SolarCity vyrobí za jeden den elektřinu pro všechny Tesly

Americká energetická společnost SolarCity má už přes 230 000 zákazníků. Stává se tak důležitým výrobcem energie v . Všichni klienti dohromady vyrobí dostatek elektřiny pro všechny elektromobily Tesla.

Elektromobil Tesla Model S zaparkovaný v domě se solární elektrárnou společnosti SolarCity
foto: SolarCity

SolarCity je vedle Tesla Motors a třetí velkou investicí Elona Muska. Ten tam zároveň působí ve funkci předsedy, ačkoliv reálně ji vedou jeho bratranci Lyndon a Peter Rive.

Společnost poskytuje ve Spojených státech energetické služby v oblasti solární energetiky. Tzn. že instaluje na domy , případně doplněné také o baterie (Tesla Powerwall).

Dne 22. března dosáhla denní výroba všech solárních elektráren SolarCity 8 GWh za den. To je podle oficiální tiskové zprávy dost na to, aby bylo možné naplno nabít všechny právě jezdící elektromobily značky Tesla, kterých je něco kolem 120 000.

Nadcházející jaro a léto bezesporu přinese ještě další rekordy. Počet zákazníků SolarCity přibývá, stejně jako počet řidičů elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

tisková zpráva

54 Comments on “SolarCity vyrobí za jeden den elektřinu pro všechny Tesly”

  1. Takováhle informace a
    Takováhle informace a takováhle čísla jsou k ničemu. Důležité je, zda tu energii dokážou v ten daný čas těm Teslám předat a Tesly jej dokáží využít. Zda se v reálné době vrátí energie, vložená to výroby těch solárních elektráren a akumulátorů a na kolik to ve skutečnosti po vyčíslení všech nákladů vyjde.

      1. Přesně tak, nejsou to ty
        Přesně tak, nejsou to ty samé elektrony. V podstatě se dá říct, že pokud spotřebitel není přímo napojen na zdroj čili elektrárnu, bez jakékoli rozvodny apod., tak nikdy nemůže říct, že odebírá elektřinu z toho nebo onoho zdroje. Prostě celé portfolio výroben elektřinu do sítě dodává a spotřebitelé ji ze sítě odebírají. Ano, byly tu kdysi v Rakousku snahy „odfiltrovat“ elektřinu z jaderných elektráren, dokonce si na tom nějaká firma založila svůj byznys – nabízela filtry k odfiltrování elektřiny z jaderek. Samozřejmě to byl z fyzikálního hlediska nesmysl.
        Takže SolarCity elektřinu do sítě dodává, majitelé Tesel elektřinu spotřebovávají a pokud je dodaná energie SolarCity plusmínus rovna tomu, co majitelé Tesel odeberou, tak se opravdu dá říct to, co je v nadpisu článku.

        1. Ale musíte napsat, že
          Ale musíte napsat, že musí stát elektrárna o „statisticky odpovídající kapacitě“ těmto FVE, aby pokryla tuto spotřebu, když náhodou nesvítí tolik nebo vůbec, žeeee.
          Takže sice se to dá napsat, ale je to poloviční pravda a to je vždy demagogie a lež která přikrášluje skutečnost, ale to nezní tak hezky ekologicky…

          1. Naprosto souhlasím.
            Ale na

            Naprosto souhlasím.
            Ale na druhou stranu, je potřeba uznat, že SolarCity+Tesla dodávají k solárním panelům i baterie, předpokládám, že i Superchargery se solárními panely mají nějaké vyrovnávací baterie. Sice nevěřím tomu, že to je už dnes 100% soběstačné (ostrovní režim), nicméně je to krok správným směrem.

      2. A na tuto blbost si přišel
        A na tuto blbost si přišel kde? Když mám potřebu elektřiny v toběkdy nesvítí, tak tak uhelná musí valit, když zajede mrak nad ty pola, tak je výkyv okamžitý, který musí být vykryt opět už jedoucí uhelnou.
        Ano ony se nestrácejí, jenom docela často jsou navíc v síti a pak je drahá regulkace, drahá výstavba, drahá elektrika.
        Až bude vyřešeno ukládání FVE větru atd. pak co jste napsal bude platit, zatím je to jenom něco co prodražuje síť a je zelené teror… A prosím neplést si, že to nemá budoucnost, ale v současné síti pokud to není na střeše baráku, ale farmy an jednom místě, připojené v jednom bodě je to pouze blbost co vymysleli zelení magoři co umí jenom pindat, ale jinak mají v hlavě vybra…no 🙁

              1. A odkedy má Tesla 900kW
                A odkedy má Tesla 900kW výkonu?! Vidím, že danej problematike sa rozumiete 🙂 ….A keby aj niekedy mala, tak nikdy nevyprodukuje také toxické exhaláty ako napr. škoda 120…!
                Nevidím dôvod, prečo by mali elektromobily platiť povinné ručenie podla výkonu alebo niečoho podobného.
                A to má byť akože nejaké zvýhodnenie elektromobilov ????

                1. Ono je obecně nesmysl
                  Ono je obecně nesmysl platit povinné ručení podle obsahu, vůbec podle auta, já si myslím že pojištění by měl platit řidič, dle nějaké pojišťovnou stanovené rizikové skupiny.

                2. Souhlas, platit povinné
                  Souhlas, platit povinné ručení podle obsahu je nesmysl. Podle mého názoru správný a logický by byl princip „čím má kdo dražší auto, tím má levnější povinné ručení“. Jenže to by bylo „politicky neprůchodné“, naštvalo by to řidiče levnějších aut, kterých je většina, takže to je tak, jak to je, tedy podle obsahu.

                3. A není nakonec
                  A není nakonec nejspravedlivější platit podle způsobených nehod? Proč by měl někdo po 20 letech bez nehody platit s „feldou“ víc než co 3 měsíce bourající člověk v co 3 měsíce novém autě?
                  Nejvíc spravedlivé je všichni stejně + nejlépe povinná participace na nehodě (třeba zaplacení 25 % způsobené škody) a to byste viděl, jak by rázem klesla nehodovost.

                4. Všichni stejně + nejlépe
                  Všichni stejně + nejlépe povinná participace na nehodě (třeba zaplacení 25 % způsobené škody) – samozřejmě i tak by to šlo. Není to problém pokud nabouráte někomu jinému jedno auto, třebas i drahé. Ovšem pokud způsobíte na dálnici řetězovku 200 aut včetně kamionů, tak i při těch 25% jste okamžitě a doživotně bezdomovec na životním minimu, protože nemáte šanci to splatit. A to se Vám může stát i po 20 letech bez nehod.

                5. Proč by měl někdo jiný
                  Proč by měl někdo jiný platit za moji blbost? Pokud způsobím řetězovou nehodu a nemám šanci to splatit, bude mi holt zůstávat životní minimum do konce života.

                6. Protože jde o pojištění.
                  Protože jde o pojištění. Principem pojištění – ať už jde o povinné ručení nebo třeba zdravotní pojištění – je to, že všichni platí něco relativně málo a někdo v případě potřeby z toho čerpá. Pokud byste potřeboval k záchraně života finančně náročnou operaci a neměl byste na ni, taky byste si řekl, že to byla Vaše blbost a nechal byste s klidným svědomím sám sebe umřít? No a s povinným ručením je to v principu podobné. Můžete klidně způsobit hromadnou havárii, aniž by to bylo vinou Vaší blbosti.

                7. problém je v tom že ani
                  problém je v tom že ani povinné ručení ani zdravotní „pojištění“ nejsou pojištěními, ale spíše daněmi. v případě toho druhého opravdu daní. Pokud bychom systém převedli na pojištění, pak bychom mohli vidět diferenciaci podle toho jak kdo jezdí, jak se kdo stará o zdraví atd. Vznikly by různé pojišťovací plány atd. To by bylo samozřejmě přínosnější, než všechny zbytečně trápit daněmi.

                8. Diferenciace podle toho jak
                  Diferenciace podle toho jak kdo jezdí, ta je – systém bonusů a malusů. Bohužel není dostatečně motivující a navíc, pokud by nějaká pojišťovna zavedla malusy razantnější, tak jí klienti prostě utečou k jiné pojišťovně. Takže do tohoto rizika žádná pojišťovna nepůjde. Vyřešil by to možná systém jedné pojišťovny, ale to by zase bylo keců, že je to monopol a bla bla bla. Co se týká zdravotních pojišťoven, je to obdobné s tím rozdílem, že viníka dopravní nehody lze většinou určit, kdežto dokázat fakt, že si člověk zavinil svou nemoc sám, to by bylo obtížné a často neřešitelné.

                9. No s klidným svědomím asi
                  No s klidným svědomím asi ne :), ale v podstatě ano, chtěl bych žít ve světě, kde si každý rozhoduje o svém životě sám a pokud jsem si vědomě sjednal nízké pojištění, je fér, abych nedostal finančně nákladnou operaci, příp. by mě zadlužila na celý život.

                10. Kecy ježka v klecy :D, až
                  Kecy ježka v klecy :D, až bys ležel na lůžku a doktor by ti říkal, že zemřeš, protože by jsi neměl to pojištění, tak bys škemral jako malé dítě, že necheš zemřít. Tyto silné kecy v době, když v té situaci si nech do hospody, když by ti např. někdo držel nůž u krku, tak zrovna „siláci“ jako ty by se podělají…

                11. Ono je obecně nesmysl
                  Ono je obecně nesmysl platit povinné ručení podle obsahu, vůbec podle auta, já si myslím že pojištění by měl platit řidič, dle nějaké pojišťovnou stanovené rizikové skupiny.

                12. Přesně tak. Stávající
                  Přesně tak. Stávající systém povinného ručení vázaný na auto je zcela pomýlený, protože nehody způsobuje řidič a ne auto.

                  Logicky by se povinné ručení by se mělo platit na hlavu a ne na auto. Na začátku by každý platil stejně a pak by dostával bonusy nebo malusy podle toho, jestli za nějaké období způsobil nehodu nebo ne. V delším časovém horizontu by pak někdo, kdo nezpůsobil žádnou dopravní nehodou platil už víceméně symbolickou částku a naopak ten, kdo každou chvíli něco rozstřelí by se na pojištění celkem prohnul a nešlo by to obejít koupí jiného auta nebo přechodem k jiné pojišťovně.

                13. Tady vidíte důsledky
                  Tady vidíte důsledky autonomního řízení v praxi a nemusíte mít ani Teslu. Jó pokrok nezastavíš :-)))))

                  P.S. Vzdělaní novináři v tom už mají dávno jasno.

              1. Spotřební daň má
                Spotřební daň má (nepřímo) omezit spotřebu (ropy, alkoholu, tabáku), spotřebu proudu stát omezit nechce.

                Wikipedie:
                Spotřební daň je nepřímá daň, kterou zavádí stát za účelem regulovat cenu určitých komodit na trhu. Účelem může být buď zvýšit příjmy státního rozpočtu nebo snížit prodávané množství zboží, jehož spotřeba je považovaná za škodlivou pro jednotlivce a/nebo pro společnost.

                1. Ty důvody uvedené v
                  Ty důvody uvedené v citátu za spojkou „nebo“ slouží ke zdůvodnění existence takové daně. Ovšem z hlediska rozpočtové politiky má jednoznačnou prioritu první účel – příjmy státního rozpočtu. To je zcela jasně vidět ze všech politických jednání, která se kolem výše spotřebních daní vedla… 🙂

                2. A tedy je otázka, jestli a
                  A tedy je otázka, jestli a jak by se ekonomika chovala bez nich, hádám že by obecně bylo zboží o něco levnější a nejspíš by i ekonomika rostla jinak, možná více, přinejlepším co se týká dopravy.

                  Taky je otázka jestli skutečně spotřební daně omezují konzumaci škodlivých „pochutin“ jako je alkohol a tabák, nebo jestli se lidi uchylují k méně kvalitním alternativám.

                3. Ono to leží spíš tak,
                  Ono to leží spíš tak, že státní rozpočet potřebuje vybrat určitou sumu, a je snesitelnější, když část své chamtivosti zasytí právě těmi (odůvodněnými) spotřebními daněmi, než kdyby se třeba plošně zvedla už tak dost vysoká DPH.

                4. Pak je ale otázka, jestli
                  Pak je ale otázka, jestli stát vybírá peníze efektivně a efektivně je používá, pokud potřebuje tyto pokoutné příjmy.

                  Pokud chce hradit z dní za palivo silnice, pak by bylo možná lepší aby vybíral za jejich používání přímo. Nebo aby je prodal či pronajal do správy firem, které by se o ně musely postarat, za to by na nich mohly vybírat poplatky za průjezd.

                  Podle mne by ale lepším řešením bylo aby tyto daně zbytečně nevybíral a raději omezil přebujelou agendu.

                5. No prave v vtip je v tom, ze
                  No prave v vtip je v tom, ze vybirat penize na cesty ja radove jednodussi a levnejsi prostrednictvim spotrebni dane na PHM, nez mytnym (druhotnym efektem je navic to, ze drahe PHM motivuji lidi k setreni).

                6. Podle toho, co mám v
                  Podle toho, co mám v paměti, tak spotřební daň z PHM je především obecným příjmem SR (státního rozpočtu), jen malá část putuje přímo do SFDI (Státního fondu dopravní infrastruktury). Ale na druhou stranu, když ministr dopravy něco uhádá, SR občas něco do SFDI přileje, zvlášť když je to potřeba na kofinancování evropských projektů.

                  Po ekonomické stránce jsou dva názory:

                  1) Stát dopravu dojí. Doprava stimuluje rozvoj ekonomiky, stát do dopravní infrastruktury nevrátí ani to, co vybere na spotřební dani.

                  2) Kdyby se započítaly všechny externí náklady: opotřebení silnic, hluk, místní znečištění ovzduší, globální CO2, nehodovost (léčení zraněných, výpadek ekonomického výkonu zraněných a mrtvých), je doprava (zejména silniční) ještě dlužna a žije na úkor společnosti…

                  Tak si z toho vyberte.

  2. Podla mna je prave toto
    Podla mna je prave toto klucova vec pre dlhodobo udrzatelny uspech a poziciu na vrchole rebricku medzi vyrobcami elektromobilov aj do buducnosti: Vlastnymi prostriedkami zabezpecit dostatok energie pre sucasne aj buduce statisice az miliony Tesiel. Ziadna automobilka dnes neponuka nic take ako: Kupte si od nas klasicky spalovak a mate dozivotne tankovanie zadarmo. (Keby o spravila, predaje jej aut by vyleteli zavratne vysoko a konkurencia by zaplakala).
    Lebo toto presne robi Tesla a pokial ostatne automobilky budu vyrabat len elektromobily a nijako nezabezpecia siet dobijania zdarma pre svoje vyrobky (a za tu elektrinu nebudu musiet platit bolestive ciastky), vzdy budu az za Teslou. V tomto je filozofia Tesly mile napred pred ostatnymi a zrejme este dlho ostane.

      1. Byl bych opatrný s tím
        Byl bych opatrný s tím zevšeobecňováním. Co platí pro jednoho, nemusí platit pro druhého. Podle mě záleží, jak daleko to má majitel Tesly k nejbližšímu SC a jak „drahý“ je jeho čas. Pokud to má na SC pár km a navíc po cestě do práce nebo k supermarketu, tak bych si dovolil tvrdit, že bude na SC jako doma. Naopak pokud to bude mít na SC 58km, jak tu psal Anonym v příspěvku http://www.hybrid.cz/solarcity-vyrobi-za-jeden-den-elektrinu-pro-vsechny-tesly#comment-58216, tak pro někoho to má smysl, pro jiného ne. A pokud bude majitel Tesly třeba z Brna, tak se mu nevyplatí jezdit na SC na Benzinu Vystrkov. Tak se nabije buď za peníze doma… nebo zadarmo u Á-ček. 😉

        1. Kdysi dávno Elon
          Kdysi dávno Elon prohlásil, že víc jak >90% (přesné číslo si nepamatuji) uživatelů nabíjí doma nebo v práci (prostě pomalé AC dobíjení) a nemyslím si že se na tom něco v čase změnilo. Nabíjení na SC je fakt v celkovém nájezdu okrajová záležitost. Ono se to dá i odvodit právě z toho jak moc kilometrů už mají Tesla vozy najezděno a jak málo těch SC po světe je => není fyzikálně možné obsloužit víc jak 10% nabíjení, spíše ale ještě mnohem méně.

          1. Nevim sice, co kdysi davno
            Nevim sice, co kdysi davno „Elon“ prohlasil, ale vidim z okna na 10 SuC zde v Amsterodamu.. 90% je obsazuji bile mistni Taxi Tesly X . Maji take sve SuC na letisti Schipol ( mj. nepristupne pro ostatni verejnost ), ale je to pro ne z ruky a na Taxi karticky, ktere maji predplacene, cili casove a finance nezjimave. Takze pro SuC v Amsterdodamu neni pro mistni Taxi A/dam zadna okrajova zalezitost, ale hlavni el.“napajec“. To jen pro vasi info., trochu ze zivota.

            1. Jenže to právě
              Jenže to právě používáte jako měřítko někoho, kdo se ježděním s Teslou živí. Tudíž mu nezbude, než SC navštěvovat častěji. Jeho denní nájezd neumožňuje pouze pomalé noční nabíjení, protože ho buď dopoledne spotřebuje nebo dokonce jezdí auto přes noc (střídající se řidiči)a pak na SC musí vždy.
              Mohu Vám to připodobnit na svém praktickém příkladu s malým městským Peugeotem Ion. Manželka jezdí denně do práce kolem 40 km, nabíjet tam nemůže. Přestože má po cestě rychlonabíječku (cca 800 m odbočení z běžné trasy), nevyužívá ji. Po 3 dnech v létě a 2 dnech (s topením) v zimě prostě doma auto v garáží dá na kabel, co nám visí na zdi, a auto se přes noc levným nočním proudem nabije do plna.
              Když ale jezdím služebně já, tak třeba za 1 den v zimě a meziměsto po 4proudovkách s topením (dojezd 80-100 km) najedu přes 300 km. Protože kombinuji ranní plnou baterku s pomalým nabíjením v práci, na schůzkách, při obědě a s rychlým po cestě. Paradoxně ta domů přijíždím s prakticky plnou baterií. A pak zabírám místa na rychlonabíječkách podobným způsobem, jako Vámi zmínění taxikáři SC.

Napsat komentář