Smart bude brzy prodávat už jen elektromobily

V Severní Americe nedávno značka Smart přestala prodávat cokoliv jiného než elektromobily a to samé chce brzy udělat i ve zbytku světa.

Nový Smart ED pro rok 2018 je vybaven 17,6kWh baterií, která stačí pro ujetí asi 160 km.
foto: Smart

Značka Smart spadající pod německý koncern Daimler si prochází pořádnými veletoči. Daimler, stejně jako Volkswagen, už uznal, že budoucnost je v elektromobilech.

V Kanadě a USA už nelze koupit jiný, než elektrický Smart. Stejný krok aktuálně značka podnikla v Norsku. Od roku 2020 bude následovat celá Evropa a posléze i zbytek světa. Mimochodem, od roku 2019 končí se spalováky také Volvo.

Značka Smart tento krok oznámila krátce po představení konceptu robotického auta Smart vision EQ fortwo na autosalonu ve Frankfurtu. Ten se dokonce dokáže odjet sám nabít, případně poslouží jako zdroj energie pro rozvodnou síť.

tisková zpráva

27 Comments on “Smart bude brzy prodávat už jen elektromobily”

  1. Bohužel narozdíl od předchozí generace Smart Fortwo
    Bohužel narozdíl od předchozí generace Smart Fortwo Electric Drive (modelová řada 451 vyráběna 2012-2016) takřka žádný posun kupředu – baterka s o celých 0,2kWh !!! větší kapacitou, dojezd NEDC o celých 5 km !!! vyšší.

    Bohužel i pro mne jako skalního fandu značky je nový Smart ED velké zklamání 🙁

    Zlatá předchozí generace jejíž ceny už padají u pár let starých ojetin ke zkousnutelným 300tis Kč

  2. Zajímavé, že jedna firma „Smart“ — jiná než e-auta
    Zajímavé, že jedna firma „Smart“ — jiná než e-auta prodávat nechce a jiná — „Fiat“ na nich prodělává.

    Fiat 500e je elektrická verze oblíbeného modelu italské značky. Auto se proslavilo hlavně tím, že šéf značky Fiat Sergio Marchionne nabádal zákazníky, ať elektromobil nekupují, protože na jeho výrobě firma tratí.
    Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobily-prodeje-rozvoj-praxe-dbh-/automoto.aspx?c=A160530_222221_automoto_fdv

        1. Fiat si dlouho myslel, že se to „NĚJAK“ podaří zastavit.
          Fiat si dlouho myslel, že se to „NĚJAK“ podaří zastavit. Proto se tvářil že to nejde a ještě nepřiznal chybu. Mercedes to s modelem B chtěl dokázat, ale když vidí že mu ujíždí vlak i v Německu, tak se do toho pouští oklikou přes svou dceru Smart. A časem se bude tvářit, že to měl celé promyšlené a naplánované.
          Taky jsem si říkal, že ne každý ví, jak je to se Smartem a Mercedesem.

        2. Nééé.
          Fiat prodává v EU hlavně malá auta, tak proto až

          Nééé.
          Fiat prodává v EU hlavně malá auta, tak proto až do teď nepotřeboval flotilové emise řešit.

          Ale hlavně Fiat je automobilka v úpadku řízená převážně účetními, co ji chtěli výhodně prodat ovšem nezvládají už ani to, a na drahý výzkum a vývoj už hodně let nemá vyčleněné dostatečné prachy.

  3. Paradoxni je, ze maly Smart EV mel a mozna ma silnejsi palubni
    Paradoxni je, ze maly Smart EV mel a mozna ma silnejsi palubni nabijecku 22kW nez B250e s dvojnasobnou baterkou 10kW. Daimler ten B250e umel teda zazdit, vsechna cest.

    Pro stourali:10kW u B250e je nabijeci prikon a ne kapacita baterie. Ta se uvadi v kWh.

      1. Konečně rozumná řeč. Buď rozumně vyřešená MHD nebo
        Konečně rozumná řeč. Buď rozumně vyřešená MHD nebo dopravní prostředek, který není 10x těžší než to co přepravuje. Ve městě neustále musí zrychlovat a zpomalovat = ohromné množství energie vyhozené do luftu. Nějaké regenerativní brždění to řeší pouze částečně, a přepravní kapacita těch obrovských krabic stojících v kolonách je tristní. Zlatý skůtr oproti tomu…

        1. Metro taky ne. Lidi se ho bojí, do díry dobrovolně lézt
          Metro taky ne. Lidi se ho bojí, do díry dobrovolně lézt nechtějí, zavání to peklem, dělá to pod zemí hluk a ruší krtky a žížaly.
          Kolo je úplná tragédie a propocení cyklisti smrdí nejen ve městech hůř, než stará Ávie 🙂

Napsat komentář