Sony představuje na veletrhu CES vlastní elektromobil

Z veletrhu elektroniky v Las Vegas přišlo nečekané překvapení: svůj vlastní koncept elektromobilu tam představila společnost Sony.

Pokud by Sony řeklo, že tohle auto se s reálným dojezdem 500 km a baterií 110 kWh bude prodávat za cenu v přepočtu 1,5 milionu od poloviny roku, byla by to pecka. Takhle? Jen další ze záplavy líbivých konceptů.
foto: Sony

Koncept elektromobilu Sony nese název Vision-S. Japonský výrobce spotřební elektroniky, mimo jiné herních konzolí PlayStation, chce na konceptu ukázat svou vizi technologií budoucnosti pro automobilový průmysl.

Zaměřil se proto na tři klíčové aspekty: bezpečnost, zábavu a přizpůsobitelnost. Softwarově-orientovaný návrh vozu znamená, že jej můžete ovládat s pomocí chytrého telefonu, updatovat over-the-air, a personalizovat si ovládací rozhraní.

Navíc je jeho platforma připravena pro všechny možné typy kastlí, včetně SUV. Podle Sony jsou základní parametry tyto: výkon 400 kW díky dvěma elektromotorům, pohon všech čtyř kol, zrychlení 0-100 km/h za 4,8 sekundy a max. rychlost 240 km/h.

Sony Vision-S - tak trochu povědomý elektromobil

Sony Vision-S – tak trochu povědomý elektromobil
foto: Sony

Sony Vision-S

Nic nového pod sluncem…
foto: Sony

Problém je, že Sony ukazuje koncept, zatímco Tesla takováhle auta už od roku 2012 prodává. A ostatní výrobci mají ve svých vozech když ne všechny, tak alespoň některé z vyjmenovaných technologií.

Sony tedy svým novým konceptem takříkajíc „nosí dříví do lesa“. To, co ukazuje, už všichni tak nějak známe a někteří z nás každodenně využívají.

Sony Vision-S

Sony Vision-S
foto: Sony
Sony

37 Comments on “Sony představuje na veletrhu CES vlastní elektromobil”

  1. Myslim, ze vyznam tohoto konceptu je uplne jiny, nez ze by
    Myslim, ze vyznam tohoto konceptu je uplne jiny, nez ze by Sony chtelo zaplavit silnice. Princip je ukazat, ze to kluci japonsky umi postavit na strane elektroniky a hlavne naprogramovat. V cemz se VW napriklad ted dost placa.

    Spoluprace VW+Sony by resila mnohe.

  2. Tož,pěkné to je!
    Ale mne mnohem víc zaujal třeba Tata

    Tož,pěkné to je!
    Ale mne mnohem víc zaujal třeba Tata Nexon EV,
    nebo Enovate ME7 s technologií nové generace – solid-state.
    Rencek se snaží o levné elektro mobilní prostředky a Dacie bude možná za krátkou dobu (v porovnání s pokrokem jiných automobilek) premiantem i v EV a to za normální cenu.
    Jasně,dopřeji všem Jaguár,Porsche,Teslu a hafo dalších supr kár!
    Mne by stačila Suzuki Ignis EV 4×4 s dojezdem 200 km s cenovkou do 500000,- Kč, pak bych byl šťastné!!!
    A pozor,zrovna je tu čerstvá zpráva Musk v Číně složil slib,že vytvoří s čínskou podporou něco globálního a naprosto nečekaného,stvrdil to i tanečkem!
    https://twitter.com/i/status/1214483582363693057

      1. Určitě bude možnost si časem nastavit dojezd dle potřeby
        Určitě bude možnost si časem nastavit dojezd dle potřeby a tak se zajistí ideální velikost baterie,to bude mít pak vliv na hmotnost i jízdní vlastnosti či náklady na provoz.
        Já mám denní nájezd asi 25 max 40 km a do roka pár krát 200-300 km.
        Zato jezdíme dvěma auty a manželka má malinko větší nájezd denně,ale těch 200-300 km jezdíme spolu jedním autem.
        Proto se orientujeme na malé nenáročné auta s 4×4,nebo zadním náhonem s asr proti prokluzem kol.
        Zrovna mám dočasně IV Fábii s asr + esp 1.6 TDI a vyjíždí to i k nám do zasněžených a zledovatělých kopců velice slušně,jsem mile překvapen!

        1. Aby jste nebyl překvapen jako onehdá při uvedení
          Aby jste nebyl překvapen jako onehdá při uvedení elektrického Citigo a oznámení jeho ceny. Taky jste nevěřil 🙂 No a rázem se Citigo stane v 2020 nejprodávanějším EV v ČR s podílem kolem 50%.

          To auto na základě konceptu Vision iV (předtím Vision E) bude představené myslím letos. Z hlediska Škodovky není kam spěchat, chovají se prostě ekonomicky správně.

          1. Začnu tím, že kéž by jste měl pravdu.
            A proto jsem také

            Začnu tím, že kéž by jste měl pravdu.
            A proto jsem také napsal tu poslední větu, že kdyby to udělali tak trochu bez dozoru VW.
            Píšete jakou cenu škoda na CitiGo iV nasadila, a všiml jste si toho humbuku co to u VW vyvolalo a jak se zalekli, a hned řekli, že je to cenovka jen pro úvodní sérii a obratem zdražili – naštěstí né o moc. Ale vy si reálně dovede představit, že by VW dopustilo, aby Škoda přišla s takovým autem dokud se alespoň částečně nezaplatí zoufalství s ID 3.?

            1. Citigo reálně v praxi nezdražilo, protože to udělali tak,
              Citigo reálně v praxi nezdražilo, protože to udělali tak, že lze koupit jenom tu top verzi. Což mi přijde rozumné a dle prodejců zákazníci stejně kupovali v drtivé většině ten top. Ano, pro pár šetřílků, co chtěli holobyt, to zdražilo, ale i ti měli šanci. Ostatně, zájem je velký i po zdražení, takže ekonomicky to smysl dává – jedna verze, jednodušší výroba i logistika, ve výsledku plus pro výrobce.

              Já to chápu tak, že nový EV od Škody bude právě na platformě MEB jako je i ID.3 a tedy s požehnáním od VW. Takže čím více na stejné platformě, tím dříve se zaplatí její vývoj a příp. i nějaké ty kiksy z počátku výroby ID.3. Ostatně, takto to funguje už léta mezi VW, Seat a Škoda, sdílení nejen platforem.

Napsat komentář