Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro

Společnost Volta Volaré bude prodávat elektrické letadlo GT4

Ivo Hradil - 10 Květen 2012

Dojezd je téma, na které se vedou velké bitvy. Někteří tvrdí, že dojezd 150 km je dostačující, jiní by chtěli dojezd minimálně 300 nebo i více kilometrů. Obavy, že člověk zůstane trčet někde v pustině bez možnosti dobití baterií se však jeví poněkud malicherně v porovnání s pilotem , kterému dojde ve vzduchu elektrická šťáva. S tímto a jinými problémy se musela vyrovnat společnost Volta Volaré, která právě nyní začala přijímat objednávky na své elektrické letadlo GT4.Volta Volaré GT4

Elektrické letadlo GT4 nabízí výjimečnou rychlost, velmi tichý chod a nejnižší provozní náklady mezi letadly ve své třídě.
foto: Volta Volaré

Čtyřmístné elektrické letadlo GT4 není ovšem čistým "elektromobilem", ale spíše létajícím trochu podobným . Ať tak či onak, společnost Volta Volaré uvádí, že čistě na elektřinu dokáže GT4 uletět vzdálenost 556 km.

Jakmile nabití klesne na hranici 25%, přichází na řadu 1,5 litrový benzínový generátor, díky němuž se zvýší dolet o dalších 1 296 km. Finální vzdálenost v závislosti na povětrnostních podmínkách a přiměřené rychlosti (maximálka je 574 km/h), tak může dosahovat až 1 852 km.

Celé letadlo je vyrobeno z uhlíkových vláken a tvoří ho dvě dvojice křídel, přičemž ty zadní jsou asi dvakrát větší než ty přední. Na zádi letadla je navíc umístěna kompozitní tlačná vrtule a k dispozici je také 105 litrová palivová nádrž. Elektrická energie je ukládána do 236 článků , jejichž souhrnná hmotnost dosahuje 408 kg.

Volta Volaré GT4foto: justluxe.com

Volta Volaré vidí atraktivitu hybridního letadla GT4 především v nízkých provozních nákladech a šetrnosti k . Podle jejich vyjádření přijde 200 mil dlouhá cesta čtyřmístným letadlem spalujícím letecké palivo AVGAS na asi 80 dolarů, zatímco náklady na elektrický let v GT4 budou přibližně čtvrtinové.

V následujících týdnech bude ještě probíhat poslední testování a během letošního roku by mělo být dodáno prvních 11 hybridních GT4, každé za cenu 495 000 amerických dolarů. V příštím roce by se pak rodinka GT4 měla rozšířit o dalších 36 exemplářů.

popsci.com
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa