Smart ED třetí generace: v prodeji už dnes od 475 000 Kč

Německý magazín Auto Motor und Sport má v předstihu nové informace týkající se uvedení třetí generace elektromobilu na trh. Redakce Hybrid.cz už v pátek vyráží do na oficiální odhalení nové generace, ale už nyní se s vámi rádi podělíme o první známé detaily.

Malý elektromobil s cenou pod půl milionu korun, to už zní lákavě
foto: Daimler

Cena elektromobilu Smart ED verze coupé začíná na 18 910 euro, tedy asi 475 000 Kč vč. daně. Za malé elektrické auto s dojezdem 145 km na jedno nabití 17,7 kWh li-ion baterie to není špatné. Max. rychlost je omezena 125 km/h a výkon 55 kW.

Problém s výše uvedenou cenou je v tom, že se jedná o nákup v režimu “bez baterie”. Takže už i Daimler přistoupil na nikoliv nezajímavou strategii pronájmu baterií. Pro Smart ForTwo ED bude k dispozici za cenu 65 euro měsíčně. Tarif se jmenuje “Sale & Care”.

Naštěstí bude možné nový elektromobil koupit také včetně baterií, a to za cenu 23 680 euro ve verzi kupé (necelých 600 000 Kč) anebo 26 770 euro za verzi kabrio (670 000 Kč). Jinými slovy, baterie samotná tak stojí 120 000 Kč.

Podrobnosti vč. fotografií (a snad se nám povede i nějaké to video) přineseme během víkendu.

8 Comments on “Smart ED třetí generace: v prodeji už dnes od 475 000 Kč”

  1. pure, 45 kW (61 k)
    pure, 45 kW (61 k) benzínový motor MHD, 999 cm 251 000 Kč
    pulse, 62 kW (84 k) benzínový turbo motor, 999 cm3 314 500 Kč

    cena je v základní výbavě, kterou by si asi každý nekoupil, chybí např posilovač řízení atd.

    Problémem Smartu je vysoká cena, jinak by už dnes jezdilo ve městech spousta ForTwo…

  2. To si dělají srandu? Tohle
    To si dělají srandu? Tohle pidiauto bez baterií za půl mega?!?
    Kolik stojí podobné malé auto na benzín? 150k? Vždycky říkají, že nejvíc stojí baterie, ale tady je vidět, že baterka z celkové ceny dělá jen necelých 20% ceny. Takže marže automobilky je hodně přes 60%?

    Kdyby dali tohle auto včetně baterie za 300k tak jim lidi utrhají ruce.

    Jak to, že elektricky smart BEZ baterie podobně jako jeho benzinova verze? Tj. kolem 250k? S baterii by měl stát kolem 370k. Ale oni za něj chtej 2-násobek! Fuj.

      1. Presne tak. Tady sa už
        Presne tak. Tady sa už nemajú na čo vyhovárať. Elektromotor a riadiaca elektronika rozhodne nestoja viac, ako spaľovací preplňovaný trojvalec a automatická prevodovka. Keď naviac uvádzajú, že cena batérie ani neprekračuje 5000€, zbavili sa aj posledného argumentu. Karoséria sa už bežne vyrába – takže netreba v cene kompenzovať výrobu novej, špeciálne navrhnutej. Rovnako tak nie je treba stavať nové výrobné linky. Jediný problém je v tom, že akonáhle by sa elektrický Smart začal predávať bez batérie za cenu benzínového, o benzínový a dieselový by drvivá väčšina zákazníkov stratila záujem. A veľká korporácia ako Daimler rozhodne nechce, aby prišli elektromobily tak rýchlo. Od toho sú tu menšie firmy, ako napríklad Tesla Motors, ktoré produkujú len elektrické autá.

    1. jedno prodany ED za dva
      jedno prodany ED za dva spalovaci smarty, proc by to dali levne, kdyz jim to budou firmy, instituce, mesta a nadsenci kupovat? … napr. v cechach by si to nikdo nekoupil ani za tech 370k, a tech par jedincu co by tak ucinilo by je nespasilo. a polostatni firmy (posta, CEZ,etc.) na nakup z nasich dani nemusi hledet na rozdil 100k, nicmene absolutne s vama souhlasim.

Napsat komentář