Slovensko údajně jedná s Tesla Motors o stavbě závodu

Podle magazínu The Slovak Spectator potvrdilo tamní Ministerstvo ekonomiky, že jedná s automobilkou Tesla Motors. Už dříve se přitom objevily spekulace, že Tesla by mohla postavit závod v Česku.

Výroba elektromobilů Tesla Model S v továrně Tesla Motors ve Fremontu. Dočkáme se jednoho dne podobné továrny také v Evropě, resp. v České republice nebo na Slovensku?
foto: Tesla Motors

Že chce automobilka Tesla Motors postavit závod na výrobu elektromobilů v Evropě je známo už od poloviny letošního roku. Řekl to samotný šéf automobilky Elon Musk magazínu Automotive New Europe. Dodal však, budou muset prodat alespoň 160 000 aut ročně aby se to vyplatilo.

Okamžitě poté se pochopitelně rozeběhly spekulace o tom kde by taková továrna měla stát. Mezi uvažovanými zeměmi bylo také Česko a Slovensko (dále Polsko a Nizozemsko).

Mluvčí ministerstva ekonomiky Miriam Žiakovová aktuálně potvrdila, že slovenská Agentura pro rozvoj investic a obchodu skutečně je v kontaktu s Tesla Motors. Nemůže ovšem zveřejnit žádné další informace.

Magazín Autobloggreen požádal o vyjádření mluvčí Tesla Motors Liz Jarvis-Shean, která odpověděla, že jde o spekulativní zprávu a že takové spekulace automobilka nekomentuje.

Ze strany Tesla Motors je něco takového pochopitelné. Plán na výstavbu nové továrny, což bude podnik v hodnotě desítek miliard korun, který zaměstná tisíce lidí, je zatím spíše v dlouhodobém výhledu.

Faktem ale je, že Tesla se chystá do roku 2016 výrazně posílit svou síť rychlodobíjecích stanic Supercharger v Evropě. Zároveň se chystá rozjet výrobu levného elektromobilu Model 3.

Investice do továrny v Evropě je pak logickým pokračováním současné strategie. Slovensko by díky ceně práce, geografické lokaci, ekonomické situaci i infrastruktuře bylo dobrou volbou. To stejné lze ale říct také o České republice. Slovensko má výhodu ve společné evropské měně euro.

Na Slovensku dnes působí například už automobilky Kia u Žiliny a Volkswagen v Bratislavě. Přilákat investici formátu Tesla Motors by pro Slovensko znamenalo obrovský úspěch – stejně jako pro Česko. Už dříve přitom zástupci českého CzechInvestu potvrdili, že jsou s Tesla Motors také v kontaktu.

35 Comments on “Slovensko údajně jedná s Tesla Motors o stavbě závodu”

  1. Je to iba priblbla montovna
    Je to iba priblbla montovna be vyvoja a orudanej hodnoty ako uz bolo povedane. Ak su v hre Holandania, tak tipujem ze tam bude centrum pre europu a v nasich koncinach len priblbly vyrobny pas s kopcom ukrajincov a rumunov. A este aj danocw prazdniny. Fandim Teslw ale monrovnu tu nechcem.

    1. ale prd!!
      MIMO TO DOSTANE

      ale prd!!

      MIMO TO DOSTANE KAŽDÝ ZAMĚSTNANEC NA TESLU AUTO SLEVU, ČÍM VÍC TESEL NA SLOVENSKU TÍM MÍN SPALOVÁKU, TIM MÍN SPOTŘEBA DÍZLU, TÍM MENŠÍ POTŘEBA NÁKUPU ROPY, TÍM NIŽŠÍ VÝDAJE VALUT, TÍM VYŽŠÍ PŘEBYTEK ROZPOČTU SR, TÍM LEPŠÍ EKONOMICKÁ SITUACE SLOVENSKA, TÍM VYŽŠÍ ŽIVOTNÍ ÚROVEN A TO NEMLUVIM O MARKETINGU A PRESTIŽI + CO TO SEBOU PŘINESE.

      TAKŽE OBĚTOVAT POLE PRO TODLE?

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

      OKAMŽITĚ !! A BEZ VÁHÁNÍ !! PROČ MYSLÍŠ ŽE TO ASI SE SNAŽÍ VYFOUKNOUT VÁHAVÝM ZAPRDĚNÝM €JROSOCČECHŮM KDYŽ MAJÍ DÍKY LEMROSTI ČESKÝRO NÁRODA ŠANCI JIM TO VYFOUKNOUT !!!!!!

    2. Bohužel to vidím stejně.
      Bohužel to vidím stejně. Pouze další montovna. Vývoj je důležitý, protože to je produkt s vysokou přidanou hodnotou. To nehovořím o tom, že to pomáhá k technologickému rozvoji národa a rozšiřování znalostí, které mají budoucnost. Alespoň na pár desítek let dopředu. Někdy mám pocit, že český stát chce jen národ zaměstnanců. Ti totiž platí vyšší daně než živnostník nebo podnikatel. A podnikatelé a živ. se špatně ovládají. Nakonec z nás čechů bude jen národ, který se narodil jen proto, abychom pracovali pro zahraniční korporace. To je ale perspektiva na ho.no.

      1. Tahle teorie o tom, jak
        Tahle teorie o tom, jak důležitá je vysoká přidaná hodnota je úsměvná. Tak se na to podívejte z jiného úhlu pohledu.

        Vývojové centrum zaměstná celosvětově cca 1000 lidí – sice vysoce kvalifikovaných, ale pouze 1000. Bohužel takto vysoce kvalifikovaných se v každé zemi najde nejvýš 10% a jsou rozprostřeny mezi mnoho oborů.

        „Montovna“ zaměstná na místě 10000 lidí s nižší kvalifikací (neříkám nízkou) a dále cca 500 lidí s vysokou kvalifikací (ono ty roboty musí na místě někdo servisovat a na to je potřeba slušná kvalifikace). Dále se k tomu obvykle přidá spousta nově vzniklých malých firem, které dodávají komponenty. Ono tyhle montovny už dávno nejsou jednoduché fabriky jako za Baťi, dneska už se požaduje i v nich kvalifikovaná síla. A konkrétně Tesla je skutečný hitech.

        PS: skladiště Amazonu bych fakt nechtěl – tam se nízká kvalifikace programově vyžaduje

        1. Vaše myšlenka dává
          Vaše myšlenka dává smysl. Nepochybuji o tom. Pokud se zaměříte na to, jak zaměstnat nejvíce lidí, tak taková továrna dá více práce. Nepochybuji ani o tom, že i tam je třeba lidí s vyšší kvalifikací. Plus další subdodavatelské subjekty.
          Zkuste se na to podívat zase mým úhlem pohledu.
          Dejme tomu, že Tesla tady postaví to technologické centrum. Dejme tomu, že tam opravdu zaměstná cca 1000 lidí. Dejme tomu, že 10 procent budou češi a ostatní z jiných zemí. To je 100 lidí, kteří se zajímají o tuto technologii. A tito lidé potom mohou třeba pracovat na českých projektech pro elektromobilitu a pocmoct udržet konkurenční výhodu pro čr. To potom může třeba přitáhnout další investice.

  2. Dalsi montovna. Huraaa. Ze
    Dalsi montovna. Huraaa. Ze je to Tesla? Pfff. No a? Pridana hodnota nula. Danove ulevy jako prase. Armada primitivu u pasu. Par manazeru. Dalsi urodna pole v prdeli. Dalsi hromady kamionu. Jen dovezt tuny dilu, smontovat a zase odvezt. Vyvoj nula. Vyzkum nula. Diky nechceme. Montoven tady mame az az. Je nejvyssi cas zmenit smer! Klidne to kuci Slovensky postavte u Vas:). Mate euro, mate levne lidi, mate misto. Ve finale tam stejne mozna vetsi polovina zamestnancu budou jine narodnosti, ale co, budete mit Teslu. WOW faktor statu a politici budou moci mlatit prazdnou slamu. Tesle fandim, ale s montovnama v te nasi kotline uz stacilo.

    1. Já bych jedno velké
      Já bych jedno velké pozitivum viděl – díky Tesle v ČR by se určitě někteří politici a vlivné osoby začali hlouběji zajímat o elektromobilismus a třeba by se ho rozhodli i výrazně propagovat a podporovat. A sama Tesla by třeba pak vybudovala víc SC v ČR. Každopádně by určitě přítomnost takové továrny dost ovlivnilo celkový pohled na EV v ČR.

    1. faktem ovšem je že
      faktem ovšem je že slováci na tom dělají o dost víc:
      teslaclub.sk/forum/teslaclub-spolo%C4%8Denstvo/ev-akcie/700-tesla-zraz-ezraz-19-20-9-2014-vysok%C3%A9-tatry
      youtube.com/watch?v=G6Ly21QigUY

      Takže to zatím vypadá že SLOVENSKO VEDE !!

      a český €jrosocik tomu taky dvakrat nepřidává

                1. Na slovenskom eZraze boli
                  Na slovenskom eZraze boli nejake Tesly aj z Rakuzska.
                  Slovakov je ale v porovnani z Cechmi polovica, takze predpokladam,ze % Tesly na obyvatela bude podobne.

                1. puvodne jsem napsal o neco
                  puvodne jsem napsal o neco vic, ale pak jsem to radeji zeditoval protoze tou 40-tkou jsem si dost jisty, zatimco vyssi cislo by byla spekulace z moji strany.

Napsat komentář