SpaceLiner: z Evropy do Austrálie za 90 minut?

Jan Horčík - 25 Srpen 2015

Německá agentura pro výzkum vesmíru DLR přišla s nápadem na nový mezikontinentální letoun. Ten by zároveň mohl znamenat revoluci v dopravě nákladu na nízkou oběžnou dráhu.auto SpaceLiner oddělení nosné rakety a letounu

Koncept SpaceLiner vzniká v německých výzkumných laboratoříc
foto: DLR-SART

SpaceLiner, jak se nové suborbitální nadzvukové letadlo nazývá, se skládá ze dvou částí. Je poháněno raketovými motory. Během jedné hodiny dokáže přepravit až 50 pasažérů z Evropy do nebo za 90 minut z Evropy do Austrálie.

Do značné míry připomíná SpaceLiner americké/ruské raketoplány. Podobně jako ony se totiž SpaceLiner skládá jak ze samotného letounu, tak i nosné rakety. Narozdíl od raketoplánů je ale nosná raketa SpaceLineru schopna znovu přistát.

Kromě pasažérů by ale SpaceLiner mohl být schopen dopravovat na nízkou oběžnou dráhu také náklad. Vzhledem k tomu, že půjde o letoun schopný znovu přistát a během krátké doby opět odstartovat. SpaceLiner má dosahovat výšky 80 kilometrů a rychlostí přes Mach 20.

Jako palivo využívá SpaceLiner tekutý vodík a kyslík. Pohání jej celkem 11 raketových motorů - devět na nosiči a dva na samotném letounu. Ty by měly zvládnout celkem 150 až 300 startů za rok.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

recyklovane napady z 60, 70, 80 rokov
v 90 to vyzeralo ze mozno nastane restart civilizacie a zacneme mudriet.

zial

vsetko sa posralo a zijeme na preludnenej zemi plnej zla, nasilia a klesajuceho priemerneho iq

Obrázek uživatele Jolinar

je na case, aby jste s tim konecne zacal neco delat jen nepindal v komentech :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vylozme karty nastol. Neuzivil sa ani concord, preco by sa malo komercne uzivit toto? Je to dobre akurat pre armadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejbohatší 1% by to určitě využilo, ale ti zase se budou bát o svůj kejhák.

Problém je obrovská spotřeba. Pokud by ale skutečně spaloval jen H2 a O2, nemuselo by to mít zase až takový dopad na životní prostředí. Dájí se vyrábět elektrolýzou. Určitý dopad to ale mít určitě bude - budou vznikat NOx, protože teplota spalování je vysoká. Ve troposféře/stratosféře je ozónová vrstva a různé další vrstvy, vysoká frekvence letů je bude částečně promíchávat a narušovat.

---

hariprasad

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?