Školicí centrum Kia disponuje nově také rychlonabíječkou

České zastoupení automobilky Kia ve svém moderním školicím centru v Nupakách u Prahy instalovalo novou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily.

Školicí centrum KIA jako jedno z mála disponuje klasickým wallboxem i DC rychlonabíječkou
foto: Kia

Stejnosměrná rychlonabíječka o výkonu 20 kW doplnila již instalovaný wallbox se střídavým proudem o výkonu 11 kW. Díky tomu může Kia jako jedna z mála automobilek v České republice školit své mechaniky a dealery v práci s rychlonabíječkami i klasickými nabíjecími stanicemi.

„Nová rychlonabíjecí stanice je pro nás důležitá hlavně pro účely výuky našich techniků a mechaniků. Na rozdíl od klasických nabíjecích stanic totiž produkuje stejnosměrné napětí, které se přivádí rovnou do akumulátoru elektromobilů. K přenosu proudu do akumulátoru přitom dochází skrze jiné obvody než je tomu u klasických wallboxů. Díky nové rychlonabíječce jsme přitom jednou z mála automobilek v ČR, která může tyto rozdíly demonstrovat mechanikům a dealerům v praxi,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTROS CZECH.

Demonstrace rozdílných způsobů nabíjení přitom slouží také prodejcům a servisním technikům, kteří díky tomu můžou tyto znalosti předat svým zákazníkům z řad zájemců o elektrické vozy.

To je také důvod, proč má nová rychlonabíječka výkon 20 kW, přestože nové elektromobily značky Kia e-Soul a e-Niro jsou schopné nabíjení až výkonem 100 kW. Kromě ceny samotné nabíječky, která dosahuje půl milionu korun, bylo nutné také položení zcela nového silového kabelu vedoucího z transformátoru do školicího centra a také instalace 100 A jističe. Běžný rodinný dům přitom potřebuje přibližně 40 A jistič.

Díky nové rychlonabíječce si zájemci mohou vyzkoušet práci s konektory CHAdeMO, které používá například první elektromobil značky Kia Soul EV, tak s moderním konektorem Combo 2, který využívají modely e-Niro a e-Soul.

Školicí centrum Nupaky je unikátní nejen díky osazení oběma typy nabíjecích stanic, ale také díky svému komplexnímu zaměření na školení práce s elektrifikovanými vozy.

,em>„Školicí centrum jsme už před třemi lety budovali s ohledem na práci s novou generací elektromobilů. Všechny podlahy jsou například z izolačních materiálů a centrum je také vybavené ochrannými pomůckami umožňujícími práci až s napětím 1000 V. Naši školitelé mají nejen českou, ale i evropskou certifikaci pro práci s vozy s vysokým napětím,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková.

Kia má ve školicím centru k dispozici celkem 7 modelů s různými technologiemi, od nejmodernějšího elektromobilu e-Niro, plug-in hybridu XCeed či mild hybridu KIA Sportage až po vozy se staršími technologiemi jako je Ceed druhé generace. Mechanici se tak učí pracovat jak s novými vozy, tak s těmi, které se na českých silnicích, potažmo v autorizovaných servisech Kia, vyskytují nejčastěji.

tisková zpráva

13 Comments on “Školicí centrum Kia disponuje nově také rychlonabíječkou”

      1. Takto to VYPADÁ v 3f síti: P=1,73 (odmocnina tří) U (
        Takto to VYPADÁ v 3f síti: P=1,73 (odmocnina tří) U ( sdružené napětí) I cos fí ( účiník) a v 1f: U ( fázové) I cos fí. Tedy bytová zásuvka 230 x16 =3680Wmax odporová zátěž ( varná konvice, žárovky, troba) nebo účiník jedna a 3f zás. 16A ( malý 4/5 kolík „Mennekes“) 400 x1,73 x16 =11085Wmax odporová zátěž nebo cos fí 1 ( běžny asynchronni motor má účiník cca 0,67, tedy bere ze sítě proud a zdánlivý výkon ve VA 1/ 0,67 =1,49 krát větší při stejném výkonu jako odporová zátěž).

          1. Omlouvám se, chybí tam odmocnina tří ( pokud se bavím v
            Omlouvám se, chybí tam odmocnina tří ( pokud se bavím v článku o přípojce domu, u nás bude určitě 3f) a výsledek bude přesně 62353W, to jsem se upsal. Snad se to předchozí cvičení z výpočtů činného výkonu bude někomu hodit.

Napsat komentář