Škoda oživila legendární Voiturette A v čínském stylu: plně na elektřinu a autonomně

Designérka Škoda Auto Jü-chan Čangová představila moderní interpretaci legendárního vozu Voiturette A. Jezdí na elektřinu a je plně autonomní.

Jak by vypadaly legendární vozy ze 125 let historie ŠKODA AUTO pohledem dnešních designérů? Tohle je představa původně čínské designéry Jü-chan Čangové, která ve Škoda Auto pracuje od roku 2015. Podílela se například na konceptu Vision E, ze kterého vznikl první sériový MEB elektromobil Škoda Enyaq iV.
foto: Škoda

Vize mladé čínské designérky je jakýmsi moderním dvoumístným kočárem. Podle Jü-chan by měla novodobá VOITURETTE sloužit velmi specifickému účelu: má jít o vůz, který bude autonomně vozit turisty například po Praze.

LAURIN & KLEMENT VOITURETTE A byl prvním automobilem mladoboleslavské značky. Dvousedadlový vůz vznikl v roce 1905 a vyrobeno ho bylo celkem 44 kusů, v podstatě tak byl i prvním bestsellerem automobilky.

Dvoumístný vůz byl poháněn vidlicovým dvouválcem, jehož výkon 5 kW (7 koní) byl přenášen na zadní kola. Maximální rychlost byla 40 km/h.

„Chtěla jsem propojit historii automobilky ŠKODA a nádherné Prahy. Auto vám za jízdy na velkém displeji ukáže popis památek, ale také může představit historii automobilky,“ popisuje Jü-chan základní myšlenku.

Kvůli autonomnímu řízení bez jakýchkoli ovládacích prvků je podle ní její vize i dnes hudbou spíše vzdálenější budoucnosti. Futuristická je i představa, kdy jsou maska chladiče i ráfky kol tvořeny LED displeji.

Nápad přetvořit model VOITURETTE A v takovéto neobvyklé vozidlo se v hlavě Jü-chan zrodil poměrně rychle. Dostat myšlenku do podoby skici si vyžádalo asi 20 hodin práce.

Jü-chan Čangová a VOITURETTE A

Jü-chan Čangová a VOITURETTE A. Pochvaluje si jeho jednoduchost, pohodlnou pohovku a umělecké ztvárnění.
foto: Škoda

„Začala jsem tužkou na pauzovací papír, jako první jsem pracovala na exteriéru. Základní skicu jsem naskenovala do počítače a pokračovala tam,“ popisuje Jü-chan svou práci s tím, že úvodní náčrt tvoří asi 20 % vývoje takové skici, ale je tím nejdůležitějším.

Jü-chan by ráda svou vizi posunula ještě o něco dál. „Možná vytvořím 3D model v počítači, tam mohu rozvinout některé detaily,“ naznačuje. A samozřejmě by chtěla jednou svou vizi vidět třeba i ve formě skutečného konceptu.

tisková zpráva

8 Comments on “Škoda oživila legendární Voiturette A v čínském stylu: plně na elektřinu a autonomně”

    1. Je to dobra kombinace. FVE muze dodavat do site a kdyz sit nic
      Je to dobra kombinace. FVE muze dodavat do site a kdyz sit nic nebude odebirat, tak se muze cerpat voda z dolniho toku zpet do prehrady a funguje jako precerpavaci elektrarna. Tim padem by se mohly vsechny prehrady vyuzivat jako precerpavaci. To by nasobne zvysilo ulozne kapacity typu Dlouhe Strane.

    1. kreslila a kreslila, za päť rokov PR škodovky s jej
      kreslila a kreslila, za päť rokov PR škodovky s jej ob(p)ráskami vytvoril zdanie činnosti.

      dnes koncern dobehla legislatíva a tak (ako píše v inej diskusii) aj fleet objednávky odsúvajú. čo je pravdy na tom, že ŠiV zarezali neviem, ale namiesto snahy neplatiť pokuty prestávajú vyrábeť.

      a budú vykrikovať ako sk futbalisti že keď nemajú príjem, na dotovaní je iba u nich závislých štrnásťtisíc zamestnancov … darmožráčov, korupčníkov, podvodníkov a to ešte nespomínajú PR reklamy.

Napsat komentář