Slovensko: Greenway nabízí elektrickou dodávku s dojezdem až 240 km

Jan Horčík - 28 Červen 2012

Slovenská společnost GreenWay Operator a.s. prostrednictvom projektu GreenWay rozjíždí v domovské zemi ambiciózní projekt elektromobility. Spedičním společnostem a živnostníkům nabízí flotilu elektrododávek do 3,5 tuny s dojezdem max. 240 km, plus vybudování dobíjecích a/nebo stanic pro výměnu baterií.auto elektromobil elektrická dodávka Citroen Jumper přestavba na elektřinu

Greenway Operator má v oblasti elektrické mobility velké plány, které nezní úplně špatně. Držíme palce, aby to fungovalo!
foto: Greenway

Za celým projektem GreenWay stojí skupina společností vedená firmou MyEnergy. Ta se původně zabývá stavbou  v České republice a na Slovensku. Do současné doby činí jejich celkový výkon 15 MWp.

V roce 2009 vznikla idea projektu GreenWay. Představa je taková, že bude fungovat podobně jako mobilní operátor. “Dodávky nevyrábíme ani neprodáváme, ale pronajímáme za pevně fixovanou cenu za kilometr. Klient tak platí jen za skutečně naježděné kilometry odečítané skrze GPS,” vysvětluje Ľudovít Ulehla, marketingový manažer Greenway Operator.

Součástí služby je podle něj také infrastruktura, tedy nabíjecí stanice a stanice pro výměnu baterií, stejně jako kompletní servis. Primárním zacílením jsou spediční společnosti využívající dodávky do 3,5 tuny, které najezdí ročně kolem 50 000 km.

“Taková doprava je nejen ekologická, ale hlavně ekonomicky zajímavá. Je řádově levnější než diesel,” vysvětluje Ulehla. “GreenWay Projekt přináší na trh systémové řešení zavádění elektromobility do praxe tak, aby byla cenově výhodná,” uzavírá.

Klient, který se dodávku pronajme, především dlouhodobě na tři až čtyři roky, tedy může zadarmo využívat všechny služby servisu a dobíjecích stanic. Platí pouze za ujeté kilometry. “Produktem GreenWay Operátora je služba, nástrojem auto,” říká Ulehla.

V propagačních materiálech GreenWay projekt firma přiznává, že vše je třeba dobře načasovat. “Princip spočívá ve správném načasování postupného budování infrastruktury s rostoucím počtem flotily našich elektro-dodávek. Infrastrukturu nabíjecích stanic v prvním stupni realizujeme ve formě výměnných bateriových stanic, přičemž s dalším rozvojem elektromobility počítáme s možností připojení, resp. budování veřejných rychlodobíjecích stanic pro širší veřejnost.”

V současné době probíhá testovací provoz prvního funkčního prototypu, a to elektrické přestavby vozu Citroen Jumper. Přestavbu provedla česká společnost . V budoucnu mají přibýt další čtyři vozy.

Greenway Operator udává jako max. dojezdovou vzdálenost 240 km (v mimoměstské dopravě do úplného vybití baterie).

Výhodou je možnost rychlodobíjení, rychlodobíječka je palubní 60kW. Z 30 % na 90 % kapacity dokážete auto dobít během 36 minut. Řádově kratší dobu pak trvá výměna baterie. Baterie jsou umístěny ve speciálním boxu na kolečkách přímo v nákladovém prostoru. Na stanici pro výměnu pak box jednoduše obsluha vymění během pár minut.

Greenway Operator už dnes zná i vítěze tendru na dodávku výměnných stanic pro baterie. Tím se stala společnost Koval Systems, a.s. První výměnná stanice baterií by měla být hotova během letošního podzimu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a cena?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dal bych odkaz ale sem líný se kvúli jedinému příspěvku registrovat. Zadejte na autotube.cz "ion" a k dnešku je tam jediný relevantní odkaz..

v lecčems má pán z recenze pravdu a v řadě věcí s ním nelze souhlasit (myšleno úhlem pohledu) ale tak to má asi na světě být :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždycky, když čtu u nějakého elektromobilu „dojezd až", tak si vybavím tuhle recenzi. Povinné pro všechny zájemce o elektromobil. -recenze peugeotu ion na autotube-

Koubka žeru, ale myslím, že byl objektivní.

Obrázek uživatele Jolinar

chybi mi tu link...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nauč se používat vyhledávání blbečku.

Obrázek uživatele Jolinar

A co by to Jakolovi udelalo kdyby tady ten link dal? Obecne to patri mezi dobre zvyky davat citace a ostatni zdroje k dispozici, aby si je clovek mohl overit. A kdyz uz jsme u toho taky nejaky podpis byva dobrym zvykem, kdyz chcete nekoho kritizovat, neverim totiz ze si rikate Anonym.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?