Škoda plánuje elektromobil inspirovaný legendárním modelem 110R

Jan Horčík - 04 Červenec 2017

Škoda 110R ze 70. let patří mezi rallye legendy. Šéf technického vývoje automobilky Škoda Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express potvrdil, že se chystá následovník. A bude na elektřinu.auto Škoda Vision E koncept elektromobilu

Koncept elektromobilu Škoda Vision E by se mohl zhmotit ve výrobní verzi někdy kolem roku 2023
foto: Škoda

Škoda se chystá následovat strategii svého mateřského koncernu Volkswagen a výrazně se zaměří na elektromobily, resp. elektrická auta obecně. Do roku 2025 chce, podobně jako VW, prodávat až čtvrtinu aut na elektřinu.

Během sedmi let se chystá uvést min. pět modelů čistě elektrických aut. Důvod je jasný: Čína. Tamní vláda plánuje, že se tam v roce 2025 prodávat až sedm milionů elektromobilů ročně.

Svůj první elektromobil Vision E proto Škoda oficiálně odhalila na autosalonu v Šanghaji. Není ale jasné, zda půjde také jako první na trh.

Škoda 110R

Škoda 110R je dnes vyhledávaným veteránským kouskem. Motor vzadu a pohon zadních kol přinášeli vynikající závodní výsledky.
foto: Škoda Auto

Tady se spíš sází na elektrickou verzi Škoda Citigo pro rok 2020, což bude vlastně jen přebrandovaný Volkwagen e-Up! Vision E přijde nejspíš o rok později, pak se očekává rodinné auto na elektřinu nebo další crossover (Karoq?).

Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express řekl, že později přibude také elektrické sportovní auto vzdáleně vycházející právě ze Škody 110R. Jako všechny zmíněné elektromobily Škoda, ale také Volkswagen, bude stavět na nové platformě MEB.

Vůbec prvními auty do zásuvky značky Škoda budou ale už za dva roky Škoda Superb následovaný modelem Škoda Kodiaq. V obou případech půjde o plug-in hybridy.

Zpět na HybridPřidat komentář

Zednický Porše.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

R110 jsem kdysi mel. Jizdni vlastnosti zadna slava, ale clovek se citil jako v Porsche. Jo to byly casy, vsichni meli prd a ja eRko...
Nejlepsi na celem aute byla nutnost mazat lozisko na spojce. jednou jsem zapomel a zacaly z toho litat mosazny spony. Ale zachranil jsem to. Doba byla zla, ale vsichni jsme byli mlady a proto na tu dobu rad vzpominam.

R 110, cervene bylo me 1.auto. Parkrat jsme ho prohnal po dalnicich v zap.Evrope, tam se ukazalo pri sebemensim stoupani, ze sila motoru je absolutne k nicemu. V zrcatku jsem zahlidnul malou cernou tecku a uz jsem upaloval doprava, abych nebrzdil provoz.Po 30 000 km jsem ho dal pryc.Jako kazda skodovka vic nevydrzelo.Odchazela pak jedna motor.soucastka za druhou a penize tak tekly proudem do oprav. Auto vypadalo hezky, ale jak se rika " Nahore huj, dole hnuj "

---

heros

moje (vtedy) malé dcéry povedali: "embéčka s dlhými vlasami".

Sem nevedel ze Skodovka chysta stavbu baterkarny...aha ona nechysta....aha ona jen mele jak za 3 roky vyrobi 5 kusu nejakeho elektrickeho citiga s cenovou kolem 700k , aby si splnila emise. Aha ona je to Skodovka....

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak. U předchozího článku tiskové zprávě o dalším sračkometu v řadě - Karoq - jsem marně hledal pohádku o 2x25 = 25% elektromobilů v roce 2025. Byl jsem vyslyšen o článek dále, pohádka o eErku je tu, milé děti........
P.S. pov ečerníčku vykoupat a spát a ráno šupsky hupsky do spalováku

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Motor vzadu a pohon zadních kol přinášeli...
Christian Strube aktuálně magazínu Auto Express, že později přibude...
---
Že by prázdninová únava? ;-)

K elektromobilním plánům Škodovky, resp. VW nemá smysl se vyjadřovat, protože v tomto případě platí dvojnásob rčení "jisté je jen to, co bylo" a "slibem nezarmoutíš". A spalováků se budou držet "jak h**** košile".

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Karoq jako plugin ? No to nevim... nic jsem o tom neslysel...;)

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak to vypadá se zásuvkama 400V/32A na tom Boleslavským poschoďovým megaparkovišti? užs zasunul?? ;) ne tak alespoň že bys nám dotlačil mapu a informace coříkáš :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Proto je tam otazník :) Budeme samozřejmě vděčni za jakékoliv bližší info...

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele PaRi

Když se tak dívám na to 'erko', tak to můžou v podstatě vyrábět tak jak je, tedy až na změnu pohonu. Je zajímavé, že i po tolika letech je to pořád koukatelné auto a pokud nějaké uzřím na silnici, tak se ohlédnu. Buď abych se potěšil jeho krásou, nebo abych viděl toho zločince, co si ji moc nehledí.

Obrázek uživatele honYa

Troufnu si říct, že já jsem v případě pohledu na eRko nijak nikdy nejihnul. Naopak mi připadlo při pohledu na něj smutné, kam nás vynucené východní bratrství na věky a ruku v ruce s tím systém RVHP zahnal. Podívejte se na meziválečnou nebo lehce poválečnou Tatrovku, nebo snad ještě poválečný dvojmístný sporťák s drátěnými ráfky Škoda (teď si nevzpomenu na jeho název), to byl ještě svobodný design. Ale tady to navíc zelené eRko se světlou výškou teréňáku a pneumatikami jako ze ZILu? Znouzesctnost možná, ale více nic.

---

honYa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dívat se na to dá, ale že by to bylo něco super pohledného se říct tedy nedá. Nedá se myslím ale pořádně srovnávat meziválečná produkce, produkce ze 70. let a současná. Jiná filozofie, důraz a móda a přece jenom aut odrážejí převládající vkus.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

eRko byl daleko lehčí a násobně levnější sporťáček pro obyčejné lidi, než ta nacisty oblíbená luxusní Tatrovka.
Podle mě by nástupce měl velké šance jako elektrické sportovnější každodenní dojíždědlo pro chlapy do práce pod tunu.

Obrázek uživatele PaRi

Sentiment. Jinak voní seno koním, jinak zamilovaným.

Obrázek uživatele Radovan

A co hůř, jinak to koňské seno zamilované i píchá :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v těch lidech bere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. Nevím, kde se ten nekritickej resentiment furt v těch lidech bere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně se na tom sentimentu dá slušně vydělat.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26