličkými motormi nemaju až o tolko viac spotrebu o kolko viac pohodlia, komfortu a bezpečnosti ponukaju, pre mna to nieje žiadne terno. Možno s baterkami a cenou 12.000 Eur by som nad tym uvažoval :)

Hmmm, už bych se viděl, jak nacpu celý kufr baterkama, místo toho spalováku. :)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekné, ma to aj zmysel, nakoľko aj ja jazdím do prace autom sam. A ak je v rodine ešte ďalšie auto napr. kombi,tak toto je ideálne riešenie aj ako zábavka a relax pre hlavu rodiny celoročne(nie sezónne ako motorka).A hlavne cena nie je premrštená. Ak by som sa mal rozhodnúť medzi motorkou a týmto beriem Elio. Lebo pútať pozornosť na takomto niečom bude človek ešte dlho,ved štvorkolku alebo motorku ma dnes hocikto.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?