Pvilion je mladá newyorská společnost, která vyvíjí solární dobíjecí stanice pro elektromobily nazvané. První pojmenovanou Solar Sail už údajně dokonce prodala, do slunného Austinu ve středním Texasu.
foto: Pvilion
Společnost Pvilion založili Todd Dalland, Robert Lerner a Colin Touhey v roce 2011. Původně pracovali v oblasti architektury a obnovitelných zdrojů energie. Dali tedy hlavy dohromady a společně vytvářejí solární dobíjecí stanice pro elektrická auta.
Ford Focus Electric budete moct dobíjet ze slunce
Pro stavbu dobíjecích stanic, nebo spíše takových dobíjecích stánků, využívají velmi lehké tažné materiály a tenkovrstvé dobíjecí články s jejichž pomocí vytvářejí ohebné solární panely. Cena se pohybuje kolem $85 000.
Každá stanice díky tomu může být snadno přizpůsobena konkrétnímu místu a klientovým požadavkům. Např. solární panely, které využívá dobíjecí stanice Solar Sail stojící texaském Pflugerville na předměstí Austinu jsou pouze 0,32 mm tenké.
Veřejnou solární dobíjecí stanici nedávno otevřela v Kalifornii také automobilka Mitsubishi. Solární dobíjecí stanice fungují jako běžné solární elektrárny s tím, že vyrobená energie využití pro dobíjení aut se počítá jako bezemisní. Elektromobily pak jezdí s nulovými lokálními i vzdálenými emisemi.
a to důležitý tady není
a to důležitý tady není =D =( Za jak dlouho se v tom auto nabije/jaký to dává proudy? =))
Je to spiše o trochu
Je to spiše o trochu něčem jinem.Ve slunne Kalifornii nebo vubec Jižnich statech USA,by se toto asi nejvice vyplatilo budovat u vyrobnich a pracovnich objektu.Zaměstnanec rano přijde do prace odstavi vozidlo do teto nabiječky a při odchodu ma vozidlo připravene.V našich podminkach to moc aktualni asi nebude,protože maloktera firma si to pro zaměstnance bude moci dovolit,a doba potřebna po přichodu z prace je i v letnim čese asi kratka.Rozhodně se ani nedobije pokud by jsi to využil při nakupovani v supermarketu.