Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
Veritas RS III - nejrychlejší hybridAUTO
Veritas RS III - nejrychlejší hybrid
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye
GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 kmELEKTRO
GM potvrdili elektromobil, dojezd 320 km

SpaceLiner: z Evropy do Austrálie za 90 minut?

Jan Horčík - 25 Srpen 2015

Německá agentura pro výzkum vesmíru DLR přišla s nápadem na nový mezikontinentální letoun. Ten by zároveň mohl znamenat revoluci v dopravě nákladu na nízkou oběžnou dráhu.auto SpaceLiner oddělení nosné rakety a letounu

Koncept SpaceLiner vzniká v německých výzkumných laboratoříc
foto: DLR-SART

SpaceLiner, jak se nové suborbitální nadzvukové letadlo nazývá, se skládá ze dvou částí. Je poháněno raketovými motory. Během jedné hodiny dokáže přepravit až 50 pasažérů z Evropy do nebo za 90 minut z Evropy do Austrálie.

Do značné míry připomíná SpaceLiner americké/ruské raketoplány. Podobně jako ony se totiž SpaceLiner skládá jak ze samotného letounu, tak i nosné rakety. Narozdíl od raketoplánů je ale nosná raketa SpaceLineru schopna znovu přistát.

Kromě pasažérů by ale SpaceLiner mohl být schopen dopravovat na nízkou oběžnou dráhu také náklad. Vzhledem k tomu, že půjde o letoun schopný znovu přistát a během krátké doby opět odstartovat. SpaceLiner má dosahovat výšky 80 kilometrů a rychlostí přes Mach 20.

Jako palivo využívá SpaceLiner tekutý vodík a kyslík. Pohání jej celkem 11 raketových motorů - devět na nosiči a dva na samotném letounu. Ty by měly zvládnout celkem 150 až 300 startů za rok.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

recyklovane napady z 60, 70, 80 rokov
v 90 to vyzeralo ze mozno nastane restart civilizacie a zacneme mudriet.

zial

vsetko sa posralo a zijeme na preludnenej zemi plnej zla, nasilia a klesajuceho priemerneho iq

Obrázek uživatele Jolinar

je na case, aby jste s tim konecne zacal neco delat jen nepindal v komentech :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vylozme karty nastol. Neuzivil sa ani concord, preco by sa malo komercne uzivit toto? Je to dobre akurat pre armadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejbohatší 1% by to určitě využilo, ale ti zase se budou bát o svůj kejhák.

Problém je obrovská spotřeba. Pokud by ale skutečně spaloval jen H2 a O2, nemuselo by to mít zase až takový dopad na životní prostředí. Dájí se vyrábět elektrolýzou. Určitý dopad to ale mít určitě bude - budou vznikat NOx, protože teplota spalování je vysoká. Ve troposféře/stratosféře je ozónová vrstva a různé další vrstvy, vysoká frekvence letů je bude částečně promíchávat a narušovat.

---

hariprasad

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články