Smart ED třetí generace odložen

letos skýtal mnoho zajímavostí. Mimo jiné i třetí generaci elektromobilu Smart ED. Nová verze nabízí vyšší dojezd, lepší zrychlení i vyšší max. rychlost. Především se ale Daimler rozhodl ji konečně nabízet ke koupi koncovým zákazníkům. Ti si ale budou na malé elektrické auto počkat o něco déle.

Smart ED druhé generace jsme měli možnost dlouhodobě testovat. Malé elektrické auto toho zvládlo dost – včetně více než 100 km výletu do hor.
foto: Hybrid.cz

Smart ED ve své třetí generaci bude pro Daimler znamenat vstup do elektromobilního kolbiště vedle vozů jako Nissan Leaf, Mitsubishi i MiEV a dalších nových elektromobilů.

Smart ED je samozřejmě auto výjimečné svými rozměry a prostorností – švýcarský vynálezce Nicolas Hayek údajně od začátku Smart zamýšlel jako elektrické auto. Teprve o 15 let později se jeho sen konečně vyplnil.

Daimler původně sliboval, že třetí generaci Smart ED začne nabízet ve 30 zemích světa od jara 2012. Nyní to ale vypadá, že auto půjde do prodeje teprve v září 2012. Zprávu přináší magazín Automotive News, Daimler ji údajně oficiálně potvrdil.

Důvodem jsou problémy s kontrolou kvality článků do baterií, které vyrábí společnost Li-Tec. “Se samotnými bateriemi ovšem žádné kvalitativní nebo technické problémy nejsou,” dodala hbitě mluvčí Daimleru.

Zatím ve druhé generaci Smart ED (viz. náš test) Daimler ještě využíval baterii od Tesla Motors, pro třetí generaci se rozhodl si vyrábět svou vlastní ve společném podniku s německým dodavatelem Evonic.

Nová 17,6kWh baterie nabídne dojezd 140 km v městském provozu. Volitelně bude možné si pořídit palubní 22kW nabíječku se kterou auto dobijete během méně než hodiny z 240V stanice.

Daimler hodlá aut vyrábět desetitisíce za rok a prodávat jej za cenu kolem 433 000 Kč bez dotací.

Napsat komentář