VIDEO: Škoda Citigo má pět hvězdiček v testu bezpečnosti

Jan Horčík - 24 Listopad 2011

získala za svou aktivní a pasivní bezpečnostní výbavu od evropské spotřebitelské organizace Euro NCAP maximální hodnocení - pět hvězdiček. Model byl oceněn za komplexní řešení ochrany posádky, dětí, chodců a bezpečnostních asistenčních systémů. Společně s a Seat Mii je prvním malým vozem, který získal pět hvězdiček.auto Škoda Citigo City Car crash test video

Škoda Citigo se může pochlubit velmi dobrou spotřebou kolem 4,2 l/100 km - alespoň papírově. Redakce Hybrid.cz se jí ale podívá na zoubek v praxi!
foto: Škoda Auto

„Vynikající výsledek v podobě pěti hvězdiček potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti modelu Citigo“, říká Dr.-Ing. Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast Technického vývoje.

Škoda Citigo řady NSF redakce Hybrid.cz právě testuje. Test přineseme během příštího týdne.

„Tým vývojářů odvedl skvělou práci a tím dokázal, že i cenově dostupný model v segmentu malých vozů může nabídnout maximální bezpečnost. Ocenění organizace Euro NCAP je zaslouženou odměnou za jejich velkou snahu.“

Velice dobře si Citigo vedl při hodnocení ochrany posádky. Hodnotila se bezpečnost při čelním a bočním nárazu, nárazu do sloupu a při takzvaném whiplash-testu, který zkoumá namáhání krční páteře při nárazu zezadu.

Také v oblasti bezpečnosti dětí dosáhl nejmladší značky ŠKODA vynikajících výsledků. Za ochranu figuríny, simulující tříleté dítě, dosáhl model maximálního počtu bodů.

Zkušební techniky Euro NCAP přesvědčila také úroveň asistenčních systémů modelu Citigo. Hodnocení velice pozitivně ovlivnila zejména signalizace zapnutí bezpečnostních pásů a elektronický stabilizační systém ESP.

Tyto prvky jsou přitom na mnoha trzích již součástí standardní výbavy. K dobrému výsledku Euro NCAP přispěly také sériově montované hlavové airbagy Thorax.

Citigo disponuje v rámci svého segmentu příkladným bezpečnostním paketem. V této souvislosti je nutno vyzdvihnout zejména nový aktivní brzdový asistent „City Safe Drive“. Funkce nouzového brzdění, dodávaná jako volitelná výbava, se automaticky aktivuje při rychlostech do 30 km/h.

V závislosti na rychlosti a dopravní situaci může automatické brzdění snížit razanci kolize nebo jí zcela zabránit. Citigo je společně s modelem Volkswagen Up! a Seat Mii zatím jediným automobilem v segmentu malých vozů, vybaveným funkcí nouzového brzdění.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikde jsem se nedočetl jakou má Citigo spotřebu l/100km: město, mimo město, kombinovaná. Všude se uvádí jen kombinovaná.
Nevíte, prosím, všechny 3 hodnoty? Děkuji.

Obrázek uživatele Jan Horčík

K tomu mohu dodat, že jsme si Citigo dnes vyzvedli k testování a na cca 20 km z toho 13 po dálnici máme zatím průměr 4,8 l/100 km.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

44 kW / 55kW
Zrychlení 0–100 km/h (s) 14,4 / 13,2
Spotřeba (dle normy 99/100)
– město (l/100 km) 5,6 / 5,9
– mimo město (l/100 km) 3,9 / 4,0
– kombinovaná (l/100 km) 4,5 / 4,7
Emise CO2 (g/km) 105 / 108
Vnější průměr zatáčení – obrysový (m) 9,8 / 9,8


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolInfotherma