Elektromotorka

Stejně jako v případě elektromobilů by se mohlo zdát, jsou něčím novým a moderním. Opak je pravdou. Stejně jako , i se objevily už v dávné historii motorismu. První zmínky o nich lze vystopovat údajně až do roku 1860. První skutečně pojízdné elektrické motorky pak vznikaly kolem roku 1911. Dnes je na trhu několik modelů, chystají se další a běžně se jezdí závody elektrických motorek .

se od klasické liší v zásadě pouze v tom, že zadní kolo není poháněno benzinovým motorem, nýbrž . Tento elektrický motor nebývá umístěn v zadním kole (jak tomu může být u ) nýbrž zhruba v místě kde se nachází spalovací motor u běžných .

elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse elektromotorka Brammo Empulse

Výhodou elektromotoru je, že je výrazně menší, lehčí a účinnější než . Zabírá proto na elektromotorce méně místa. To je pak využito pro baterie, které nahrazují benzinovou nádrž. Čím vyšší energetickou hustotu baterie nabízejí, tím lépe – znamená to vyšší dojezd elektromotocyklu.

Během 90. let se zejména ve různé týmy pokoušely o vývoj elektrických motorek. Bohužel, tehdejší technologie baterií NiCd a nebyla pro využití u lehkého jednostopého dopravního prostředku vhodná. Teprve koncem prvního desetiletí 21. století se začínají objevovat premiérové komerční elektrické motorky.

Je to umožněno obrovskými pokroky v oblasti vývoje využívaných v přenosných zařízeních jakými jsou notebooky a mobilní telefony. Lithiové a další odvozené už nabízejí takovou energetickou hustotu, která umožňuje stavět prakticky použitelné . Mezi prvními na trhu jsou to výrobky společností , a .

Napsat komentář