SolarRoof: elegantní střecha, která umí vyrábět elektřinu

redakce - 13 Srpen 2019

Lindab, přední světový výrobce a prodejce střešních krytin a okapových systémů z prvotřídní švédské oceli, uvádí na český trh střešní systém Lindab SolarRoof, který v sobě má integrované solární panely vyrábějící energii.Nový střešní systém Lindab SolarRoof splňuje nejen požadavky na ekologicky udržitelnou výstavbu a úsporu nákladů, ale také na estetičnost.

Nový střešní systém Lindab SolarRoof splňuje nejen požadavky na ekologicky udržitelnou výstavbu a úsporu nákladů, ale také na estetičnost.
foto: Lindab

Koncern Lindab, jehož mateřskou zemí je Švédsko, přichází s komplexním řešením zastřešení budov v podobě systému Lindab SolarRoof. Nyní tuto novinku přináší i na český trh, kde je na ni možné získat dotace z programu Nová zelená úsporám.

Lindab SolarRoof je plně kompatibilní s okapovým systémem Lindab Rainline i bezpečnostními prvky střech Lindab Safety. Solární střechy Lindab realizuje ve spolupráci se společnostmi SOLAR INVEST, Yello Energy a PRE.

Do falcované střešní krytiny Lindab Seamline a profilované krytiny Lindab SRP Click se již ve výrobě integrují tenkovrstvé solární panely o tloušťce pouhé 2 mm, které vytvářejí komplexní, plně funkční solární systém. Jejich hmotnost je jen 2 kg na 1 m2, takže nezatěžují střešní konstrukci. Všechny panely jsou navzájem propojeny a stoprocentně zajištěny proti různým povětrnostním vlivům.

„Solární panely v rámci systému Lindab SolarRoof využívají nejmodernější technologii CIGS (Copper-Indium-Gallium-Selenide). Ta zajišťuje vysokou účinnost získávání energie z několika spekter slunečního záření, využívá i pro oko neviditelné záření a má toleranci vůči zastínění. CIGS panely mají v zamračeném a deštivém počasí o 20 až 30 % vyšší výkon ve srovnání s panely křemíkovými. V průběhu dne tak pracují delší dobu, a to i ve zhoršených světelných nebo náročnějších klimatických podmínkách, a jsou proto vhodné k celoročnímu využívání. Jejich elegantní černý vzhled je přímo předurčuje pro domy s vysokými architektonickými nároky. Střecha Lindab SolarRoof má širokou škálu využití: hodí se pro budovy v památkově chráněných oblastech, novostavby i rekonstrukce. Nejlépe se hodí pro šikmé střechy o délce nejméně 3,3 m. Nejvhodnější pro instalaci panelů jsou plochy skloněné na jih, ale i ty se sklonem na východ a západ fungují velmi dobře,“ komentuje Petr Matoušek, produktový manažer Lindab s. r. o.

Záruka výkonu solárních panelů je 90 % po 10 letech a 80 % po 25 letech. Technická životnost panelů přesahuje 30 let.

„Využitím tohoto systému majitelé domů ušetří materiál, čas montáže a v neposlední řadě i finance. Náklady na pořízení střechy Lindab SolarRoof jsou totiž minimální oproti následným úsporám z výroby vlastní zelené elektrické energie. Střecha navíc nevyžaduje téměř žádnou údržbu. Její vysoká odolnost byla testována v drsných klimatických podmínkách severní Evropy, díky čemuž může Lindab poskytovat prodlouženou záruku 10 let na samotné panely a 25 let na jejich účinnost a výrobu elektřiny. Důvodem, proč si systém Lindab SolarRoof hned po svém letošním uvedení na trh získal ve Švédsku takovou oblibu, je i dobrý pocit lidí, že jeho využíváním směřují k energetické samostatnosti a k ohleduplnějšímu využívání zdrojů naší planety,“ dodává Petr Matoušek.

Solární panely, integrované do falcované střešní krytiny Lindab Seamline či profilované krytiny Lindab SRP Click, jsou řízeny inovativním fotovoltaickým měničem. Ten tvoří spolu s tzv. optimizérem velmi flexibilní systém s kontrolou na úrovni jednotlivých panelů. Optimizér, instalovaný přímo na střeše, zajistí maximální možný výkon a regulaci každého jednotlivého panelu.

To znamená, že i když jsou některé panely v daném okamžiku zakryté nebo ve stínu, je funkce těch zbývajících optimalizovaná na maximum. Díky tomu je možné na střeše instalovat současně více panelů, nacházejících se na různě orientovaných střešních plochách, případně i s různým sklonem.

Solární panely zachycují sluneční záření a přeměňují ho na stejnosměrný proud. Optimizér zajišťuje, že panely pracují po celou dobu v optimálním pracovním režimu, protože sledují maximální výkon fotovoltaického systému (MPPT) individuálně pro každý pár solárních panelů.

Optimizér spolu s měničem mají řadu bezpečnostních funkcí: tou nejdůležitější je, že v případě potřeby fungují také jako bezpečnostní vypínač stejnosměrného proudu dodávaného solárními panely a zajišťují tak účinnou protipožární ochranu.

Tím, že je měnič bez ventilátorů, poskytuje tichou a efektivní konverzi proudu: stejnosměrný proud převádí na střídavý. Vyrobená energie se přivádí přímo do hlavního elektrorozvaděče v domě a může sloužit pro napájení nejrůznějších zařízení nebo třeba i pro nabíjení elektromobilů.

Provozovatel distribuční sítě osazuje na odběrném místě elektroměr, který sleduje množství odebrané a dodané energie do distribuční sítě. Veškerá přebytečná energie, kterou domácnost nespotřebuje, jde buď do akumulační baterie, nebo do distribuční sítě, případně do virtuálního úložiště. Ekologicky vyrobenou elektřinu pak může spotřebovat někdo jiný, nebo si ji majitelé domu mohou později z virtuálního úložiště vyzvednout a spotřebovat ve svém domě.

Přestože má střešní profil do sebe integrované pokročilé solární panely, je instalace Lindab SolarRoof tak jednoduchá, jako by se jednalo o běžnou lehkou střešní krytinu. Kromě samotné elektroinstalace, kterou musí odborně provést elektrikář, nejsou s montáží spojené žádné další náklady.

Systém Lindab SolarRoof umožňuje majitelům domů sledovat výrobu zelené elektřiny u každého jednotlivého slunečního panelu v reálném čase prostřednictvím aplikací. Systém zapojení i samotná aplikace se u jednotlivých projektů mírně liší, protože jsou vždy šité na míru konkrétnímu domu a potřebám jeho majitelů. Vždy však fungují na mobilním telefonu, počítači i tabletu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

1.FV tašky vČR se budou pokládat ve středu v Táboře! Dodavatelem je Czech Energy Team, výrobce Hanergy, Čína. Plocha cca 50m2. Lokalita je v bezprostřední blízkosti historického centra města, chráněného Památkáři, kde panely nepřipadají v úvahu. Dokumentace z akce bude na FB. Šíření této zprávy zejména mezi pokrývači se zájmem o praktické zaškolení je vítáno. Všichni zájemci, pošlete svůj telefon na adresu pavel6789(zavináč)gmail.com, zavolám zpět a domluvíme podrobnosti. Omlouvám se, že je to takto narychlo, ale celá akce vznikla velmi nečekaně (i pro mne)).
Techinfo zde:
https://www.hanergy.eu/hantile-solar-roof-tiles/

Obrázek uživatele Radovan

Už Sibyla prorokovala žluté nebezpečí, které nás pohltí. Než to Tesla stačí vyrábět tak, aby pokryla americký trh a případně něco přepustila do EU, než se rozhoupou EU střešní dinosauři, tak to
bude už u nás číňan chrlit jak Baťa cvičky a osazovat střechu za střechou.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Nabíjení elektromobilů ?? FV o výkonu 4,5kWp vyrobí v létě cca 20kWh, na jaře a podzim cca 12kWh, v zimě 3,5kWh. Baterie elektromobilu pro dojezd cca 350km má kapacitu cca 40kWh. Z hodnot je třejmé, že fotovoltaikou nabíjet elektromobil lze avšak částečně a v létě. Nebo lze dobíjet elektromobil a dům pak bude odebírat elektřinu z distribuční sítě - což asi nikdo primárně nechce. Pro ukládání přebytků z FV je ideální systém STORION. má již v základu AUX kontakty jež jsou programovatelné.

Obrázek uživatele UDA

Hlavně většina lidí podle mě používá auto přes den. Tedy v době slunečního svitu, takže doma si toho moc nenabijou.

je to jem skrytá reklama, koupíte to a nabíjíte auto ze 75% ze sítě a to ještě v ideálním stavu

Vzhledem k tomu, že lidé i hodně jezdící najedou v průměru 50 km denně, tak FV stačí bohatě i poloviční.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Není pravda, že CIGS mají vyšší výkon o 20 - 30 %. Naopak CIGS mají vyšší pokles hned v druhém roce provozu. Porovnáváme data od roku 2016 CIGS vs krystalický křemík. Nyní CIGS vyrábí ročně o 30% méně.
CIGS je vhodná technologie na kalkulačky, solární zahradní lampy, osvětlení domovního čísla atp. Čili na hraní naprosto v pořádku. Elektrárna sestavená z CIGS je finanční černá díra....

Solárních panelů je na trhu nepřeberné množství. Různých typů měničů pro FVE taky. Tak už jen chybí firma, která by nabízela Hardcase šitý na míru pro vysloužilé baterie z elektromobilů. Nejlépe vybavený i balancerem.
Přeci jen mi přijde rozumnější jak ekonomicky, tak ekologicky vysloužilé baterie ještě použít pro akumulaci energie FVE.

vyslouzile baterie z elektromobilu si automobilky samozrejme vyuzivaji a stavi se z nich normalni backupy

pro nekoho kdo si porizuje nove fotovoltaiku nebo fotovoltaickou strechu je vyslouzila baterie z EV cosi nerentabylniho a je to jako si k novemu auto poridit osuntele potahy, nove bateriove moduly dnes nestoji nijak extra mnoho, navic pro fotovoltaiku jsou mnohem lepsi LiFePO4 nez chemie pouzivana v elektromobilech, 2,5kWh se da poridit jako rozsiritelne moduly od cca 25 tisic a umistuji se ro normalnich battery racku s ventilaci, takze 19-20kWh baterie jako zaloha s plnou zarukou 10 let se da poridit okolo 20 tisic a balancer je samozrejme soucasti

takove to rozsirovani stavajici fotovoltaiku o baterie je spise kutiska zalezitost s nejistou zivotnosti tech baterii

Má taková baterie všechny potřebný papíry, aby byla zkousnutelná pro pojišťovnu?

"takze 19-20kWh baterie jako zaloha s plnou zarukou 10 let se da poridit okolo 20 tisíc"

Nemyslel jste spíš 200 tisíc?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

jj 200, vypadla jedna nula

jenže taková baterie třeba z bouraneho EV vyjde na 40t což je 1/5 ceny a dost to zahýbe s navratností

Jáká je návratnost třeba BMW X6? Za nezávislost a komfort přece lidi platí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jan Veselý

:-) Jaká je návratnost dovolené v Thajsku nebo v Karibiku?

pro kutila samozrejme, pokud by to resila firma, tak ta baterie ale o mnoho levnejsi nebude a take ti na to zadna firma neda zaruku 7-10 let, to podstatne je totiz prave okolo tech baterii, ne baterie samotna, a to okolo bude nove a navic zaplacene pro tu firmu, proto jsem psal o kutilech, u bezneho cloveka ktety porizuje novou fotovoltaiku a nevyzna se v instalaci jednotlivych komponent, neumi si vyrobyt balancer a nastavit si to cele spravne je vzdy lepsi poridit hotovou sadu novych baterii s kompletni elektronikou ktera je primo delana na to aby to fungovalo primarne s fotovoltaikou, vetrem, vodni elektrarnou a dalsima moznyma zdrojema ;)

samozrejme kutilove co s tim experimentuji si poridi baterku z bouracky, kdybych ale klientum nabidl ze usetri par asi i desitek tisic kdys jim to tam poskladame nejak z bouracky, bude to vypadat jak bastl "samodomo" a dame zaruku 2 roky, tak se me vysmejou a pujdou ke konkurenci

tak mě by to nevadilo hlavně že to funguje...asi nejsem náročný klient :) vy to umíte ?

ne neumim

a ty jsi si fotovoltaiku delal sam a pouzil jsi na jeji stavbu pouzite panely, pouzitej stridac a menic? sak i to se da poridit v bazarech jako ebay za polovicni ceny

opet a znovu, repoasovane baterie jsou dobre pro kutili a jine co si to udelaj sami, ve chvili kdy bys doi toho zatahnul firmu a chtel udelat z repasovanych baterii pouzitelnou soucast fotovoltaickeho systemu, tak te to vesmes bude stat podobne penize jako kdys si to koupis nove od firmy ktera to vyrabi po tisicich a nemusi si na kazdy vyrobeny kus pocitat spousty hodin prace techniku ;) navic oni ty vyslouzile baterie z bouracek a zralych na vymenu as tak levne nejsou, koukam an ebay a tam treba baterie z bouraneho Leafu 24kW prijde na 80+50 tisic, a je to z 4 roky stare a s nejakou kapacitou u ktere clovek nevi jaka je, mozna 20 mozna taky jen 15kWh a nebo jeste min, vybrat z toho clanky aby se dali pouzit, nechat pro to udelat drzak, balancer a ridici elektroniku bude baj voko tak 20-25 tisic, takze jsi na cene asi 150 tisic za baterii ktera neni idelani k fotovoltaice, bude mit zivotnost mozna 5-8 let a zadny rezizak ti neda na to razitko, takze pojistit to bude problem a pokud ti kvuli tomu shori barak, tak mas smulu a pojistovna bude kratit, ale usetril jsi

a misto toho se da poridit nova baterie vcetne elektroniky a racku za 200 tisic s kapacitou 19kWh kde je zaruka 7+3 roky (na pokles nepresahujici puvodnich 80%), zivotnost uvadena na 6000 cyklu, s plnou podporou a online staven, pojistitelne protoze na to normalne dostanes papir s certifikaci

taky si na auto kupujes stare trosku ojete pneumatiky protoze usetris par stovek oproti novym?

Mate naky tip, kde se toto da koupit? Rozumim tomu, ze nize uvedena cena je vcetne regulatoru,menice, racku, elektricke ochrany atd.?

poridit nova baterie vcetne elektroniky a racku za 200 tisic s kapacitou 19kWh kde je zaruka 7+3 roky
dekuji za info

Pylontech US2000 Plus, prodejcu je sposuta

to bude 200t bez daně za těch 19kWh

ojeté pneu si nekoupím ale ojeté auto klidně

k těm bateriim...ze starších aut se běžně stavi battery packy a tady porovnáváme 50t vs 250t ... s druhou možností se návratnost blíží nule nebo k nekonečnu

ne to je s dani, a pokud sezenes 20kWh pack z EV za 50 tisic, tak jsi borec, neverim ze ten pack bude mit zivotnost u fotovoltaiky delsi nez 5 let, neb v EV je to jinak koncipovane a s jinou zivotnosti na jine cykly nabijeni, baterku z EV tak znicis daleko drive

ale jako jestli mas tu moznost, smele do toho, rad si pak zde prectu jake jsi s tim mel zkusenosti :) a co vsechno jsi musel resit

opet to napisu, pro kutili urcite super moznost, pro nekoho kdo nevi jak na to, je to cesta do pekel a utopi v tom vic penez a vic casu nez kdys si to poridi hotove, a ze ja jsem ten co to kupuje pro klienty nove, v drtive vetsine se u nas objednava Pylontech US2000 Plus ktery jde skalovat do racku po 8 kusech a je to plne vybavene uloziste energie, nakupku na posolednich fakturach koukam mam 19520,- bez dane, je to 2.4kWh modul, v drtive vetsine pripadu se u nas objednava trojice s vetranym rackem

Obrázek uživatele Josef

Nevím jak vy, ale já koupil mírně jetou baterku z leafa za 50 tisíc i s dopravou, clem a DPH. A k tomu dalších 13,5 kWh z peugeota, kterou budu prodávat, protože jaksi větší než cca 28 kWh nepotřebuju. Mám k tomu ocelovou skříň na baterky za pár šupů z bazaru, nevidím důvod, proč by na to revizák nedal razítko. Balancer a BMS na celou baterku vychází asi na 6 tisíc, hlídají se jednotlivě všechny články, je to rozdělené na bloky po 16 článcích (8 dvojčlánků v jednom bloku) a spojené paralelně. BMS hlídající kapacitu baterie bylo součástí bazarového měniče a regulátoru Studer. Cenově to fakt nevychází na 150 tisíc. Možná tak na 70.

tak me pak prosim posli cislo na toho revizaka co na to da stempl, u samodoma vyroby me zadny revizak revizi nechtel dat, obvolaval jsem jich nekolik, je to proste necertifikovane zarizeni ktere by se pripojilo do site (klidne i jen te domaci na kterou revizi jiste mas, cislo 6) a na elektrozarizeni je treba revize 2, coz mnoho revizaku nema a pokud maji, tak na samodoma cosi kde netusi v jakem to muze bejt stavu a co to muze udelat by to byl blazen aby ti to dal, ale pokud da, tak je dobrej, vesmes tim prevezme odpovednost pokud se neco stane, treba pozar, skraty cokoliv :)

Zbytečně se nerozčiluj, já už to tady taky vzdal, když mi odpověděli, že budou psát stejně i když nemají pravdu.

Taková elektrárna bude fungovat ale nejde ofiko připojit k síti a pokud na to čez časem přijde, tak dostanou takovou pokutu, že vše co ušetřili na pořízení bude v hajzlu s "návratností".

Jinak Studer nedělá 3f měniče, kdo by taky chtěl tahat k 4-8kW měničům z baterií 48V dráty jak z elektrárny, kde teče víc jak 100A DC ! Kvalitní měniče Studer taky neplňují PPDS, a hlavně přílohu.č4.
Ale říkej to někomu, který si neumí vydělat na pořádnou FVE a vše bastlí z čeho se dá.

:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Josef

Jakou pokutu mistře?

Josefe, to jen ty a někteří další si myslí, že k distribuční síti si můžou připojit cokoliv a nemůžou být za to postiženi.

Já už jsem ti několikrát psal, že podmínky připojení zdrojů k síti se mění často a průběžně a to i někdy 2x ročně.
Takže to co platilo před rokem už dnes nestačí a už vůbec ne to co bylo před 5-6 lety!
Možná by bylo pro tebe zajímavé, kdyby ti přišla Statní Energetická Inspekce na tu tvou FVE.
By ses divil co vše kontrolují a na co všechno chtějí papír.

Jinak dočkej času jako husa klasu.
Pak se pochlub jestli na to budeš mít odvahu to zveřejnit. :)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Josef

Ale klidně ať přijdou. Já je dovnitř bez účasti policie nepustím :-) Navíc nikdo neříká, že si nezařídím licenci na mikropřetoky. To není vůbec těžké.

A upřímně, někdo by musel zjistit, že FVE vůbec mám. A my jsme na vlastním velkém pozemku, na který není odnikud vidět. Možná tak letecky.

To je šílený!

Ty vůbec nevíš, co je to za státní orgán!
Ty vůbec nevíš, že mikropřetoky už neexistují!

Tak je to u tebe se vším, já už ti vážně dál nebudu odpovídat.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Josef

No hrůza :D Jsme v diskuzi, ne na odborném fóru. A státní orgány si může stát strčit do jiného orgánu.

Edit: a jaké mikropřetoky neexistují? https://www.cezdistribuce.cz/cs/pro-zakazniky/potrebuji-vyresit/mikrozdroj.html

Drony jsou dnes nejmenší problém.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Josef

Jejich používání je nad obydlenými oblastmi zakázáno.

Jak víte, policie a další definované složky to mají bez omezení.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Josef

Tahle diskuze je zbytečná. Ano, jasně, pokud si na vás někdo zasedne, bude to v háji. Nicméně stejně jako nikdo prakticky nekontroluje nelegálnost septiků (přičemž kontrola je velmi snadná) bez ČOV, tak nikdo nekontroluje řadu dalších věcí. Proč taky. Spousta těch předpisů je dělaná kvůli bezpečnosti uživatele.

ja to pro klinty taky nechavam navrhovat primo firmy ktere se tim zivej a maj na vse papir se kterym se pri jakemnoliv sebemensim problemku muze pak "mavat" na protistranu, vesmes se jen objedna a firma to pak na miste vse zrealizuje

a nastesti u diskuzi nemam potrebu se rozcilovat, jako pokud nekteri chtej, at si to klidne postavej samo-doma z toho co dum da, je to jejich volba

70 za dily, kolik by byla prace a "rezerva" na zaruku, ktera by se vuci zakaznikovi musela drzet?
Nemluve o spolehlivosti/dostupnosti zdroju (nikdy nevim, jestli zrovna sezenu ty spravne jete dily a projekt bude mit nejaky termin).
Vsak Saman pise, ze pro kutily je to fajn, jen ze jako komercni reseni to moc vychazet nebude.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Jako komerční řešení stačí ovšem klidně 5 kWh.

O tom se hadat nebudu. Ale to zas (zrejme) nebude stat tech 200, pokud je za 200 19kWh.

Jeste me tak napadlo, pokud by se takovahle "recyklovana" reseni rozjela ve velkem, tak ceny tech komponent vystreli nahoru a to s vyhodnosti taky zacvici.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Ono se to už dost děje. Trh s recyklovaným EV baterkami je vybraný. Třeba baterky z i3 se na trhu prakticky ani nestihnou ohřát.

z jedineho duvodu BMW za ne dava velice slusny balik

mimochodem v CR respektive cele EU vyvstava u takovych packu jeste jeden problem, auto bez toho packu by pak nikde nemeli vzit na sesrotovani, takze majitel toho auta bude mit problem a bude muset dokazovat ze nechal baterii zrecyklovat on a ne vyrobce ktery to ma predepsane normou a hrozi mu za to pokuty v milionech eur :D

Obrázek uživatele Josef

Většinou to prodávají samotné firmy zabývající se šrotováním.

a muzes dat odkaz na nejakou takovou baterku, rad bych videl jake parametry za jakou presne cenu slibujou, jako ja se na to klidne i pojedu podivat primo na misto abych videl jakej super pack to nakonec prodavaj

Obrázek uživatele Josef

Odkaz na co? Na baterku ze sešrotovaného auta?

no jasne, ja hledal jen na Ebay a tam se to zde zverejnovanym cenam nepriblizuje ani trosku, spise jsou tak dvojnasobne

Obrázek uživatele Josef

Hledejte bildemontering a s koncovkou buď no (tam se platí DPH a clo) nebo se (tam se neplatí nic kromě dopravy).

FVE jsem si postavil sám z nových panelů a s novým hybridním měničem. Vše dopředu nachystáno na Lithiové baterie s nabíjecím napětím 300-500Vdc a nastavitelným nabíjecím proudem 2-10A. FVE jsem si dělal sám protože cenově mi i bez dotace vyšla na tolik co s dotací přes firmu. Jen s tím rozdílem že zde mám využité jen kvalitní komponenty co jsem chtěl a né nějaký šmejd měnič Goodwe z číny.
Nákup baterie 20kWh za 200 tisíc je dle mne blbost, když si mohu do LEAFa pořídit novou 23kWh za 130tisíc a starou použít na barák. I ta stará baterie bude mít stále kapacitu 16kWh což je na rodinný dům dostatečné. Co se týče úprav baterie, tak stačí doplnit jen balancer pokud není součástí baterie (je to možné že ho má u sebe). Výrobci baterii svorně tvrdí že životnost baterii je zhruba 25 let! Přičemž ve vozidle zhruba 10 let.
O bezpečnost bych se nebál pokud je vhodně využívána a nepřebíjena. Pokud baterie neexplodovala ve vozidle, tak už přežije vše. I tak se ale dá bez problému uložit mimo vnitřní prostory kde by nic neohrozila případným požárem.
Pojistka na dům pak není problém když se bude baterie nalézat klidně 30m od domů:))

kupoujeme vesmes Pylontech US2000 Plus, cenu a parametry jsem psal vejc, komplet baterie okolo 19kWh tak vychazi s celou elektronikou ktera je soucasti kazdeho 2.4kWh modulu na cca 200 tisic

Stavel jste pouze dle vlastnich zkusenosti, nebo jste nekde cerpal? Bylo by troufale Vas poprosit o podrobnosti? Hodne by me to zajimalo i jako clanek. Jsem domaci kutil a takovych akci bych s enebal, jen nemam dostatek znalosti, takze by se mi kazda rada hodila. Urcite bych hltal kazde slovo, kdyz byste napsal clanek. :-) Neni nejen kvuli bezpecnosti lepsi pouzivat mikromenice? Co jsme ale zaslechl, ty nelze pouzit v hybridnim rezimu (takze pokud nejde v obci elektrina, nepojede mi ani v dome), nebo to lze nejak vyresit (napr. malym hybridnim stridacem, ktery uda mikromenicum frekvenci (nebo proc vlastne mikromenice nemohou fungovat bez site?) ). Jakou znacku panelu a strdace jste pouzil? U profilu a kabelu uz je to jedno, nebo je tez lepsi pouzit nejakych overenych vyrobcu?
A co baterii "zakopat" vedle domu, neprospela by ji relativne stala teplota ale zase nevadila zvysena vlhkost?
Predem diky za sdileni znalosti.

V první řadě bych chtěl dát vědět že takováhle stavba potřebuje elektro vzdělání. Není to jako postavit si altánek. Takže pokud nemáte vyhlášku 50, praxi v oboru a notnou porci pečlivosti, tak se do toho ani nepouštějte. Pokud uděláte cokoli špatně jde potom o život a nebo majetek. Stačí jen blbě dotažený šroub a je problém. Thermokamera hodně pomůže pokud se k ní dostanete. Pokud uděláte vše správně a zařízení je bezpečné, tak není problém udělat revizi.
FVE mám 3,6kWp ze 12ks Solárních panelů AEG 300Wp MONO s Solárním měničem Solax X1-3.7-Gen3 HV, 3.7KW DC coupled. Baterii zatím nemám a počítám s ní zhruba za 2 roky až doslouží v autě. Pro FVE mám na domě udělaný zvláštní okruh který vůbec není spojený se sítí. Napájím tak jen žravé spotřebiče jako je klimatizace, elektromobil pokud je doma a ohřev vody. Do budoucna nejspíš napájený okruh ještě rozšířím. Célé tohle má ještě řízení pomocí PLC které mi dokáže při nedostatku výkonu z FVE přepnout spotřebiče na klasickou síť. Tím že se FVE a veřejná síť nikdy nepotkají, tak neřeším povolení od Čezu protože neexistují přetoky do sítě ani jakékoli její rušení.

Diky za reakci.
Elektro vzdelani nemam, vyhlasku 50 taky ne a stejne mi to nezabranilo si udelat doma komplet elektriku a peclovy revizak nerekl nic proti.
Pravda je, ze jsem nikdy u stavby FVE nebyl, ale co jsem videl obrazky panelu a menicu, vse je osazeno konektory. S peclivosti rozhodne problem nemam (takze bych vse vzdy prekontroloval). Priblizite mi, prosim, kde dbat vzysene opatrnosti a je prave dana vyhlaska potreba?
Mam v planu nejprve udelat strejdovi jednoduchy letni ohrev TUV pomoci FVE (v topne sezone ohriva drevokotlem).

Berte na zřetel že stejnosměrné napětí DC je o dost nebezpečnější na úraz než střídavé. Vysoké stabilní proudy jsou naopak rizikem pro oteplování kabelů a spoje. Kabely je tedy potřeba řádně dimenzovat a je potřeba mít na vědomí i to kudy je vedete. Dále se nesmí zapomenout na patřičné jištění a odpojovač na stranu DC kvůli případnému požáru. Pokud budete mít FVE připojenou k síti tak je ještě potřeba dodržet normy aby vám to pak schválil distributor.

Dekuji. Vim, ze DC je nebezpecnejsi jak AC (to nic neudela, pokud je clovek radne odizolovan od zeme).
Jake doporucujete dimenzovani - jaky prurez pro jaky proud?
Muzete mi prosim uvest priklad spatneho vedeni DC kabelu?
Co se tyka odpojovace, selsky rozum mi rika, ze by se mel z nedostupneho mista vest proud jen v bezpecnem napeti (treba seriove zapojit 2 panely = 60 V) a az po odpojovacich na dostupnem miste dat 4 takove vetve dal do serie (pro dosazeni 240 V a dale vest do topne spiraly), nebo to muze byt udelane snadneji? Jisteni neni delano v ramci odpojovacu?
Dekuji za cenne rady.

Kde prodávají novou 23 kWh baterie do Leafa za 130 tis?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Přímo Nissan. Ale omlouvám se. Je potřeba připočítat dph a výměnu. Dohromady by to mělo být zhruba 160 tis

supoer takze za 160 tisic mas jen baterku 23kWh, a co dal? tu zbyvajici elektroniku si poridis za kolik? a tvoje prace stoji kolik? kolik hodin stravis tim nez to das do provozu?

takze jsi usetril 40 tisic oproti hotovemu reseni, a jeste musis zainvestovat dalsi finance do dalsi elektroniky a desitky nebo stovky hodin sveho casu nez to dostanes do funkcniho stavu? hmmm, jo tomu rikam "usetreni" jako hrom, kdys to tak spocitam, tak tvoje metoda ti doda baterii s mensi zivotnosti, s o trosku vetsi kapacitou a zaplatis podle me za to vic nez ja za komplet system se zarukou 7+3 roky a zivotnosti +- 15-25 let podle toho jak moc se bude vyuzivat v maximech

tak kazdy je sveho stesti strujcem :)

ne. Za 160 tisíc mám baterku do auta a tu na barák mám tímpádem zdarma plus cena elektroniky. Že na baterii nemám žádnou záruku je pochopitelné.
Pointa nebyla jestli si pořídit nový Pylontech, nebo novou baterii pro elektromobil kterou bych využil doma. Pointou bylo využít dosluhující baterii která už nestačí ve vozidle, ale pro rodiný dům bude ještě stačit.
Holt nepatřím do sorty vašich zákazníků kteří se tváří ekologicky a každé tři roky mění auto. Já se snažím věci hned nevyhazovat když ještě mohou posloužit pár let.

a jak uradum dolozis ze jsi bateri zrecykloval? to ze jim vyfotis neco co sis doma postavil jim opravdu nebude stacit, nehlede na to ze ty na to nemas certifikaci, a servis ti 100% nevystavi ze ti baterii vymenil a starou zlikvidoval predepsanym zpusobem

jak jsem psal, je to tvoje volba, ty budes mit pripadne problemy a budes pak resit jejich nasledky, pro pravnicke osoby jsou tam pokuty v ardech milionu eur, u fyzickych statisice eur, urady tohle mohou brat jako ze jsi nebezpecny odpad proste vyhodil a nerecykloval predepsanym zpusobem

kazdy sveho osudu strujcem, tak hodne stesti :)

A prečo by mal úradom dokladovať, že zrecykloval bateriu, keď samotné auto, z ktorého pochádza, je stále prevádzkyschopné ?
Nižšie píšete, že olovené batérie sa dajú bežne nájsť volne pohodené v prírode. To myslíte vážne? U vás nie sú zberné suroviny, ktoré vám za každú olovenú baterku dajú priemerne (260Kč) 10€ ? Som si istý, že na Slovensku by ste nič také nikde nenašli. Toto sa stávalo ešte za komunistov, keď baterky nevykupovali.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

praveze se to stava i presto ze se baterie vykupuji ;) informovanost obyvatelstva je v tomto mizerna

a dokladat zrecyklovani baterie uvadi hned dve evropske smernice, nekde jsem je tu i vypsal ;) baterie totiz spoadaji mezi nebezpecny odpad, takze je videt ze i tva informovanost je rekneme pochybna v tomto a nevis to, a pokud je me znamo i Slovensko je soucasti EU a tedy i na Slovensku plati smerni o nakladani s odpady jako ve zbytku EU

kazdorocne se ucastnim sberu odpadu v prirode tady okolo naseho mestecka a kazdy rok se tam 2-3 baterie najdou, nepochybuju o tom, ze uplne stejne je to jak vsude jinde v CR tak i na Slovensku a debilove se proste najdou napric populaci bez ohledu na hranice a narodnost

kdys jsem se ucastnil cisteni Modreho a Obriho dolu v Krkonosich, coz je uzemi Krkonozskeho narocniho parku, tak jsem tam nasel i peumatiku od auta, pritom nejblizsi cesta byla od toho mista asi 500 metru a navic tam muzou jen lidi s povolenim od Krnapu a jinak nez terenakem se tam dostat neda, proste lidi se nedaji obcas pochopit

Ak tú baterku mám stále vo svojom vlastníctve, tak nemusím nikomu dokladovať, že som ju zlikvidoval, keď som sa jej nezbavil. To by bolo tak trochu absurdita, nie? Je zakázané vlastniť batériu z EV ?
Tiež sa zúčastňujem zberu odpadu a preto som to napísal. Našli sme už rôzne veci, ale olovenú baterku som fakt ešte nenašiel. Asi máme iných debilov. Som si istý, že ak by to aj niekto volne pohodil, tak viac ako 24hod. by to tam nevydržalo.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

vzhledem k tomu ze ma jiste cislo ktere je zakodovane i ve VIN vozidla, tak ve chvili kdy to vozidlo pak nekdy v budoucnu poputuje na sesrotovani, tak v zaznamech by chybela informace ze dana baterie prosla recyklaci, protoze firma co bude provader sesrotovani po tech cislech pujde a bude je kontrolovat, a najdou tam jinou baterii nez puvodni, v TP navic asi ani nebude zaznam o vymene baterie, a v tu chvili by mohl, nebo spise mel nastoupit podmet od uradu a zjistit kde a jak tedy dana baterie skoncila, proto servisi v EU zrejme vubec nebudou chtit pristoupit na vymenu baterie kdy jim neprodate tu starou ;) servisu jakosto pravnicke osobe totiz za to hrozi ony obri pokuty, takze az tak moc neverim ze oficialni servisi budou chtit v EU menit lidem baterie v EV anis by dodrzeli kroky ktere k tomu nalezi

aneb, dane vozidlo by pak nemelo jit snadno sesrotovat, uplne stejne jako kdys vam odmitnou sesrotovat nekompletni vozidlo treba proto ze schazi treba motor, proste proto ze oni by nemohli do dokumentace napsat ze vozidlo bylo ve stavu vhodnem ke sesrotovani jak jim to narizuje zakon, a tak by pokuta hrozila jim

je zajimave jak si nekteri predstavuji jak je to strasne vsechno snadne a ze jakoze nic neni dohledatelne a evidovane :D jak myslis ze se resej treba kradeze aut a kradeze dilu? no podle cisel na nich ;) jak jsem psal vejs, ve VIN je zakodovana spousta udaju, vesmes kompletni puvodni specifikace auta, a vyrobce ma povinnost drzet tyhle seznamy kompletni, takze z VIN ti pak muzou vyjet i jednotliva cisla vsech oznacenych dilu toho puvodniho auta ;) z VIN zjistis i to jakou melo auto puvodne barvu, jakou melo presne naspecifikovanou vybavu kdys sjelo z vyrobni linky

Já to pochopil tak, že za 160 tis. ti dají novou baterku, ale starou jim musíš vrátit, takže ti nezůstane. Takže fakticky, když ta baterka bude mít pokles z 24 kWh na nějakých 16-17 kWh, což už do auta nebude nic moc, tak pak za těch 160 tis. si vlastně přikoupíš těch 7-8 kWh, co u staré baterky degradovalo. Hm... se mi to nezdá moc dobrá nabídka.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Já to zase pochopil tak, že 160 tis. stojí nová baterie a starou vykupují za 20 tis. Pokud ji tedy nebudu chtít vykoupit, tak je to stále má baterie a mohu s ní naložit jak uznám za vhodné. Každopádně pokud Nissan bude dělat problémy, tak jsou i jiné možnosti. Najdou se lidé kteří dělají repasy baterii a s těmi se půjde snad domluvit lépe. Tohle ale budu řešit až za dva roky. Zatím je času dost.

doporucuju podrobne nastudovat smernice EU 2006/66/ES a narizeni EU 493/2012, aby jsi se za par let nedivil ze budes resit pokutu treba 200 tisic eur pro nespravne nakladani s nebezpecnym odpadem kam baterie spadaji ;) proto maji take vyrobni cislo a batterypack ma na sobe i cislo spojene s VIN auta, ktere se pri vymene zapisuje do technickeho prukazu, obdobne je to kuprikladu u beznych fosilnich motorizaci ktere maji na bloku motoru take cislo ktere je spojeno s VIN daneho auta a da se dohledat

proc myslis ze ti servisy vetsinou nedaji nazpet menene dily? protoze kdyby to neevidovali k recyklaci tak jim hrozi pokuty, a coby pravnickym osobam celkem velike

Jen poznamka, dneska (no, uz par let to bude) uz v technicaku neni "vyrobni" cislo motoru, ale jen typovy kod, takze to neni 1:1 (motor se muze vymenit za stejny typ bez hlaseni uradum).
U baterii nevim, nepamatuju se, ze bych nejake jeji cislo videl v technicaku nebo CoC.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

sak ja nepsal ze je to primo VIN, je to typove cislo, ktere je castecne i kodovane ve VIN

u baterie se do technicaku pak zapise cislo nove baterie, ta stara nese cislo dohledatelne z VIN, tak jako se ve VIN nachazi i kuprikladu cela vybava auta, respektive z VIN se da zjistit jakou vybavu dane auto melo kdys bylo jako nove prodano, takze se da zjistit jaka vybava kuprikladu byla dodelavana posdeji

Obrázek uživatele Josef

Vám nedávají servisy nazpět díly? BMW mi je vždy dává, pokud to nejde na kulanci nebo záruku.

dily ktere se neregistruji ti samozrejme radi daji aby se nemuseli starat o jejich recyklaci sami, coz by je stalo dalsi penize, ale ze by vraceli baterie nebo kuprikladu vymenene kapaliny, to ctu prvne

i u tech beznych dilu se me tedy vzdy ptaji zda je chci zpet nebo zda je maji sami dat k recyklaci, pravda ja nejsem zakaznik BMW, ja jsem zakaznik jine znacky

Obrázek uživatele Josef

Jinak mimochodem, pokud má člověk dneska doma neregistrované baterky z EV a doslouží, není žádný problém je odnést do sběrného dvora. Ty baterky mají zaplacenou likvidaci.

A jak se liší registrované nebo neregistrované baterky z EV od jiného battery packu co si koupím v číně ?
Z hlediska výkupu ve sběrných surovinách.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Josef

Nijak.

ted je otazka kolik lidi to udela a ty baterky opravdu odveze do sberneho dvora, prave diky zkusenostem z jinych oboru je to casto dosti spatne a velka cast podobnych odpadu konci nekde na skladkach ve smesnem odpadu :(

u takovehoto systemu v radu nizsich desitek KWh se bavime o desitkach az set kilogramu baterii, lidi jsou bohuzel prasata, a ikdys se i olovene baterie vykupuji, daji se najit volne pohozene v prirode, nepochopitelne, ale bohuzel se to deje

To cele je teorie, protoze podle informaci, co jsem cetl, si Nissan tu starou baterku necha (resp. nevidel jsem opacnou informaci).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

netusim, ja Nissana nemam a neplanuju, a s velkou pravdepodobnosti bych ani nebyl ten kdo by resil vymenu baterie, to by asi delal az nejaky dalsi majitel toho auta, ja auto prodavam tak nejak pri dosazeni 50-60 tisic km a to na vymenu jeste dlouho nebude

Ale pokud mám správnou informaci za tuto cenu se musí vrátit původní stará baterie.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

-

Dle mých zkušeností, v tomto státě není Nissan jako Nissan.
Takže konkrétně který Nissan ?

Taky jsem se chtěl zeptat... nějak mi přijde divné zaobírat se budoucím "problémem" s prodejem baterie když si ji prostě mohu nechat doma.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

ver ze az budes potrebovat menit baterii v Leafu ktery mas v popisku, tak ti ji Nissan odkoupi za takovou cenu, ze se ti fakt nevyplati preneslet nad blbostma ze si z toho nechas udelat zalozni baterii

je to v soucasnosti asi stejnej nesmysl jako snazit se v CR nechat prestavet Oktavku diesel na elektromobil, ve finale to stoji vic nez kdyby sis rovnou poridil novou Teslu X 100D

Věřím že auto se rozpadne dřív než baterie. Kdo ji pak odkoupí ?

A i kdyby ne, pak bude výhodnější poohlédnout se po komplet nové koupi (ojetiny) nebo starouši repasovat baterií jak doporučujete - o tom se nehádám.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jsou lidi co věří, že na nás Bůh sešele potopu. Loďky už maj nachystaný.

---

85tis km s Teslou model S

Už jsem koupil 10m prodlužku 1.5mm trojžílu... jsem připraven ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Joe

V článku chybí základní technické infiormace a to: účinnost (v %) a výkon (Wp - Watt peak). Jelikož se nejedná o samostatné solární panely, ale o střechu jako celek, tak údaj o Wp postačuje na m2.

To že cituji:

"měnič bez ventilátorů, poskytuje tichou a efektivní konverzi proudu"

je reklamní žvást.

Ventilátory se v normálním měniči aktivují jenom občas, nejsou skoro slyšet a v kotelně (technické místnosti) je to fuk ...

***

Ale za snahu o dizajnovou výrobu palec nahoru....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele M.Krupka

Každý modul solárních panelů vyrábí přibližně 95 W/m2.

https://www.lindabstrechy.cz/lindab-solar-roof

Často kladené otázky

Obrázek uživatele Joe

Díky za link. Zhruba jsem to projel ale nenašel jsem cenu za panel. (Dost možná jenom z nepozornosti). Jedno je ale jisté. Běžný FV panel Amerisolar (plocha 1,6 m2) má výkon 300W t.j. 188W/m2 a (cena 2500)

Takže výkon panelu Lindab je poloviční. Cenu Lindab (za m2) tipuju 2x vyšší.(možná i víc ?)

Návratnost de facto 4x delší.

Dizajn je z mého pohledu fakt super, ale rvačka o to asi nebude :-(

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Tak bude se jednat o amorfní panel, tedy bude mít určitě výrobu podobnou, protože bez slunce v zimě bude vyrábět více než krystalický , ale problém bude cena !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele M.Krupka

Cena tam uvedena není. Přemýšlím,že si o kalkulaci napíši. Střechu novou plánuji a tuhle plechovou střechu zvažuji. Obávám se, že máte pravdu jak s cenou tak i návratností.

Muzete mi, prosim, pak napsat, jak jste s kalkulaci dopadl? Taky budu menit strechu (S, J, kde jedna strana je cca 140 m2) a stale premyslim, jak to udelat, kdyz natu jizni cast dam casem FVE a mam tam 5 panelu termiky. Naposledy mi tu Saman poradil plech, tak se divam po hliniku (dnesnim pozinkum neverim, komunisticky byl daleko lepsi).

Obrázek uživatele M.Krupka

Zkuste tento odkaz.
https://www.lindabstrechy.cz/lindab-solar-roof

Mám mnohem menší střechu, kam to plánuji dát. Předpokládám, že se kalkuluje i se spotřebou domácnosti,tak aby se veškerá energie spotřebovala. Myslím, že Lindab bude rád, když mu přijde více poptávek. :-)

Osobně se také více dívám po hliníku(Prefa), protože krytinu nechci už nikdy řešit. Pozinku bych ještě věřil, spíš mám problém s technologií provedení, barvě, síle plechu.... atd. Systém, kde je na střeše tisíc šroubů s gumičkou umístěných v dolní části vlny plechu je neakceptovatelný.
Další alternativní řešení je solární od Prefy. http://www.leichtfried-dach.at/loom_data/leichtfried/uploadmedia/leichtfried_referenzen/gallery/standard/97_1490079451485.JPG

Nikdy jsem ji v reálu neviděl. Cena bude rovněž asi vyšší.

https://www.bauforum.at/dach-wand/faq-solar-und-photovoltaik-20785

Děkuji Drujdovi za odkaz na článek, stojí za přečtení. Je to tak na střelení někoho do hlavy. Právě jsem se dozvěděl o převratném úložišti el. energie, a to o ukládání do tepla. Jenom mi uniká, jak se z toho tepla získá zpět ta elektřina a stabilizuje se síť, když to bude místo baterek. Ale ministerstvo má jasno, a také nechce spěchat a vše řádně zvážit. Zřejmě aby uhlobaroni stihli Severní Čechy zdevastovat úplně, a také mají na hradě asi strach si to rozházet na východě, kdyby nám poklesnul dovoz plynu a ropy rozvojem OZE či BEV. Je mi z toho na blití.

Dobrý počin toto, stejně jako ty solární tašky od Tesly. Návratnost za nákup a instalaci instalace je ale druhá věc. Navíc, zrovna v česku si jsou instalace baterií ještě v začátcích.
https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/cesko-ztraci-
konkurenceschopnost-v-energetice-zaspalo-s-akumulaci-123731.html

Nedokážu si představit, kdy za pár let, kdy technologie výrazně pokročí, vzhledem k dlouhé stagnaci, budete v rozpacích, jestli střechu rozebrat a položit novou s modernějšími materiály, i když střechu máte pořád v záruce.
Záleží, jak moc pobýváte doma, s nynější technologií se bohužel
často nevyhnete odběru energie, (a to ne moc "zelené"), ze sítě.
Tady ta ekologie má trochu mezery.

Me se na solarroof libi ze je to relativne nenapadne oproti klasickym FV panelum. A urady to nebudou resit leteckymi fotkami - myslim ze neni povolene si nacerno na pozemku delat fotovoltaiku ne ? napr. na zemi, na stare garazi apod... je jasny ze na baraku ktery je pojisteny si nebudu takovou vec davit nelegalne ale na kulnicku klidne :)

Jojo, na větší zahradní domek s nářadím... ideální.

---

BMW i3 60Ah REX

jista zaspalost v energetice vesmes neni na skodu, za par let to pujde dohnat snadneji, protoze ceny tech systemu spise klesaji a cena energii v CR je relativne nizka

aneb baterku co dnes stoji 50 mega za 10 let pujde zrejme poridiz za treba desetinu aneb 5 mega

navic jak ukazuji posledni 2 roky, akumulace do baterek nemusi bejt jedine reseni, zacinaji se pokusne stavet i termalni uloziste ci vodni uloziste v zakladech vetrniku na kopcich kde lze pocitat s precerpavanim do nizsich mist, aneb energetika se muze behem pristich treba 10-15 let promenit tak strasne moc, ze to co se postavi dnes, muze bejt za tech 10-15 let totalne zaostale a neefektivni na zastavenou plochu a kapacitu a vykon


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil