Petr Kristl ze Škoda Auto na pondělní konferenci E-mobilita v Brně na Mezinárodním strojírenském veletrhu představil zajímavé údaje z testování elektromobilu Škoda Octavia Green E Line. Podívejte se kolik auto průměrně najede, jak často se dobíjí a jakou má spotřebu.
foto: fresharena
Elektromobil Škoda Octavia Green E Line byl v mladoboleslavské automobilce vyvíjen 20 měsíců. Vznikly nejprve tři plně funkční prototypy na kterých bylo provedeno více než 100 okruhů zkoušek a testů a celkem najeto více než 40 000 km.
Hlavní zkoušky byly úspěšně provedeny v oblastech: trakční baterie a systémech nabíjení, výkonová elektronika a elektronika motoru, aktivní bezpečnosi, činnost brzdových systémů a funkce ESP, pasivní bezpečnost. Byly provedeny 3 samostatné nárazové testy (přední náraz dle EHK-94, zadní náraz dle GS-37 a boční náraz na kůl).
Ministerstvo životního prostředí zkouší elektrickou Škodu Octavia
Dále se také prověřovala funkce systémů topení a klimatizace, které se podle Kristla ukázaly být pro elektromobil kritické. Homologace vozu proběhla v září 2011. A teď už slíbená data.
K nejdůležitějším provozním informacím v období 2/12 – 8/12 patří:
- 105 500 najetých kilometrů
- 60% všech jízd je do 6 km, 90% do 21 km
- typicky městský provoz – 43%, mimoměstský provoz – 40%, dálniční – 17 %
- nejčastěji používaný rychlostní koridor je 40 – 50 km/h
- pozice D – 77% (plachtění, manulní volba – Reku), pozice B (max. Reku) 23%
- 79% jízd v Normalmodusu (zákl. přednastavení), 9% Eco, 12% Range
- 66% 3f-dobíjení (Wallbox), 34 % 1f-dobíjení (Schuco)
K zajímavým provozním informacím v období 2/12 – 8/12 patří:
- každý vůz ujede více než 50 km/den
- průměrný čas jízdy 1 vozidla za den je 1:10 h
- průměrná rychlost je 45,1 km/h
- průměrná ujetá vzdálenost mezi nabíjením 43 km
Nabíjení v červnu 2012:
Maximální ujetá vzdálenost na 1 dobití byla 210 km.
Velikostí a vzhledem
Velikostí a vzhledem rodinné auto, ale podle technických parametrů přibližovadlo do města.
Koho chce Škoda tímhle modelem oslovit? Proč raději nepostavili jako elektromobil Fabii nebo Citigo?
Nejlepší škodovka všech
Nejlepší škodovka všech dob!Jel sem za ní asi 12 km a nehlučela a nesmrděla!
Ale jeden hlavní nedostatek má -Nedá se koupit!!
Dobrý den všem,
díky za
Dobrý den všem,
díky za zajímavé informace. Objasněte mi prosím co je míněno:
* 60% všech jízd je do 6 km, 90% do 21 km ???
Díky
JS
Jízda je v tomto případě
Jízda je v tomto případě definována od zapnutí klíčku (a rozjezdu auta) po vypnutí klíčku (a zastavení auta). Takže to znamená, že 60 % lidí, kteří usedli do auta s ním ujeli max. 6 km, 90 % max. 21 km, než z něj zase vysedli.
To byste to počítali ze
To byste to počítali ze 150% Není to zavádějící údaj? Ze 100% je to jaký poměr?
Zkus zapojit mozek a
Zkus zapojit mozek a nedělej ze sebe blbce…
:-))))))))
:-))))))))
V té průměrné spotřebě
V té průměrné spotřebě vozidla 16,3 kWh/100km je již započtena účinost dobíjení? Nebo je to jen téměř nic neříkající údaj z palubního počítače? Děkuji.
Petr Kristl nám na dotaz
Petr Kristl nám na dotaz odpověděl, že „jde o spotřebovanou energii ex baterie, tedy bez započtených ztrát ex zásuvka. Ztráty ex zásuvka / ex baterie (pohon) jsou ale (pouze) v řádu jednotek procent.“
jednotek procent? Tak to
jednotek procent? Tak to mají tedy poměrně dost dobře zvládnutou techniku pro nabijení… osobně bych se přikláněl k účinnosti nabíjení tak 80-90%… je někde k dispozici technická dokumentace k wallboxu?