Škoda Citigo – levné auto do města podle Volkswagenu

Automobilka z Mladé Boleslavi pokračuje ve své produktové ofenzívě představením sedmé modelové řady. Modelem Škoda Citigo, dlouhým 3,56m, vstupuje do segmentu A00. Citigo bude ještě v letošním roce debutovat na domácím českém trhu. Další evropské země budou následovat na začátku léta 2012.

Volkswagen letos na autosalonu ve Frankfurtu zaměřil svůj stánek de-facto pouze právě na VW Up! Malé kompaktní levné auto se má zjevně stát základem růstové strategie koncernu, včetně české automobilky Škoda Auto. Ta bude vůz vyrábět pod značkou Škoda Citigo.
foto: Škoda Auto

Citigo vychází z koncernového vozu , který mateřská automobilka Volkswagen představila na . nabízí maximální prostor na minimální ploše a místa pro čtyři pasažéry. Při zahájení prodeje bude vůz na trh uveden ve třídveřové variantě, v roce 2012 bude Citigo k dispozici i v pětidveřové verzi. Cena třídveřové se má pohybovat kolem 180 000 Kč.

„Citigo je ústředním pilířem naší Růstové strategie. Otevře naší značce cestu do velmi perspektivního segmentu,“ říká předseda představenstva společnosti Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland.

„Naše novinka beze zbytku naplňuje firemní filozofii značky ŠKODA vyjádřenou sloganem „Simply Clever“. Je kompaktní a přitom dostatečně prostorná; úsporná, ale překvapivě agilní; atraktivní po stránce výbav i použitých technologií. Ačkoliv je Citigo malý vůz, je to typická ŠKODA – a jako taková skvěle zapadá do našich plánů.“

Auto Škoda Citigo

Designerům se podařilo vtisknout vozu výrazný vzhled a na první pohled sdělit: toto je nová ŠKODA. Lamelová maska chladiče lemovaná chromovaným rámečkem a precizně tvarované světlomety dodávají vozu typickou tvář značky ŠKODA.

Skvělou práci odvedli designéři i v oblasti o uspořádání karoserie. S délkou 3,56 metru, šířkou 1,65 metru a výškou 1,48 metru patří Citigo mezi nejkompaktnější vozy nabízené v tomto segmentu. Objem zavazadlového prostoru činí 251 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste tento objem na 951 litrů.

S modelem Citigo chce ŠKODA pro svou značku získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a tzv. „best agers“. Jedná se o zákazníky, kteří myslí na náklady, mají k autu spíše racionální vztah, na druhé straně ale mají vysoké nároky na kvalitu, praktickou stránku, design a bezpečnost. Pro tyto skupiny zákazníků neměla ŠKODA v segmentu malých vozů adekvátní nabídku.

Prof. Vahland: „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde ŠKODA vstříc novým malým vozem. Ten otevírá novou vstupní bránu do světa značky ŠKODA a zaujme spoustu zákazníků především na našich evropských trzích.“

  • Sedmou modelovou řadou značka ŠKODA vstupuje do segmentu malých vozů
  • ŠKODA Citigo bude uvedena koncem roku 2011 na český trh
  • Zahájení prodeje v Evropě na začátku léta 2012
  • Špičková bezpečnostní výbava, atraktivní design, úsporné benzinové motory

Citigo klade velký důraz na bezpečnost. Poprvé je ve voze značky ŠKODA použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket.

Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.

Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Greentec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km.

Emise dosahují hodnot 97 resp. 99 g CO2 na km. Spotřeba a emise činí u 44kW motoru 4,5 l/100 km, 105 g CO2 na km. Motor o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km a vypouští 108 g CO2 na km.

tisková zpráva

One Comment on “Škoda Citigo – levné auto do města podle Volkswagenu”

Napsat komentář