Škoda Enyaq: první čistě elektrické SUV značky Škoda už má své jméno

redakce - 12 Únor 2020

Škoda Enyaq - právě tak se bude jmenovat první sériově vyráběné elektrické SUV značky Škoda, postavené na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen.Škoda očekává, že do roku 2025 budou čistě elektrické modely a plug-in-hybridy představovat 25 procent prodejů.

Škoda očekává, že do roku 2025 budou čistě elektrické modely a plug-in-hybridy představovat 25 procent prodejů.
foto: Škoda

Škoda svým prvním čistě elektrickým SUV zakládá i novou rodinu jmen, spojující písmeno „E“, odkazující na elektromobilitu, s písmenem „Q“, charakteristickým pro jména úspěšných SUV značky Škoda.

S novým modelem Enyaq dělá česká automobilka v roce 2020 další velký krok v nové éře elektromobility. Jméno nového modelu Škoda Enyaq je odvozeno od irského slova „enya“ a znamená „zdroj života“.

Samotné slovo enya pochází z původního irského slova „Eithne“ a lze je volně přeložit jako esence, duch, princip. Tyto různé významy dovolují nahlížet na jméno nového SUV značky Škoda z různých hledisek.

„Zdroj života“ symbolizuje vstup automobilky do nové éry elektromobility a je v souladu se stěžejní myšlenkou značky Škoda „Driven by inventiveness – clever ideas since 1895“.

Symbolizuje nový začátek, který je spojován jak s temperamentem nového modelu Škoda Enyaq, tak s inovativním myšlením inženýrů Škoda Auto a jejich nadšením pro nové čistě elektrické SUV.

Slovo „enya“ je autentické, živé, má charakter, dá se snadno vyslovit, je zapamatovatelné a skvěle se hodí k začátku nové etapy ve 125leté historii automobilky. Enyaq pokračuje ve známém pojmenování SUV značky Škoda.

Podobně jako jména úspěšných modelů SUV značky Škoda – Kodiaq, Karoq a Kamiq – odkazují na jazyk Inuitů, žijících na severu Kanady a v Grónsku, spojuje Škoda budoucí čistě elektrická vozidla na bázi platformy MEB s irštinou z mýty proslulého regionu na severu ostrova.

auto elektromobil Škoda Vision iV

Škoda Eniaq by měla vycházet z konceptu Škoda Vision iV.
foto: Škoda Auto

Písmeno „E“ na začátku jména symbolizuje elektromobilitu, „Q“ na konci jasně poukazuje na přednosti vozu kategorie SUV.

Škoda Enyaq bude prvním sériovým vozem české automobilky, postaveném na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen a dalším z více než deseti elektrifikovaných modelů, které budou do konce roku 2022 uvedeny na trh v rámci značky Škoda iV.

Do roku 2021 bude automobilka investovat do vývoje elektrifikovaných modelů a do rozšiřování uceleného a vzájemně propojeného ekosystému pro moderní a ekologická řešení mobility dvě miliardy eur.

První detailní fotografie nabízí pohled na název modelu Škoda Enyaq. Jde o nápis ENYAQ na zádi tohoto SUV, druhého čistě elektrického vozu značky po modelu Škoda CITIGOe iV.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Už se těším na obrovský přední kufr nacpaný do posledního milimetru balastem jako u Audi eTron a uprostřed malý umělohmotný kufříček na nabíjecí kabeláž velikosti BMW i3. O eGolfu nemá cenu se bavit a v Citigoe taky nic není.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Prvni co me napadlo byl ENIAC.

Ideální vozítko do města pro cesty mezi panelákem a obchoďákem.
Víc SUV prosím.
Moderní SUV už s SUV nemají nic společného, kromě náhonu 4x4.
Jsou to jen leštěnky na silnici. Stačí se podívat jaké to má nízkoprofilové pneu.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Většinou to ani 4x4 nemá

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Lidi jsou stadoa tohle je jen a jen moda. Nic jinyho. Za par let se tomu budou jini lide smat. Bohuzel je to rana do zad ekologii. Jak rikam, lidi v bohatym svete ktery nesjedou z asfaltu si vozi zadky v SUV a lide v rozvojovem svete nemaji ani na motorku. A treba v Africe by se SUV hodilo.

Jenom to ne :D zkuste si s SUV sjet mimo silnice, vždyť ty almary na to nejsou ani zpřevodovaný.. jediný, co je tak nějak použitelný je letitá Niva a docela dost umí Duster, jinak dál jak na polní cestu klasickej žebřiňák..oni dobře ví, proč jezdí v padesátiletejch LR a podobných "vykopávkách". Navíc dnešní oplastovaný almary mají sice kde co z výbavy, ale trpí značným ratlíkovým efektem při jakémkoli zatížení - základní vlastnost offrodadu je, že musí být opravitelný kladivem, šroubovákem, svíčákem, klíčem na kola a pěti stranovými klíči

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Asi se predpoklada ze se to s opravdovym terenem nikdy nepotka....

To předpokádá, je to pro imagelovce a většina s tímmaximálně přejede retardér na silnici, dojede po šotolince k chatě nebo přejede - pokud to má 4x4 (4x2 je proto, aby jste v koloně seděli na výši a měli přehled) nějakej sníh do pěti cm..obvykle se takový SUV pilot u nás v kopcích pozná, že všechny dvoukolky v zatáčkách brzdí a na rovince to všem natře, protože je hustej a má s SUV..analogicky motorkáři s cestovními endury, většina se strašně diví, jak ta hnusná stará hnusná obyč motorka může stát na stejných místech jako jejich vymazlená zbrusu nová Africa Twin...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obyčejný 4x4 je slabota, aspoň tu mezinapravovou uzávěrku (LOCK), jinak mírný kopeček plus mokrý rozbředly sníh a lopata to jistí.....
Vyzkoušeno na vlastní kůži...

4x4 EV zadnou mezinapravovou uzaverku nepotrebuje. Kazdy motor ma svou regulaci.

Tak ještě dost místa pod podvozkem, aby si to nesedlo na bříško, dost místa v podbězích, aby se neucpaly odletem bordelu od kol a nízkou hmotnost, aby to nezapadlo svojí hmotností a je to do terénu použitelné - jo a taky je fajn, pokud to nemá mega široké silniční bačkory, to taky moc nepomáhá...a jejda takový sériový elektromobil není :D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ja netvrdil ze to je auto do terenu. Jen jsem psal o realizaci 4x4 pohonu u EV. Treba na snehu se to muze hodit. Tesla je na snehu trakcni zazrak i bez nejakeho mechanickeho uzamceni naprav. To je technika minuleho tisicileti.

Obrázek uživatele Marek_

Tady nějaká videa, srovnání Tesly s auty s technikou minulého tisíciletí (Subaru, Audi quattro, Land Rover). Myslím, že to pro tu starou techniku nedopadlo nijak špatně:
https://www.youtube.com/watch?v=sNYyHIQ0agE
https://www.youtube.com/watch?v=1n_iyYqm2rQ
https://www.youtube.com/watch?v=NYnqbxvmB-s

Samozřejmě, jsou i "AWD", kterým dělá problém, když jenom jedno kolo má trakci a v takové situaci se ani nehnou...

---

Lexus GS 450h Premium

jen tak pro zajímavost, pokud mám elektromobil s elektrickým motorem za ním redukor a za ním diferák - jak ho jinak zamknu než mechanicky?
Ona má snad Tesla na jedné nápravě dva motory a oddělenou regulaci na kolo ? Či je to obvyklá hudba budoucnosti? Zatím žiju v tom, že má Tesla na každé nápravě jeden motor.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Anonym123

niektorý z tých trojpísmenkových asistentov (u spaľovákov), ktorý PRIBRZDÍ (bbbrzdou) to koleso, ktoré sa otáča "priveľmi"?
neviem či už v reále, ale píše sa o trojmotorovom TM*

jestli to má tyhle potvory jako omezení momentu a přibrzdění kol a nejdou vypnout, tak to je to na úrovně tak octavie scout...ta toho sice vyjede dost, ale proti žebřiňáku, kde jde vše pouzavírat...
popkud to má trojmotor, tak fajn, to se regulovat dá a někam vyhrabat může aspoň zadek bude na tom slušně

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Trimotorovy system Tesla se jmenuje plaid. Oba zadni motory jsou regulovany zvlast aby byla trakce nejlepsi bez prokluzu. Primitivni pribrzdovani kol brzdou je nutne u spalovaku. EV ma uplne jiny a lepsi regulaci. Tam se reguluje moment kola rovnou v motoru.

Doufám, že nemají nastavenou regulaci - proklu = omez moment...pak se nevyhrabou nikam

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Anonym123

neviem aký rebriniak myslíte, my sme na nich mali iba jednu reťaz/hamovník.
na koči/bričke "kalcíkovú" brzdu.

žebřiňák= terénní auto se závěrkama všech diferenciálů a žebřinovým rámem - tzn žádné SUV se samonosnou kastlí - např. Jeep Willis MB, LR Defender do poslední generace, Samurai atd..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

U většinty žebřiňáků je to hnaný zadek, k tomu se natvrdo připojuje předek a bejvá zadní uzávěrka.
Přední špéru jen tak něco nemá a stálou 4x4, která může i na silnici taky moc aut nemá.
Klasika se 3 špérama je třeba mercedes G, nebo toyota LC80 tuším.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Anonym123

a PV3S

Pokud umite cist, tak si prectete na co jsem puvodne reagoval. Stalo tam neco o mezinapravove uzaverce (LOCK). Tu EV s 2 motory fakt nepotrebuje. Nevim proc se ted ohanite uplne jinou tematikou.

Nebo mít na to koule, vypnout ESP rozjet se a vyjet...řada věcí jde i s dvoukolkou, je to jenom v hlavě rukou a nohou

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdyz vam bude u dvoukolky viset jedno hnane kolo ve vzduchu, tak vas budou ty koule akorat bolet. Mate v hlave divne predstavy. Jste machr, ktery se brodil za komancu na nedostavenem sidlisti v bahne. Rallye panelakova bazina.

Aha, už vím odkud vítr vane - jak jste zmínil paneláky, pravděpodobně jste součást týmu řidičského týmu - pozor kalamita na silnici, tři centrimetry sněhu, místama i čtyři
vyrostl jsem na horách a stále tak polovinu volného času trávím na horách, takže si troufám říct, že o ježdění v terénu a na sněhu či ledu, jak s motorkou, traktorem i autem něco málo tuším... moje zkušenost je jednoduchá- dobrej řidič s dobrou dvoukolkou vyjede víc než průměrný image lovec s naleštěným SUV

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Dlouho jsem zil na horach kde casto v zime bylo auto pod snehem a trvalo hoooodne dlouho ho vubec vyhrabat. Kolikrat jsem si musel auto sam vyprostit a s tocicima kolama sam roztlacit a pak pri jizde do nej naskakovat. Nebojte, zimni jizdu mam tez vzitou a jen tak me nezaskoci. Ale tvrdit jako vy, ze dvoukolkou vyjedu to same jako 4x4 bych nikdy nedelal. S traktorem 4x4 jsem se i pres uzaverku vsech kol dostal v terenu do situace, kdy jsem si musel pomoct s hydraulickou lopatou. Ale jo, vy byste to s koulema a rukama zvladnul i s Trabantem.

Vy mě prostě bavíte- jasně že si každý vyprostí auto sám a že největší překážka jízdy v obtížných podmínkách je strach v hlavě a jsou potřeba koule, aby to člověk dal...
jasně že bych to zvládnul s Trabantem :D a taky zvládal -protože jsme ho v rodině měli (taky jsem si sním nejeden kopec na klouzačce vycouval)...podívejte se jak svištěli seveřani se Saabama...jasně přední pohon limit do kopce hlavně na uklouzané silnici - na to byla nejlepší Š 100. Ale pořád opakuji a tvrdím, dobrý řidič s dvoukolkou vyjede víc než vemeno se 4x4 SUV a ještě to rozšiřuji o projede. Stále trvám na tom, že je třeba mít na to koule - a největší limitace řidiče je hlava a neznalost techniky jízdy (ruce a nohy). Stejně tak jako tvrdím, že se v obtížných podmínkách lépe ovládá vozidlo s vytočeným motorem.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ale notak pánové... Oba jste určitě skuteční horalove....
A určitě taky nyní v zimě vozite v autě lopatu jako já :-)

Obrázek uživatele Anonym123

síce nie "na horách", ale hlboko v lese za dedinou.
v príručke som sa dočítal ako v jednom človeku a s použitím ručného plynu auto vyslobodiť. štvorkolku som nikdy nemal a trabi z potoka vyšiel na štartér. ezľaknúť sa a veriť.
a je otázka ako by dnešné autá jazdili po štrkových cestách desiatky kilometrov.

Záleží jaká auta. Nejvíc končí na tom, že SUV mají silniční gumy..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Moderni auta nemaji s jizdou na sterku zadny problem. K vyroci 100 let prejezdu Sahary v roce 1922 auty Citroen chysta automobilka projet trasu normalnim seriovym elektrickym Citroenem modelem z roku 2022.
Hanzelka a Zikmund se jen opicili.

Obrázek uživatele ozana

Nerozumím "může stát na stejných místech".

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Cestovní endurista obvykle slavně zdolá nějakou polní cestu (nutno natočit a nejlépe stramovat) se svým naleštěným nepoškrabaným cestovním endurem a kdo je trochu zvyklej jezdit, tak to samé dá s Jawou 350 nebo jiným podobným samolezem

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Aha, takže může dojet na stejné místo...

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

No tihle SUV a Cestovní enduristé to mají jako obrovský zážitek a velké snažení - místní to dávají běžně bez speciálního vybavení

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

A bude to mít vůbec frunk, když už to má čumák že by se tam vešla i V8, nebo to inženýři zase nedokážou?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ten predek je fakt prisernej.

Obrázek uživatele Joe

Aerodynamickej skvost ....:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Me tyhle masky pripominaji predatori drzku.

Obrázek uživatele Kuk

Čéče aby nedopad jak jeho předchůdce, každou chvíli vyhořelá elektrónka. :)))

ENIAC byl poměrně poruchový, téměř každý den vyhořelo několik vakuových elektronek. K závadám na elektronkách docházelo nejčastěji při zapínání nebo vypínání počítače (traduje se, že když byl zapojen, pouliční světla Philadelphie slabě poblikávala). Tento problém byl jednoduše (i když nákladně) vyřešen nepřetržitým provozem. Poté se závada na elektronkách vyskytla jednou za dva dny, přičemž k jejímu nalezení stačilo 15 minut. Do jeho modifikace v roce 1948 zabíralo odstraňování jeho závad až polovinu užitného času.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zřejmě brali součástky od katoda olomóc.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

No tak jméno už mají. Od toho už se dá odpíchnout !

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Kdyi jsem měl takovou knížku, něco jako historie počítačů, a byl tam Eniac - jeden z prvních počítačů, byl to klasický sálový počítač - a v té knize byl vedle toho nakreslený brontosaurus - takže mám navěky slovo Eniac asociované s brontíkem. A škodovka se teď na těchhle mých soukromých asociacích veze :-).

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Než SUV bych preferoval MPV, které by se dalo vyrábět v 5-ti místné verzi nebo jako VAN pro podnikatele. Variabilitou by pak bylo využitelné pro větší spektrum klientů. Živnostníci a malé firmy nemají od Škody žádný praktický model k dispozici.

No jo, ale prý MPV nikdo nechce... taky bych radši MPV nebo velkej kombík

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Něco jako Mitsubishi L300?

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Jako vypadá to hezky, nechal bych se ukecat.
Záleží na tom, kolik si za to řeknou, a nečekám, že zvolí obdobnou dampingovou strategii jako u CitiGo iV i když by to bylo super. :-)
Co je ale nejdůležitější – zatím VW nerozpohyboval ani svou vlajkovou loď ID 3. Nejdřív přiznali problém se softwarem, a v posledních dnech se u evropských výrobců hroutí i dodávky baterií.
Tudíž ten termín konec tohoto roku vidím jako hóóódně optimistický.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Cenu lze očekávat, dle mého názoru, někde na úrovni ID.3. A pokud Škoda letos prodá v Evropě dost Citigo-e (což asi prodá), které ji ušetří za emisní pokuty, tak není důvod spěchat s dalším EV. Je pro výrobce lepší (taktičtější) si další EV nechat na další rok. A zvlášť u Škodovky, která loni prodala víc aut než v 2018, navzdory mírně klesajícímu trhu v Evropě.

---

Lexus GS 450h Premium

Cena bude nejspis vyse... je to stejna platforma ale auto podle vseho vetsi. Navic "trendy" SUV.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Já tipuju tak 1.3 míče v základu.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Marek_

Asi jo... i když zase, je to "jenom" Škoda, tak uvidíme. Ale vzhledem ke konkurenci asi nelze čekat cenu pod milion.

---

Lexus GS 450h Premium

Proč všichni hádáte? Cena je přece jasná 35.000 EUR.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

A odkud? Si pamatuji ještě na vaše odhady ohledně Citigo-e :-)

---

Lexus GS 450h Premium

ev-database.org tenhle web se plete minimálně.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

OK, uvidíme...

"Specifications shown are expected to be for the top-end ENYAQ, but a more affordable version will most likely be available as well. Pricing estimates are for the most affordable version of the ENYAQ."

---

Lexus GS 450h Premium

OFF. Zatim vysoka spekulace, ale objevily se snahy odstrelit Herberta z cela VW.

Obrázek uživatele Kuk

Link?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

https://www.mobiflip.de/shortnews/volkswagen-herbert-diess-porsche-oliver-blume/amp/

Mě teda hodně zaráží ta věta"Škoda si tak pro model nejspíš chystá vlastní samostatnou akci, do prodeje by se ale měl dostat už koncem letošního roku." Koncem letošního roku do prodeje? To je snad chyba ne?

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.

E-golf 2018
27.tis

Obrázek uživatele Marek_

Proč by to byla chyba? O tom, že se ještě letos bude prodávat, čtu už nějakou dobu. Resp. jako Citigo-e, začátek prodeje pár kusů koncem roku a "masově" pak od ledna 2021.

---

Lexus GS 450h Premium

No když vidím jak se VW trápí s ID 3. a stav dodávek baterií Evropským automobilkám v posledních dnech, tak tomu termínu též nevěřím.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Uvidíme... očekávám stejný model prodeje jako u Citigo-e, objednávky koncem roku, pár aut do salonů a reálné dodávky zákazníkům až někdy v lednu 2021.

Ještě by mohli překvapit s cenou jako u Citigo-e, ale to moc nečekám :-)

---

Lexus GS 450h Premium

To jsem přesně psal ve svém příspěvku.
Startovací dampingová cena, by v tomto případě oproti CitiGo iV, byla zásadním zásekem do trhu s EV ve střední Evropě.
I u CitiGo to byl úspěšný tah, a u takhle "velkého" auta by to oslovilo mnohem větší cílovou skupinu.
Ale jak říkám, pochybuji jak o termínu, tak o opakování dampingové ceny.
Odhaduji to - zahájení předobjednávek konec 2020. Salóny léto 2021, a dodávky prvním klientům (s předobjednávkou) těsně koncem roku 2021. To je dokonce ten optimističtější dohad.
PS: kéž by mě mile překvapili, a pletl jsem se.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

No tak kdyby ta cena byla jako u citigoe tj dvojnasobek zakladni ceny spalovaku, tak se bavime o cene zacinajici na milionu pri nejmensim ne?

Obrázek uživatele Marek_

U Citigo-e překvalipa Škoda a nasadila cenu mnohem nižší než má konkurence, tak jsem to nyslel. A to auto je už přijatelné pro velkou skupinu uživatelů. U tohoto SUV, pokud by měla být podobná politika, tak bych čekal cenu 900 tisíc. Ale to se asi nestane.

Ale můžeme si tipnout, pro zábavu, jakou cenu nasadí Škodovka, cenu "od"?

---

Lexus GS 450h Premium

No to já budu bláznivý optimista a tipuji, že budou chtít skočit pod ID 3 - takže dávám 649 000,- Kč s DPH
Bavíme se o roku 2021 (možná 22).
Podle mne bude chtít VW i za cenu prodělání auto s konkurenčním počtem prodejů. A protože tou dobou už budou na trhu etablované P 2008, Tesly Y, a další - tak jim nezbude nic jiného než se kousnout do rtu, a dělat frajery, aby měli prodeje.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

I vy optimisto :-) Za tu cenu bych o něm vážně uvažoval, to bych si zas po letech dopřál nové auto místo ojetého.

---

Lexus GS 450h Premium

Osobne bych cekal milion, nevim jak presne to bude s velikosti, ale neni moc duvod asi aby byla vyrazne drazsi nez ID....

Klasicka Skodovacka politika na platforme Pola se stavi auto velikosti Golfa a rika se tomu Scala. Oktavka ma poodvozek z Golfa a velikostne konkuruje pomalu Passatu atd...

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

A je v tom nejaky zasadni problem? Rozlamuji se Octavky nebo ostatni Skodovky? Skodovka se prodava velmi dobre a tak vase uvahy jsou lyche. Ostatne jako u vsech vasich komentaru.

Problem u mych prispevku je ten, ze vy nechapete jejich obsah.

Myslenka byla ze Skodovka na stejne platforme bude vetsi a tudiz si muzou rict vice penez.

Resp. za stejnou velikost date min... viz Golf vs. Scala

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Marek_

Ano, to je i můj tip, cena od 990 tisíc :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Když tam přihodíme rozdíl ceny s Citygo tak Citigo iV +400k.

Toliko ale k optimistické ceně. Pak ještě přihoďte inflaci a CO2 odpustky.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Optimistická cena by byla 900 tis.

---

Lexus GS 450h Premium

480+400 = 880 dnes
880*1,03 = 900 příští rok

A CO2 odpustky byl můj přestřel, hádejte proč :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No, rozdíl mezi normálním Citygo a Oktávkou je 200 ku 600, a Citigo iV je za 480 tak Oktávka iV bude někde 1.440...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Doplněno z konkurenčního webu:

"Schopnosti elektrického SUV už tedy napověděl dřívější koncept. Jeho pohon zajišťovala dvojice elektromotorů – jeden pro každou nápravu. Systémový výkon činil 225 kW (306 koní), akceleraci z nuly na 100 km/h zvládl za 5,9 vteřiny a maximálně se rozjel na 180 km/h. S baterií o kapacitě 83 kWh měl Vision iV udávaný dojezd až 500 km (WLTP)."

"Odhalení Škody Enyaq zatím nemá přesné datum a místo. Na březnovém autosalonu v Ženevě by však k premiéře ještě dojít nemělo, Škoda si tak pro model nejspíš chystá vlastní samostatnou akci, do prodeje by se ale měl dostat už koncem letošního roku."

Zdroj:
https://www.autorevue.cz/skoda-enyaq-iv-elektricke-suv-meb-platforma

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Pepa

Škoda očekává,symbolizuje,vstupuje,bude,bude a na každém Citigo prodělává 200 tisíc,tak to je opravdu povzbudivé v srovnání s diletanstvím Tesla!

Škoda očekává, že do roku 2025 budou
„Zdroj života“ symbolizuje vstup automobilky do nové éry elektromobility
Písmeno „E“ na začátku jména symbolizuje elektromobilitu,
Škoda Enyaq bude prvním sériovým vozem
Do roku 2021 bude automobilka investovat do vývoje elektrifikovaných modelů :-( !!!!!

---

Pepa

Jestli v těch prodělaných 200 tisících jsou i náklady na vývoj, tak to není zas tak špatné. Navíc jedno Citigo ušetří 450 tis Kč na pokutách za emise.

Hezký výtvor, jen aby byly teké hezké parametry a efektivita

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?