Spalovací motory: blíží se konec a všichni to už vědí

Jan Horčík - 11 Prosinec 2018

Magazín Seeking Alpha je znám často kontroverzními články od ne vždy důvěryhodných autorů. Vyčnívá mezi nimi ovšem Ross Tessien, který aktuálně publikoval podrobnou analýzu toho, jak se prodeje spalovacích aut propadnou o 50 % do roku 2025.auto elektromobil Tesla Model 3

Blížící se konec spalovacích motorů je podle Rosse Tessiena důvodem, proč se v roce 2016 Spojené státy rozhodly ukončit embargo na vývoz ropy. Bylo by hloupé skladovat obrovské zásoby, když se z ní brzy s velkou pravděpodobností stane surovina s výrazně nižší hodnotou než dnes.
foto: Tesla

Na celkem 22 stranách doplněných o podrobné grafy Tessien v článku "EVs, Oil, And ICE: Impact By 2023 And Beyond" vysvětluje, proč si myslí, že těžaře ropy a výrobce spalovacích aut nečekají ani trochu dobré časy. A že přijdou mnohem dřív, než si dnes spousta lidí myslí.

Aktuální problémy automobilek jako jsou zejména americké GM, Ford, méně už Volkswagen, jsou podle Tessiena jen začátek velkého zemětřesení. Zdůrazňuje několik zajímavých postřehů.

Předně, rozhodnutí koupit nové auto je podle něj oddělené a nezávislé na rozhodnutí koupit si elektromobil místo spalovacího vozu. Tessien si myslí, že řada zákazníků nyní vyčkává na pořízení toho vhodného elektromobilu, zejména v oblasti SUV a pick-upů.

Fakt, že spousta lidí je ochotna si na "ten správný elektromobil" počkat dokazuje aktuálně mimo jiné obrovský zájem o Tesla Model 3. Jakmile budou k dispozici vhodné alternativy v oblasti pick-upů (nejnověji třeba Rivian) a SUV (Audi e-tron), tak se spousta lidí rozhodne právě pro ně.

Tessien pracuje mimo jiné s grafem, ve kterém prodeje elektromobilů dosáhnou 90 milionů kusů ročně přibližně v roce 2028. Naopak prodeje spalovacích aut podle něj už do roku 2021 klesnou o pětinu! Spolu s tím výrazně klesne poptávka po ropě, což bude znamenat její přebytek a cyklické výrazné zlevňování.

Zatímco před deseti lety tak všichni očekávali tzv. "peak-oil", tedy nedostatek ropy, nejspíš nastane pravý opak: oil-glut, tedy zahlcení levnou ropou. Poptávka po ropě v sektoru dopravy tak do roku 2032 může klesnout o více než 50 milionů barelů denně.

S tím souvisí i zajímavá předpověď OPEC, tedy kartelu Organizace zemí vyvážejících ropu. V roce 2015 analytici této skupiny předpokládali, že do roku 2040 bude po světě jezdit asi 46 milionů elektromobilů. Jenže o rok později tuto predikci opravili na 266 milionů.

Velice zajímavý je i graf rychlosti adopce nových technologií v USA. Na něm si můžete jasně prohlédnout jak rychle trvala cesta té které technologie od naprostých začátků do mainstremu, od nuly k téměř 100% penetraci.

Graf rychlosti přijetí nových technologií veřejností v USA

Graf rychlosti přijetí nových technologií veřejností v USA
foto: BlackRock

Trend je jasný: rychlost adopce nových technologií se zvyšuje. Elektromobily mají samozřejmě tu nevýhodu, že jde o poměrně drahou záležitost, zejména v porovnání s televizí, rádiem, mobilem nebo internetem. Na druhou stranu, jakmile veřejnost zjistí, že ta či ona technologie je lepší, než ta až dosud využívaná, netrvá její adopce nijak závratně dlouho.

Pokud nemáte čas se článkem prokousávat, doporučujeme také následující video kanálu Now You Know, kde je částečně rozebrán:

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Je to pouze o pořizovací ceně auta. Jinak se vyplatí vždy.

Cena elektřiny dlouhodobě klesala, dnes je první zvýšení po dlouhé době. Ano, může se stát elektromobilita obětí vlastního úspěchu, když nepotřebná ropa bude zlevňovat. Pokud ale bude spalovací doprava opravdu platit externality, tak nemá s elektromobilitou šanci vyhrát. Navíc díky decentralizaci a samovýrobě elektřiny není důvod k růstu její ceny. Elektromobil ve spojení s jakýmkoli domem či OZE je totiž ideální akumulátor. A tam směřujeme.
O bytech se nemá cenu bavit, koncentrované bydlení má být obsluhováno hromadnou dopravou, protože to je hromadné bydlení s ohromnou koncentrací počtu osob na jednotku plochy. Autobus s běžnými 12 m délky uveze cca 80 lidí. To je při obsazení osobního auta 4 lidmi 20 aut a prakticky 100 metrů délky. Protože jezdí po 1, maximálně po 2 v autě, fakticky je to až 400 metrová kolona vozů. V 1 vchodě 12 patrového paneláku bývá 40 bytů. Při průměrné rodině 120 lidí. V paneláku, kde jsem bydlel, byly 3 vchody po 45 bytech každý. Bydlelo tam přes 320 lidí. To jsou 4 plné autobusy nebo 80 plných aut o 4 osobách nebo prakticky přes 300 aut p 1-2 lidech. nebo Tady je prostě individuální automobilová doprava hovadina na entou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že chápete, že i když lidé z paneláků jezdí do práce hromadnou dopravou (což ale mají správně i lidé bydlící v domech), tak mají také nárok na jízdu k na výlet nebo na dovolenou nebo k babičce autem i s dětmi. Nebo ne? Jsou méněcenní?

Obrázek uživatele Radovan

Jistě. Nehledejte v tom nic sociálního, to je kravina. Ale je samozřejmě ekonomický nesmysl mít na pár desítek jízd ročně v 365 dnech auto. Nebo ne? Máme půjčovny a nově i carsharing.
Co se lidí v domech týče, tam je obsluha MHD žádoucí také, ostatně řeším to sám zhruba 10 let. Starosta Poruby i primátor Ostravy si stěžují na hustotu provozu. Problém jsou projíždějící auta. Ano, jsou. Proč? Protože mimo páteřní trasy tramvají jsou dojezdové časy neúnosné a mnohdy spojení neexistují. Protože autobusy z okrajových částí Ostravy prostě nenavazují nebo nejedou. Nejen mimo špičku. Děti vozím elektromobilem jednak kvůli spolujízdy, druhák proto, že 12 km by jinak zdolávaly MHD 70 minut. A se mnou to řeší dalších 1200 obyvatel městského obvodu, 700 sousedního, 560 dalšího. Prostě rodina bez 1-2 aut nemá šanci bez obětování podstatné části dne se někam dostat. Natož zpět. Když třeba okolo 19 hodiny je mezera skoro 2 hodiny, kdy nic nejede. Ještě větší pecka je pak načasování odjezdu autobusu 1-3 minuty před příjezdem tramvaje na konečnou, ačkoliv autobus vyjíždí z depa 1 zastávku před konečnou. To je na zabití. A to máme oficiálně před domem 3 linky autobusů. A 10 let, 2x ročně, to pokaždé nastaví blbě. Mám ten dojem, že mi to dělají naschvál.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tou cenou elektřiny mě to pobavilo, že nemůže růst...Je to na složitější povídání, ale i když si za slunečného počasí nabijete zadarmo, tak elektřina v době vyšší poptávky hlavně v zimě bude nutně zdražovat (méně stabilních zdrojů v soustavě znamená více pokrývání špiček což je drahé), navíc může být elektromobilita obětí vlastního úspěchu také ve zvýšení zdanění veškeré elektřiny (výpadek spotřební daně).I v ČR nás to čeká vlivem odstavování bloků u nás a Německu, sice roční bilance ČR bude vyrovnaná, ale problém bude s výrobou v zimě - ve 20. letech budeme už bohužel deficitní.
Tu dopravu po městech z bytů vyřeší pravděpodobně autonomní elektrické pody (minibusy), které vyjdou pasažéry daleko levněji než auto či MHD...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako že do roku 2020 budeme mít 4,5Mega osobních elektromobilů abychom spotřebovali všechnu tu elektrickou energii kterou každoročně vyvážíme do ciziny? Inu to jsem rád. To se podstatně zlepší životní prostředí od chybějících exhalací z ropy(výfuků aut) aniž bychom vypustili o gram exhalací z uhelných elektráren více než v posledních deseti letech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, kde jsem toto v tom mém komentáři měl uvedeno?
Jde o to, že po odstavení Německých JE bude po roce 2022 deficit zimních zdrojů v regionu, tedy že ZDRAŽÍ sezónně elektřina (máme propojené trhy) a to co vyvážíme budeme vyvážet dál jen za víc peněz (bohužel dráž bude i pro čechy). Elektromobily budou v té době ve spotřebě figurovat max. malými procenty. V průběhu 20. let pak budou odstavovány další zdroje u nás a i po celé Evropě a nahradí je OZE + paroplyn apod., tedy energie bude draží právě kvůli vysoké ceně záložních zdrojů, které pojedou prakticky jen v zimním období. Spotřeba elektromobility se pak do r. 2030 projeví už dost výrazně.

Fandím EVčkam a novým technológiám, ale toto je nejaký attention craving report, nie?

1/ vidí kolaps passenger cars v US (pokles 13,5% oproti minulému roku) a šmahom ruky zamieta, že by to bolo zmenou preferencii smerom k Light trucks.

Predaje tomu ale nijak zvlášť nenasvedčujú:
https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/salesfig_usa_2018

osobáky mínus 800k
SUV/Pick-up plus 800k

2/ veští ohromný pokles ťažby a ceny ropy, ale vôbec nezohľadňuje, že pokles ceny ropy = pokles ceny PHM, a to pre mnohých spotrebiteľov bude znamenať ten zásadný faktor pre kúpu auta.

proste iba priložil pravítko ku krivke predaja EVčiek a nakreslil čiaru na najbližších 15 rokov, a potom na tom postavil argumentáciu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No o té dvojce tam přesně mluví. Zmiňuje tam, že radikální pokles cen ropy povede dočasně k nárůstu prodejů spalováků.

OK, môže byť, to som si nevšimol.
Text som sa snažil prečítať celý, ale v rýchlosti a z grafov to teda nijak zvlášť nevyplýva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Autor vybírá co se mu hodí. Co třeba OZE - posledních 45 let je jejich podíl na výrobě energie přibližně konstantní. Nebo jaderná energetika - nejdříve růst pak pokles ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezapomeňte že spotřeba elektřiny neustále roste. Navíc ne všude se OZE hodí a tam kde se hodí, tam dramaticky rychle rostou. Poklesem jaderné energetiky bych si nebyl tak jistý. Čína staví jednu JE za druhou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozlišujte absolutní a relativní pokles. Pokud se podíváte na nějaké studie , pak OZE byly co se týče podílu výroby v roce 1971-3 v mnoha státech světa prostě dominantním zdrojem energie - svět byl chudý. Jenže pak přišly fosilní paliva a vytlačili je - ono ten trend vytlačování OZE vlastně v části rozvojového světa stále pokračuje. Samozřejmě absolutně se vyrobí mnohem více energie z OZE než dříve, ale ten podíl něco pod 15% je stejný a to jen díky masivním dotací do této technologie. Co se jádra týče, pak s tím jak USA ,Japonsko a EU ,přestali stavět nové zdroje prostě ztrácí a ztrácet bude. Samozřejmě ne absolutně bude více elektráren než dříve jenže podíl jádra na celkové spotřebě klesá a klesat bude podíl OZE, poroste, ale bez jádra prostě nemá šanci zvrátit růst spotřeby fosilních paliv o nějaké náhradě ani nemluvě, protože také rostou emise CO2. Samozřejmě časem se to otočí a ty emise přestanou stoupat ale oni nebudou pak ani silně klesat fosilní paliva budou stále hrát klíčovou roli ve světovém energetickém mixu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Například v USA už několik posledních let vzniká více OZE zdrojů než fosilních (míněno v produkci).

A kde jste přišel na to, že v 70. letech byly OZE dominantní? To je naprostý nesmysl. V té době byly OZE teprve v plenkách s prakticky nulovým významem vyjma vodních elektráren.

Právě naopak podíl OZE roste.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V situaci kdy jediná dostupná energie kromě vlastních svalů je dřevo na uvaření jídla, tak mate 100% energie OZE. A to byla realita mnoha chudých států (a nás tak před 200 lety). Když k tomu začnete třeba kopat uhlí, vyrábíte z něj elektřinu a tu dovedete domů, tak mate vice energie, váš život je pohodlnější, ale procento OZE na celkovém podílu energie klesne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zmínil jste 70. leta. A předpokládám, že mluvíme o vyspělých zemích a ne o nějakých křovácích, kde žádná elektřina není. Mluvíme totiž o elektřině a ne o energii obecně. To už tam rovnou můžete zaplést bůvoly co táhnou pluh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Článek řeší celý svět, tak proč najednou řešit pouze vyspělé země ? A obdobně diskusní vlákno řeší výrobu energie, nikoliv výrobu elektřiny.

Obrázek uživatele Joe

Když se zamyslíme, ve kterých státech se těží ropa, tak nad možným poklesem těžby i ceny snad nezůstane jedno oko suché...

1) Saudská Arábie, Kuvajt, Emiráty, Nigérie, Libye atd. : no mládenci se budou muset naučit pracovat a když ne ... tak šup šup zpátky do středověku, sedět na zápraží, hulit šíšu a šoupat bačkorama...
2) Rusko : Do důchodu ve 55 letech ? Tak v 67.... (možná)
3) Venezuela : Ať radši začnou vyrábět cetky pro turisty a pěstovat víc banánů...
4) Státy, kterým to může být volný: USA, Norsko, Kanada ...

PS: Příspěvek brát s úsměvem a prosím nekamenujte mě. Já se polepším ..:-))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norsko a částečně i Kanada jsou srovnatelné s tou Saudskou Arábií, Kuvajtem a Katarem.
Rusko má zase s důchodama podoblé problémy jako Česko, a úplně stejně závisí hlavně na tom, kolik dokáže přetáhnout pracujících z odepsané Ukrajiny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norsko právě na těžbě není vůbec závislé. Norsko využívá většinu příjmů z ropy k investicím do akcií, dluhopisů atd v rámci národního důchodového účtu a taky k investicím do elektromobility v zemi. Norsko je ze všech velkých těžařů na ropě nejméně závislé. Tedy snad kromě USA, kde na tom nejsou vůbec závislí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Saudská Arábie už po desetiletích nákupů taky vlastní podíly ve většině amerických akciovek, a právě odstartovala v pouštích výstavbu tolika solárů, že jim budou po roce 2030 stačit na veškeré vnitřní energetické potřeby i bez ropy, jen na večer budou spalovat v elektrárnách místní plyn.
Jak jsem psal všechny ty země jsou na tom skutečně plus mínus stejně.
Největším rozdílem nakonec je, že Norsko a Kanada musí vynakládat daleko víc peněz na vytápění a zastaralé dotace místním zemědělcům.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

SA je extrémně závislá na prodeji ropy. Je pravda, že se s tím snaží něco dělat, ale ta závislost je tak velká, že to bude problém, pokud ten přechod bude tak rychlý. Nejvíce v prdeli je Rusko. To je enormě závislé a nic s tím nedělá.

Obrázek uživatele Kuk

Norsko taky musí vydělávat na naše Norský fondy. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Drive hyckany Trabant a Wartburg se stal behem kratke doby bezcenny. To same ceka spalovaky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Segment rodinných kombiků je mezi elektromobily tak hojně zastoupen, že si ty spalováky již příští měsíc nikdy nekoupí a hlavně rodiny s malými dětmi mohou utrácet za technologie miliony obratem....
Kdyby šlo vše, jak tihle snílci chtějí, tak lítáme na Venuši na odpolední pikniv a po pikniku spíme na Marsu

Obrázek uživatele Radovan

Divil byste se, kolik rodin s malými dětmi u nás je velmi majetných. Dokonce si kupují Tesly Model S sedmimístné se sezením pro děti v kufru, nověji samozřejmě Model X. A to pomíjím ty, co stále s dětmi ještě čuchají benzín/naftu v obřích SUV za miliony.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Ja bych se rad divil. Takze kolik? 0.1%? 1%? 10%? 50%?

EDIT: Ano, znam rodiny s nekolika detmi, ktere by si tu Teslu X mohly dovolit. Ale rozhodne bych si netroufl to generalizovat na nejake vyznamne procento.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Á odborník na cizí majetek už má zase péči.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To je úplně jedno, kolik to je procent. Prostě jsou a není jich málo. Stačí si prohlédnout satelity kolem velkých měst ČR a chvíli pozorovat, co tam jezdí. Podobně vilové čtvrti nebo oblíbené vesničky. A vůbec, proč se staráme o to, co si kdo koupí? Jeho svoboda, jeho zodpovědnost, jeho volba. Oprostěme se od bolševického myšlení.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Vysvětluj to těmhle maloměšťáckejm zabedněncům...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak si zkusíme trochu výpočtů kolik lidí si může dovolit koupit základní Teslu Model X ze zaměstnanců (údaje pro podnikatele se špatně hledají). Budeme velmi benevolentní aby vyšla co nejvíc optimistická čísla. Budeme tedy předpokládat že manžel bude chtít uspořit na auto za 3 roky, bude na to dávat celý plat a provoz domácnosti bude táhnout manželka, takže její příjem nebudeme počítat.
Základní model X by měl stát 2 500 000 Kč / 36 měsíců vychází potřeba uspořit téměř 70 000 Kč měsíčně. To znamená příjem zhruba 100 000 Kč měsíčně. Když to zadám do kalkulačky idnes dostanu: Berete více než více než 97,74 % zaměstnanců.
Zaměstanců je cca 4 000 000. Tedy vzájemným pronásobením 4 000 000 * (1-0,9774) = cca 90 000 lidí si může uspořit na základní Teslu X za 3 roky nebo dříve když ze svého platu neutratí jinak ani korunu. Co se týká procent, tak si to může teoreticky dovolit 2,26% zaměstnanců.
To jsou úplné davy. Dovolím si odhadnout, že auto na úrovni Tesly X se masovou náhradou spalovacích rodinných aut asi nestane.

Obrázek uživatele Kuk

V ČR je 30 000 dolarovejch milionářů a zamindrákovanej Erych z toho nemůže spát :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

kupují si to podnikatelé a solventní lidé na volné noze, ne "prostí" zaměstnanci

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako prostý zaměstnanec budu muset to své S prodat, protože s četnými radoby podnikateli tvářícími se jako hogofogo a přitom dluhů plno a s lidmi na volné noze , co peníze buď nakradli nebo zdědili chci mít společného co nejméně.... Nazdaaar a proudu zdar....

Obrázek uživatele ozana

Auto za 2 mega (a více) mi k zaměstnanci nějak nepasuje.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k nárustu cen nemovitostí je - samozřemě jetá tesla - pro šetřivého lépe vydělávajícího zaměstnance, který pro to musí mít samozřejmě to "srdce navíc" alternativou , možná do prvního nechtěného servisu v zakraničí, ktarý se může rovnat ekonomickému položení.... asi tak nějak...

Obrázek uživatele ozana

Mno, výjimky existují.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Pane Jimmy, mohl by jste nám spočítat, kolik zaměstnanců si kupuje nové Audi Q7, Mercedes S Classe, BMW řady 7 a další vozidla této kategorie? Ušetřil byste si výpočty k Tesle Model S a X.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Pokud se jimi argumentuje, tak to rozhodne jedno neni. Ale hadat se nebudu, stejne nemuzu vyhrat, kdyz nehajim svatou vec...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano svata vec, od roku 1996 traktor s T{en}D{ym}I{gnoruj} pokud mozno v bile barve - modla ceskeho nymanda co se domniva, ze auto se muze jmenovat kazda vec, ktera ma 4 kola a volant.
No jsem rad, ze ziju v relativne svobodne zemi, kde skoda_penez/fuc_wagen v bile neni jedina volba - ma preference je uplne jina. A me deti najezdili v elektricem voze asi o 10tis km vice nez kterykoli manager v CR a vsechny jeho deti dohromady. Jedno z mych deti spravne pojmenovava ta prehistoricka vozidla romantickym nazvem "smradlava kraxna".
Ne ze by mi nezalezelo na ostatnich detech, ale kdyz jsou jejich rodice idioti - dobre jim tak. (Protoze chudoba neni stav nasi kapsy, ale nasi mysli). Muze kazdy - uplne kazdy! ALe na kazdy chce - a proto - kdo chce kam...

Obrázek uživatele Joe

Já se divil, když jsem byl v Kyjevě.

10% pracháči (Audi Q7, Bentley, BMW X6, Méďa, Porsche, Jeep, TMS, atd.)

10% střed (Toyota Camry Hybrid, Toyota Corolla, Škoda Octavia, Dacia Duster)

80% prostý lid ( Žiguli, Moskvič, Záporožec vesměs ročníky výroby 1970- 1980 )

A na venkově :

00,01 pracháči - v podstatě jenom nějakej místní fírer s ochrankou

99,99% prostý pospolitý lid (zase jenom Žiguli Moskvič atd.) Ale ještě shnilejší nežli v metropoli..

Uf... buďme rádi, že žijeme tady

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc? Protoze jen male procento rozumi opravdu toku penez? Soudruh JOE by rad byl novodoby janosik a bral penize lidem, kteri si je s nejvetsi pravdepodobnosti zaslouzi, protoze je umi vydelat? Uz se opet blizi doba, kdy si vzdelani lide v CR maji balit kufry, protoze prostemu lidu nestaci milionarska dan a jine tresty pro bohate spoluobcany??
To ja jen abych si otevrel trezurek a pripravil Glocka az se budes blizit...

Obrázek uživatele Kuk

Běž zpátky na sputnik news pomatenče.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Na základě které věty resp. výrazu v příspěvku o skladbě vozového parku na Ukrajině se dá s jistotou tvrdit, jestli je někdo "soudruh" ? :-))))

Jak by to mělo být napsané, aby se dalo na 100% prohlásit, že autor je třeba indián, kapitalista - vykořisťovatel nebo marťan ?

PS: Pokuď jsem Vás pane nevhodným výrazem (stylistikou , syntaxem) rozrušil, prosím napište návrhy a příklady, jak mají diskutující formulovat své myšlenky, aby Vám to vyhovovalo ... Snad se polepším.

Dík.

:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

no, ja teda Joe-a nepoznám, možno to je ozaj súdruh, ale z jeho príspevku mi nijak nevychádza, že by chcel brať peniaze ľudom ktorí si ich zaslúžia.

skôr naznačuje, že to prerozdeľovanie Ukrajine dosť možná funguje smerom od chudobných k "našim ľuďom", čo je jav veľmi bežný v post-sovieckych krajinách.

A čím viac na východ ideš, tým bežnejší ten jav je, povedal by som.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak a velmi podobné to je v Polsku, byť v trochu menším měřítku. Ve velkém městě si nežijí špatně, ale všude okolo... zlatá naše země... Dost se však v poslední době zlepšilo Slovensko, nebo alespoň se mi to tak jeví.

jasné že sa zlepšilo.
vozový park, platy, kvalita tovarov, bývania a niektorých služieb išla podstatne hore za posledných 20 rokov.

je až neuveriteľné, aký progress sme dosiahli napriek politikom, ohremnej miere korupcie (odhady hovoria že ročne "odtečie" 2mld EUR na ďaňových únikoch a korupčných aktivitách), a faktu že 300.000 Slovákov odišlo do zahraničia a väčšina sa už nevráti.

Na druhú stranu školstvo, justícia a zdravotníctvo sa topí v tom istom marazme, ako pred 20 rokmi.
Čiže všetky tie veci, na ktoré tu ten štát reálne je, nefungujú ani zďaleka optimálne a nezlepšujú sa.

V kocke by sa dalo povedať, že ak nemáš problém so zdravým, či so zákonom (resp. ak zákon nemá problém s tebou), máš sa podstatne lepšie.
Ak nejaký problém máš, tak si v takej istej riti ako pred 20 rokmi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně! Škoda, že se tu nedají dávat laiky, ale tak dobře jako TomasK vývoj stavu na Slovensku (a z větší části i v Česku) nikdo ještě necharakterizoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"prodeje fosilu klesnou do roku 2021 o pětinu"
to by mě zajímalo čím to hodlají nahradit ? jediný kdo vyrábí EV jakž takž ve velkém tak je Tesla
, zbytek jsou příšťipkáři a do roku '21 se to nezmění

hodnotit budoucnost podle toho co je nyní, je opravdu hloupé

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

njn ale pětina je nějakých 18-20 M kusů EV teď se vyrábí cca 1.5M...tzn. zvýšení 12x za tři roky ? navíc na všechny modely se dost dlouho čeká...no nechám se překvapit

Obrázek uživatele Kuk

Nečeká, zrovna těď M3 dostali zákazníci v USA za týden od objednání.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V clanku je psano ze odhad poklesu prodeje srackometu je petina v roce 2021, nic se tam o prodanych EV nepise. Jinymi slovy v roce 2021 cca petina lidi bude cekat s koupi noveho vozu na EV ktery muze dorazit treba az 2024, jak to bylo napr s teslou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tu pětinu asi něco nahradí, ne ? nebo vážně myslíte, že ty miliony kupců budou sedet doma na gauči a cekat 2 roky na svuj EV ?

Proc by sedeli na gauci? Budou jezdit svyma staryma popelnicema. Nebo co myslis ze dela tech pul mega lidi co ceka na TM3? No cekaji, jezdi svym starym autem a NEKUPUJOU zadny novy srackomet a tim padem snizujou aktualni prodeje srackometu. Co je tezkeho na tom pochopit? Zkratka ocekavani nove lepsi technologie kratkodobe zkrati prodeje stare inferiorni, to je bezny jev.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to by byla pravda za předpokladu, že Tesla vyrobí v roce 2021 5-6M ks EV, což nehrozí i když bych jim to teda přál

A krátkodobě zvýší výdělky servisů :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Anonim je v panice a nedocházej mu elementární věci :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Je legrace, že tohle se děje naprosto běžně, když lidé přestanou kupovat třeba mobil nebo sportovní oblečení proto, že je ohlášen kvalitativně lepší. A výrobci se pak snaží slevami doprodat staré modely. Čili není na tom nic nepochopitelného, je to normální.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

No ano, presne tak. Lide s cernobilou TV si taky na koupi nove TV radi pockali, nez se ceny barevnych dostanou do masovejsi vyroby a cena klesne. Byla to tehdy celkem velka investice ( auto je jeste vetsi) a neni problem par let vyckat, kdyz vim ze budu mi za stejne prachy mnohem lepsi a propracovanejsi produkt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Průměrný výdělek byl 2500Kč, barevná televize stála kolem 16-18000Kč. Spočítej to s dnešní průměrnou mzdou 32000Kč ;-)

Nechapu. Ja nic nepocital, jen rikam ze dnesni investice do EV je vetsi nez tehda do barevne TV coz je pravda. Tim spise si lide radi dele pockaji na EV par let nez aby dneska kupovali srackomet.

No v roce 2020 by konečně měli existovat baterie (ty nás nejvíc brzdí).

Jakmile budou baterie tak ten nárůst bude.

PS: odhaduju to na 12M kusů v roce 2021

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je to trošku přestřelené i pro mě jako extrémního optimistu. Letos se prodá lehce přes 2 miliony EV, při udržení současného enormního růstu 60 %/rok to vychází na cca 8M v roce 2021.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nahradi se ojetinami. Prumerny amik misto toho aby si po peti letech jako vzdy koupil novy faro, si rekne, ze radsi pocka (nasetri) na elektriku. To je ten vypadek prodeju novych spalovaku uz v roce 21 se kterym kalkuluje. Je pravda ze produkce elektra v potrebnych objemech se odhaduje pozdeji rok 24 - 26. Nasyceni trhu pak kolem 2030. Pokud na tento trend skutecne dojde, znamena to seriozni ohrozeni zavedenych spalovacich automobilek. Nikdo s tak brzkym utrumem prodeju spalovaku nepocita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oproti loňsku to vypadá na nárůst 90 procent. Loni se prodalo 1,07 miliónů elektromobilů. Letos to vypadá na více než 2 milióny.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Loni se prodalo 1,227 mil. EV

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu poprosit o zdroj? Já našel jinou informaci. A taktéž se tam mluvilo o cca 60 procentním růstu 2016/2017

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Insideevs 1,227, EV-Volumes 1,223 (počítáno BEV i PHEV):
https://insideevs.com/december-2017-plugin-electric-vehicle-sales-report-card/
http://www.ev-volumes.com/news/global-plug-in-vehicle-sales-for-2017-final-results/

2016->2017 to bylo +57,8 %.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji.
Co tak čtu, tak prodeje za rok 2018 můžou významně převýšit 2 milióny. A přitom odhady z loňska počítaly s 1.6 milióny.

Jak je psano v clanku. Lidi si na ten spravny EV radi pockaji, TM3 je toho dukazem. A v roce 2021 uz budou EV na trh chrlit i jine automobilky nez tesla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano 20M ks/rok v 2021 ? tak to si koupím lístky do první řady

V clanku je psano ze odhad poklesu prodeje srackometu je petina v roce 2021, nic se tam o prodanych EV nepise. Jinymi slovy v roce 2021 cca petina lidi bude cekat s koupi noveho vozu na EV ktery muze dorazit treba az 2024, jak to bylo napr s teslou.

Obrázek uživatele Radovan

Je legrační, jak člověku občas tady na diskusi nadávají do Tesla fanatika, ale současně titíž hltají každé slovo dinosaurů a věří jim, jak slovu božímu. :-)
Škodofka se do toho chystá jako obr automobilka fakt praštit. terminátor hadra. Už brzy vyplivne celé 2 tisíce aut za kalendářní rok. Kolik jich vyplivne napřesrok, když po vzoru matky - VW a eGolfu z března 2018 - frajersky zdvojnásobí výrobu? 4 tisíce ročně. Kolik že to jezdí osobních aut jen v ČR? 5 milionů? Jak že se tomu říká, plivnutí do moře? :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Kuk

Greenwashing.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW chce v roce 2020 spustit výrobu ID konceptu s cílovou kapacitou 500.000 vozů. Myslíte, že by se v roce 2021 mohl této kapacitě již blížit? A jsou tu i další evropské automobilky.

A nezapomeňte, že největší výrobci elektromobilů (po Tesle) sídlí v Číně a produkují pro čínský trh.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Plán je 100 tisíc I.D. v roce 2020 a milion v roce 2025. Jestli to neurychlí (a i půl milionu v roce 2021 je málo), tak maj zaděláno na velkej problém.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100t ks v roce 2020, tomu sam neverite !!

Obrázek uživatele Radovan

Tu známe, to je od bratří Grimmů, Rotkappchen
https://germanstories.vcu.edu/grimm/rot_dict.html

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele ozana

Ono se nedá vydržet pár let se starým autem?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Plus co se setkávám s generací pod třicet, tak auto absolutně neřeší, pokud to není životní nutnost. A jelikož bydlí většinou ve městě, kde i studují/pracují, tak není. Obliba sdílených služeb je taky brutální a práce po internetu, což znamená nulovou potřebu mobility, k tomu taky hodně přispívá. A co je druhý fenomén, lidé, co vydělávají hodně málo v montovnách a bydlí mimo město, si koupí plečku na dojetí. Klidně do 20 tisíc pořizovačky. Vyjezdí a před další STK prodají do šrotu. A jdou koupit další plečku. Čili fakticky recyklují auta, co by jinak skončila na vrakovišti. Když je ovšem vidím, tak ten úplatek na STK před prodejem musel být snad mega. Nebo v tom jede nějaká mafie a ty STK, kterými to prošlo, vlastní.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Joe

Zajímavý článek vyšel před chvíli o carsharingu v Moskvě:

https://auto.idnes.cz/moskva-sdileni-aut-car-sharing-deb-/automoto.aspx?c=A181211_083825_automoto_fdv

Zaujala mě věta:

Výzkumy banky Goldman Sachs přitom ukazují, že rozmach sdílení aut by neměl mít negativní dopad na prodej nových vozů. Doba životnosti sdílených automobilů je totiž 3,5krát kratší než u vozů v osobním vlastnictví, píše agentura Reuters.

***

Měl jsem kolegu:

1) Když jezdil na svým autě tak: pečovatel styl
2) Když na služebním tak: prase styl

Goldmani objevili teplou vodu ....:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Kuk

Nejrychlejší auto je auto z půjčovny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Vzhledem k tomu, že jedno sdílené auto nahradí 10-15 aut v individuálním vlastnictví, je sdílení pořád pro automobilky velký problém. Nehledě na to, že pokud se to opravdu rozšíří, dojde ke konstrukčním změnám. Obětuje se relativně nízká cena dnes prodávaných aut a zvýší se robustnost a opravitelnost vozů. Dnes jsou sdílené třeba vlaky, letadla, tramvaje. Vše má životnost 20-50 let. I autobusy vydrží milion kilometrů.

Obrázek uživatele Joe

Možná se mýlím, ale věřím, že sdílení se víc rozšíří s plně autonomními auty (level 5) .

- Minimalizuje potřeba parkovacích míst.
- Auto by mělo být na ulici 99% času v pohybu a stát jenom v "úlu"
při dobíjení , čištění interiéru, údržbě.
- Je to pak použitelné pro osoby bez řidičáku, seniory, i mírně
společensky unavené jednince ...
- Pro velkoměsta - cesta do práce : menší modely .
- Pro nákupy ve stavebninách dodávka / pick Up
- A já bych bral lůžkovou úpravu pro delší cesty typu "V zbuď mě
ráno na ve Splitu " (Zpátky bereš rodinku Novákovic )
- Kolem pláže a ráno na trh si mobilem zavolám kabriolet ...:-)

PS (Jo a taxikáři v Praze nebudou muset řešit, jestli je Uber
nekalá konkurence nebo ne. Protože už budou mít jiná
zaměstnání ...)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Predstavy pekne, jen ta technika jaksi porad nechce skakat podle predstav vizionaru...
Obavam se, ze L5, ktery prakticky bez omezeni zvladne jezdit po kontinentalni Evrope (vcetne balkanskych mest) je zalezitost tak pro generaci nasich vnoucat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Po Pheonixu v Arizoně už to jezdí. Nemá smysl čekat na dokonalost, smysl má hledat situace, kdy už to smysl mít bude a ono se to dále bude šířit a zdokonalovat tak nějak samo.
V tomto případě se začne ve spořádaných, hustě osídlených velkoměstech a pak se uvidí.

Ano, nejak to jezdi. V Arizone se stabilnim pocasim, po sirokych vyborne znacenych silnicich a presto to neni tak spolehlive, jak se ocekavalo (tusim na to tema bylo i vyjadreni primo od Waymo, ze "lidsky faktor" ostatnich vozidel jim pusobi docela problemy).

Takze si dovolim pripomenout pravidlo 80:20 (mozna spis 90:10). Neboli, to ze jsme "skoro" tam, vubec neznamena, ze v kratke dobe budeme tam.

A nebo jeste jinak, zatim neni ochota vyrobcu aut duverovat (odpovednost) jejich systemum ani pri rovne jizde po dalnici. Proc mam verit tomu, ze par let se zaruci za klickovani auta mezi lidmi ve meste? Ovsem ne americkem "uprostred pouste" (kde se nikdo bez auta nepohne), ale nejakem, kde jsou skutecne na ulicich chodci, cykliste, deti...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Souhlas, level 5 autonomie bude opravdový "gamechanger". Taky mě zaujala ta věc, že si vlastně dnes lidi kupují auta, aby splnila všechny předpokládané úkoly. Takže jsou 80-90% nájezdu zbytečně, velká, zbytečně těžká, zbytečně řeší dojezd, ... Znáte to, pán jezdí 5 km do práce sám s aktovkou třítunovým SUV 4x4, protože 2x za zimu potřebuje jezdit do kopce po sněhu, kolikrát ani to ne.
Provozovatel "flotily" je samozřejmě v úplně jiné situaci. Ten se velmi rychle naučí kdy, kde, kolik a jakých bude potřebovat a bude intenzivně optimalizovat. Samotného mě zajímá jaké z možných technických řešení vyhraje (univerzální vozy?, spousta speciálek?, platforma s možností rychlé a snadné předělávky?, něco mezi? něco úplně jiného?).

Obrázek uživatele Joe

Tipuju , že v autonomii 5.0 už bude umělá inteligence. Když si člověk objedná auto tak zadá cíl cesty, zaklikne počet osob a náklad ANO/NE (jako Uber/Uber XL) Systém pak sám skontroluje výškový profil trasy, předpověď počasí resp. dopravní informace (kopce ANO/NE , sníh-led ANO/NE) a zvolí velikost auta a jestli pošle 4x4 resp. 4x2.

( A dost možná přes sdílené senzory jiných aut co aktuálně jedou tu trasu se podívá do cloudu, jaký je povrch silnice + jiné informace )

Takže asi bude víc modelů a AI vybere optimum.

A jestli se náhodou nestrefí resp. dojde k poruše auta na monitoru se objeví hláška: Omlouváme se náhradní vůz je na cestě . Dorazí za 6 minut....:-))

PS Asi moc fantazíruju na ráno ...:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Jan Veselý

To záleží na tom, co považujete za "umělou inteligenci". Ta v tom sci-fi smyslu to určitě nebude. To, čemu se odborně říká Artificial Neural Networks s Deep learningem tam bude určitě.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jezdím sdílenými auty pravidelně a musím říct, že v Praze jsou na tom prakticky všechna auta alespoň z hlediska čistoty mnohem lépe než co bývalo moje vlastní auto. Možná, že s nimi lidi jezděj víc jako prasata, ale styl jízdy zrovna u EV nebude hrát skoro žádnou roli z hlediska celkové životnosti.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

*embargo na vývoj ropy ... ;)
*přijdou mnohem dřív, než si dnes spousta lidí myslí? pouze pokud se nic mimořádného nestane ;) PS: tramp nikdy nespí :))
*Ano řada zákazníků nyní vyčkává na pořízení toho vhodného elektromobilu protože schopný na trhu prostě ještě není ;)
*90 milionů elkár ročně přibližně v roce 2028? a kolipak spalovacích popelnic se prodává celosvětově letos? pro porovnání, to je výcuc zase.... ;)

Obrázek uživatele Anonym123

ale, figu borovú! dnešní majitelia TMS/X síce možná chcú aj TM3, ale nastal trend k mestským BEV - kupujú si ich ako "kapotované skútre" (vedľa el. skútrov (dosahujúcich 100km/hod,100km dojazdu).
okrem toho čakatelia na TM3 si už kúpili nissany, souly, hyundaye, resp iné a sú vcelku spokojní, nezatajujú nedostatky, ale NEĽUTUJÚ!
reálne je možné, že prinajmenej VW, MB a FIAT vytiahnu zo šuplíka "zašlapané projekty", pretože to, čo dnes ponúkajú je ÚMYSELNE obrané o nabíjanie, batériu, ... ale minimálne f500e rýchlonabíjanie vyvinuté mal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak kazdy ma jiny use-case. A proto z vetsi casti souhlas, ze poptavka je vetsi nez nabidka. Ko neveri at si udela 'fake-dummy' rezervacni formular trebas na Konu, nebo na Fiatka - klidne s tim, ze pokud se sejde vice nez 20 lidi na stejny typ vozu - bude dojednana sleva 15%. Predmet diskuze neni cena, ale prece typ - nebo ne? (Aka movie - Cesky sen).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

El. Fiatků je na trhu nabaděj.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?