Škoda se poprvé představí na mezinárodním cyklistickém veletrhu EUROBIKE, který se bude konat od 4. do 7. září ve Friedrichshafenu.
foto: Škoda
Koncept Klement na svém stánku představí partner automobilky Škoda, firma BFO Mobility. Tímto exponátem, který bude představen na veletrhu EUROBIKE, se značka Škoda vrací na počátky vlastní historie: Před 124 lety začal podnik pod vedením svých zakladatelů Václava Laurina a Václava Klementa s výrobou jízdních kol.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: Škoda Klement je něco mezi elektrokolem a elektromotorkou, dojezd 62 km
Škoda se letos poprvé účastní cyklistického veletrhu EUROBIKE, kde představí elektrický jednostopý koncept Klement pro udržitelnou mikromobilitu ve městě. K jeho vývoji si Škoda přizvala odborníky z firmy BFO Mobility.
Výsledkem je zcela nový druh vozidla na pomezí elektrokola a motocyklu. Na veletrhu EUROBIKE se crossover Klement představí na stánku BFO v hale A1 (od 4. do 7. září). Klement přesvědčí především ve velkoměstech a v hustém provozu svou snadnou ovladatelností a usnadní tak například každodenní dojíždění do práce.
foto: Škoda Auto
Jednostopý koncept s plně elektrickým pohonem má futuristický hliníkový rám, odpružení kol zajišťují jednostranná kyvná ramena. Klement se obejde bez viditelných páček a kabelů, nohy si řidič položí na pevné stupačky.
Ty jsou umístěny tam, kde se u elektrokol nachází pedálové ústrojí. Koncept zrychluje a brzdí stejně jako oblíbené hoverboardy naklápěním stupaček. Přenesením váhy na přední část stupaček, koncept Klement, s motorem v náboji kola, začne akcelerovat.
Nakloněním stupaček dozadu se na předním kole aktivuje hydraulická brzda s ABS, na zadním kole pak rekuperační brzda. Motor, umístěný v náboji zadního kola, má výkon až 4 kW a zrychluje až na 45 km/h.
foto: Škoda Auto
Obě lithium- iontové baterie mají po 52 článcích a jejich celková kapacita činí 1250 Wh – což stačí pro dojezd až 62 kilometrů. Lze je snadno vyjmout a nabít ze zásuvky, za jízdy se dobíjejí rekuperací. S hmotností kolem 25 kilogramů je Klement dobře ovladatelný za jakékoli situace.
EUROBIKE je nejdůležitějším cyklistickým veletrhem na světě. Prezentují se zde inovace a nové trendy. Veletrh se koná ve Friedrichshafenu, jeho haly budou letos pro odborníky otevřené od 4. do 6. září, pro veřejnost pak 7. září.
Wszystkie modele Amatorski Czeski Seks, które możesz sobie
Wszystkie modele Amatorski Czeski Seks, które możesz sobie wyobrazić – http://2020.na.to
Jezisi, to je tak strasne hnusny.
Jezisi, to je tak strasne hnusny.
Slabé slová 🙂
Slabé slová 🙂
Volkswagen Vižn 1989
Volkswagen Vižn 1989 ;))))
https://vtm.zive.cz/clanky/jak-si-volkswagen-pred-30-lety-predstavoval-auto-dneska-koncept-futura-ledacos-trefil/sc-870-a-200027/default.aspx
Má někdo na EV box na tažný. Jezdí s tím? Nebo aspoň
Má někdo na EV box na tažný. Jezdí s tím? Nebo aspoň jezdí s držákem na kola na tažným?
O kolik to zvyšuje spotřebu? Popřípadě porovnání s rakvy na střechu.
No pěkné milá Škodovko. Na snižování flotilových
No pěkné milá Škodovko. Na snižování flotilových emisí mi to přijde málo.
OT: Nové informace o ID.3 ve videu od Bjørna
ID.3 |
OT: Nové informace o ID.3 ve videu od Bjørna
ID.3 | porovnání s e-Golfem
Délka: 4270 mm | 4270 mm
Výška: 1530 mm | 1450 mm
Rozvor: 2765 mm | 2631 mm
Kufr: 390 litrů | 341 litrů
Chlazení baterie: aktivní kapalinové | vzduchem
Výkon: 204 hp/310 Nm | 136 hp/290 Nm
Rychlost: 0-100 7,5 s; max 160 km/h | 0-100 9,6 s; max 150 km/h
Baterie a dojezd: 58 kWh/420 km WLTP | 35,8 kWh/300 km NEDC
Nabíjení: 100 kW DC/11 kW AC* | 40 kW DC, 7,2 kW AC
Cena: pod 330 000 NOK (1,1 mil. Kč) | 269 900 NOK (900 tisíc Kč)
Další: kamery pro 360° pohled; tažné jen pro kola; obří HUD
*pouze pro 58 kWh, jinak 50 kW/7,2 kW pro 48 kWh a 125 kW/11 kW pro 77 kWh
Osobně až na tu vyšší než očekávanou cenu mi to přijde luxusní, hlavně ten HUD vypadá skvostně. Co ale nechápu je ta zkriplená verze se základním dojezdem. Jako 50 kW nabíjení u auta, co půjde na trh v roce 2021? To tam asi někdo upadl na hlavičku.
Díky za info. Nějak se mi nezdá HUD přes „celé“ přední
Díky za info. Nějak se mi nezdá HUD přes „celé“ přední sklo, skutečnost bude asi stejná, jako že ID3 bude stát tolik co diesel verze Golfu 🙂 Cenová politika současné doby je taková, že model s nejmenším dojezdem stojí skoro stejně co verze s větším dojezdem a ta nejvyšší verze bude odhadem o dalších 30% dražší, takže žádná výzva pro Teslu se nekoná, naopak Tesla bude moci zdražit aby dohnala VW 🙂
AUFBAU VON WINDRÄDERN: Für diesen Job braucht man Nerven aus
AUFBAU VON WINDRÄDERN: Für diesen Job braucht man Nerven aus Stahl
https://www.youtube.com/watch?v=Oyli9AIkjnA
ČESKÝ VODÍK s UHLÍ
Ostravě – při výrobě čistého
ČESKÝ VODÍK s UHLÍ
Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.
http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/105661/moravskoslezsky-kraj-se-dohodl-s-ostravskou-koksovnou-na-vyrobe-vodiku-pro-verejne-autobusy.aspx
Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch
Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2773742-moravskoslezsky-kraj-vsazi-na-vodikovou-dopravu-mela-prinest-cistsi-vzduch
Je to Z uhlí ne S!
Je to Z uhlí ne S!
To je to nejmenší. Když jsem se na jednáních ptal, jak
To je to nejmenší. Když jsem se na jednáních ptal, jak dlouho bude ten odpad k dispozici, tak mi nikdo neodpověděl. Protože hutě mají nového vlastníka, jinou indickou rodinu. Jeden čas hrozilo, že zavřou úplně.
Nebude odpad, nebude vodík, ale budou ho potřebovat ty vlaky i ty autobusy.
Proč se bojím? Protože pořád tady máme výrobu čistého vodíku jako produktu, ne odpadu, v Moravských chemických závodech, dnes Borsodchem, který mj. dělá vodík i pro ten experimentální autobus a plničku v Neratovicích, tak se dost bojím, že to je jen takový úhybný ropácký manévr. Jak do budoucna dělat draze z fosilu v chemičce vodík, hezky vydělávat a chlubit se, že jezdíme čistě.
Vždyť z toho teče jen voda co se dá pít :)))))
Vždyť z toho teče jen voda co se dá pít :)))))
Tedy kdyz se rekne moped, tak to vzdy melo slapky jako na
Tedy kdyz se rekne moped, tak to vzdy melo slapky jako na kole. Dle mne je to e-moto. Kolik za tu cenu lze koupit fosilnich Babet?
OT: Avia končí se sériovou výrobou konvenčních
OT: Avia končí se sériovou výrobou konvenčních náklaďáků. Budou elektrické
https://www.novinky.cz/auto/clanek/avia-konci-se-seriovou-vyrobou-konvencnich-nakladaku-budou-elektricke-40294868
Tak s touhle zprávou se potýkáme už třetí rok, na
Tak s touhle zprávou se potýkáme už třetí rok, na vývoji elektrické Avie se měla VŠB-TUO podílet už loni od jara, předloni se to domlouvalo. Nakonec to vypadá na skládačku z dovezených komponent s logem Avia na kapotě. Firma prozřela po návštěvě Číny když zjistila, že taková auta tam už dávno jezdí a Číňan měl jedinou otázku – kolik jich chcete měsíčně dodat a jak budete platit. O prodeji komponent zájem neměl, jen hotová auta. Pak hledali dále…
Seat taky nakoupil 4000 ks JAC iEV 7 a da tan jen logo Seat 🙂
Seat taky nakoupil 4000 ks JAC iEV 7 a da tan jen logo Seat 🙂
Možná proto že VW je spoluvlastník :), takže to jsou jeho
Možná proto že VW je spoluvlastník :), takže to jsou jeho auta.
OT: WV zlevňuje e-Golf v Německu o 4000 € a v dalších
OT: WV zlevňuje e-Golf v Německu o 4000 € a v dalších několika státech též. U nás bychom se tak měli dostat pod 900 tisíc.
Tak ještě 4 litry euro k tomu a už to bude cenově
Tak ještě 4 litry euro k tomu a už to bude cenově odpovídající velikosti a užitku, +-800 tisíc max.. A eUP by měl taky spadnout ke 400 tisícům s DPH. Obě auta jsou předražená o 200 tisíc ve srovnání s konkurencí.
Já tedy moc té konkurence nevidím a už vůbec ne
Já tedy moc té konkurence nevidím a už vůbec ne levnější. Pokud vezmeme BEV s prodeji v Evropě v průměru alespoň 1000 ks měsíčně (pod 30 kusů denně se totiž nic nedá považovat za konkurenci ať to stojí kolik chce), tak zde máme 8 BEV. Pokud dáme pryč auta nad 1,2 milionu, zbude nám jich 5:
E-Golf a proti němu Zoe, Leaf, i3, Kona, přičemž Zoe a i3 jsou o 20 cm kratší, tedy o třídu níž a tak zbývá jen Leaf 40 kWh od 950 tisíc a Kona 40 kWh za 900 tisíc. Proti tomu mi přijde e-Golf za 900 tisíc v pohodě.
I když s vámi v podstatě souhlasím, tak skutečnost je dost tragická. Za 400k se prodává na sAuto 4letý eUp s 28000 km. Stále je ve mě ale malé zrnko naděje, že se za 12 dní ukáže, jak jsem se mýlil a CitigoE bude opravdu za 450 tisíc a zahýbe to celým (nebo minimálně bazarovým) trhem. Jsem připraven se tu pak veřejně omluvit Volkswagenu/Škodě za mé jízlivé nevěřícné příspěvky 😀
eUP (ten so uvádíte) byl včera koupen a nový majitel je
eUP (ten so uvádíte) byl včera koupen a nový majitel je nadšen. Je jich ale na prodej víc, tak další zájemci o něj nepřijdou. Bohužel ani koruna slevy se nekonala.
Myslím, že drtivá většina chlapů je nadšená, když si
Myslím, že drtivá většina chlapů je nadšená, když si koupí auto 😀
To ale nic nemění na riziku, že když ukážou za 2 týdny ve Frankfurtu CitigoE pod 500k, tak majiteli eUpu rázem klesne hodnota auta tak o 100 tisíc.
Myslim ze budou sklamani ti co ty bazarova auta nekoupi, budou
Myslim ze budou sklamani ti co ty bazarova auta nekoupi, budou hned prodana a nove upy a citiga mozna budou mezi 500-600 tis. Ale uz jsou prakticky prodana do Norska a car sharingovym spolecnistem, na volny prodej jich bude malo.
Jsem na to zvědav, spousta lidí prorokuje cenu ID3 890 tis.,
Jsem na to zvědav, spousta lidí prorokuje cenu ID3 890 tis., Citygo 600 tis., Vision IV 1.1 mil. tedy žádná změna a lidi zase upadnou do letargie.
Budeme doufat, automobilky hresi na to ,ze se ty el. Vozy
Budeme doufat, automobilky hresi na to ,ze se ty el. Vozy prodavaji i za ty prevrstene ceny.
Bohužel v jiných státech mají jednak dotace a jednak 600
Bohužel v jiných státech mají jednak dotace a jednak 600 tis. je 5-8 průměrných platů, což je u nás 20 platů, to je opravdu masivní rozdíl.
Cena ID.3 už je známá, ta první verze 58 kWh se středním
Cena ID.3 už je známá, ta první verze 58 kWh se středním dojezdem má v Norsku základní cenu 330 000 NOK (pro srovnání TM3 SR+ tam stojí 367 000 NOK), takže u nás cena vychází zhruba na 1,05 milionu s DPH. Někde okolo 800 tisíc Kč bude základní verze 45 kWh. Což je pěkných 10 kWh navíc proti e-Golfu za cenu o 100 tisíc nižší, ale zase na to počkáme až na rok 2021.
Tohle se těžko odhaduje, výbava dělá klidně 200 tis.,
Tohle se těžko odhaduje, výbava dělá klidně 200 tis., tedy stačí dát jeden dobře vybavený model za 950 tis. a je cena úplně jinde, než by někdo čekal.
i3 je možná kratší než Golf, ale rozhodně bych ji
i3 je možná kratší než Golf, ale rozhodně bych ji nepasoval o třídu níž, minimálně na předních sedadlech je tam místa o poznání víc. Ale jinak souhlasím, že oproti konkurenci cenově e-Golf nevybočuje. Největší cenový úlet je pro mě právě to Zoe, na tom autě je vidět jak se všude šetřilo (což platí pro Renault obecně) a ani technologicky to auto nenabízí nic zásadního, kromě kapacity baterie je to hluboký podprůměr, proto je pro mě stále nepochopitelné, jak to mohlo být do příchodu TM3 nejprodávanější EV v Evropě.
Francie mohutně dotovala a dotuje nákupy elektromobilů
Francie mohutně dotovala a dotuje nákupy elektromobilů slevami na ceně, což byl v kombinaci s pouhým pronájmem baterie donedávna důvod, proč auto nebylo k dispozici na většině trhů EU a EHS, domácí trh ho spolehlivě vyluxoval.
Jak jsem popsal ve svém testu staršího ZOE s menší baterií a bez rychlonabíjení, velikostně se dá prakticky srovnávat s trojčaty.
Co se velké ceny elektrik VW týče, pak je to zejména ve srovnání se spalovacími verzemi téhož vozu v maximální výbavě a výkonu, tam jsou hodně nadsazeny.
Ofiko u nás je i3 v kategorii „Malé“ a e-Golf „Nižší
Ofiko u nás je i3 v kategorii „Malé“ a e-Golf „Nižší střední“ a je od 1 043 900, takže to také není o 200 tisíc levnější konkurence.
Co se týče prodejů Zoe, tak to říkám už hodně dlouho – prodá se naprosto všechno, co se automobilky uráčí vyrobit bez ohledu na cenu (pokud to není nějaký naprostý úlet) a to i přesto, že se vám prodejci často snaží vnutit „lepší“ a levnější spalovák.
Na autoforu pisou ze v DE s dotaci je egolf levnejsi nez 2.0
Na autoforu pisou ze v DE s dotaci je egolf levnejsi nez 2.0 TDI a ze stejne ho tam nikdo nekupuje. Podle me je duvod ten ze tam je drahy proud.
kdys se pravne vybere, teda vlastne nakonfiguruje, je drazsi
kdys se pravne vybere, teda vlastne nakonfiguruje, je drazsi to TDI i bez dotace pro egolfa
o tom jak se kteremu z nich vede v prodejich netusim, a rekl bych ze to netusi ani na autoforu a proste jen neco napsaly aby se to libilo jejich publiku 🙂
Na autoforu taky psaly že všechny elektromotory v Tesla Semi
Na autoforu taky psaly že všechny elektromotory v Tesla Semi jsou vlastně diferenciály a že v Norsku jsou kvůli elektroautům blackouty a lidi si nemaj kde nabíjet… Samý zaručený zprávy od odborníků na slovo vzatých. :-)))
Takže pokud to bude někde smět jezdit, tak určitě ne na
Takže pokud to bude někde smět jezdit, tak určitě ne na chodníku ani cyklostezkách. Možná po silnici ? Tedy pouze s ŘP a s výbavou jako malý motocykl ? Možná se upraví zákony.
Dojezd 62 km. Dobrý. Ale většina kolařů za jednodenní výlet ujede víc. Takže plánovat postatně lépe a více než při jízdě s malobaterkáčem. Ten už dnes za deset minut dobije takřka kdekoliv na dojetí domů. Ale tenhle vehikl bych nechtěl pár kolimetrů tlačit pěšky. No třeba se na tom dá jet jako na kolobrndě.
Ale abych nebyl jen negáč – dobře že něco dělají, ono se to vystříbří.
A kde jsou moje blatníky ???
To bylo první, co mně napadlo 🙂 Asi jsem příliš
To bylo první, co mně napadlo 🙂 Asi jsem příliš praktický člověk a často na elektrokole jezdím, na rozdíl od škodovkářů ve vývoji…..
asi nechapete duvod tohoto „kola“, to neni neco co by si
asi nechapete duvod tohoto „kola“, to neni neco co by si porizovali lidi na jezdeni, to je jen designove cviceni lidi z vyvoje Skodovky, kteri si k tomu proste odskocili na par dni pri vyvoji aut Skodovky a zaplnili tim nejake PR nekde v mediich, nepocita se s tim ze si to budou lidi kupovat jako elektrokola, vyrobi se par kousku za nesmyslnou cenu, venuje se to darem par lidem kteri tomu dodaji dalsi PR v mezidobi nastupu elektromobility a tim to +- znasne, bude to zajimavej zberatelskej artefakt, nic vic a nic min 🙂
kdyby chteli neco co se bude prodavat jako doplnek treba ke Skodovkam, objednaji si nekde v Cine elektricke kolobezky u nektere z firem ktere se zabyvaji prave kolobezkama ktere porizuji firmy pro sdileni, hodi na to barvy a logo Skoda, a prodaji za troj az petinasobek dovozni ceny do CR 🙂
Čili je to něco jako dizajnový stojánek na tužky s
Čili je to něco jako dizajnový stojánek na tužky s reklamním logem. Jenom pojízdný 🙂
Kolo pěkný, jen mi nepřijde úplně vhodné nazvat ho podle
Kolo pěkný, jen mi nepřijde úplně vhodné nazvat ho podle Gottwalda.
Možná je tím myšleno, že ten nás vyšel taky hodně
Možná je tím myšleno, že ten nás vyšel taky hodně draho…. 🙂
Jo, jo, Václav Klement Gottwald. Nejdřív dělal jízní
Jo, jo, Václav Klement Gottwald. Nejdřív dělal jízní kola motorky a auta a pak se dal na politiku. To byla chyba. Laurel mu to taky nikdy neodpustil a Hardy jak by smet. 🙂
😀
😀
A co teprve David Harleyson!
A co teprve David Harleyson!