Smart bude brzy prodávat už jen elektromobily

Jan Horčík - 16 Říjen 2017

V Severní Americe nedávno značka Smart přestala prodávat cokoliv jiného než elektromobily a to samé chce brzy udělat i ve zbytku světa.auto elektromobil Smart ForTwo ED

Nový Smart ED pro rok 2018 je vybaven 17,6kWh baterií, která stačí pro ujetí asi 160 km.
foto: Smart

Značka Smart spadající pod německý koncern Daimler si prochází pořádnými veletoči. Daimler, stejně jako Volkswagen, už uznal, že budoucnost je v elektromobilech.

V Kanadě a USA už nelze koupit jiný, než elektrický Smart. Stejný krok aktuálně značka podnikla v Norsku. Od roku 2020 bude následovat celá Evropa a posléze i zbytek světa. Mimochodem, od roku 2019 končí se spalováky také Volvo.

Značka Smart tento krok oznámila krátce po představení konceptu robotického auta Smart vision EQ fortwo na autosalonu ve Frankfurtu. Ten se dokonce dokáže odjet sám nabít, případně poslouží jako zdroj energie pro rozvodnou síť.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele smart-dily.cz

Bohužel narozdíl od předchozí generace Smart Fortwo Electric Drive (modelová řada 451 vyráběna 2012-2016) takřka žádný posun kupředu - baterka s o celých 0,2kWh !!! větší kapacitou, dojezd NEDC o celých 5 km !!! vyšší.

Bohužel i pro mne jako skalního fandu značky je nový Smart ED velké zklamání :-(

Zlatá předchozí generace jejíž ceny už padají u pár let starých ojetin ke zkousnutelným 300tis Kč

---

Smart Fortwo Electric - několik kusů na prodej / pronájem
SMART-DILY.CZ kompletní služby okolo (elektro)Smartů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německý výrobce automobilů Daimler zahájil proces restrukturalizace... si takhle Dajmler :)

investicniweb.cz/news-daimler-osamostatni-divize-osobnich-a-nakladnich-aut/

Obrázek uživatele PaRi

Myslím, že tohle je auto pro mě. Nicméně pokud potáhnou baterku, přidá mi to na klidu.

Zajímavé, že jedna firma "Smart" — jiná než e-auta prodávat nechce a jiná — "Fiat" na nich prodělává.

Fiat 500e je elektrická verze oblíbeného modelu italské značky. Auto se proslavilo hlavně tím, že šéf značky Fiat Sergio Marchionne nabádal zákazníky, ať elektromobil nekupují, protože na jeho výrobě firma tratí.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobily-prodeje-rozvoj-praxe-dbh-/automoto.aspx?c=A160530_222221_automoto_fdv

Každý prodaný elektrický Smart snižuje Daimleru flotilové emise.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

Pane modenaboy, to je mi naprosto jasné.
Pro Fiat to neplatí? Nad tím jsem se předtím pozastavil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nééé.
Fiat prodává v EU hlavně malá auta, tak proto až do teď nepotřeboval flotilové emise řešit.

Ale hlavně Fiat je automobilka v úpadku řízená převážně účetními, co ji chtěli výhodně prodat ovšem nezvládají už ani to, a na drahý výzkum a vývoj už hodně let nemá vyčleněné dostatečné prachy.

Fiat musí řešit emise v Americe, tam maj problém.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Flotilové emise jsou CO2 což se rovná spotřebě.

Podvod s NOx protizákonný v USA jsem nemyslel.
Jinak jelikož to tam dělali pod americkýma značkama, tak dostanou určitě daleko menší pokutu.

Fiat si dlouho myslel, že se to "NĚJAK" podaří zastavit. Proto se tvářil že to nejde a ještě nepřiznal chybu. Mercedes to s modelem B chtěl dokázat, ale když vidí že mu ujíždí vlak i v Německu, tak se do toho pouští oklikou přes svou dceru Smart. A časem se bude tvářit, že to měl celé promyšlené a naplánované.
Taky jsem si říkal, že ne každý ví, jak je to se Smartem a Mercedesem.

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka

No a? Jeden cukrář prosperuje a jiný cukrárnu zavře.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš je titulek špatně napsaný.
správně by mělo být "Daimler bude od nynějška prodávat EV pod značkou Smart"

Paradoxni je, ze maly Smart EV mel a mozna ma silnejsi palubni nabijecku 22kW nez B250e s dvojnasobnou baterkou 10kW. Daimler ten B250e umel teda zazdit, vsechna cest.

Pro stourali:10kW u B250e je nabijeci prikon a ne kapacita baterie. Ta se uvadi v kWh.

takže cena ev BYD, ZE D1a2 bude nižšia?

https://www.autobazar.sk/11845825/by02-a-baoya-10000-l7e/

https://www.autobazar.eu/zd-d1-elektro-id10265600.html

To už jsem tu psal někdy před 3 měsícema. A hlavně, že to bude nabízet jen u 1/3 dýlerů než původně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě by zajímaly vypsaný parametry a cena všech Dajmler Smártů

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pre male mestske auta byto mala byt casom pivinnost. V meste EV a hotovo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V městě především tramvaj, metro a kolo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tramvaj ne, lidi se jí bojí zbytečně se stresují a dělá hluk. Je to jen hromada železa na kolejích což je další železo, nákladný na výstavbu, hlučný a těch emisí v huťích ;)

Obrázek uživatele Radovan

Metro taky ne. Lidi se ho bojí, do díry dobrovolně lézt nechtějí, zavání to peklem, dělá to pod zemí hluk a ruší krtky a žížaly.
Kolo je úplná tragédie a propocení cyklisti smrdí nejen ve městech hůř, než stará Ávie :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Kolo nebrat, na tom se nedá pěstovat panděro :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně rozumná řeč. Buď rozumně vyřešená MHD nebo dopravní prostředek, který není 10x těžší než to co přepravuje. Ve městě neustále musí zrychlovat a zpomalovat = ohromné množství energie vyhozené do luftu. Nějaké regenerativní brždění to řeší pouze částečně, a přepravní kapacita těch obrovských krabic stojících v kolonách je tristní. Zlatý skůtr oproti tomu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

maximální souhlas

Obrázek uživatele tvkuba

Konečně rozumný názor. A proto mám za 8 let na el. skůtrech najeto v Praze a okolí už 51 tisíc km. :-)

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
8 let na e-skůtrech, nově 51 500 el. km. a nový Emax 90Li!

Obrázek uživatele ozana

Zdravím elektroblázna z vlastní vůle!
Nedávno jsem 2x potkal chlápka na něčem takovém:
Tmax Scooter CE20 Chopper 60V/1000W Harley style

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

To se ted mota ve velkem po centru Prahy (misto zakazanych Segway).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

vize je to zajímavá, uvidíme realitu

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26