Škoda Economy Run 2015: Škoda Citigo zvítězila v soutěži o nejnižší spotřebu

Věra a Jan Horníčkovi vyhráli včerejší 34. ročník závodu Škoda Economy Run. Posádka vozu Škoda Citigo zvítězila se spotřebou pouhých 3 l/100 km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek.

Věra a Jan Horníčkovi vyhráli 34. ročník soutěže ŠKODA Economy Run s vozem ŠKODA Citigo. Dosáhli skvělé spotřeby pouhých 3 l/100 km.
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí. Soutěže se účastnily výhradně vozy značky Škoda s benzinovými nebo naftovými motory.

„Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.

„Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě Škoda Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek.

Domácí automobilka je partnerem závodu Škoda Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum Škoda AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce.

Závod Škoda Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva.

Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.

Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu.

Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.

Ekologie a ochrana životního prostředí jsou klíčovými prvky korporátní strategie společnosti Škoda Auto. Individuální mobilita začíná u značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km, které dosahuje městský vůz Škoda Citigo G-TEC, poháněný zemním plynem.

Spolu s novým modelem Škoda Superb GreenLine dosahuje celkem 33 modelů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km a 105 modelů emituje méně než 120 g CO2/km.

Vedle modelů řady Škoda GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů také vozy, poháněné zemním plynem. Škoda nabízí tři atraktivní modely G- TEC: Citigo G-TEC, Škoda Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

tisková zpráva

11 Comments on “Škoda Economy Run 2015: Škoda Citigo zvítězila v soutěži o nejnižší spotřebu”

  1. Cituji: „Ve společnosti
    Cituji: „Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“
    Odpovídám: „Ve společnosti čtenářů hybrid.cz klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Již dnes dosahuje u všech verzí elektrických modelů emisí 0 g/km. To je špičková hodnota, ne Vašich 100 ze smrdícího dýzlu.“

        1. Děkujeme za pochvalu.
          Děkujeme za pochvalu. Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na nové technologie především v oblasti dopravy, ale i souvisejících oborech. Jsme primárně zaměřeni na alternativní pohony, ale čas od času se nevyhýbáme ani nahlédnutí do „starého“ – ovšem přesto tak všudypřítomného – světa spalovacích motorů. I tam probíhá zajímavý vývoj a Škoda Economy Run je bezesporu něco, co s naším tématem úzce souvisí.

Napsat komentář