AKTUALIZOVÁNO: Škoda oznámila cenu elektromobilu CITIGOe iV pro ČR: 429 900 Kč vč. DPH!

Jan Horčík - 10 Září 2019

Škoda zahajuje na domácím trhu v České republice předprodej svého prvního sériově vyráběného elektromobilu. Škoda CITIGOe iV odstartuje v ČR na částce 429 900 Kč.auto elektromobil Škoda Citigoe iV

Cena elektromobilu Škoda Citigoe iV bude v Česku skutečně začínat na 429 900 Kč!
foto: Škoda

Elektrická budoucnost značky Škoda startuje. Byl zahájen předprodej elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a Superb iV. Doporučená prodejní cena elektromobilu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč. První vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020.

Prvních 500 zákazníků, kteří závazně objednají model CITIGOe iV již nyní, mohou následně po převzetí vozu využívat bezplatné nabíjení ve veřejné síti skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

Nabídku elektrifikovaných modelů značky ŠKODA doplňuje model SUPERB iV s plug-in hybridním ústrojím, který bude k dispozici od 876 900 Kč rovněž na sklonku letošního, resp. počátkem příštího roku.

Historicky první sériově vyráběný a prodávaný elektromobil značky Škoda bude uveden do výroby v druhé polovině letošního roku a k prvním zákazníkům zamíří počátkem příštího roku.

Škoda Auto tak chce v předstihu oslovit ekologicky a ekonomicky smýšlející jednotlivce i firmy oceňující přednosti elektrického pohonu zejména v městském a příměstském provozu.

„Zahájením předobjednávek pro český trh vysíláme jasný vzkaz veřejnosti, že to s eMobilitou myslíme vážně,“ říká Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Škoda Superb iV

Škoda Superb iV plug-in hybrid
foto: Škoda Auto

„S modely CITIGOe iV SUPERB iV zahajujeme elektrickou budoucnost značky ŠKODA, na níž se nyní mohou přímo podílet i naši zákazníci. Ta se již velice brzy stane dostupnou nejen s ohledem na férovou pořizovací cenu vozu, ale i smysluplnou kapacitu baterií a s tím souvisejícího dojezdu. Velmi brzy budou následovat další elektrifikované modely,“ dodává Luboš Vlček.

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení značky ŠKODA ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu 1 roku.

„Skupina ČEZ má již v současnosti největší síť dobíjecích stanic v tuzemsku a ke stávajícím více než 170 přibývá každý týden nová. Dobíjení v rámci akce „Rok zdarma s ČEZ“ nemá žádné omezení: Kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji. Naše stanice se nacházejí po celé ČR a většina jsou rychlodobíječky umožňující nabít elektromobil během desítek minut,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.

Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních nových modelů mladoboleslavské automobilky nachází nápis ŠKODA.

Charakteristickým znakem vozu CITIGOe iV jsou také plakety iV a CITIGOe na pátých dveřích. ŠKODA CITIGOe iV je nabízena výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style. Vůz je osazen dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.

Na přání budou nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní zelená Kiwi. Škálu doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích: Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč), Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč), a Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč).

Škoda zároveň poskytuje záruku na baterie po dobu 8 let resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Městský vůz s nulovými lokálními emisemi CO2 je poháněn kompaktním elektromotorem s nejvyšším výkonem 61 kW a maximálním točivým momentem 212 N.m. Elektromobil díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 130 km/h.

Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla.

Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km. Uživatelé ocení velmi nízké provozní náklady, které se pohybují okolo 0,50 Kč/km v závislosti na tarifu a poskytovateli elektrické energie.

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku (tzv. wallbox).

Nabití vozu z nuly na 80 % kapacity baterie prostřednictvím běžné 230 V zásuvky s nabíjecím výkonem 2,3 kW trvá 12,5 hodiny, v případě domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu nebo veřejné dobíjecí sítě s výkonem 7,2 kW pak 4 hodiny, při použití rychlodobíjecí stanice s výkonem 40 kW je vůz možné dobít na 80 % výkonu za 60 minut.

Škoda Superb iV plug-in hybrid

Vedle čistě bateriového elektromobilu CITIGOe iV obohatí nabídku značky ŠKODA na českém trhu rovněž plug-in hybridní varianta - SUPERB iV, dostupná v závěru letošního roku resp. počátkem roku 2020.

První sériově vyráběný model značky ŠKODA s plug in hybridní technologií, kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k). Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km.

Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc.

Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě ŠKODA SUPERB SPORTLINE. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Však se do to posaď a pak suď. Uvnitř je místa dost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak určitě :-) :-) já v tom asi neseděl.

Právě naopak, na to jak je Citigo maličké, tak je v něm překvapivě hodně místa. 183 cm člověk si za sebe sedne s rezervou 10 cm!
, což je fakt super. Viz recenze E-Up! od elektrodada. Se můžeš podívat.

https://youtu.be/fxL-1zstOO0?t=1091

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Díky nepotřebuju ,seděl jsem v něm a je to prostě prcek.
Ten 190cm člověk tam musí vypadat jak v jedné scéně z policejní akademie :-) :-)

No tak stále je to nákupní taška, co byste chtěl?
Pro vás jedině Tardis, z venku malá zevnitř velká :-)))

Sakra na to že je to tak malé auto je uvnitř místa habakuk a obrovský kufr. JEzdil jsem v eUPu a to byla paráda. Vzadu se vešel 100 kg "prcek"!

Do města naprosto ideální auto, kam se vlezou i velký lidi, ne jako např. do Fordu Ka, který bylo naprosto unikátně nemožný a nepraktický.

i3 je taky prcek :-)

to jen tak vypadá ...zkuste srovnat parametry délka výška rozvor a zjistíte že i3 je min o level jinde

rozvor podobný jako 02

To jen tak nevypadá, to tak bohužel je. Rozvor neurčuje vnitřní prostor, je jen jeho předpokladem, což se tady moc nepovedlo. Vnitřní výšku vpředu i vzadu ma i3 menší, vnitřní šířka cca stejná, podélný prostor, ať nežeru, jestli má i3 o 2-3cm víc tak to je moc. Pro srovnání rozměrů viz auto.cz nebo vybermiauto.cz.

Jak můžete srovnávat auto déky 3,6m (citigo) s autem déky 4 metry (i3) ?????????

No tak proti citigo fakt ne :-) :-) :-) :-)

No tak proti Citigo bohužel fakt jo :-)

Je super, jak někdy nemůže dát člověk ani na své vlastní dojmy, sám sebe jsi přesvědčil, že se tam nevejdeš i když to není pravda. Výborný. Škoda, že jsi se nevyfotil, mohli bychom ti rozporovat tvůj vlastní slabý úsudek. :))

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

To jste nepochopil, ja nemam 190 cm ja mam jen 174 a mam i3 a citigo je proste prcek nic vic , to neni vitka ze by to bylo treba spatne EV , jen je to proste prcek.

Proboha jak můžete srovnávat ty 2 auta? BMW je o hodně větší auto, citigo je auto do města o 40 cm kratší!

Vnitřní prostor má také samozřejmě menší.

Ale od začátku v tomto vlákně jde o to, že jak je to malé auto, tak se v něm hodně pohodlně sedí a vejdou se do něj i větší lidi, což pro tyhle "pidi" auta vůbec není standard.

A o to jde.

Samozřejmě že o proti třídě o úroveň výš bude citigo vždycky prcek.

To je jako srovnávat Davida s goliášem a divit se že David nedosáhne na vypínač od světla.

Obrázek uživatele Marek_

Zrovna jsem se vrátil z obhlídky jedné i3 a musím říct, že jak je to zvenku malé auto (jenom 4m), tak uvnitř je místa habaděj. Taky mám jenom 176 cm, ale za sebe bych posadil i člověka se 190 cm výšky, v pohodě. Akorát na ten materiál ve dveřích a nahoře na palubce (rozemleté PET lahve nebo co) bych si musel zvykat, jinak by to šlo :-) Kdysi jsem seděl ve spalovacím Citigo a tam rozhodně není tolik místa, nevím teda jak je na tom elektro verze...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

to nejsou petky ale vlákno z konopí nebo nějakého druhu ibišku snad...teď z hlavy nevím, ale je to kytka :)

Obrázek uživatele Marek_

To je možné, ale něco tam je z PET lahví. Asi teda sedačky. Ale zvykl bych si :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

z petek je tuším palubka a "plechařina"
nárazníky blatníky vnější dveře atd.

Nebyla to i3 která měla i sváry z plastu?
Jestli ne i3 tak jsem to viděl/četl někde jinde O_o

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Myslím, že min. blatníky i dveře jsou z uhlíkových kompozitů.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

Nejsou. To je plast. Dveře jsou jen vyztuženy kompozity. Monokok je z karbonu.

Obrázek uživatele Marek_

Aha... OK, dík za info.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

z uhlíkových kompozitu je vršek karoserie tzv. living room

Já vlastně nechápu o co se hádáme?

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Marek_

Já se s nikým nehádám :-) Jenom jsem prezentoval čerstvou zkušenost, co se prostornosti i3 týče a srovnal s prostorem v Citigo, to je vše...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

i3 je o mnoho větší než citigo. Ono se to nezdá, ale i zvenku. Třeba na šířku je i3 větší než fabie.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak. Včera jsem v jedné seděl a toho místa co tam je... jsem byl překvapený. Byla to 94Ah, vybavená tak středně, ale pořád drahá... 22680 eur :-(

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

Ceny holt neklesají tak rychle jako u spalováků.

Obrázek uživatele Marek_

Tak je pokles o cca. polovinu (nebo skoro polovinu) ceny za necelé 3 roky. To není zas tak málo, uvidíme za půl roku.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Uplne stejne.i3 vypada mala ale nezda se.
Ja to resim do budoucna, v i3 je i vyssi posez a treba tim ze jsem mel SUV tak se me do nizkeho zpatky nechce - tesla 3 treba .
Uvidime pristi rok , bude toho vic , chybi me trochu tazny kvuli coz by melo id3 mit ale je to proste golf.

Obrázek uživatele Kuk

Jsem vysokej a v i3 je to mě spousta místa. Moc fajn interier. Do Citigo se vejdu v pohodě a uvnitř nemám takovej stísněnej pocit jako v e208 nebo ještě hůře v e500, tam se v podstatě nevejdu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

O tom nic nepíšeš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Na zahájení 68. frankowurtského autošulínu dorazili také ekologičtí aktivisté... ;)

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/autosalon-frankfurt.A190910_104550_automoto_fdv

NOO krom VW ID3 je to u wurstů bída, Brambora dokonce nemá ani co ukazovat :)))))))))))))))

---

*podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřevodofce ;) a TM3 má konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga TALENTI :
4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Ford říká, že do 2022 by měl podíl elektrokár na jeho dodávkách do Evropy dosáhnout 55 %... ;)

https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/228590-ford-rika-ze-do-konce-roku-2022-by-mel-podil-elektrovozu-na-jeho-dodavkach-do-evropy-dosahnout-55

---

*podporujeme Greenpeace Deutschland a Písek fpřevodofce ;) a TM3 má konečně od 05/2019 tažný
*když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)))
*holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)))
1.liga MISTŘI : Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/Josef
2.liga UČNI: Kerosin
3.liga TALENTI :
4.liga AUTSAJDŘI : Tomáš
5.kolona ROPÁCI : runner42

Obrázek uživatele Marty

Tři příplatkové pakety + barva. To je cajk.

https://www.skoda-auto.cz/novinky/novinky-detail/2019-09-10-elektricka-budoucnost-znacky-skoda

Obrázek uživatele Jan Horčík

Doplnili jsme přímo do článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Marek_

Jo, tak to tady zkopíruji, ať je to hezky vidět...

Na domácím trhu v ČR bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem EXTRA ve třech verzích.

Basic (tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš, jehož zákaznická cena činí 10.000 Kč)

Plus (ten nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s tzv. Corner funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč)

Top (navíc oproti verzi Plus: vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč)

Ty ceny mi přijdou OK, jen mě trochu mate, že tam nevidím klimatizaci, tak předpokládám, že je v základu aspoň nějaká manuální.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zmínku o klimatizaci hledám už od rána. Ale nikde nic. Tak třeba proto je to za tak super cenu :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Marty

Asi tak.

https://www.lidovky.cz/byznys/auto/elektricka-skoda-citigo-bude-za-429-900-kc-pujde-o-nejdostupnejsi-elektromobil-v-cesku.A190910_123359_ln-auto_ele/foto/LVK7b89c8_koda_citigoe_iv_12.jpg

Díky, tak teď už je potvrzené, že dosahuje (kromě sklápěcích zrcátek) výbavy Peugeotu iOn vyráběného od roku 2010. Vlastně kromě větší baterky a "moderních" asistentů (které tenkrát nebyly snad ani v segmentu těch nejlepších) na CitiGO-e iV nevidím nic převratného. Horší je rozvor 2420<2550, tepelné čerpadlo to také nemá, je to také čtyřmístné, trojčata mají navíc lepší chlazení baterie, zas mají jen poloviční nabíječku. Jen ta cena je pokroková, ale nedělám si iluze, jak se dá s cenou a reálným prodejem šachovat. Těch aut se musí prodat přesně daný počet, aby to splnilo účel snížení flotilových emisí, ale zase ne až tak moc, aby se výroba nemusela zas tak moc dotovat a zase aby ty flotilové emise nebyly moc dobré.
Rád si počkám na nějaké hodnocení z praxe, ale nechce se mi věřit, že by to někdo vzal na výlet do Alp, jako se to dá třeba s Ioniqem.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Marek_

Vždyť to je malé městské auto, s tím nikdo příčetný nepojede z Prahy na Šumavu, natož do Alp. Proč by to kdo dělal? :-) A to ani tehdy, kdyby mělo superrychlé nabíjení 0-80 za 20 minut. ioniq je mon. o jednu velikost větší auto než toto.

Bože, to jsou nápady...

Jinak, cenově je to mnohem příznivější než trojčata, když se ještě dala koupit jako nová a na rozdíl od nich to vypadá jako normální auto :-) A ty mají tepelné čerpadlo?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nemají. V době jejich zrodu ho neměl ani Leaf. A vůbec, s trojčaty se dalo podnikat věcí... A všichni, kteří jsme s nimi začínali, jsme byli příčetní :-). Souhlasím, že to auto není na velké cestování. Ale mnozí jsme to více či méně zkusili a nebyl to úplně strastiplný zážitek, spíš naopak. Navíc stále přetřásáme tentýž problém - našinec by rád auto za 250 tisíc (protože víc zkrátka nemá) a chtěl by po něm, aby dojelo i do Chorvatska. Citigo-e iV tuto díru na trhu nijak nevyplňuje, takže si jako cílovou skupinu umím představit spíš manželky "chudších" manažerů, aby měly něco na nákupy.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

To já bych s Ionem klidně kamkoliv po ČR jel, kdyby měl dojezd jako citigo. Jeho velikost mě nijak neomzeuje.
Ani to 40kWh nabíjení by nevadilo. Však IOn těch 50kW bere jen chvilinku a pak to padá.
Já si Se škodovkou určitě udělám zkušební jízdu. Jen budu silně porovnávat velikost kufru proti IONu. Tím jak je vysokej tak se do něj dají po sklopení sedaček nacpat neuvěřitelný věci. Škodovka podle mě bude nižší a tím bude mít celkový nákladní prostor menší.

Do našeho C-Zera se vejde do kufru komplet kočárek + nějaká výbavička, dovnitř pak vcelku pohodlně čtyři lidi. CitiGO-e je přece jen o dost stísněnější a nižší. Ion/C-Zero/iMiEV jsou dodnes skvělá městská autíčka a co se týče nějakého malého cestování, v pohodě si ho dovedu představit. Právě proto hledám na CitiGO-e něco, čím srazí stará trojčata na kolena. A kromě baterky to vlastně nic není. Kdo ví, které z aut budeme na silnicích déle vídat, třeba se stará trojčata zvládnou dožít déle.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

No bez problemu je sráží prostorností, je ve všech rozměrech i kufru lepší. Takovou nudli jako Ion/C-Zero/iMiEV abys na trhu pohledal :-)

Já mám takovej ten kočár, z kterého se stane po složení placka. A do IONa se vejde tak tak jen díký jeho výšce. Myslím, že do škodovky ho nenacpu.
Bylo by super, kdyby šlo do IONa koupit nové baterie o vyšší kapacitě. Kdyby najel 150+ tak by ho šlo využívat daleko praktičtěji.
Ale jestli výměna baterky stojí to co stojí i svépomocí, tak nemá cenu ho potom držet při životě a raději si koupit fungl novou škodovku.

Jo, že škodovky vykuchat baterku, přendat do starého trojčete a bude to super auto :-).

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Koukal sem třeba na články 60Ah z i3. A jsou rozměrově dost jiné. Takže nacpat je tam by dalo spoustu práce a překopávání. A navíc ta cena. Je potřeba počkat 3-4 roky, pak třeba články zlevní.

Obrázek uživatele Radovan

Co se do trojčat vejde jsem názorně prezentoval tady CO VŠECHNO NARVETE DO SVÉHO ELEKTROMOBILU? 6. září v 13:12 https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/

Jinak bohužel i trojčata 2019, prezentovaná zejména iMiev, které je v Rakousku v autosalonu za +-500 tisíc, mají jen původní baterii, trochu vylepšenou efektivitu a nabízejí dojezd papírově 160 km.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Tak tak. Kdyby šli po vzoru i3 z 60Ah na 120Ah. Tak dnes mají 32kWh. I těch 30kWh by zrovna trojčatům stačilo.

Ale dojezdu 160 nevěřím.

Obrázek uživatele Marek_

Prostě je to auto do města, tečka. A když si někdo bude stěžovat, že do Chorvatska to jede dva dny, jeho blbost, že si koupil auto, které na to není stavěné :-)

Cílová skupina je stejná jako třeba u Renaultu Zoe, VW eUp (minulé generace) a těch se v Evropě prodávají kvanta, takže o nezájem bych se vůbec nebál, zvlášť za tu cenu a ve srovnání s ostatními malými EV auty.

Kdo chce auto na delší cestování, pro něho Citigo není a ani tan není prodáváno a ani nebylo myšleno, samozřejmě. Takový člověk si koupí spalovací auto a až bude vhodné EV, koupí si EV. Žádná věda v tom není :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

CitiGO-e a ZOE jsou neporovnatelná auta. Do ZOE si dovedu představit na kratší cestu narvat celou rodinu, kdežto v CitiGO bych se asi se zlou potázal. Přece jen ZOE klame tělem, patří spíš do kategorie Fabie.
Spíš si říkám, že když se tyhle nákupní tašky na kolečkách moc neprodávaly doteď, ani tahle superškodovka na tom moc nezmění.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Marek_

Zoe je možná o něco větší, ale pořád jsou to obě malá auta do města. V civilizovaných zemích to slouží jako druhé (třetí) auto v rodině, nikdo do toho necpe celou rodinu ani kočárek. To jenom tady na východě slouží auta velikosti Fabky jako rodinná auta :-) Ale to je nepodstatné, většina prodejů se realizuje v těch zemích, kde ta auta slouží účelu, pro který byla zamýšlena. Takže z tohoto pohlede je to tak, že Zoe a Citigo jsou srovnatelná auta a míří na stejnou skupinu zákazníků. A Zoe bylo doteď nejprodávanější EV v Evropě, teď ho předstihla Tesla 3, ale třeba za červenec se Zoe prodalo více.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Vemte si třeba interiér Twinga 2007. Vevnitř je zpracované lépe než to Citigo. Žádné odhalené plechy. Fotogalerie:
https://www.cars-data.com/cz/fotografie-renault-twingo-2007/2232/14

Zoe se dá sehnat už od 400 000 Kč.
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Renault-ZOE-Life-mit-Batterie-Navi-FSE/vhc:car,pgn:3,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20700_46_,frn:2017,ful:electricity/pg:vipcar/283409291.html

Je velikostí úplně někde jinde, totéž se zpracováním, prostorem a komfortem jízdy i sezením atd. Spolkne i dětský kočárek, dozadu si sednete o hodně lépe.
Jestli jste v Citigu iV (např. na Autech na Náplavce) někdo seděl, tak musíte uznat, že rozdíl mezi ICE Citigem, Up!em 18,7 kWh a Citigem 36,8 kWh tu je.
Je fakt radost s ním jezdit, s Citigem to bude utrpení.
Ani ta pitomá navigace tam prostě není...
Zoe zvládne těch 135 km/h (141 tacho), takže na dálnici lépe předjedete a dá i delší cestu a 200 km v zimě při 90 km/h v 0°C.
https://www.youtube.com/watch?v=ooxNIz9rGfg

Obrázek uživatele Marek_

OK, to vše je pravda...
Ale pokud se bavíme o novém autě, tak Zoe je téměř dvakrát dražší než Citigo! A srovnávat ojetý Zoe a nové Citigo je nefér, ojeté Citigo ještě není, tak nelze srovnávat. Je to Zoe opravdu dvakrát lepší, stojí za to za něj zaplatit přes 800 namísto 440, resp. 460 tisíc za slušně vybavené Citigo? To je to, oč tu běží. Pokud by ta auta stála stejně, řeknu, že Zoe je lepší "value for money", ale takto ani náhodou. To samé třeba nova elektrická Corsa nebo e208, ano, o něco větší auta, lépe zpracovaná i vybavená, ale dvakrát dražší.

Já nelpím na novém autě, taky kupuju ojetiny, ale pokud chcete srovnávat, tak férově nové vs. nové. Pokud bych chtěl ojetinu, počkám si půl roku a za cenu nového Citigo nám z Německa i3 s baterkou 33 kWh, která taky těch 200 km v pohodě dá a svezení bude úplně jiné než Citigo i Zoe a prostoru to má taky spoustu.

Ale myslel jsem, že se bavíme o nových autech a jejich ceně...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

OK, já jsem to bral tak, že FO normálně nové elektromobily téměř nekupují. A prodej ojetin v ČR s cca 750 tis. aut ročně prostě potenciál má. Navíc z hlediska ekonomické/ekologické návratnosti koupit ojeté EV vychází lépe než jít po novém a zvyšovat tak poptávku po výrobě baterií a těžbě lithia apod., zatímco v bazarech bude ležet spousta ojetých kousků.
Zajímalo by mě, jak dlouho teď ty koncernová trojčata ve výrobě vydrží bez úprav.
Ale zase je dobré, že jednoduchých aut už moc není. Na českém trhu jich zbývá pár. Možná tak kolínská trojčata, Dacia, Lada.
Těžko lidi ale přesvědčit, aby místo např. nového Sandera nebo Fabie koupily právě tohle... Prostě to zas elektromobilům na reputaci nepřidá - zastaralé, malý dojezd, malé, v porovnání s jinými auty s benzinovým motorem drahé.
Kupce si Mii, e-Up! a Citigo iV ale rozhodně najdou.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, já vím, že FO kupují ojetiny, sám jsem jeden z nich. Za svou řidičskou kariéru (skoro 30 let) jsem koupil jenom dvě nová auta, jinak pak 6 ojetin + nějaký ty služebky z donucení :-)

Bohužel, v EV není zatím takový výběr jako u spalováku. U Citigo je stejné dilema jako u spalováku... koupit nové se zárukou nebo za stejnou cenu starší ojetinu s lepšími parametry? Za mě ojetina. Ale někdo prostě ojetinu ne a ne, ani za svět :-)

Samozřejmě, ty auta si zákazníky najdou, stejně jako doteď minulá generace eUp, zvlášť když ta nová je levnější a s dvojnásobnou baterkou.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, doplnili jsme do článku.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Marek_

Super.
Akorát by to chtělo zjistit, jak je to s těmi pakety. Já to chápu tak, že stačí koupit ten Top za 20 tisíc a je v něm vše, co je v Basic i tom druhém, z toho textu to plyne. Na jiném webu jsem však četl, že v max. výbavě přijde Citigo na 475 tisíc, což by bylo základ + všechny 3 pakety. To mi nepřijde moc pravděpodobné.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

I letitý i-Miev a jeho klony mají automatickou, manuální to by byla energetická bomba v elektromobilu.

Obrázek uživatele Marek_

Aha, to jsem netušil... takže když má EV klimatizaci, je to vždy automatika, která ovládá sílu foukání a směr foukání (ze kterých otvorů to fouká) tak, aby to udrželo nastavenou teplotu. Příp. má senzor na skle a když je zamlžené, jde to více na sklo.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Miev senzor na skle nemá, ale směr fokání automaticky má i řídí teplotu automaticky takže se nastaví teplota a udržuje ji a kopresor mění otáčky dle potřeby. Rohodně to není stylem 0 1 když dám klimu tak za 5 minut mrznu a musím jí vypnout.

Myslim že citigo bude mít stejně jako eup normální klimatronik není důvod proč by tam vyvíjeli něco jednoduššího.

Obrázek uživatele Radovan

iMiev má spoustu věcí, o nichž francouzští soudruzi usoudili, že je evropský soudruh nepotřebuje. Takže Ion i Zero jen manuální klima.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Manualna klimatizacia v elekttromobile neexistuje, kompresor klimatizacie elektromobilu ma take otacky ako je potrebne pre dosiahnutie potrebneho chladiaceho vykonu. Kedze kompresor elektromobilu nepotrebuje mechanicky pohon, elektromotor, ktory pohana kompresor je uplne zapuzdreny podobne ako v kompresore chladnicky, ci domacej klimatizacie. Kompresory elektromobilov su spravidla spiralove (scroll), takze nemaju vibracie.

Vida lepší než jsem čekal, jsem zvědav, jak se bude prodávat

To netuším, v našich zemích blbě jako všechna EV, ale co vím jistě, tak tohle se určitě za tu cenu neprodá :)

https://tinyurl.com/y34kh7a8

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

S tím nesouhlasím, tahle cenová politika Superbu i tohohle prcka (ostatně i VW) má šanci ukázat, jestli si všichni chtějí jenom povídat, machrovat a křičet, nebo jestli ta elektro auta fakt chtějí - pokud se prokáže, že ne, tak je nasnadě uvážit, kde se udělala chyba ve vývoji spalovacích motorů vrátit se a jít jinou cestou (pryč turba, downsizing, vrátit normální počty válců,...), protože elektromobilita by pak byla jen politickou, ekologistickou a lobbistickou zvůlí.
Samozřejmě se dá čekat vlažnější rozjezd, protože lidi budou čekat na vychytání dětských nemocí...

Chyba je v ČR, státy kolem nás nakupují desetitisíce EV ročně, jen tady se zastavil čas....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ale není chyba v čr, situace odpovídá reálné kupní síle obyvatel. Pokud průměrná cena kupovaného nového auta v čr byla pod 20 tis €, jen blázen by čekal, že se vrhnout lidi na elektromobily s mnohem vyšší cenou, teď už tu nové auto pod 20 tis € je...
Navíc státy kolem nás - co Polsko, Slovensko, Maďarsko?
A když chceme brát Německo - tak musíme brát jednotlivé země spolku ano Bavorsko má nákupy, protože je jednou (a možná zcela) z nejbohatších zemí spolkové republiky, jak jsou na tom země z bývalé NDR?
Rakousko je pravda bohatší, ale pozor, zase je k nám přivrácená Vídeň - že by v Tyrolských Alpách místní kupovali e-mobily stejně intenzivně jako Vídeň je dost nepravděpodobné...

Nezkreslujme si situaci do kapsy, jak se nám to hodí... prostě ano bohatší regiony kupují elektromobily víc, chudší méně, ale není to zabedněností lidí, chleba se bude lámat ve chvíli, kdy elektromobil bude mít extra zajímavou cenu a následně nebude prodáván...pak viz výše...a cena Citi se tomu velmi blíží - bez DPH je to pod 350 tis Kč..

Není to jen kupní silou, to by se v Praze nikdy neprodávaly byty za 10-20 mil. Kč, velmi slušné příjmy tady má minimálně 15% lidí. V Portugalsku, kde si rozhodně nemohou vyskakovat prodali minulý rok 6 tis. EV. Česká republika se se smutnými 0,3 % potácí na konci žebříčku spolu se zeměmi jako je Řecko, Estonsko, Lotyšško, Polsko, Slovensko či Litva. Tedy je to nejen o penězích i o přístupu státu a lidí a je vidět, že východní státy mají to myšlení jiné.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Jenže k čemu je dobré, když stát vybere daně a pak pár vyvoleným z toho zafinancuje auto?
Já sem na jakékoliv dotace alergický. Prostě když něco chci, tak si na to vydělám. Nevidím důvod, proč by se mi na to měli skládat ostatní lidé.
Pokud chce stát něco podporovat, tak může výrobek hodit do jiného režimu DPH. Tak jako třeba knihy. Místo 21% pouze 5%.
Tím by stálo auto za 450 tis pro všechny jen 390 tis.
A ještě by se ušetřilo za úředníky co mají na starosti dotace.

Již přesně nevím, kde jsem k tomu přišel, ani nemám možnost si to ověřit, ale v jedné diskusi jsem narazil na info o jedné obludné dotaci. Celosvětově, tak mne to zaujalo, že jsem si to uložil.
Cituji:
Jestli je něco naprostá zhovadilost, tak je to fakt, že dle studie nikoho menšího než Mezinárodního Měnového Fondu, je ročně globálně vynaloženo na dotacích, subvencích a daňových úlevách fosilních paliv extrémních 5,2 bilionů USD (v angličtině $5.2 trillion) v roce 2017, tj. 6.5% globálního HDP.
konec citace.

Já jsem nemluvil o dotaci, čtete něco asi mezi řádky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Jenže těch 15 procent lidí většinou žádné auto nevlastní - to za ně řeší jiní a kdo a jak si tam kupuje byty za 10-20 mil. je taky na velkou polemiku.
Jak jsou na tom v Portugalsku s daněma za auta? Mají dotace? Pokud ano jaké? Kolik ev bylo prodáno přímo lidem za zdaněné peníze? Kolik a jaké firmy si koupily ev? Kolik byl celkový trh motorových vozidel - jaké bylo procentuální zastoupení čeho po započítání motorek a skůtrů?

My jsme hnusní.... kupujeme málo, tamhle koupili tolik a tolik bez znalosti detailu je prostě koukání, že sousedova slepice líp nese vejce..

Já na to koukám jednodušeji, západ se ubírá duševně jinam, než východní země, proč, za co, jak neřeším, ta pomyslná hranice prostě zůstala západ to vnímá a moc s námi nepočítá.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Tak jasně, že ta hranice zůstane nějakou dobu (začne výrazněji mizet s ubývajícími pamětníky) - pořád je i mezi původním západním a východním Německem - je daná už jen tím, že si země nejsou ekonomicky rovné.
Ale duševně? To si fakt nemyslím, mám západ Evropy docela projetej jak soukromě, tak hlavně pracovně a takový problém nevidím.

Právě koukat jednodušeji - či spíše zjednoudušeně je problém, co nás neposouvá - jsou potřeba souvislosti a ty se dneska moc nenosí a přináší to zbytečné nepochopení.

Obrázek uživatele Marek_

No v kontextu ceny za Citigo vypadá tento eUp (a i ten jeden poslední skladový za 499) jako neprodejný ležák. Na druhou stranu, kdo ví kdy a v jakém množství se na trh to "levné" Citigo dostane.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Radovan

Tak to by chtělo výměnu na začátku, místo 539 dát 339, aby se z toho po příchodu CitiGoe do autosalonů zbavili.

Jen se bojím zpráv ze Škodofky, že úkolem pro rok 2020 je v ČR prodat 3 tisíce elektroaut. Děleno 14 kraji je 214 na kraj a poděleno místními prodejci v každém kraji to může být předváděčka plus náhradní vůz, plus pár autíček k prodeji. Když jsem trochu hledal, https://dealers.skoda-auto.com/260/cs-cz tak jsem se dopočítal 231 autorizovaných prodejců, tedy vychází na 1 prodejce 13 elektroaut na 12 měsíců.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Jenže Bolka do elktroaut počítá i zásuvkový polopopelnice.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Prodat za rok 3000 EV? Když jich tady celkem ani tolik zatím nejezdí? Hm... :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

A proč by na tom mělo záležet? eCityGo je jasný gamechanger. Spíš je otázka, jestli toho vůbec budou schopní vyrobit dost.

Myslím že to bude jednoduché, Škoda to prodá dráźe venku a poměr bude 28000 v EU ku 500 v CR za rok 2020.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ta čísla jste si jen tak typnul? Zdaleka jich tolik nevyrobí. Uberte polovinu a nebudete na roční, ale celkové výrobě.

Je to můj tip, samozřejmě tam bude nějaký nárůst výroby, ale drtivá většina aut půjde ven, cca 3-4 tisíce jen do Norska. To že se jich u nás za příští rok prodá 500 ks je možná ještě přestřelené, bude záležet na firmách, fyzické osoby to nakoupí v řádu desítek kusů.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Asi jste mi nepochopil. Žádný nárůst výroby nebude. Škoda má jasně dané číslo, tedy počet aut, které vyrobí na sklad a ukončí výrobu. Prodávat budou podle potřeby plnění emisních norem. Víc neprodají ani o kus a klidně je sešrotují jako v minulosti.
Když bude moc velký zájem, není problém zvednout cenu. Zatím je to nastaveno tak, aby ceny byly stejné u nás i venku.

Tenhle nesmysl máte odkud? Aby plnili emisní limity, na to jim nestačí vyrobit 10 tis. aut na sklad, nejdříve je musí taky prodat a 10 tis. aut nemůže pokrýt požadované snížení emisí u 1 mil. spalovacích aut. Ceny nejsou nastaveny stejně, v Německu to z poloviny dotuje stát, tedy použitý eUP bude v Německu výrazně dražší než použité Citigo-e.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Nevěřím, že se tady prodá 1000 Citigo-e natož 3000 za rok.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Myslím, že už je vyprodané...

Tak za tuto cenu ako teple rohliky. A to myslím vážne.
TAk za toto Škodovku chválim.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Tímto se Škodovce za svůj komentář z dnešního rána (7:29) u předchozího článku omlouvám.
Bravo, tohle je úplně jiná písnička.
Po uplatnění dotace bude konečná cena někde u 230k až 240k kč, což už je naprosto bezkonkurenční.
Ještě jednou
BRAVO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Taky se přidávám.
Velká omluva za všechny mé nevěřícné a výsměšné komentáře vůči Škodě. Tohle je pecka, sice si ho ani za tohle nekoupím, ale už se přiblížila možnost koupit si 5letý iOn/C-Zero příští rok za 150 tisíc, zatím ty 8leté za 250 tisíc jsou teď naprostý nesmysl.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Také jsem ti to dříve myslel, jenže to ještě potrvá, jelikož eCitigo nebude běžně ke koupi. Myslím, že už je vyprodané. Udělají kusy co musí a výroba se ukončí. Vše jen do výše emisních kvót...

Dotace byla jen na rozdíl mezi cenou srovnatelného spalováku - teda Citigo 1.0TSI nebo tak něco..ne na celou kupní cenu. Navíc tuším už skončily a čeká se na další.

Jaké dotace budou?? Zase nějaká anti-Tesla dotace, když bez Tesly by tu nebylo nic pro alespoň pro ty trochu bohatší?

Nejsou to ty dotace jen pro kamarádíčky, tedy korporace na vše krom Teslu?

Obrázek uživatele Marek_

Ta dotace není nijak omezena značkou auta, tak tu nešiř bludy a zalez zpátky do zemljanky :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

nelžeš náhodou?
nevšiml sis otazníků?
tedy není omezení cenou, aby to "vyšlo" pod Teslu jako v Německu?

zatím to vypadá, že lžeš, když něco tvrdíš bez důkazů oproti reálné zkušenosti s dotacemi :-)

tak příště hlavou!! :-)

stále prosím chytřejší, než je předchozí komentář, děkuji :-)

No ceny jsou vice nez priznive, doufam, ze je bude skoda brat tak jako u vsech modelu jen jako oficialni cenik, a pujde na ne uplatnit standardni fleetove slevy (u mensich firem kolem 15%). Pak to vychazi opravdu dobre....

Obrázek uživatele Marek_

S tou slevou nevím-nevím... pokud bude zájem, tak nebude důvod, uvidíme. A hlavně, mimo Prahu na to půjde čerpat dotaci, takže pak bez DPH s odečtením té dotace to vyjde hodně pod 300 tisíc, což už pro různé rozvážkové služby může být zajímavé.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Je právě otázka jestli u tak příznivé ceny jít do dotace a stím způsobené problémy. Dotace bez DPH bude nějakých 120 tis. max.

Za to musíte dělat roční hlášení udržitelnosti, knihu jízd, nemůžete financovat úvěrem se zástavou na vozidlo, nemůžete použítat k soukromým účelům sebe ani zaměstnance.

Na druhoou stranu když Vás lapí na nějaké nekalosti maximálně jim vrátite dotaci no.

Konkrétně (pokud všechny parametry dotace využijete naplno tedy i onen koeficient užitečnosti) to vychází 232 000,-

Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit (minimalne doted) na jakykoli model v nabidce, at je to ten nejvetsi low cost, nebo maximalni vybavena vlajkova lod (tam to moc nedava smysl, casto jde sehnat levnejsi nejakou skladovku). A to i na modely, na ktere je rok cekacka, tzn je o ne orpavdu zajem.

Tak slevu ma casto firma smluvne danou a muze si ji uplatnit (minimalne doted) na jakykoli model v nabidce, at je to ten nejvetsi low cost, nebo maximalni vybavena vlajkova lod (tam to moc nedava smysl, casto jde sehnat levnejsi nejakou skladovku). A to i na modely, na ktere je rok cekacka, tzn je o ne orpavdu zajem.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to potom jo, to jsem netušil, jak to funguje, já nejsem fleetový zákazník :-) Pak je to super.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nooo, tak to už je celkem slušná cena. Poprvé začínám věřit tomu, že skutečně pomalu přichází zlom, kdy elektroauta budou už i cenově konkurovat smradofukům.

Obrázek uživatele Kuk

Zatím je to fajn příslib. Zlom přijde teprve až to začnou fyzicky dodávat a budou stíhat objednávky. Pokud nebudou mít dostatek baterií jako dosud, tak výroba může váznout.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Hm... tak koukám, že jsem s odhadem kolem 490 tisíc byl zbytečně pesimistický. Ale jsou tady i horší proroci, že? :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele runner42

Já bych se neukvapoval.
Copak se asi skrývá za tím "již od"....

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Samozřejmě, že to něco znamená, ale 430 tis říká, že se pragmaticky do půl mega vejít dá, osobně jsem čekal těch 430 bez DPH, takže jsem docela mile překvapen

Obrázek uživatele runner42

To já také, ale dokud to neuvidím v konfigurátoru, zůstávám skeptikem ;-)

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

A proč by jste se koukal do konfiguratoru když vás elektra neberou? Nevěřte tomu jako všemu a je to. Neslevujte ze svých pozic.

Prekvapive to co u kaydeho auta - je to cena nejlevnejsi dostupne verze a lze si samozrejme priplatit, co jste cekal?

Obrázek uživatele runner42

A jste si tím jistý?
Nechci být pesimista, ale někdy "cena od" znamená pro velkoodběratele, při financování přes leasing a při volbě jedné konkrétní barvy.

Jinak taky +25%...

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi.... naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek....

Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi.... naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek....

Tak to by teoreticky mohlo, ale skodovka takhle ceny neuvadi.... naopak treba pri uvedeni scaly uvadela jiz od 395, i kdyz v zapeti po zahajeni dodavek bylo mozne koupit za cenu 370 (cenikovou, realne pak samozrejme jeste nizsi) a to vse bez podminek....

Obrázek uživatele Marek_

Tak jasně, bude to základ a nic moc výbava, nabíjení 40 kW. Je to prostě starší koncepce, nástupce eUp jen s větší baterkou. Je potřeba se na to takto koukat. Ten eUp stál s poloviční baterkou 550, toto je bateriový upgrade za cenu výrazně nižší. A ani nevím, jestli půjde nějak dovybavit asistenty a podobně, takže cena by i tak neměla překročit půl mega. Jako ano, furt je to drahé, ale zase ve srovnání s ostatními eletrovozítky je to levné :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil