Škoda Auto se vrací ke kořenům, na Eurobiku 2019 představí elektrický moped Klement s dojezdem 62 km

Škoda se poprvé představí na mezinárodním cyklistickém veletrhu EUROBIKE, který se bude konat od 4. do 7. září ve Friedrichshafenu.

Plně elektrický jednostopý koncept značky Škoda v sobě spojuje jednoduché ovládání, nejnovější techniku a puristický design.
foto: Škoda

Koncept Klement na svém stánku představí partner automobilky Škoda, firma BFO Mobility. Tímto exponátem, který bude představen na veletrhu EUROBIKE, se značka Škoda vrací na počátky vlastní historie: Před 124 lety začal podnik pod vedením svých zakladatelů Václava Laurina a Václava Klementa s výrobou jízdních kol.

Škoda se letos poprvé účastní cyklistického veletrhu EUROBIKE, kde představí elektrický jednostopý koncept Klement pro udržitelnou mikromobilitu ve městě. K jeho vývoji si Škoda přizvala odborníky z firmy BFO Mobility.

Výsledkem je zcela nový druh vozidla na pomezí elektrokola a motocyklu. Na veletrhu EUROBIKE se crossover Klement představí na stánku BFO v hale A1 (od 4. do 7. září). Klement přesvědčí především ve velkoměstech a v hustém provozu svou snadnou ovladatelností a usnadní tak například každodenní dojíždění do práce.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Jednostopý koncept s plně elektrickým pohonem má futuristický hliníkový rám, odpružení kol zajišťují jednostranná kyvná ramena. Klement se obejde bez viditelných páček a kabelů, nohy si řidič položí na pevné stupačky.

Ty jsou umístěny tam, kde se u elektrokol nachází pedálové ústrojí. Koncept zrychluje a brzdí stejně jako oblíbené hoverboardy naklápěním stupaček. Přenesením váhy na přední část stupaček, koncept Klement, s motorem v náboji kola, začne akcelerovat.

Nakloněním stupaček dozadu se na předním kole aktivuje hydraulická brzda s ABS, na zadním kole pak rekuperační brzda. Motor, umístěný v náboji zadního kola, má výkon až 4 kW a zrychluje až na 45 km/h.

Škoda Klement

Škoda Klement
foto: Škoda Auto

Obě lithium- iontové baterie mají po 52 článcích a jejich celková kapacita činí 1250 Wh – což stačí pro dojezd až 62 kilometrů. Lze je snadno vyjmout a nabít ze zásuvky, za jízdy se dobíjejí rekuperací. S hmotností kolem 25 kilogramů je Klement dobře ovladatelný za jakékoli situace.

EUROBIKE je nejdůležitějším cyklistickým veletrhem na světě. Prezentují se zde inovace a nové trendy. Veletrh se koná ve Friedrichshafenu, jeho haly budou letos pro odborníky otevřené od 4. do 6. září, pro veřejnost pak 7. září.

tisková zpráva

44 Comments on “Škoda Auto se vrací ke kořenům, na Eurobiku 2019 představí elektrický moped Klement s dojezdem 62 km”

  1. OT: Nové informace o ID.3 ve videu od Bjørna
    ID.3 |

    OT: Nové informace o ID.3 ve videu od Bjørna

    ID.3 | porovnání s e-Golfem
    Délka: 4270 mm | 4270 mm
    Výška: 1530 mm | 1450 mm
    Rozvor: 2765 mm | 2631 mm
    Kufr: 390 litrů | 341 litrů
    Chlazení baterie: aktivní kapalinové | vzduchem
    Výkon: 204 hp/310 Nm | 136 hp/290 Nm
    Rychlost: 0-100 7,5 s; max 160 km/h | 0-100 9,6 s; max 150 km/h
    Baterie a dojezd: 58 kWh/420 km WLTP | 35,8 kWh/300 km NEDC
    Nabíjení: 100 kW DC/11 kW AC* | 40 kW DC, 7,2 kW AC
    Cena: pod 330 000 NOK (1,1 mil. Kč) | 269 900 NOK (900 tisíc Kč)
    Další: kamery pro 360° pohled; tažné jen pro kola; obří HUD

    *pouze pro 58 kWh, jinak 50 kW/7,2 kW pro 48 kWh a 125 kW/11 kW pro 77 kWh

    Osobně až na tu vyšší než očekávanou cenu mi to přijde luxusní, hlavně ten HUD vypadá skvostně. Co ale nechápu je ta zkriplená verze se základním dojezdem. Jako 50 kW nabíjení u auta, co půjde na trh v roce 2021? To tam asi někdo upadl na hlavičku.

    1. Díky za info. Nějak se mi nezdá HUD přes „celé“ přední
      Díky za info. Nějak se mi nezdá HUD přes „celé“ přední sklo, skutečnost bude asi stejná, jako že ID3 bude stát tolik co diesel verze Golfu 🙂 Cenová politika současné doby je taková, že model s nejmenším dojezdem stojí skoro stejně co verze s větším dojezdem a ta nejvyšší verze bude odhadem o dalších 30% dražší, takže žádná výzva pro Teslu se nekoná, naopak Tesla bude moci zdražit aby dohnala VW 🙂

  2. ČESKÝ VODÍK s UHLÍ
    Ostravě – při výrobě čistého

    ČESKÝ VODÍK s UHLÍ
    Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.
    http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/105661/moravskoslezsky-kraj-se-dohodl-s-ostravskou-koksovnou-na-vyrobe-vodiku-pro-verejne-autobusy.aspx

    Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch
    Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.
    https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2773742-moravskoslezsky-kraj-vsazi-na-vodikovou-dopravu-mela-prinest-cistsi-vzduch

      1. To je to nejmenší. Když jsem se na jednáních ptal, jak
        To je to nejmenší. Když jsem se na jednáních ptal, jak dlouho bude ten odpad k dispozici, tak mi nikdo neodpověděl. Protože hutě mají nového vlastníka, jinou indickou rodinu. Jeden čas hrozilo, že zavřou úplně.
        Nebude odpad, nebude vodík, ale budou ho potřebovat ty vlaky i ty autobusy.
        Proč se bojím? Protože pořád tady máme výrobu čistého vodíku jako produktu, ne odpadu, v Moravských chemických závodech, dnes Borsodchem, který mj. dělá vodík i pro ten experimentální autobus a plničku v Neratovicích, tak se dost bojím, že to je jen takový úhybný ropácký manévr. Jak do budoucna dělat draze z fosilu v chemičce vodík, hezky vydělávat a chlubit se, že jezdíme čistě.

    1. Tak s touhle zprávou se potýkáme už třetí rok, na
      Tak s touhle zprávou se potýkáme už třetí rok, na vývoji elektrické Avie se měla VŠB-TUO podílet už loni od jara, předloni se to domlouvalo. Nakonec to vypadá na skládačku z dovezených komponent s logem Avia na kapotě. Firma prozřela po návštěvě Číny když zjistila, že taková auta tam už dávno jezdí a Číňan měl jedinou otázku – kolik jich chcete měsíčně dodat a jak budete platit. O prodeji komponent zájem neměl, jen hotová auta. Pak hledali dále…

      1. Já tedy moc té konkurence nevidím a už vůbec ne
        Já tedy moc té konkurence nevidím a už vůbec ne levnější. Pokud vezmeme BEV s prodeji v Evropě v průměru alespoň 1000 ks měsíčně (pod 30 kusů denně se totiž nic nedá považovat za konkurenci ať to stojí kolik chce), tak zde máme 8 BEV. Pokud dáme pryč auta nad 1,2 milionu, zbude nám jich 5:
        E-Golf a proti němu Zoe, Leaf, i3, Kona, přičemž Zoe a i3 jsou o 20 cm kratší, tedy o třídu níž a tak zbývá jen Leaf 40 kWh od 950 tisíc a Kona 40 kWh za 900 tisíc. Proti tomu mi přijde e-Golf za 900 tisíc v pohodě.
        I když s vámi v podstatě souhlasím, tak skutečnost je dost tragická. Za 400k se prodává na sAuto 4letý eUp s 28000 km. Stále je ve mě ale malé zrnko naděje, že se za 12 dní ukáže, jak jsem se mýlil a CitigoE bude opravdu za 450 tisíc a zahýbe to celým (nebo minimálně bazarovým) trhem. Jsem připraven se tu pak veřejně omluvit Volkswagenu/Škodě za mé jízlivé nevěřícné příspěvky 😀

          1. Myslím, že drtivá většina chlapů je nadšená, když si
            Myslím, že drtivá většina chlapů je nadšená, když si koupí auto 😀
            To ale nic nemění na riziku, že když ukážou za 2 týdny ve Frankfurtu CitigoE pod 500k, tak majiteli eUpu rázem klesne hodnota auta tak o 100 tisíc.

                1. Budeme doufat, automobilky hresi na to ,ze se ty el. Vozy
                  Budeme doufat, automobilky hresi na to ,ze se ty el. Vozy prodavaji i za ty prevrstene ceny.

                2. Bohužel v jiných státech mají jednak dotace a jednak 600
                  Bohužel v jiných státech mají jednak dotace a jednak 600 tis. je 5-8 průměrných platů, což je u nás 20 platů, to je opravdu masivní rozdíl.

                3. Cena ID.3 už je známá, ta první verze 58 kWh se středním
                  Cena ID.3 už je známá, ta první verze 58 kWh se středním dojezdem má v Norsku základní cenu 330 000 NOK (pro srovnání TM3 SR+ tam stojí 367 000 NOK), takže u nás cena vychází zhruba na 1,05 milionu s DPH. Někde okolo 800 tisíc Kč bude základní verze 45 kWh. Což je pěkných 10 kWh navíc proti e-Golfu za cenu o 100 tisíc nižší, ale zase na to počkáme až na rok 2021.

                4. Tohle se těžko odhaduje, výbava dělá klidně 200 tis.,
                  Tohle se těžko odhaduje, výbava dělá klidně 200 tis., tedy stačí dát jeden dobře vybavený model za 950 tis. a je cena úplně jinde, než by někdo čekal.

        1. i3 je možná kratší než Golf, ale rozhodně bych ji
          i3 je možná kratší než Golf, ale rozhodně bych ji nepasoval o třídu níž, minimálně na předních sedadlech je tam místa o poznání víc. Ale jinak souhlasím, že oproti konkurenci cenově e-Golf nevybočuje. Největší cenový úlet je pro mě právě to Zoe, na tom autě je vidět jak se všude šetřilo (což platí pro Renault obecně) a ani technologicky to auto nenabízí nic zásadního, kromě kapacity baterie je to hluboký podprůměr, proto je pro mě stále nepochopitelné, jak to mohlo být do příchodu TM3 nejprodávanější EV v Evropě.

          1. Francie mohutně dotovala a dotuje nákupy elektromobilů
            Francie mohutně dotovala a dotuje nákupy elektromobilů slevami na ceně, což byl v kombinaci s pouhým pronájmem baterie donedávna důvod, proč auto nebylo k dispozici na většině trhů EU a EHS, domácí trh ho spolehlivě vyluxoval.
            Jak jsem popsal ve svém testu staršího ZOE s menší baterií a bez rychlonabíjení, velikostně se dá prakticky srovnávat s trojčaty.
            Co se velké ceny elektrik VW týče, pak je to zejména ve srovnání se spalovacími verzemi téhož vozu v maximální výbavě a výkonu, tam jsou hodně nadsazeny.

          2. Ofiko u nás je i3 v kategorii „Malé“ a e-Golf „Nižší
            Ofiko u nás je i3 v kategorii „Malé“ a e-Golf „Nižší střední“ a je od 1 043 900, takže to také není o 200 tisíc levnější konkurence.
            Co se týče prodejů Zoe, tak to říkám už hodně dlouho – prodá se naprosto všechno, co se automobilky uráčí vyrobit bez ohledu na cenu (pokud to není nějaký naprostý úlet) a to i přesto, že se vám prodejci často snaží vnutit „lepší“ a levnější spalovák.

        1. kdys se pravne vybere, teda vlastne nakonfiguruje, je drazsi
          kdys se pravne vybere, teda vlastne nakonfiguruje, je drazsi to TDI i bez dotace pro egolfa

          o tom jak se kteremu z nich vede v prodejich netusim, a rekl bych ze to netusi ani na autoforu a proste jen neco napsaly aby se to libilo jejich publiku 🙂

        2. Na autoforu taky psaly že všechny elektromotory v Tesla Semi
          Na autoforu taky psaly že všechny elektromotory v Tesla Semi jsou vlastně diferenciály a že v Norsku jsou kvůli elektroautům blackouty a lidi si nemaj kde nabíjet… Samý zaručený zprávy od odborníků na slovo vzatých. :-)))

  3. Takže pokud to bude někde smět jezdit, tak určitě ne na
    Takže pokud to bude někde smět jezdit, tak určitě ne na chodníku ani cyklostezkách. Možná po silnici ? Tedy pouze s ŘP a s výbavou jako malý motocykl ? Možná se upraví zákony.
    Dojezd 62 km. Dobrý. Ale většina kolařů za jednodenní výlet ujede víc. Takže plánovat postatně lépe a více než při jízdě s malobaterkáčem. Ten už dnes za deset minut dobije takřka kdekoliv na dojetí domů. Ale tenhle vehikl bych nechtěl pár kolimetrů tlačit pěšky. No třeba se na tom dá jet jako na kolobrndě.
    Ale abych nebyl jen negáč – dobře že něco dělají, ono se to vystříbří.

    A kde jsou moje blatníky ???

      1. asi nechapete duvod tohoto „kola“, to neni neco co by si
        asi nechapete duvod tohoto „kola“, to neni neco co by si porizovali lidi na jezdeni, to je jen designove cviceni lidi z vyvoje Skodovky, kteri si k tomu proste odskocili na par dni pri vyvoji aut Skodovky a zaplnili tim nejake PR nekde v mediich, nepocita se s tim ze si to budou lidi kupovat jako elektrokola, vyrobi se par kousku za nesmyslnou cenu, venuje se to darem par lidem kteri tomu dodaji dalsi PR v mezidobi nastupu elektromobility a tim to +- znasne, bude to zajimavej zberatelskej artefakt, nic vic a nic min 🙂

        kdyby chteli neco co se bude prodavat jako doplnek treba ke Skodovkam, objednaji si nekde v Cine elektricke kolobezky u nektere z firem ktere se zabyvaji prave kolobezkama ktere porizuji firmy pro sdileni, hodi na to barvy a logo Skoda, a prodaji za troj az petinasobek dovozni ceny do CR 🙂

Napsat komentář