Škoda už chystá plug-in hybridní Octavii, příští rok chce v Česku prodat 2500 elektromobilů CitigoE iV

Automobilka Škoda Auto aktuálně představila své dva první elektrifikované vozy: plug-in hybrid Škoda Superb iV a elektromobil Škoda CitigoE iV. Tím ale elektrifikace zdaleka nekončí.

Pilotní energetické úložiště v dealerství Auto Podbabská má kapacitu 200 kWh. Může být postaveno z vysloužilých baterií z elektromobilů a plug-in hybridů Škoda a provozovně ušetřit nemalé peníze. V některých případech se prý může návratnost pohybovat v řádu už pěti let. Náklady jsou v nižších milionech korun.
foto: Hybrid.cz

Na aktuálním setkání s novináři v showroomu Auto Podbabská předestřel Luboš Vlček, šéf Škoda Auto, překvapivě velmi zajímavé a komplexní plány elektrifikované nabídky české automobilky.

Na samotném počátku prezentace jsme mohli shlédnout video, ve kterém Škoda přesně identifikovala problémy, které je nutné v souvislosti s elektromobilitou řešit. Vlček je pak ještě několikrát zopakoval.

Předně, je extrémně důležité zákazníkům vysvětlit, že nejlepší a nejčastější způsob, jak svůj elektromobil budou nabíjet, je doma – z wallboxu, nebo dokonce běžné zásuvky. A pocit bezpečného cestování jim pak nabídnout skrze páteřní infrastrukturu.

Škoda Octavia iV – další plug-in hybrid

v polovině roku 2020 automobilka uvede plug-in hybridní verzi modelu Škoda Octavia (hádáme, že s označením Octavia iV). Na přelomu let 2020/21 se pak představí první elektromobil, prozatím nazvaný A SUV, postavený na koncernové platformě MEB.

Do konce roku 2022 nabídne Škoda celkem 10 elektrifikovaných modelů (různé stupně elektrifikace). Vlček dále řekl, že Škoda Auto chce mít do roku 2025 výrobní závody uhlíkově neutrální. Do roku 2050 pak míří na celkovou uhlíkovou neutralitu.

Škoda Auto Podbabská

Takhle vypadá výbava autorizovaného servisu pro servisování elektroaut Škoda Auto.
foto: Hybrid.cz

Velice zajímavé informace jsme se dozvěděli ohledně elektromobilu Škoda CitigoE iV. Škoda už dnes má 360 aut prodaných, ač se začnou vyrábět teprve koncem roku. Zhruba 70 % připadá na firmy, 30 % na fyzické osoby.

V roce 2020 chce Škoda Auto jen v České republice prodat celkem 2500 elektromobilů CitigoE iV. To by znamenalo téměř zdvojnásobení počtu elektromobilů v celém Česku za jediný rok.

Elektrifikovaná dealerství

Velmi podrobné plány má Škoda i co se týká přípravy svých dealerství na nástup elektromobility. A právě Auto Podbabská je pilotním dealerstvím, kde se tyto nové přístupy testují.

Každé dealerství si může zvolit balíček „připravenosti“ na elektromobilitu – jsou celkem tři: Minimum, Optimum a Business.

V každém je zahrnuto servisování elektrifikovaných vozů. Začátkem roku 2020 má být na servis elektromobilů připraveno všech 230 provozoven Škoda.

Pilně se pracuje také na zaškolování veškerého potřebného personálu. Vybraná dealerství budou mít k dispozici „vysokonapěťové experty“, kteří dokáží na elektromobilech a plug-in hybridech provádět veškeré opravy, včetně baterie a elektropohonu.

U dealerů bude také eCorner - koutek s elektromobilitou.

U některým dealerů Škoda najdeme brzy také „eCorner“ – koutek s elektromobilitou. Showroomy budou poskytovat také nabíjecí stanice, ať už AC nebo DC, a to ve veřejném nebo poloveřejném režimu.
foto: Hybrid.cz

Také nákup elektrického auta v rámci sítě Škoda už má připravené procesy. Připraveny budou balíčky S, M a L, kdy každý z nich bude skrze nasmlouvané partnery zahrnovat kontrolu domácnosti, zda je pro nabíjení elektroaut vhodná, plus nabíjecí kartu a aplikaci.

M balíček navíc bude obsahovat instalaci domácího wallboxu. L balíček bude komplexní nabídka energeticky soběstačné domácnosti včetně energetického úložiště, případně solární elektrárny.

Snad největším překvapením celé prezentace byla ale ukázka energetického úložiště instalovaného přímo v rámci dealerství. To může být navíc doplněno o rychlonabíjecí stanici a solární elektrárnu.

Energetické úložiště, v případě Auto Podbabská o kapacitě 200 kWh, může výrazně snížit náklady na elektřinu pro danou provozovnu. Konkrétně tato je totiž napojena na trafostanici a má příkonové omezení, které pokud překročí, platí vysoké pokuty. Úložiště může před tímto provozovnu ochránit.

111 Comments on “Škoda už chystá plug-in hybridní Octavii, příští rok chce v Česku prodat 2500 elektromobilů CitigoE iV”

  1. Sám jsem zvědavý na to Citigo IV a reálné testy na
    Sám jsem zvědavý na to Citigo IV a reálné testy na rychlonabíječce. Pokud to bude taková hrůza jak bylo občas viděno.
    No, lepší volba snad bude si trošku připlatit a koupit ojedou I3 96Ah. Jako bonus člověk bude mít větší auto, tepelné čerpadlo, lepší výbavu.

          1. To je pravděpodobné , už jen z toho důvodu, že nová i3
            To je pravděpodobné , už jen z toho důvodu, že nová i3 bude muset po roce 2020 přecenit. Tedy pokud chce BMW nadále zachovat alespoň stávající prodeje. I když i z baterkou 50+ a cenou pod 40k € se mi to jeví i tak dost nereálné.

        1. Já to řeším tak, že čekám a jezdím s tím co mám,
          Já to řeším tak, že čekám a jezdím s tím co mám, jednak si to pak stejně z fandovství nechám a druhak a to hlavně, pokud bych měl jít a vypláznout dalších cca 500 tis za něco, co mi neplní požadavky a ještě kvůli tomu, abych na to vydělal prachy vznikne xy emisí…to mi přijde trochu moc..zatím u mě vede ten PHEV superb – uvidíme, jak dopadnou testy, ale je možné mít jako Combi, po městě na baterku a tam kam jezdím a kde nejsou nabíječky mám jistotu spalováku…a než se to vyjasní třeba přijde ta Octavia a bude vyhovovat ještě víc..

  2. 2500 tisíce kusů? Tady na fóru se najde tak maximálně 25
    2500 tisíce kusů? Tady na fóru se najde tak maximálně 25 Grétomilů, kteří si tenhle ekonomický nesmysl koupí a budou tvrdit, jak hrozně ušetřili a jaké obrovské výhody má malý dojezd kombinovaný s dlouhotrvajícím dobíjením. 🙂

    1. Vlastním Octavii I tour z roku 2007. Cca 3x týdně s ní
      Vlastním Octavii I tour z roku 2007. Cca 3x týdně s ní potřebuju jet okolo 200km. Většinou (90% případů) sám a bez nákladu. Většina cesty je po vesničkách, kde svoje kW moc nevyužiju, protože se nedá kde předjíždět. Měsíčně mě průměrně provoz vyjde cca na 7.000 (4500 nafta a 2500 opravy).
      Po pořízení auta jako je citigo IV předpokládám průměrné náklady 1.500 měsíčně (elektřina na noční proud mě stojí 1,95Kc/kW).
      Auto bez DPH stojí cca 350.000,-.
      Když budu roční ztrátu hodnoty vozu počítat u nového Citigo IV o 30.000 ročně víc, než Octavie v příštích 4 letech, tak vidím úsporu za 4 roky v celkové výši cca 120-140 tisíc korun. Octavie 1 je nepochybně, větší a silnější auto, ekonomicky ale se mi jeví o tuto sumu horší.
      Otázka je, kde dělám ve výpočtu ekonomickou chybu a proč budu tvrdit, že jsem ušetřil a nebude to pravda?

      1. Ještě připočítejte menší ručení. Nejspíš se bude
        Ještě připočítejte menší ručení. Nejspíš se bude rozšiřovat i parkování zdarma pro EL. a v budoucnu také dálnice zdaram.
        Na STK se platí jen stk a né emise. Pak tu máme věci jako téměř nulové náklady na údržbu. Žádně měnění olejů a věci co běžně na spalovacím autě odchází (svíčky, občas nějaké čidlo, atd..)
        Takže dá se řící se ušetříte ještě víc.

        1. Ty na nízký náklady na údržbu mám v těch 1500,-.
          Ty na nízký náklady na údržbu mám v těch 1500,-. Počítám 0,2 Kč na km. Hlavně v tom nepočítám dotaci, o kterou se chystám požádat jako mimo Pražský podnikatel. Obecně dotace nemám rád, protože podkopavají nohy tržní ekonomice, takže se své výpočty snažím dělat bez nich, ale když už existujou, tak si je vezmu. Taky mimochodem nejsem Gretofil a téma ekologie mě moc nezajímá. Elektrický auto chci, protože je fundamentálně a objektivně lepší, než spalovák.

        1. Furt něco. Např. letos: brzdy, tlumiče, pneu, 2x výměna
          Furt něco. Např. letos: brzdy, tlumiče, pneu, 2x výměna oleje, tempomat, oprava klimatizace, zámek dveří a pak něco v motoru.
          Má najeto 285.000km. Držák to je, já ho fakt mám rád, pravděpodobně si ho nechám jako druhý auto.

            1. Netvrdím, že to bude pohodlnější, ale výrazně
              Netvrdím, že to bude pohodlnější, ale výrazně levnější a spolehlivější auto. Když by nestačil dojezd, tak můžu vždycky někde chvilku počkat u nabíječky, ale to bych považoval za spíš výjimečnou situaci.
              Předně jsem reagoval na poznámku o ekonomickém nesmyslu a snažil jsem se ukázat, že to auto ekonomicky smysl dává i bez dotace.

              1. Tak já jezdím IONem. U auta kolem komína nemá smysl nějak
                Tak já jezdím IONem. U auta kolem komína nemá smysl nějak moc řešit komfort cestování.
                A ani v něm si nepřipadám nějak nepohodlně a prostě s ním normálně jezdím.
                Kdybych v něm mel dojezd 200 km, nemám vůbec potřebu se do budoucna poohlížet po něčem jiném.
                A ekonomicky mi vychází na pohodu. Jediná investice zatím byl bufík s instalací svépomocí (při prodeji auta si ho zase můžu vymontovat), v servisu seštelování sbíhavosti a teď mě čekají zimní pneu. Jinak furt jen jezdím.
                A při kontrole vůlí na přední nápravě tam za těch 8 let a 70 tis km žádné nejsou. Občas malinko povrchový rez, který příští rok opravím (také svépomocí). Jinak to má furt vlastnosti nového auta. Kromě tedy sníženého dojezdu oproti novému autu.
                Stál 200 tis. Za auto podobné velikosti v benzínu bych dal sice míň, ale než mi odejdou baterky tak se mi ta částka vrátí na údržbě a cenu za palivo.
                Navíc se nejspíš budu stěhovat do baráčku, kde je vše na plyn. Takže i díky elektromobilu dostanu opět lepší tarif na elektriku.

                1. Jenom poznámka k těm 8 letům a 70 tisíc km.
                  Při takto

                  Jenom poznámka k těm 8 letům a 70 tisíc km.
                  Při takto malém nájezdu to auto musí být jako nové, i když má 8 let. Pokud ne, byl by to šmejd. Nějaké vůle na podvozku, tlumiče a pod. to vše musí být ve stavu téměř nového vozu, jinak je něco špatně.

                2. Pokud jezdíte štreky po dálnicích, tak rozhodně. Ale
                  Pokud jezdíte štreky po dálnicích, tak rozhodně. Ale když to najíždíte salámovou metodou kolem komína, podstatnou část trasy trávíte na rozbitých dvojkách a městské dlažbě a navrch to stojí celoročně na ulici, tak už to tak jednoznačné být nemusí.

            2. David uvedl, ze vetsina cets je po vesnickach, kde spotreba
              David uvedl, ze vetsina cets je po vesnickach, kde spotreba BEV je smesna. Sam to vim, kdyz jedu po lepsi okresce kome stovky, tak je spotreba i-Mieva dost desiva a kdyz projedu mestem (napr. Trebic, Jihlava), tak se mi dojezd zveda. Dokonce mi i po plnem nabiti a predchozi jizde po meste auto ukazovalo dojezd 158 km, takze verim, ze v obci se lehce dostanete na 10 kWh na 100 km a mene a zbytek vezme topeni.
              Pokud si pak clovek uvedomi, ze v ripade potreby rychlonabjeni je nejlepsi to udelat s co nejvic vybitym autem a jen pro potreby dojeti do cile (ci moznosti nabijeni) + nejaka rezerva (dejme tomu 20 km), tak se u nabijecky nestihnete ani vycurat.

              1. Imiev má dost špatné Cx. Proto nemá rád rychlosti nad
                Imiev má dost špatné Cx. Proto nemá rád rychlosti nad 90km/h. Už jen zpomalení na 85 je dost znát.
                A přicůcnout jen to co potřebuju na dojezd domů je jasné. Člověk se to časem naučí odhadnout.
                Důležité je, aby si to auto během těch pár minut ten výkon vzalo. Což třeba proti starším malobaterkáčům u té škodovky může být problém.
                Aby to ve výsledku nebylo tak, že delší trasu ujedete rychleji jak škodovka s větší baterkou, protože prostě rychleji dobijete.

                1. Kdyz vidim CityGo, nepripada mi aerodynamictejsi (netvrdim, ze
                  Kdyz vidim CityGo, nepripada mi aerodynamictejsi (netvrdim, ze neni), proto predpokladam, ze bude mit obdobnou spotrebu v obdobnych rychlostech.
                  Diky za radu, zkusim nekdy zpomalit na 85. Zrovna o vikendu jsme podstoupi cestu dlouho 102 km (mimo dalncii) a bez pricucnuti by ta uzranejsi (je tam + 50 m) byla hodne na knop. A to jsem netopil (v patek bylo idealni pocasi). Na zpatek jsem uz pul cesty topil, pricucnul jsem jen kvuli curani a ze jsme nevyjizdel s plnou (setril jsem thyni nakaldy na elektrinu 🙂 ) ale kupodivu bych na plnou dojel s rezervou jedne carky.
                  Co me ale docela dost prekvapilo, jak spatne umi i-Miev pocitat spotrebu. Tchyne zije blizko Macochy a jel jsme jeste v patek do Bauhausu Brna (cca 30 km). Spotreba tam 2 km, zpatky 72 km (jeste, ze jsem nabil u Globusu, kde mimochodem bylo docela narvano (kdyz jsme tam prijel, nabijel Etron, vzapeti prijel pan s i3, kteyr to vzdal, sel jsme nakoupt, v obchode furt kontroloval, ze je plno. Pan s Etronem nepochopil, ze kdyz odjede, tak mi ma zapnout nabijecku (on ma CCS, proto jsme pichl Chademo do auta). A jakmile jsme odchazel, uz tam stala TMX 🙂 Zlata placena nabijecka za 3 kc / kWh, nez tady takove navaly). Pri nabijeni jsme zjistil, jak prpastny rozdil je nabijet do 50 % a od 50 do 80 %. Nad 50 %je temer s polovicni rychlosti, taky jsem to psychicky vydrzel jen do 72 % 🙂

                2. Pokud mám správné info, tak ION to počítá podle
                  Pokud mám správné info, tak ION to počítá podle průměrné spotřeby za posledních 25 km.

                3. Ma zkusenost mi napovida tak 5 maximalne 10 km. Ale zkusim
                  Ma zkusenost mi napovida tak 5 maximalne 10 km. Ale zkusim lepe pozorovat. A premyslet nad algoritmem (predpokladam, ze si pamatuje prumernou spotrebu za tech 25 km a porvnava s aktualni spotrebou (ale v ramci zase par km, aby nedelal obrovske skoky treba pri rekuperaci z 2 km dlouheho kopce) a dle kapacity v baterii dopocita dojezd). Zajimalo by me, jak to pocita Tesla, protoze kdyz mi Michelin vezl toto auto, tak jeho TMX ukazovala skvele (je pravda, ze zobrazoval jen procenta) a po tech cca 150 – 200 km jizdy se korigovalo max o 2 %. Jiste do toho pocitaji i profil trasy, protoze dojezd byl az nepochopitelne presny.

                4. Mě to třeba z 2km kopce nabude o 10 km. A pak když ten
                  Mě to třeba z 2km kopce nabude o 10 km. A pak když ten kopec vyjíždím zpět, tak to spadne klidně o 20 😀
                  Lítá to tam, ale pokud se objeví potom rovina tak se to zase srovná.
                  Já navíc jezdím stejné trasy, takže už vím kam dojedu a kolik mi zůstane asi baterky.
                  Někde mám spotřebu 12kWh, někde 15. Záleží na profilu cesty.

                  Průměry a spotřebu ve Wh krásně vidím, pokud si nechám běžet apku na mobilu.

                5. No, tak to bych asi naprogramoval mirne lepe 🙂 Taky uz spise
                  No, tak to bych asi naprogramoval mirne lepe 🙂 Taky uz spise odhaduji dojazd z aktualni kapacity baterie nez z uvadeneho dojezdu. Mimochodem, v navodu s epise, z etam je venkovni tepomer, ale nikde jsem jej nenasel, jeden ukazatel neustale ukazuje 15 🙂
                  Takze mate OBD II modul? Jaky? A je k necemu dobry? A lze pres nej i nastavovat? Mam totiz druha kola a nemam sparovana, takz emi auto ukazuje prazdna pneu.

                6. Mám obdlink mx a k tomu v mobilu apku canion.
                  Je to dobrý na

                  Mám obdlink mx a k tomu v mobilu apku canion.
                  Je to dobrý na zobrazování stavu za jízdy. Ale nastavovat nic neumí.
                  Apka umí nějaké statistky, grafy.
                  Hlavně je tam vidět napětí a teplota jednotlivých článků a celková kapacita baterie.
                  Pak sem nedavno koupil diagnostický kabel pro peugeot. Tam je toho víc, ale zatím jsem to nezkoumal.
                  Potřeboval jsem jen odblokovat autorádio a odmítal jsem za to platiti servisu. Protože ty líný chytráci mi nenapsali kód rádia do návodu i když správně měli.
                  Také jsem si rovnou nastavil podsvětlení tlačítek autorádia. Logicky při rozsvícení zhasli, takže v noci nebylo vidět na tlačítka.
                  Nějakej chytrák tam dal výchozí nastavení podsvětlení na 0%. Nebyl jsem sám, kdo měl u peugota tento problém.

                  Co se týče kol, tak by to měla tato diagnostika nejspíš umět. Ale nemám hlídání tlaku v kolech, takže to nemůžu ani vyzkoušet.
                  Kabel stál na aliexpress asi 1000 Kč s odesláním z ČR.

                7. Ten kabel je jen pro nastavovani, nebo lze taky pripojit k
                  Ten kabel je jen pro nastavovani, nebo lze taky pripojit k telefonu a na nem pres apku sledovat statistiky? A je jen pro trojcata nebo obecnejsi pro vsechna auta (a pak zalezi na aplikaci)?

                8. Mobil mám připojený přes bluetooth. doblink mx je jen
                  Mobil mám připojený přes bluetooth. doblink mx je jen takový lepší ODBII adaptér. ION nechce přes ty levné čínské komunikovat.

                  A dabelová diagnostika lze pouze s PC. Je to USB kabel. Umí všechny auta koncernu. citroen a peugeot. Jen ty úplně nejnovější neumí. Tam je nějaký problém s nutnosti být online připojen s serverům automobilky.

              2. Jezdím po vesničkách max 80 km/h, spíše méně a průměr
                Jezdím po vesničkách max 80 km/h, spíše méně a průměr v těchto dnech je kolem 13 kWh/100 km. V zimě to jde až na 16 kWh, nějakým 10 kWh nevěřím ani náhodou. Na dálnici je odhad pro Citigo-e v zimě dojezd 140 km, tak asi tak.

                Ne všude jsou rychlonabíječky, do jižních Čech (cca 180km) jedu raději spalovákem, tam opravdu nabíjet je opruz.

                1. Ja jezdim ve meste max 55 km/hod. Vim, jsem vyjimka, co
                  Ja jezdim ve meste max 55 km/hod. Vim, jsem vyjimka, co dodrzuje pravidla 🙂 Tu spotrebu odvozuji od toho, ze mi pak po plnem nabiti auto ukazalo dojezd 158 km.

          1. Tak zrovna tlumiče a pneu bych tam nepočítal. To se musí
            Tak zrovna tlumiče a pneu bych tam nepočítal. To se musí měnit i na elektru.
            Stejně tak počítám, že u staršího elektra začnou také bolístky typu zatuhlej zámek a podobně.
            A brzdy se tam nejspíš taky budou muset jednou za čas udělat. Sice se neošoupou destičky, ale prasátko zatuhne tak jako tak.

            1. To sice musí, ale předpokládám, že za první 4 roky
              To sice musí, ale předpokládám, že za první 4 roky provozu / 100-120 tis. kilometrů ne tak často jako u auta z roku 2007 a nájezdem nyní 285 a za 4 roky 400.000km. A to jsem stále názoru, že Octavie 1 Tour z roku 2007 je ekonomicky výborný auto.
              Jestliže brzdy musím vyměnit jednout za 150-200 tis u elektroauta, tak to v rámci ceny Kč/km má sice hodnotu pár haléřů, ale s tím už počítám v ceně 1500/ měsíc. Počítám 900 měsíčně na elektřinu a 600 měsíčně na opravy při nájezdu 2000-2500km v tom se ty tlumiče a pneu schová.

          2. Ac jsme priznivce elektromobility, jsem gretofil, tak bych Vas
            Ac jsme priznivce elektromobility, jsem gretofil, tak bych Vas jen rad upozornil, ze z Vaseho vyctu u BEV odpadnou brzdy, olej a neco v motoru. Takze budete muset pocitat i snejakym servisem u BEV, samozrejme ne u noveho auta, kde by toto kryla zaruka, nebo nedostatecne stari.
            Jinak BEV silne doporucuji prave z toho gretofilstvi (delejme to, co muzeme ovlivnit a nekecejme, co ma udelat nekdo jiny), protoze kratkych popojizdek je opravdu spousta. V autoskole me kdysi ucili, ze 90 % opotrebeni spalovaciho motoru je pri studenych startech a ty jsou prave u tech kratkych popojizdek

            1. Akorát z mé zkušenosti to má tu nevýhodu, že už
              Akorát z mé zkušenosti to má tu nevýhodu, že už člověk nepřemýšlí, jeslti trápit kvůli nějaké popojíždce spalovák a třeba tu cestu odloží, nebo spojí dvě najednou.
              Do elektra prostě sednete a klidně ty 2 km jedete kdykoliv 🙂

              1. Ano, plne souhlasim. Toto by taky meli lide uvedomit a do
                Ano, plne souhlasim. Toto by taky meli lide uvedomit a do kalkulaci pocitat, ze s BEV najede vic nez se spalovakem, takze o to usetri mene. Ale ono se za pohodli plati i v jinych oblastech, tak zase nevim… 🙂
                Se spalovakem me nikdy (mozna v 18ti s T613, ale to je proste Auto s velkym A se vsema nevyhodama 🙂 ) nenapadlo jen tak sednout do auta a projet se. Vcera potreboval sosued do vedlejsi vesnice doheldnout na obecni vystavbu (jme oba v zastupitelstvu), tak sjme jej primel schovat sluzebni auto a pojedeme mym a nakonec z toho byla projizdka na 22 km 🙂 Rikal, ze by si na nej zvykl a zrovna chce menit auto, tak jsme ho lakal do CityGo (je stary mladenec, tak by mu stacila) 🙂

                1. Ak by mal nejakeho slovenskeho pribuzneho alebo dobreho
                  Ak by mal nejakeho slovenskeho pribuzneho alebo dobreho kamarata, tak ho vyjde na 200kKč

                2. Opravdu za tok malo? To mam prave ja 😉 Za kolik se bude
                  Opravdu za tok malo? To mam prave ja 😉 Za kolik se bude prodavat v SK? A dotace je 30 %?

                3. Ešte to nie je isté, ale mala by byť dotacia 8000€ bez
                  Ešte to nie je isté, ale mala by byť dotacia 8000€ bez rozdielu ceny BEV. Na PHEV by malo byť 5000€. Čaká sa, že v novembri (listopadu) to bude definitivne jasné.

                  https://www.mojelektromobil.sk/dotacie-elektromobil-plug-in-hybrid-2019-otazky-odpovede/

                  https://www.teslamagazin.sk/dotacie-elektromobily-modely-slovensky-trh/

                  Základná cena je 14600€ bez dph. Ak sa podarí ta dotácia, tak nie je o čom rozmýšlať 🙂

              1. Samozrejme ze nezapocitavam. A premyslim, proc bych mel, auto
                Samozrejme ze nezapocitavam. A premyslim, proc bych mel, auto totiz za to nemuze. Nechodim do prace jen kvuli autu, to jsme poridil z prebytku, ktere mi z vyplaty zbyly. Jak znam partnerku, tak pokud bych to neutratil za auto, chtela by jiste nekam letet na dovolenou a denne by jezdila ve spalovaku. Takze jsem to mohl propit, projist, prohyrit a pak platit za naftu, nebo koupit BEV.
                Ani s tou logikou emisi vydelku bych nesouhlasil. Pokud muj vydelek bude vznikat sazenim stromu, pak ty emise budou nizsi, nez pokud budu bagrista. Pak samozrejme strasne zalezi, kdo si me sluzby (vyrobek) kupuje a jak on dosel k penezum. Musel by clovek rozklicovat veskerou pyramidu lidi, kteri koupi me sluzby / vyrobku prispeli na muj vydelek. Apak samozrejme zase jejich a tak hooodne ale hooodne dlouho. Omlouvam se, ale toto se mi fakt pocitat nechce 🙁

                1. Právě to se nikomu nechce počítat, protože hrozí, že by
                  Právě to se nikomu nechce počítat, protože hrozí, že by vyšlo, že by mohl jezdit starým autem a bude to pro přírodu menší zátěž…a jasně liší se to kus od kusu…navíc, pokud je auto z přebytku, tak jsou ty emise vytvořeny naprosto zbytečně… a nejvíc by pomohlo přírodě, kdyby přebytek nevznikl..

                2. Mne by spis hrozilo, ze bych se nikdy vysledku nedopocital.
                  Mne by spis hrozilo, ze bych se nikdy vysledku nedopocital. Nebo Vy dokazete dopocitat, jakou uhlikovou stopu ma vydelek tehch, co nakupuji Vas vyrobek / sluzbu a jakou uhlikovou stopu zase ten, kdo stoji za jejich vydelkem a pak zjistit pomer utraty a to v kazde urovni takoveho stromu?
                  Mam kazdy mesic stejny prijem, takze nedokazu flexibilne snizit emise tim, ze nepotrebuji neco koupit. O kolik bych snizil emise na ziskani prostredku, kdyz bych je neutratil za BEV ale za letenky do Karibiku? Nebo by me to lakalo vic a koupil bych radeji byt v Brne jako duchodove sporeni? A jen podotknu, ze sedim doma na zadku a navic vuci chodu domacnosti mam jen pusteny notebook a monitor.

            2. To byste měl začít splašeně běhat po vsi, plácat rukama
              To byste měl začít splašeně běhat po vsi, plácat rukama ve vzduchu s křikem, že všichni do deseti let umřeme. Pak se můžete jít přilepit v Praze přirozením k dálnici, to by mohlo ten konce trochu oddálit. Ona ta výroba baterií v Číně žádný eko zázrak není. Ale Čínu si nedovolí kritizovat ani slavná Gréta.

              1. Znam spoustu lidi, co si dovoli Cinu kritizovat a to tam i
                Znam spoustu lidi, co si dovoli Cinu kritizovat a to tam i zily, napriklad tento pan.
                Nevim, zda jste si vsiml meho hlavniho nazoru, ale tvrdim,z e zacit ma kazdy u sebe. Chudy tridenim odpadu, osvetou – vysvetlovanim ne prilepovanim, movitejsi nakupem ekologictejsich vyrobku.
                Priznam se, ze stale ctu, ze ta vyroba baterii je silene neekologicka. V cem je vuci treba vyrobe oceli? Zustavaji po tezbe surovin v zemi jedy jako treba u nas po tezbe uranu, musi (jako z eneni jina aletrnativa) se kvuli nim neco spalovat daleko vice? Ja nevim, ptam se.
                Jo a do deseti let neumreme. My jen do nejakych 30 ti let (hruby odhad) zapricinime, ze pro nase potomky bude tato planeta daleko obtiznej i obyvatelna jak pro nas. A to nemluvim o ostatnich druzich, jejichz diverzitu uspesne snizujeme.

        1. Ekologie ne, o tom jsme se uz bavili 🙂
          Porad si rikam, proc

          Ekologie ne, o tom jsme se uz bavili 🙂
          Porad si rikam, proc se ty CNG vc neorzsirily. Maji stejne vyhody jako benzin / nafta a naklady mene jak polovicni. V cem je hacek? To jsou o tolik drazsi na porizeni nebo je tam dodatecna udrzba ci naklady na servis?

        2. CNG je určitě praktické. Hlavně co se týče 200
          CNG je určitě praktické. Hlavně co se týče 200 čerpaček na celou ČR. Od mého bydliště bych třeba musel jezdit zhruba 35km si natankovat.
          Zlatý elektro. To večer hodím do zásuvky a ráno zase peláším. Na benzínce jsem nebyl asi měsíc a to sem najel už skoro 800 km od prvního.
          Jestli má něco na CNG smysl, tak je to něco s motorem 2,5 litru a víc. Prcek jako citigo si vystačí s pohonem na benzín.

        3. Nová cng verze stojí bez DPH cca 240tis. Kombinovaná
          Nová cng verze stojí bez DPH cca 240tis. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem 4,3 m3/100km. Při ceně 25kc/kg vychází jízda na 1,1kc/km. Když Elektřina mě stojí 0,3 kc/km. Při nájezdu 30000km ročně ušetřím s elektrem 24000kc ročně na pohonných hmotách. Dále výměny oleje, brzdy a pravidelný servis motoru a dalších věcí, co se v elektru neservisuje udělá vyrovnání elektro verze s cng verzi za 3-4 roky.
          Elektro má ale bez pochyby lepší jízdní vlastnosti (plný výkon od 0 otáček, těžiště, ticho) a jednoznačně je praktičtější v doplňování „pohonné hmoty“. Elektro strčím večer do zásuvky a ráno mám opět plný dojezd. Cng bych při dojezdu nádrže každých 300 km musel doplňovat plyn.
          Jenom abyste pochopil, nesnažím se vás přesvědčit, snažím se narazit na argument, který mě přesvědčí, že nemám pravdu, abych při nákupu elektra neudělal blbost. Je něco na mé logice v nepořádku? Řekl bych, že z vaší strany srovnání s cng je jinak docela validní argument.

          1. Uživatelé uvádějí menší spotřebu plynu a praktickou
            Uživatelé uvádějí menší spotřebu plynu a praktickou cenu 0,9kč/km.
            Nevím, jestli elektro verze bude jezdit za 0,3kč/km. V zimě určitě ne, tam ten dojezd brutálně klesá. Pokud máte možnost a budete nabíjet pouze doma, tak to asi chápu, ale kdybyste měl nabíjet někde po cestě, tak to čekání je horší jak středověké mučení. Ať si ten elektromobil pořídíte nebo ne, tak krizi v automobilovém průmyslu tím nezažehnáte. Tímto nuceným nasazením elektromobilismu si pod sebou Evropa řeže větev.

            1. Ano, dojezd brutalne klesa asi o tretinu, takze se dostaneme
              Ano, dojezd brutalne klesa asi o tretinu, takze se dostaneme na uz nezkousnutelnych 0,4 kc / km. Pokud ma auto tepelne cerpadlo, pak ta brutalita je daleko mensi. Vam neprijde divne, ze spalovaci auto v dobe, kdy neni topeni potreba, takhle mrha energiia a pousti ji chladicek ven? Je to v poradku? Kdyz by se s tim aspon daly vytapet budovy a v lete TUV.
              Mne vezl Michelin auto na podvadlu za svou TMX cca 450 km. Nabijeli jsme 3x nejdele 15 minut. S jakym autem mate zkusenost, ze to rychlonabijeni je horis jak stredoveke muceni?
              Pokud se Vam nelibi nucene nasazeni elektromobilu, tak jake mate jine reseni, jak eliminovat skodliviny vznikajici spalovanim v dopravnich prostredcich? Nebo byste to neresil (nevadi Vam)?
              Myslite, ze zavadeni modernich technologii je rezani vetve pod sebou? Myslite, ze snazit se neskodit zivotnimu prostredi je rezani vetve pod sebou? Ja si myslim presny opak – je potreba byt na spici ve vyuzivani mdoernich technologii (a nejlepe i v jejich vyvoji) a je treba kolem sebe nevypoustet jedy a neprekrocit hranici nasyceni CO2 tak, aby globalni oteplovani nevzalo spiralovity charakter a neudelali jsme ze Zeme Venusi. Mam totiz deti.

              1. Pohádky s CO2 si nechte pro Grétu, to jsou antivědecké
                Pohádky s CO2 si nechte pro Grétu, to jsou antivědecké nesmysly. CO2 bylo tady na Zemi v minulosti několikrát vyšší nežli teď, dokonce o stovky %. Kupodivu se žádná katastrofa nekonale a Země se neroztavila. Škodliviny jsou problém a dá se to v téhle době řešit levně využíváním zemního plynu. Vy asi pořád nechápete, že tu klesnou prodeje aut o desítky % a my jsme bohužel tak nějak na automobilovém průmyslu silně závislí. Zdražením nových aut se tu vůbec nic nezmění, lidi si prostě nechají staré popelnice a budou více kupovat ojetiny.

                1. Doporucuji shlednout 8,5 min dlouhe video (mimochodem, pekne
                  Doporucuji shlednout 8,5 min dlouhe video (mimochodem, pekne vysvetluje i ostatni veci az na kvantovou mechaniku, ta se mu nepovedla), ktere rika, ze nejde tak nejak o CO2 ale celkovy sklenikovy a odrazivy efekt. Takze ja bych se nebal o stovky procent vice CO2, pokud by bylo dostatek odrazivych ploch a taky mene ostatnich sklenikovych plynu. Tim chci rici, ze je treba se na problematiku divat komplexne a v souvislostech.
                  Drtiva vetsina vedcu (venujicich se pocasi ci klimatu) se shodnou, ze oteplovani je zpusobeno lidskou cinnosti. Co je tedy na tom tvrzeni nevedeckeho?
                  Roztaveni Zeme se opravdu nebojim, ale co se stane, az dojde k dalsimu hromadnemu vymirani druhu? Preziji nase „deti“? Zalezi Vam na tom?
                  Neni to tak davno, kdy se tu nekdo zminoval, ze i z plynovych autobusu unikaji pevne castice. A co oxidy dysiku, oxid uhelnaty a O3? Nevznika spalovanim plynu? Nevadi Vam? O doprave na zemni plyn uz slysim aspon 20 let (na LPG jeste dele). Zminil jste v jinem prispevku ekonomiku provozu, je priznivejsi o vic jak 50 %, proc se to za tu dobu neprosadilo? To zadnemu dopravci nejde o vydelek (jezdi tolik autobusu, kamionu, dodavek, lodi, letadel…)? Nebo je tam jiny hacek o kterem nevim? Poradite, prosim?
                  Vy asi nechapete, ze pokud se stava z neceho, ceho vyroba ma takove negativni dusledky, spotrebni zbozi, pak je to v mych ocich spatne. Ja jsem plne pro zdrazeni aut, at klidne stoji 5x tolik, kdyz pak vydrzi s minimalni udrzbou miliony km a desitky let. Druha, pro me prijatelna, varianta je, ze se zacne dany produkt vyrabet a likvidovat ekologicky, pak at se auta meni klidne po mesici a stoji drobne.
                  Aby si lide nenechali stare popelnice, tak k tomu existuje spousta nastroju. Od negativnich (penalizace provozu takoveho auta) po pozitivni (zatraktivneni hromadne ci bezemisni dopravy).
                  Moc dobre si pamatuju, jaka byla zivotni uroven v devadesatrych letech a jaka je dnes. Zda se mi ujete becet, ze neco bdue stat vic, kdyz jsme byli zvykli zit daleko skromneji. A co teprve v Prvni republice? Opravdu jde v prvni rade jen o penize?

                2. „Drtiva vetsina vedcu (venujicich se pocasi ci klimatu) se
                  „Drtiva vetsina vedcu (venujicich se pocasi ci klimatu) se shodnou, ze oteplovani je zpusobeno lidskou cinnosti. Co je tedy na tom tvrzeni nevedeckeho?“ – třeba to, že to není pravda? odkud tohle víte? Jaká drtivá většina?
                  Vždycky jde na prvním místě o peníze, podívejte se na průkopníka ve strašení globálním oteplováním – Ala Gora. Ten si na tom založil kariéru a dnes je z něj boháč s majetkem přes 200M dolarů. A co že se to vyplnilo z jeho strašidelných předpovědí? Je New York pod vodou? Roztály ledové čepičky na obou pólech?

                3. Takze vetsina vedcu se shodne na oteplovani vlivem cloveka a
                  Takze vetsina vedcu se shodne na oteplovani vlivem cloveka a pak prijdete Vy a reknete, ze to neni pravda? Muzete me seznamit s Vasim modelem fungovani zemeske atmosfery? Kolik energie ze slunce projde atmosferou, kolik se odrazi zpet do vesmiru, kolik energie vlastni Zeme odejde do vesmiru, kolik energie energie vytvori clovek a kolik z toho odchazi do vesmiru (vse za urcitou casovou osu). Muzete me presvedcit, jsem otevren vsem dukazum.
                  To, ze je o oteplovani zpusobene clovekem presvedcena drtiva vetsina vedcu (majici s klimatem neco spolecneho) vim jen z medii. Z informovani o konani konferenci a jejich vystupu, o clancich psanych klimatology (napr. tento
                  Nastesi jsem obklopen lidmi, kterym nejde v prvni rade o penize ale zalezi jim na jejich okoli a proto i mne musi zalezet na nich.
                  Ted s ejako budeme predhanet s prikladama, jak na jedne strane nekdo vydelal na strasnei teplovanim a ja zase na druhe strane jak nekdo nedokaze vydelat na tezbe a spalovani fosilnich paliv? Vzdyt je naprosto logicke, ze existuje hodne ale hodne moc bohatych a vlivnych lidi / firem, kteri nechteji nic menit. Maji strach,z e zmena znici nasi Zemi a lide nebudou mit co jist?
                  Videl jste to video? Pokud prekrocime urcitou mez sklenikoveho efektu (zamerne nepouzivam CO2) a nevymysli nasi potomci neco, jak to zvratit, apak roztajou i ty polarni spicky. Kde jste cetl, ze tomu melo byt uz ted? Rad bych videl ten zdroj. A nezaznamenal jste, jak ledovce (a nejen plarni ale i horske) docela rychle ustupuji?
                  Neodpovedel jste mi na tu mou zahadu s CNG pohonem, proc se dle Vas i pres jeho popisovane vyhody (kterym verim), neuchytil? Nepocitam souseda s najezdem 5000 km rocne, ale prostredky, kde by uspora byla obrovska. Budete tak hodny a reknete mi svuj nazor i v tomto?

                4. Jen se zeptám, vědci někde hlasovali o tom co si myslí o
                  Jen se zeptám, vědci někde hlasovali o tom co si myslí o oteplování? Dá se ta statistika najít?

                5. Rekl bych, ze je nejaky vystup z ruznych konferenci o
                  Rekl bych, ze je nejaky vystup z ruznych konferenci o klimatu.
                  Pokud by to byl vykjrik jednotlivcu a vetsina by mela opacny nazor vedecky podlozeny, pak by zmena klimatu nebudila takovou pozornost politiku. Navic docela dost duveruji AV CR.

                6. Samozřejmě že nedá, je to nesmysl. Jednou vydal nějaký
                  Samozřejmě že nedá, je to nesmysl. Jednou vydal nějaký aktivista článek o tom, že 97% vědců souhlasí, že člověk může za oteplování planety a od té doby to média neustále opakují, i když je to několikrát vyvrácená lež. Globální oteplování způsobené člověkem je dnešní nové náboženství, každý, kdo s tím nesouhlasí je označen za kacíře a měl by být přísně potrestán. Teď už mají i svého mesiáše- svatou Grétu. Ta nabádá lidi k panice a ke strachu jaký ona sama pocituje 🙂 Aktivistické hnutí Extinction Rebellion nám mezi mládeží pěkně roste a každý pátek budou místo školy blokovat dopravu a tím ještě více škodit ovzduší. Já jdu místo toho zítra sázet stromy.

                7. Co delate pro to, aby se Vam ujmuly? Ja loni sazel buky (po
                  Co delate pro to, aby se Vam ujmuly? Ja loni sazel buky (po vykacenych smrcich napadenych kurovcem) a z 70ti kousku se i pres zalevani neujal ani jeden. V lete to jeste vypadalo nadejne, ale podzimu se uz nedozily. 🙁
                  Logicky, proc by se zmenou klimatu zabyvali politici, kdyz to pro ne je jen prite? idealni pro kazdeho je si zit v poklidu a nic neresit, pokud to neni vazne.
                  Mate zdroj toho vyvraceni a jak se ke globalnimu oteplovani stavi AV CR?

                8. S tím, že většina stromků pochcípá počítám, to už
                  S tím, že většina stromků pochcípá počítám, to už tak holt chodí. Letos už tak hrozné sucho nebylo a příští rok to bude snad ještě lepší. Pokud já vím, tak kam až české historické záznamy sahají, tak se sucha pravidelně opakují, stejně jako nadměrné srážky. Předci kvůli suchu zadržovali vodu v krajině ale jelikož tu už dlouho sucho nebylo, tak v posledních 50 letech jsme si krajinu zase odvodnily. Alarmisté vám budou tvrdit, že dnešní sucho je způsobené jedině člověkem a že už bude sucho navěky a Česko bude poušť. Ještě v 80 letech zde byly nadměrné srážky a velice chladné zimy, a to celosvětově. V tehdejších článcích vědci predikovali novou dobu ledovou…

                9. Kdyz jsem pred dvaceti lety sazel ty smrky, tak mi jich
                  Kdyz jsem pred dvaceti lety sazel ty smrky, tak mi jich neumrelo ani 5 % (vic jsme jich nechtene podtal kosou). Pozoruju hodne velky rozdil.
                  Ja Vam nevim, na zimy osmdesatych let si pamatuji a pred rokem jsem probiral zimy se sousedem (90 let) a rikal, ze oni jako deti normalne lyzovali v lese, ze tam bylo pres metr snehu. To v osmdesatych letech nebylo. O( zadrzovani vody v krajine kvuli suchu se nezminoval. Otec mi rikal, ze pred sedesati lety dokazal pred nasim domem strcit do zeme ctyrmetrovou pavozu, jak bylo mokro. Nezminoval se, ze driv bylo sucho a to ani moje babicka.
                  Navic tato pani ma jiste k dispozici statistiky, tak proc by tvrdila, ze u nas za chvili bude jak v severni Italii? Nebo mate jeji odbornost a tim padem je Vase tvrzeni duveryhodne?
                  Vedci v tehdejsich clancich predikovali malou dobu ledovou. Tak kdyz se netrefili, jaktoze tim padem ntvrdite opak (jako kdyz se jeden netrefil s roztanim polu v dnesnich dnech? Od te doby prece jen vedci obohatili vedomosti o spoustu dalsich poznatku.

                10. Doložte že „v 80. letech byly nadměrné srážky a velice
                  Doložte že „v 80. letech byly nadměrné srážky a velice chladně zimy“.

                11. Jak velké buky jste sázel? Já sázel buky velké cca 30cm,
                  Jak velké buky jste sázel? Já sázel buky velké cca 30cm, průměr kminku jak tužka, a uchytili se tak 90 %, nyní jsou některé vysoké i přes 2 metry, dobře se mi uchycuji i Kaštany, stromky nezalevam ani nechranim proti okusu, maximálně při zasazení je oblozim vytrhanou trávou

                12. Podobne velikosti. Priznam se, z ejsm eje neml ze skolky,
                  Podobne velikosti. Priznam se, z ejsm eje neml ze skolky, takze co les dal. Vychytal jsme n asazeni zrejme velice spatny – suchy rok. Diky za dodani sily do noveho pokusu, treba necp zasadim jeste ted na podzim nebo zase z jara.

                13. Jednoznačně raději na podzim, já sazim i v listopadu,
                  Jednoznačně raději na podzim, já sazim i v listopadu, dokud není zmrzla půda… Jinak když mají stromky slabé kořeny tak je raději nechám i 3 roky v květináči zesílit, malé buky beru rovněž pod velkými buky.. To samé kastany, jediné duby pestuji ze žaludů, neboť pod duby jsem ještě nikdy nenašel malé semenacky…

                14. Video jsem viděl, je to nesmysl. Takhle jednoduše planeta
                  Video jsem viděl, je to nesmysl. Takhle jednoduše planeta nefunguje a kdyby ano, tak tu není žádný život. Hladina CO2 byla mnohonásobně vyšší i v době ledové. Tady máte článek o tom Al Goreovi
                  https://www.snopes.com/fact-check/ice-caps-melt-gore-2014/

                  Předpovídal, že v roce 2014 budou roztáté polární čepičky.
                  Pěkně mu to strašení vynáší, stejně jako aktivistům, vědcům, politikům a médiím. Někteří vědci naopak říkají, že jsme na pokraji malé doby ledové. Ale nebylo by to špatné, kdyby vyhynula alespoň polovina lidstva, že?

                15. Opravdu jste jej videl? Vzdyt tam rikal, ze kdyz jsou na Zemi
                  Opravdu jste jej videl? Vzdyt tam rikal, ze kdyz jsou na Zemi ledovce, tak to snizuje jeji teplotu protoze se vetsina slunecniho zareni odrazi zpet do vesmiru. A verim, ze se shodneme, ze v dobe ledove bylo na zemi vice ledovce jak dnes. Taky tam rika, ze CO2 ma velmi ale velmi maly sklenikovy vliv, nejvetsi ma vodni para. Fakt s ena to video podivejte, je kraticke, aby to prave i netrpelivci dokazali zkouknout cele a proto se tam nevejde veskera komplexnost. Ale verim, z einteligentni clovek pochopi, ze nase Zeme je nejak vyladena a kdyz se neco zmeni (ne zase tak malo, taky se to nemeni hned, ale uz pres 200 let a este par desitek let mame), tak vse prestane fungovat jak doposud a prijde zmena, ktera jen tezko pujde vratit zpet.
                  Prominte, ale Vas argument se mi zda silne pritazeny za vlasy. Takze kvuli tomu, ze se jeden vedec splete a uvede predpovedi, ktere se nestaly, znamena, ze veskera teorie, kterou zastaval, je spatne? Neznamena to jen to, ze neumel pocitat? A co kdyz se najednou shodnoe tisice vedcu? Pak kvuli tomu jednomu nemaji pravdu? To mi chcete rict,z e se nikdy nenasel vedec, ktery by tvrdil, ze spaliny z auta obsahuji vetsi skodlivny, nez tomu doopravdy je? A kvuli jeho omylu je tim padem jasne, ze spaliny z auta jsou naprsto neskodne?
                  Co rikate na nazor AV CR? A jak je to s tim CNG? Neni tedy ekonomicky, jak tvrdite, kdyz i pres me prosby mlcite?
                  Chapu posledni Vasi vetu spravne, z ekdyz naradime fosilni paliva elektrinou, vyrobu elektriny OZE, tak vyhyne polovina lidstva?

                16. Mrknul jsm ena Wikipedii na Al Gora a on zadny vedec neni. Je
                  Mrknul jsm ena Wikipedii na Al Gora a on zadny vedec neni. Je byvaly novinar a nynejsi politik. Navic ma docela zajimave neekologicke skandaly. Proc tedy vtahujete predpovedi ohledne klimatu cloveka, ktery se klimatem vedecky nezabva desitky let a stavite na jeho odhadech ne-pravdivost obecne uznavane teorie?
                  Proc nejdete za skutecnymi vedci do AV CR? 🙂

  3. Dokud nejdříve nezeltrizují všechny popelnice svých
    Dokud nejdříve nezeltrizují všechny popelnice svých zaměstnanců včetně dobíječek na ty megaparkoviště, budou to nadále ŽABAŘI :))))

    PS: milá konzerví šáde, nejdřív si zameť před svým prahem a pak si teprv votři hubu :)))))))))))))))))))))))))

    https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/file-video_16x9/public/images/1955815-f201406170446201.jpeg

      1. Docela dobrý číslo-360ks za jeden měsíc. Až se dostane
        Docela dobrý číslo-360ks za jeden měsíc. Až se dostane do provozu a mezi lidi, tak to teprve naskočí díky poznání, že to je docela dobrý a efektivní elektromobil. Můj odhad je, že bude poptávka(závazné objednávky) na příští rok a během příštího roku cca na 4000-5000ks na rok 2020.Těch plánovaných 2500 ks bude málo! vůbec si nemyslím, že by o elektromobily u nás nebyl zájem. Jak je něco levnýho, či se to vyplatí a je to účelný,výhodný a kvalitní, tak se na to lidi vrhaj jak supy kdekoliv na světě. V Čechách to platí dvojnásob!
        Naopak superb hybrid takové prodeje nedosáhne, jako citigo. Je to drahá složitá hračka s mnoha kurvítky!

        1. Superb iV je zajimava koupe pro flotily, za stejnou cenu
          Superb iV je zajimava koupe pro flotily, za stejnou cenu koupis vesmes stejne vybaveneho SUperba v dieselu, a pujde tam vesmes jen o TCO, mimochodem, Passat GTE z ektereho Superb iV vesmes vychazi je celkem malo poruchove auto, ta technika tam ne nastesti zvolena celkem spravne z tech davno vychytanych casti

      1. Většina lidí nečeká vůbec na nic. Většina lidí ani
        Většina lidí nečeká vůbec na nic. Většina lidí ani pořádně neví, co je elektromobil nebo to má zařazené jako nějaký výstřelek, který se jich netýká, případně jako něco strašně nepoužitelného a předraženého, co se jim snaží vnutit zlá EU.

    1. Jako samotné číslo to (absolutně) není nic moc. Ale pokud
      Jako samotné číslo to (absolutně) není nic moc. Ale pokud s epodíváte na reality trhu s EV, tak to vidíte jinak. Celkově se v ČR prodá ročně kolik… nějakých 500 čistých EV? A celkově jich tady jezdí kolem 3000. Ono, celý trh s EV je v ČR bída. Takže těch 360 aut, které dorazí k zákazníkovi za první měsíce 2020, bude najednou znamenat víc než půlku ročních prodejů EV a Škodovka najednou bude mít dominantní postavení na trhu s EV v ČR. No kdy by toto ještě před pár měsíci řekl, co? 🙂

  4. „že nejlepší a nejčastější způsob, jak svůj
    „že nejlepší a nejčastější způsob, jak svůj elektromobil budou nabíjet, je doma“ no to je moudro :))))
    ještě abysme s tím museli jezdit na čerpačku vodíku za výpalný nééé :)))
    najednou jim o elektromobilitě positivně kecat jde, to před 10ti lety nešlo 😉 sranda je že už to vypadá, že by se jim dalo i věřit když tu náhle se zas vymění šéf a budou kecat natahowágn ;)))

    nooo šáde sitygou 2020 není žádná díra do světa soudluzi, to byly trojčata před deseti lety 2010 :)))

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/peugeot-ion/

    PS: alééé není nad švajhundland 1919 před 100 lety ;))))))))))))

    https://www.youtube.com/watch?v=sSYdh3HA7jA

Napsat komentář