Škoda Octavia na zemní plyn (CNG) se jmenuje G-TEC

redakce - 20 Únor 2014

Nová Škoda Octavia bude brzy k dispozici poprvé také s pohonem na zemní plyn. Světová premiéra vozu Škoda Octavia G-TEC se uskuteční začátkem března na autosalonu v Ženevě. Česká automobilka tak po modelu Škoda Citigo představí svůj druhý model, poháněný zemním plynem.auto Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG zemní plyn

Nová ŠKODA Octavia bude brzy k dispozici také s pohonem na zemní plyn. Motor 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k) je konstruovaný pro spalování zemního plynu a benzinu.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Ekologická forma pohonu bude k dispozici jak pro model Octavia, tak pro model Octavia Combi.

„Pohon na zemní plyn je důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO a nyní přichází i do naší nejprodávanější modelové řady,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.

„CNG je smysluplná technologie, neboť spojuje mobilitu šetrnou k životnímu prostředí s dostupnou cenou. S modelem Octavia G-TEC bude modelová řada Octavia ještě atraktivnější a zelenější,“ dodává Welsch.

Nová ŠKODA Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Motor je konstruovaný pro spalování zemního plynu (CNG = Compressed Natural Gas) a benzinu.

Paket G-TEC zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie. Moderní agregát splňuje emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového vozu Octavia G-TEC je působivý: Při provozu čistě na CNG ujede vůz až 410 km na jedno natankování. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 97 g/km. Při provozu na benzin činí dojezd 920 km. Octavia G-TEC tak na jedno natankování obou nádrží ujede celkem až 1.330 km.

Uvedením nového modelu ŠKODA Octavia G-TEC vysílá ŠKODA opět výrazný signál v oblasti vývoje vozidel šetrných k životnímu prostředí. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Jak vychází porovnání nákladů LPG-CNG-biolíh E85.V práci chlapi tvrdí že biolíh E85 je lepší než LPG-CNG Má nižší vstupní investice. Nevozíte sebou další nádrž, která taky potřebuje prostor v kufru nebo místo rezervy. Nemusí každý rok na emise jako u LPG-CNG. Jaké mate zkušenosti s E85 ?

Obrázek uživatele Hyperloop

Já osobně jdu do přestavby svého Mondea na biolíh. Jedna je na mnoha stanicích, investice se mi vrátí při mém nájezdu už do roka a navíc se prý i zvedne trochu výkon motoru, což ještě nemám ověřeno, ale díky tomu, že má vyšší oktanové číslo bych tomu i věřil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pak, ale musíte počítat s nižší životností motoru. Když není projektován na oktanové číslo bude odcházet hlava či klikovka. A to nebude levná oprava.
Např. opel má pro CNG vozidla jinou hlavu (CNG okatové číslo cca 114), takže pokud biolíh má 111 a projektováno pouze na 98, ale to je necnsot jakékoliv přestavby.

Obrázek uživatele Hyperloop

Ještě bych dodal, že biolíh má prakticky stejné oktanové číslo jako LPG, na které se běžně přestavuje a pokud vím, tak motory tím nijak zvlášť netrpí.
CNG má to číslo právě podstatně vyšší a proto se přestavby ani nedoporučují a má smysl kupovat jen auta na CNG upravená již od výrobce.

Obrázek uživatele honza.t

U LPG/CNG (suchý plyn) je zvýšené tepelné namáhaní a snížené mazání ventilů. Proto je u některých vozidel montován systém přídavného dávkování aditivního maziva.Měli jsme doma škodovku 120ls na plyn a tam to odcházelo velmi rychle. Nejrychleji odcházely sedla výfukový ventilu. U favorita který už jezdil na natural95 byla odolnost mnohem lepší .
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-ochrana-motoru-problem-lpg-cng-prestavba-na-lpg.php

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyššie oktánové číslo nieje taká tragédia ako opisujete, oveľa horšie je nižšie oktánové číslo kedy dochádza ku detonačnému horeniu a klepaniu.

Obrázek uživatele Hyperloop

CNG se běžně uvádí 130, někdy až 140, takže by to nemuselo být tak horké.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako pre koho. Ja som sa pred vyše rokom dostal k zánovnému Fiat Punto (77 koní) a od začiatku som nadával aký je ten motor hnilý a lenivý. Vždy ma schladí keď natankujem "plnú" (čosi cez 300km na CNG) a zaplatím cca 15€. A už som si tak trochu zvykol :-). 110 koní je na bežné jazdenie dosť. Autá na CNG vo všeobecnosti nie sú veľmi na pretekanie (asi o 150 kg ťažšie ako ekvivalent bez CNG).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bolo petickovi

A cena za jeden kg je cca 25 Kc?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak kde, v Brně 26,80 v Praze zase opět levněj...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

110koni je malo :-/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak, do Passata dává VW 110 kW verzi, dát to do oktávky, tak je jakž takž konkurenceschopná. Ale z jejich pohledu chápu, že nechtějí konkurovat sami sobě. Takže nižší management do Octavie a střední do Passata...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máte pravdu, majoritní VW nemá zájem o rozvoj vazalských automobilek, v konkurenčním boji uvnitř koncernu. Pro Škodovku jako jeho vážného nebezpečného konkurenta stačí umožnění reklamních aktivit na sportovních akcích ve Světě. Je otázkou jak by se VW zachoval v případě vzniku soukromé malosériové výroby podobě jako tomu bylo v případě legendy Š 130 RS v tehdejším Metalexu.

Obrázek uživatele Hyperloop

Kdepak VW vůbec nemá zájem, vlastně chce, aby se jeho dceřiné značky vůbec neprodávaly a postupem času zanikly.
Bože, lidi přemýšlejte, než zase kváknete nějakou pitomost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To tady nikdo netvrdí. Pouze jsem konstatoval, že Škoda hraje opět druhé housle po VW (resp. třetí po Audi a VW :)

Obrázek uživatele honza.t

A které housle hraje Seat ?

Obrázek uživatele Hyperloop

To je už holt ten koncernový úděl, že Škoda bude vždycky spíš low-cost. Nicméně v rámci téhle kategorie se samozřejmě bude čile rozvíjet dál.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pokud by se v budoucnu v ČR našel nějaký Kellner nebo ing. Škoda, mohl by od VW koupit zpět majoritu tak jak to před lety udělala Suzuki a s Boleslavskou Škodovkou to udělat tak jak to před sto lety udělal ing.Škoda s Plzeňskou Valdštejnovou Slévárnu!!! Rozhodně český vzdělaný odborný základ v Boleslavi je. A konkurenceschopnost škodovek by byla srovnatelná s konkurenceschopností SOR a Karosy.

Obrázek uživatele Hyperloop

Obávám se, že VW asi těžko Škodu prodá. Rozhodně ne v dohledné době.


e-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol