Škoda Rapid Spaceback – mladoboleslavská novinka mezi hatchbacky

redakce - 23 Červenec 2013

Auto dále rozšiřuje svou paletu v silném segmentu kompaktů. Mezi modely Škoda Fabia a Škoda Octavia tak nyní zamíří vůbec první hatchback nižší střední třídy z Mladé Boleslavi – Škoda Rapid Spaceback.auto Škoda Rapid Spaceback 2014

Škoda Rapid Spaceback - Škodovka zkouší proniknout do nových segmentů
foto: Škoda Auto

  • Škoda Rapid Spaceback: První hatchback značky Škoda v silném segmentu
    nižší střední třídy
  • Prostor pro individualizaci: Panoramatická střecha a prodloužené sklo pátých
    dveří
  • Ekologický provoz: Úsporné benzinové a naftové motory, nejnižší emise CO2 99 g/km
  • Světová premiéra v září na mezinárodním autosalonu IAA 2013 ve Frankfurtu

Dynamickým a svěžím designem cílí novinka Škoda Rapid Spaceback především na mladší skupiny zákazníků. Přitom si však Rapid Spaceback zachovává klasické hodnoty vozů Škoda: řadu „Simply Clever“ prvků, vysokou úroveň bezpečnosti, zajímavé možnosti individualizace, nízkou spotřebu a výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty.

Nechybí ani tradičně vynikající nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, kterou se nová Škoda řadí mezi špičku hatchbacků v nejsilnějším českém, ale i evropském automobilovém segmentu. Premiéru Rapid Spaceback oslaví v září na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, na evropských trzích se novinka začne prodávat od října 2013.

„Rapid Spaceback je pro naši značku zásadním milníkem: otvírá nám dveře do strategicky důležitého segmentu kompaktních hatchbacků,“ říká předseda představenstva Škoda AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Současně je Rapid Spaceback také obohacením této třídy, protože mezi hatchbacky přináší klasické vlastnosti vozů značky Škoda, jako je prostornost, praktičnost a promyšlenost. S novým designem naší značky k tomu Rapid Spaceback navíc přidává svěží a dynamický vzhled. Je to zkrátka ideální automobil pro mladé lidi a rodiny: kompaktní, s dynamickým střihem, přitom ale praktický.“

Dynamický, svěží a kompaktní

Nová Škoda Rapid Spaceback sází na výrazný design s čistými liniemi a osobitou elegancí. Na první pohled zaujme bočním profilem s velkým prosklením mezi sloupky C a D, kterému přidává na dojmu prostornosti a dynamiky.

Vůz se tak opticky a funkčně odlišuje od svých konkurentů. Silueta modelu Rapid Spaceback je definována jasnými liniemi, dlouhým rozvorem (2 602 mm) a ostrou, vysoko položenou linií Tornado.

Sportovní nádech má i záď vozu, která je čistě a přehledně tvarovaná a působí vyváženým dojmem. Standardem je černý difuzor, zdůrazňující horizontální orientaci zádě. Nechybí ani typický prvek značky Škoda: široké sdružené svítilny s grafikou písmene „C“.

Design přídě modelu Škoda Rapid Spaceback se až po sloupek B shoduje s designem modelu Rapid. Výrazná mřížka chladiče je tvořena 19 svislými lamelami, orámovanými chromovanou linkou; nové logo je umístěno na prominentním výběžku kapoty; přední světlomety a mlhovky spolu tvoří pomyslný čtyřlístek.

Zkrátka nepřijdou zájemci o individualizaci nového hatchbacku značky Škoda. Pro Rapid Spaceback je v rámci volitelné výbavy k dispozici hned několik výrazných designových, ale přitom vysoce funkčních prvků. Jedním z nich je jednodílná pevná panoramatická střecha. Její tónované sklo pokrývá celou střechu a umožňuje cestujícím nerušený výhled na oblohu.

Panoramatická střecha plynule přechází v prodloužené okno zadních dveří, kde tónované sklo končí asi o deset centimetrů níže než u běžného provedení. Oba prvky vytvářejí dojem exkluzivní celistvé skleněné plochy, která začíná u horní hrany čelního skla, pokračuje přes střechu až na záď, k prostoru pro registrační značku. Dynamický dojem zvyšuje černý střešní spojler.

Prostorný a atraktivní interiér

Interiér nového vozu Rapid Spaceback zaujme sportovními tříramennými volanty, novými dekoračními lištami a vzory potahů sedadel. Jak je pro vozy značky Škoda typické, nabízí interiér novinky dostatek prostoru. I když na délku je novinka o zhruba 18 centimetrů kratší než Rapid, nabídkou prostoru pro cestující jsou si oba modely rovny.

Rapid Spaceback nabízí mezi hatchbacky nižší střední třídy nejvíce místa před koleny (64 mm) a nad zadním sedadlem (980 mm). Také zavazadlový prostor patří s objemem 415 litrů, resp. 1 380 litrů po sklopení zadních opěradel, k největším ve svém segmentu.

Škoda Rapid Spaceback není jen o velkorysé nabídce prostoru, ale také o jeho chytrém využití. Mezi řadu „Simply Clever“ prvků patří mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, dodávaná na přání. Její konstrukce umožňuje snadné využití maximálního objemu zavazadlového prostoru – nemusí se vyndávat z vozu, ale stačí ji jen přesunout do spodní pozice.

Seznam chytrých řešení dále obsahuje spoustu prvků, známých již z modelu Rapid. Za všechny lze zmínit mimo jiné škrabku na led ve víčku palivové nádrže, držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru a nádobu na odpadky v bočních dveřích.

Dále nechybí držák parkovacích lístků, držák multimediálních zařízení, prohlubeň na odložení nápojů vpředu a vzadu nebo kryt zavazadlového prostoru, který lze zasunout za zadní opěradla.

Bezpečnost bez kompromisů

Nová Škoda Rapid Spaceback nabízí vysoký standard bezpečnosti, který je u vozů značky Škoda obvyklý. V případě kolize se posádka může spolehnout na rozsáhlý paket bezpečností výbavy, který zahrnuje například čelní, boční a hlavové airbagy a ESC.

Aktivní bezpečnost zvyšují volitelně dodávané xenonové světlomety, kontrola tlaku v pneumatikách, přední mlhovky s Corner funkcí nebo asistent rozjezdu do kopce.

Čtyři benzinové motory, dva naftové

Nová Škoda Rapid Spaceback se bude v Evropě nabízet se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory. Jejich výkonová paleta pokrývá pásmo od 55 do 90 kW. Spolu s modelem Spaceback se do nabídky řady Rapid dostává nový motor 1,6 TDI/66 kW.

Ve variantě GreenLine dosahuje Rapid Spaceback s tímto motorem spotřeby 3,8 l/100 km, což představuje hodnotu emisí CO2 pouhých 99 g/km.

Největší modelová ofenzíva v historii

Škoda Rapid Spaceback je nejmladší novinkou v rámci největší modelové ofenzívy značky Škoda v její téměř 118leté historii. V příštích letech automobilka obnoví svou celou modelovou paletu a rozšíří jí i na další segmenty.

V průměru každých šest měsíců uvede značka Škoda na trh jeden nový nebo přepracovaný model. Modelová ofenzíva je jádrem tzv. Růstové strategie Škoda 2018. Do roku 2018 mají prodeje značky Škoda vzrůst na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezké PR povídání... jen nám jaksi zapomněli sdělit, že do nového Rapida budou dále cpát starou řadu TSI motorů, s problematickými rozvody a lahůdkou v podobě dochlazování katalizátoru při vyšší zátěži palivem. Přitom mají k dispozici novou řadu těchto motorů (EA211), kterou si zatím šetří jen pro Golfa, Leona a Oktu. Smutné :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak jistě, vychcánkovská strategie vézt se pěkně v balíku, ať si na radikálních technologických řešeních vylámou zuby jiní. Ale jen aby ti jiní Škodovce za pár let hrubě neujeli.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na některém webu jsem četl že nejsou prostorově stejné co se týče prostoru pro cestující. U Spacebacku by měl být větší prostor pro hlavu na zadních sedadlech. U klasického Rapidu mám problém s hlavou na zadních sedadlech a to mám "normálních" 190 cm, což u jednoho z nejvyšších národů na světě není zas tak moc :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, jesli mi dají záruku vrácení peněz, pokud to auto bude mít reálnou spotřebu o více než 20% vyšší než je udávaná. V USA je to běžné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neříkám, že jsem na Rapida nebyl zvědaví. Ale dost mne zklamal. Je škoda, že mladoboleslavské Škodovce chybí snaha jedinečného odlišení modelů. Když si vezmete Superba, Oktávii nebo Rapida je to stále Oktávie s různým pojmenováním. Taková česká potěmkinovština. V minulosti Škoda n.p. pořádala soutěž návrhářů v představách nových modelů škodověnek. Nakonec Škoda Spilder si zahrál i v československém filmu jednu z hlavních rolí. Kam se po roce 1990 poděli všichni ti kdož se podíleli na úspěších Š130 a Metalexu. Proč se v ČR vedle Jančury a Novotného neobjeví opět machři jako byl Sodomka, Mareš nebo i Stratílek. Jediná česká automobilová firma je zatím v Libchavech, a to je setsakra málo na to co zde bylo před rokem 1938.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm.... hezkej vrak , používající disign z minulého tisícíletí , pouze v rozích zakulacenej aby se využila už ošoupaná razící forma
vybavenej technologí spalováku z minulého století
a pouze lehce upravenej podpovez se zaměřením na usporu materiálu

suma sumárum.... vím že potřebujete na provoz servru finance ale přetiskávat sem toto ......

když je k dispozici BMW 3i a Tesla S

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nauč se psát. Tohle si koupí víc lidí než to tvoje trapné i3 nebo model s.

Taky přepis tiskové zprávy?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stálo by za to, ze Škodovky vymlátit, jestli v rámci těch "nových" vozidel počítají se zabudováním nádrží na CNG popř. akumulátorů, když už tu karoserii "nově" konstruovali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S CNG samozřejmě počítají, ale k čemu akumulátory, když to je cenová sebevražda i proti obyčejnému benzínu natož pak CNG. I když s akumulátory do elektromobilů počítají (např. Octavia III EV), tak nejsou naivní a vědí, že se toho prodá jen pár kousků a to ještě se ztrátou - holt takový ten zelený marketing.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol