Škoda Octavia s novými asistenčními systémy a konektivitou
Škoda svůj bestseller v rámci rozsáhlé modernizace vybavila novými technologiemi. Mobilní online služby těsně propojují vůz Škoda Octavia se svým majitelem, nová řada asistenčních systémů dělá jízdu komfortnější a bezpečnější.
foto: Škoda
Škoda svůj bestseller vybavila novými možnostmi konektivity: mobilními online-službami Škoda Connect, které jsou nabízeny ve dvou sdružených kategoriích. Služby Infotainment Online, dostupné pro navigační systémy Amundsen a Columbus, slouží k získávání informací a navigaci, služby Care Connect nabízejí asistenci a vzdálený přístup do vozu, bez ohledu na typ systému infotainmentu.
Součástí služeb Infotainment Online je služba Dopravní informace online. Služba zobrazuje reálný provoz na zvolené trase a v případě dopravních komplikací navrhuje objízdné trasy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Superb Plug-in Hybrid opět potvrzen na rok 2019, elektromobil o rok později
K dispozici jsou také ceny pohonných hmot u čerpacích stanic, informace o obsazenosti parkovišť, online zpravodajství a informace o počasí. Přes Škoda Connect Portal je možno přímo přenášet trasy, cíle a body zájmu (Points of Interest, POI) z počítače do navigačního systému.
Speciálně pro systém Columbus jsou k dispozici další služby, mimo jiné Google Earth a Google Street View. Služba Aktualizace map online pravidelně poskytuje nejnovější mapové podklady.
Ze služeb Care Connect patří mezi nejdůležitější nouzové volání (Emergency Call, eCall). Po nehodě, při které se aktivují zádržné systémy, alarmuje systém samočinně dispečink nouzového volání. Doplňkem je možnost propojení vozu s call centrem stiskem tlačítka, např. při lehké nehodě, resp. možnost přivolání pomoci v případě poruchy.
Součástí proaktivních služeb je i plánování servisních prohlídek: Zákazník je prodejcem kontaktován před termínem servisní prohlídky, aby si mohli pohodlně a včas dohodnout termín přistavení vozu do servisu.
Nová aplikace Škoda Connect App ve smartphonu navíc podporuje také další služby Care Connect; mimořádně zajímavou novinkou jsou nové služby Vzdáleného přístupu. Služba Stav vozu například informuje o stavu osvětlení nebo o tom, zda je vůz zamčený nebo odemčený.
Funkce Poslední parkovací pozice ukáže, kde se právě vůz nachází. Hledání vozu také ulehčí funkce Houkání & Blikání tím, že aktivuje houkačku a varovné blikače. Pomocí funkcí Oznámení o oblasti a Oznámení o překročení rychlosti je majitel informován o tom, že se vůz pohybuje mimo vyznačenou oblast nebo rychlostí, kterou nepovolil.
Asistenční systémy modernizované verze modelu Škoda Octavia překračují měřítka třídy kompaktních vozů. Některé pocházejí z vyšších segmentů a doplňují nabídku, která již předtím byla velice rozsáhlá.
Prediktivní ochrana chodců je zaměřena na městský provoz. V rozsahu od 10 do 60 km/h systém aktivuje nouzové brzdění, pokud hrozí, že chodec vozu nebezpečně zkříží cestu. Tento systém je součástí volitelné výbavy Front Assist s funkcí nouzové brzdy City.
Sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect řidiči pomáhá při přejíždění mezi jízdními pruhy pomocí dvou dozadu namířených radarových senzorů. Pokud hrozí kolize, rozsvítí se v krytu vnějšího zpětného zrcátka varovná světelná dioda.
Rear Traffic Alert se postará o bezpečné vycouvání z parkovacího místa kolmo k vozovce nebo z vjezdů tím, že rozpozná blížící se vozy. Další novinkou ve výbavě modelu Škoda Octavia je volitelný asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist.
Řidič otočným spínačem pro ovládání vnějších zpětných zrcátek zadá úhel, v němž chce se soupravou couvat. Pak už jen stačí opatrně přidávat plyn, systém automaticky natočí volant do vhodné polohy. Při couvání bez přívěsu zase pomůže Manoeuvre Assist: ten při couvání samočinně zabrzdí vůz, jakmile za ním rozpozná překážku.
Po pravdě byli doby kdy jsem na Škodovku nedal dopustit!
Dneska ji už totálně přehlížím,důvodem toho je snad vše,hlavně však zarputilá snaha o prodeje spalovacích aut z motory, které mají shodné vlastnosti jako sekačky od Mountfieldu.
Pepa
Kdy přesně byla ta doba kdy si nedal na Škodofku dopustit?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Škoda dala do auta dotykový tablet? Škoda dala do auta tři válce s turbem? Škoda dala do auta automatickou převodovku?
Hmm jako dobrý. A kdy dají Škodovce sundavací střechu? Kdy bude mít Škoda dva kufry? A kdy Škodovka přestane ve městech smrdět? A kdy bude jezdit potichu? Kdy začne šetřit brzdy a začne z kopce rekuperovat energii? Kdy začne Škoda jezdit na obnovitelné zdroje?
Na papíře se zdá jako dobrý produkt. Ale stále má Škodovka hodně co zlepšovat.
Elektromobil na FB
a este nema ani dvere otvaracie do neba a ani deti nemozes posadit do kufra, ani 17 palcovy tablet na palubovke, a pritom stoji iba o 85 tisic menej ako ta eko tesla.. kto by chcel take auto skoda.. brzdy setris ked brzdis motorom a kolko tej rekuperovanej ocakavas? a kolko si za to ochotny priplatit? naco potrebujes 2 kufre, preco nie rovno 3?
mozno otazka na telo, kolko mas rokov?
Není třeba vozit tunu baterii, není třeba 17palcový tablet v autě. Stačilo by, kdyby Škoda byla alespoň spolehlivé auto jako je například Toyota. Simply Clever škrabka, nebo funkce Houkání & Blikání tím, že aktivuje houkačku a varovné blikače je spíš k smíchu. Tohle uměl udělat každý radioamatér v osmdesátých letech.
Elektromobil na FB
... alespoň spolehlivé auto jako je například Toyota ...
Fakt?
Zkuste zadat do google "toyota svolání".
http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-vytahany-rozvodovy-retez-65864
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/svolavaci-akce-na-skodovky-s-podvodnym-software-v-motorech-z/r~1a783182934411e590ec0025900fea04/
Elektromobil na FB
Toyota Carina, dnes lehce přes 60tis km od posledního servisu. ( nepočítám olej který si měním sám a asi dvě žárovky. )
Škoda Octavia s novými asistenčními systémy a konektivitou. A se starými spalovacími motory se lživou spotřebou i emisemi. Stejně podle mne stále nepochopili, ale to většina automobilek, že většinu toho, co oslavují jako velké vítězství, umí apka v běžném dotykovém mobilu. Asi jako když nastupovaly a masově letěly MP3, tak oni dávali do aut za příplatek rádio s CD a za mega příplatek i s krabicí CD měniče v kufru. Má ty prostato! :-)
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
nějak mi uniklo co je na tom eko nebo hybrid. Inu přepsaná tisková zpráva...
cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz
čéče šáde to je hnus!! to nemají ani na středový 17" dotykáč :)))))
iny predstavuju EV s 60 kWh baterkou, skoda novu konektivitu.
LOL
Skodovka tezce zaspala.
Ted mi kamarad ukazoval Magicar system Alarm monitoring auta dalkovy start atd.. da se tam dokonce nastavit nastartovani motoru pokud padne baterka nizko pod 11.4 voltu Super system a za 3100 kc a neni to pres simku :) Skoda prinesla pred par lety usb asi po 15 letem spozdeni oproti konkurenci lol a radia za 60 tisic:)
Profesionální astronom. Česká astronomická společnost, http://udalosti.astronomy.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
souhlas. Jen si myslím. že s 11,4V na baterce už nenastartujete, leda přes kabely
cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz
v kvalitně udělaným autě s kvalitní baterkou
autobaterie-varta.net/konfigurator/
neřeším autobaterii 10 let, ani o ní nevím že tam je a startuju si koliktrát denně chci :))))))))))))))
Ale pokud výrobce vaší popelnice malá domů výrobci autobaterek, tak to potom 11,4 nastavování a sponzoring ano :))))))))
Mam leafa a tahle popelnice se uz startovat nemusi... :)
cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz
Startovat se sice nemusi, ale se zdechlou olovenou baterkou (alespon podle manualu, ale myslim, ze jsem to cetl i nekde mimo) taky nejede...
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Leaf druhé generace už umí dobíjet olověnou baterii když je potřeba z velké 24kw, takže nedojde k tomuto problému jako u první generace.
ano, nejede. Potřebuje ji k napájení řídící jednotky a všeho ostatního ve 12V okruhu, ostatně jako všechny EV. U Leafa a nových EV je indikace, ale na P106E když mi jednou tato baterka odešla, taxe auto prostě bez varování zastavilo
cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz