Škoda Auto prodala přes internet už 100 aut

Škoda prodala prostřednictvím portálu Škoda-online.cz již 100. vůz v České republice. Oslavuje to jako velký úspěch.

Prodej aut online už se začíná rozjíždět i v Česku a Škoda Auto nechce zaspat.
foto: Škoda

Škoda oslavuje „významný úspěch“ v oblasti digitalizace prodeje osobních automobilů. Na českém trhu prodala již 100. automobil přes elektronickou platformu, kterou na adrese www.skoda-online.cz spustila po pilotním projektu na sklonku prvního čtvrtletí roku 2018.

Do projektu je zapojeno 174 autorizovaných prodejců v České republice, mezi hlavní přednosti patří rychlý výběr nového vozu, dodání již za 14 dní od objednávky a také unikátní služba doručení vozu na adresu zákazníka.

„Není pochyb o tom, že digitalizace hraje v automobilovém průmyslu stále větší význam,“ říká Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika. „Jsme rádi, že jsme dokázali její přínos i v obchodní praxi. On-line prodej automobilů je zajímavou příležitostí pro posílení naší obchodní sítě a jedinečným způsobem, jak oslovit nové skupiny zákazníků. Také tím získáváme velkou konkurenční výhodu před dalšími výrobci.“

Hlavní předností on-line prodeje je možnost vybrat si nové auto rychle a z pohodlí domova, zákazník nemusí navštívit prodejní místo ani kvůli podpisu smlouvy, a pokud si to přeje, dokonce ani kvůli převzetí vozu. Kromě zjednodušení administrativních úkonů je významným přínosem krátká čekací lhůta.

Zájemci mohou na internetu vybírat ze stovky různých variant modelů a výbav, u všech nabízených specifikací vidí také aktuální termín dodání. Nejkratší dodací lhůta u oblíbených verzí dosahuje pouhých 14 dnů. I náročnější provedení však jsou k dostání zpravidla do devadesáti dnů od uskutečnění objednávky.

K dispozici jsou objednávky automobilů formou operativního leasingu Škoda Bez starostí. Různé možnosti financování nabízejí 48 kombinací, aby se vyhovělo odlišným požadavkům soukromých zájemců nebo podnikatelů. Zákazník může zaplatit nejen přímým bankovním převodem, ale dokonce i platební kartou.

Celkový proces nákupu je mimořádně snadný. Prostřednictvím QR kódu nebo přímo na webových stránkách si lze spustit krátké instruktážní video, které kupujícího během jedné minuty provede hlavními kroky. Zájemcům o nový vůz přináší digitalizace prodeje celkové zjednodušení objednávky i časovou úsporu, prodejní partneři získají novou klientelu a moderní způsob uskutečnění prodeje.

První klienti již také využili službu doručení vozu domů, která dále umocňuje rychlé a bezstarostné pořízení nového automobilu. Pro zájemce o tradiční převzetí objednaného vozidla zůstává možnost navštívit jednoho ze 174 participujících prodejních partnerů společnosti Škoda Auto v České republice.

Průměrný věk zákazníků, kteří využili digitální formy prodeje, činí 38 let, což odpovídá i skladbě návštěvníků prodejního portálu. Zde na prvním místě dominuje skupina uživatelů ve věku 25–34 let, na druhém místě jsou zájemci ze skupiny 35–44 let. Téměř 11 % návštěvníků portálu tvoří mladí uživatelé ve věku 18 až 24 let.

Od spuštění portálu v prosinci roku 2017 proběhly dvě marketingové kampaně, které měly významný vliv na prodej. Rekordní návštěvnost dosáhla 7800 uživatelů za den. Mezi uživateli převažují muži nad ženami v poměru 77:23.

Škoda Auto ve Strategii 2025 definovala digitalizaci jako jednu z hlavních oblastí svého rozvoje. Elektromobilita, autonomní řízení a digitalizace, včetně digitalizované formy prodeje nových vozů, představují nejdůležitější milníky budoucnosti společnosti.

Pro srovnání, americká automobilka Tesla, která své vozy (vyrábí pouze elektromobily) nabízí primárně přes internet, už jich prodala přes 300 000.

tisková zpráva

46 Comments on “Škoda Auto prodala přes internet už 100 aut”

  1. Ve 21. století mi to nepřijde nijak průlomové. Navíc 100
    Ve 21. století mi to nepřijde nijak průlomové. Navíc 100 aut mi přijde strašně málo. Nebude to spíš tím, že škodovku už češi nechtějí? Dokonce škodovce i klesly prodeje u nás. Čím to asi bude? Já myslím, že plno lidí štve jak je pozadu, ať už mluvíme o technologiích, nebo nabízených motorizacích. V obojím totiž škodovka zaspala dobu, nebo se pletu?

  2. Vážně vám to přijde jako nějaký průlom? To je toho
    Vážně vám to přijde jako nějaký průlom? To je toho prodávat přes internet auta…Kdyby se raději zaměřili na český trh,to ne?! Cpou nám samí benzin a naftu.., kde máme elektromobily,hybridy? Škodovka mě opravdu zklamala, co Vás?

    1. Já už tak dobrý 2-3 roky čekám, kdy škodovka přijde s
      Já už tak dobrý 2-3 roky čekám, kdy škodovka přijde s nějakým elektromobilem, teprve tenhle rok přišla zpráva, že možná příští rok začnou vyrábět a prodávat, ale co jsem tak četl různě na diskuzích, tak se toho očividně nedočkám a dost lidí na škodovku nadává.

  3. Nevím, tohle mi nepřijde jako moc zajímavá novinka. Přeci
    Nevím, tohle mi nepřijde jako moc zajímavá novinka. Přeci jen plno lidí chce své auto před koupí vidět. Kdy raději škodovka přijde s něčím zajímavým? Něcím ekologickým? Jak tak projíždím internet, tak se o tom dost jen píše, ale aby se stím něco dělalo to ne ! Konkurence už maká na vodíku a škodovka stále nic. Tomu říkám „zapsat dobu“.

  4. Možná jsem staromodní, ale přijde mi to jako blbost. Vám
    Možná jsem staromodní, ale přijde mi to jako blbost. Vám ne? To si opravdu někdo koupí auto aniž by ho viděl naživo? Nemluvě o tom, že 100 aut mi nepřijde jako bůh ví jaké číslo. Co kdyby se škodovka raději zaměřila na větší věci, např. hybridy,elektromobily, atd.?

    1. Ked si nakonfigurujete auto u hociakej znacky v showroome,
      Ked si nakonfigurujete auto u hociakej znacky v showroome, zaplatite zalohu, cakate na neho 3 az 6 mesiacov a potom zaplatite zvysok a preberiete si ho na showroome – je v tom nejaky rozdiel?, ako ked si ho nakonfigurujete cez internet, zaplatite zalohu cez internet, cakate 3 az 6 mesiacov, doplatite zvysok cez internet a preberiete si ho rovnako na showroome?
      Objednavka cez internet neznamena, ze si rovnake, alebo podobne auto nemozte pozriet na showroome a vyskusat na skusobnej jazde… Takmer nikto predsa neomietne nim nakonfigurovane auto, ked pride z vyroby – resp moze, no stoji ho to nejake peniaze.
      Aut na sklade, ktore maju definovanu konfiguraciu a daju sa kupit hned nie je vela.

    2. Škodovku si běžný Čech koupí klidně i bez vyzkoušení.
      Škodovku si běžný Čech koupí klidně i bez vyzkoušení. Myslíte, že by po ČR jezdilo tolik škodovek, kdyby si jejich majitelé před koupí zaběhli projet třeba Nissana? Žádný škodovkář mi nechce věřit, že Leaf je pohodlnější než Superb. A když si sjede, zjistí, že opravdu je. Většinou je dost překvapen. Škodovky lidé nekupují podle toho, jak se s nimi jezdí, ale proto, že je mají sousedé. Nemít škodovku je asi nějaká známka zaostalosti. Pokud má soused Fabii, musí si koupit aspoň Rapida nebo Oktávku. Že si mohli za stejně peníze koupit mnohem pohodlnější auto, to je ani nenapadne. Vždyť škodovky jsou nejlepší, jezdí tu všude. Přitom z mého pohledu ti lidé musejí nenávidět pohodlí a ergonomii, jinak si nedovedu vysvětlit, proč škodovky mají. Svět je už daleko dál než koncern VW. A to nejen s pohonem, o který by ovšem na Hybridu mělo jít nejvíc. To je jako když ve vegetariánském měsíčníku vyjde článek o nových technologiích v porážení vepřů. Škoda pro životní prostředí udělala snad jen to, že auto na každé křižovatce chcípne, při rozjezdu pak občas nestihne nastartovat, takže chcípne znovu, no a adblue se nalévá do kufru, takže ho musím tak jednou za měsíc vyklidit. To je ta ergonomie…

      1. Kdysi mi říkal kamarád na malém městě. Měl jsem BMW 3
        Kdysi mi říkal kamarád na malém městě. Měl jsem BMW 3 za 350 tis. a v hospodě mi říkali pan velkopodnikatel, věčně to bylo poškrábaný klíčema apod. Po roce ho to přestalo bavit, koupil si za 700 tis. Octávku v plné výbavě a měl klid. Tedy žádná zaostalost ale pouhá česká závist.

      2. Urcitym faktorem urcite neni jen „proto, že je mají
        Urcitym faktorem urcite neni jen „proto, že je mají sousedé“, ale i to, ze servis je v kazede „prdeli“ a ne v krajskem meste 60km daleko – cili muzu auto hodit do servisu, jit do prace a vecer ho vyzvednout (ne kazdy muze pracovat ze servisu nebo si brat dovolenou na kazdy servisni zasah). O cene odtahu, kdyz auto prestane jet uplne, nemluve.

            1. Evropská komise přijala dne 27. 5. 2010 nařízení komise
              Evropská komise přijala dne 27. 5. 2010 nařízení komise (EU) č. 461/2010 – novou blokovou výjimku pro sektor motorových vozidel. Obecně řeší bloková výjimka to, že servisní prohlídky předepsané výrobcem vozidla, opravy a výměny provozem opotřebených dílů a opravy po haváriích může provádět i neautorizovaná opravna. Výrobce nesmí podmiňovat uznání záruky nutností jezdit do autorizovaného servisu.

  5. Operativní leasing je druh leasingu, jeho podstatou je
    Operativní leasing je druh leasingu, jeho podstatou je krátkodobý pronájem, kdy po skončení doby pronájmu nájemce vrací majetek pronajímateli.
    Obávám se, že Škoda prodala přes Internet starou belu. 🙂
    Nicméně i kdyby prodala tak poměr 300 000:100 není žádná hitparáda.
    🙂

    Zklamáním je nabídka nula vozů na CNG, nula vozů Citigo.

  6. Jinak koncern VW by konečně měl už z jedné značky jedno
    Jinak koncern VW by konečně měl už z jedné značky jedno jestli Škoda nebo Seat udělat větší konkurenci pro Dacii, a přestat na značku dávat záhadné slevy vybraným kupcům, místo toho tam nabízet značku rovnou za dobrou cenu a právě nejlíp v kombinaci s tím co nejjednoduším internetovým nákupem.

    1. že by česká specialita? každý český pepík (Tomík)
      že by česká specialita? každý český pepík (Tomík) minimálně ředitel zeměkoule a odborník na všechno …. hlavně hubou,
      milej zlatej ukázaná platí!!!! a za panem Hořčíkem je vidět docela dost práce, tak mu nezáviď že díky návštěvnosti zde utrácejí za reklamu velké firmy, měl by jsi mu spíš přát více reklamy, jinak nebudeš mít kde psát ty svoje cinty

      1. Ale má pravdu, přeceda. Teď je tu několik článků o
        Ale má pravdu, přeceda. Teď je tu několik článků o ničem, které spojuje jen to, že jsou o různých značkách jednoho koncernu. Technicky zajímavé články mizí a množí se ty komerčně marketingové.
        Stejně sem všichni chodíme kvůli té diskusi, kde se můžeme pořádně urážet 🙂

  7. Nedá mi to:
    MEYER: Ani já se nevracím z Turecka s

    Nedá mi to:

    MEYER: Ani já se nevracím z Turecka s prázdnou. Kolik byste řekli, že tam napřesrok dodám fezů?
    HLAVÁČEK: Deset tisíc.
    MEYER: Uberte.
    HLAVÁČEK: Pět tisíc.
    MEYER: Uberte.
    HLAVÁČEK: Čtyři tisíce.
    MEYER: Uberte! Nebojte se!
    HLAVÁČEK: Dva tisíce?
    MEYER: Tisíc!
    TRACHTA: Tak tomu teda říkám obchod!

    1. Ono je spis otazka koho s realnym zajmem o koupu zajimaji
      Ono je spis otazka koho s realnym zajmem o koupu zajimaji elektromobily od Skody kdyz nejlevnejsi male vozitko bude stat milion a vetsi rodinny vuz dva miliony. To se kazdy radeji koupi elektricky Lexus, Volvo, Audi, Jaguar atp. se stejnou cenou, e-mobil levneji vyrobit nejde.

Napsat komentář