Modelová ofenzíva Škoda pokračuje: v předvečer autosalonu v Šanghaji 19. dubna 2013 se ve světové premiéře představí Škoda Superb a Superb Combi po rozsáhlé modernizaci. Vlajková loď značky Škoda bude přesvědčovat svěžím, atraktivním designem, novým interiérem a vylepšeními v oblasti techniky. Na evropský trh bude nový model uveden koncem června 2013.
foto: Škoda Auto
„Škoda Superb, vlajková loď značky, je ukázkou vyspělosti vozů Škoda. Díky rozsáhlé modelové péči je nyní vrcholný model ještě atraktivnější,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Octavia Combi: cena od 364 900 Kč
V novém designu působí nyní obě karosářské varianty suverénněji a potvrzují svou pozici vlajkové lodi značky. Modernizovaný Superb se dočkal vylepšení také v oblasti spotřeby paliva a nabízené techniky. Současně si však zachoval tradiční kvality, kterými již dvanáct let oslovuje zákazníky po celém světě.
„Superb svým komfortem přesahuje nabídku obvyklou ve střední třídě. Nabízí dostatek místa, vynikající funkčnost, vysoký komfort, špičkovou bezpečnost, skvělý poměr ceny a nabízené hodnoty a nadčasovou eleganci. I v naší vlajkové řadě chceme našim zákazníkům nabízet o kus auta víc,“ dodává Vahland.
Nová příď
Škoda Superb na první pohled zaujme zcela novou přídí a zádí v duchu nového designového jazyka značky s jasnými liniemi, precizním tvaroslovím a vyváženými proporcemi. Příď vozu je nyní podstatně výraznější a suverénnější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety.
Nová je také kapota s logem Automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Poprvé se v modelové řadě Superb objevují bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Také záď obou karosářských variant modelu Superb je zcela přepracovaná: je vizuálně jasná, čistě uspořádaná a precizně zpracovaná. Nově interpretovaná je grafika zadních svítilen: pro značku typický tvar písmene C je dnes ještě brilantnější.
LED osvětlení
Poprvé v modelové řadě Superb tvoří tento graf hned tři pruhy diod. Dva trojúhelníkové segmenty na zádi jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu značky Škoda.
Novinkou pro exteriér vozu Superb jsou dva nové metalické odstíny šedá Metal a bílá Moon. Inovována byla také paleta 16“ až 18“ kol z lehké slitiny.
Pro interiér modelu Škoda Superb je k dispozici celkem devět variant tří a čtyřramenných volantů. V nabídce jsou také nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavovou variantu Laurin & Klement lze nově objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory.
Úspornější motory
Škoda Superb je nyní atraktivnější také díky novinkám v oblasti motorů. Jednotlivé agregáty jsou až o 19 % úspornější než dnes. K tomu přispívá mimo jiné i technologie Start-Stop s rekuperací brzdné energie, která bude v zemích EU k dispozici jak pro všechny naftové motorizace modelu Škoda Superb, tak i pro základní benzinovou motorizaci 1,4 TSI/92 kW.
Nejúspornější provedení vlajkové lodi značky Škoda – Superb GreenLine – nyní spotřebuje pouze 4,2 l nafty na 100 km, to odpovídá emisím 109 g CO2/km. Změny se dotkly také nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
I přepracovaný vůz Škoda Superb se může pochlubit vynikající nabídkou prostoru, rysem typickým pro vozy Škoda. Obě varianty karoserie nabízí ve svém segmentu zdaleka největší zavazadlový prostor a nejlepší prostorové poměry, zejména pro cestující na zadních sedadlech.
Spousta místa
V žádném jiném voze této třídy nemají cestující na zadních sedadlech tolik místa, jako ve voze Škoda Superb. Cestování na zadních sedadlech nyní zpříjemňuje nová funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa.
Nepřekonatelný je ve své třídě objem zavazadlového prostoru. Superb pojme 595 litrů, Superb Combi dokonce 633 litrů – obě hodnoty jsou nejlepší v segmentu. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru dokonce na 1 700, resp. 1 865 litrů.
Superb druhé novodobé generace si získal pověst mimořádně promyšleného vozu. Modernizace tento status ještě více posílila. Důležitý „Simply Clever“ prvek vozu, unikátní koncept variabilní zádě TwinDoor, teď disponuje vylepšeným ovládáním s jednodušší obsluhou.
Simply clever
Tak jako dříve se páté dveře otvírají v režimu „sedan“ (tj. pouze víko zavazadlového prostoru), nebo „liftback“ (celé páté dveře i se zadním oknem) – nově však má každý z těchto režimů své vlastní ovládací tlačítko. Ani v omlazeném modelu Superb nechybí detail, který je jinak vyhrazen segmentu luxusních limuzín: cestující mají k dispozici deštník uložený v zadních dveřích.
V interiéru je mnoho „Simply Clever“ prvků. Ať už se jedná o loketní opěrku s Jumbo- Boxem, odkládací prostory ve dveřích a pod sedadlem spolujezdce, praktickou schránku na brýle nebo odkládací prostor v loketní středové opěrce na zadním sedadle – vše je do detailu promyšlené. To platí i pro zavazadlový prostor. Ten disponuje praktickými prvky, jako je volitelná mezipodlaha, uzavíratelné schránky za podběhy, háčky na tašky či upevňovací oka pro síťový program.
Seznam nabízených prvků komfortní výbavy nového modelu Škoda Superb odpovídá významu vlajkové lodi značky. K dispozici je Automatic Parking Assistant ve verzi 2.0. Nový systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže pomoci také při příčném parkování.
Komfort i solární panely
Kromě toho disponuje nový Superb i komfortními prvky jako elektricky ovládané střešní okno s integrovanými solárními články (Superb), elektricky ovládanou panoramatickou střechou (Superb Combi), systémem pro bezklíčové odemykání, startování a zamykání KESSY, klimatizací a čtyřmi moderními audiosystémy, resp. multimediálními navigacemi. Vrcholem nabídky je špičkový navigační systém Columbus s 6,5“ barevnou dotykovou obrazovkou a integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB.
Bezpečnostní paket modelu Superb byl ohodnocen maximálním počtem pěti hvězdiček v testech Euro NCAP. V zemích EU je pro Superb standardem ESP, ABS a brzdový asistent. Volitelný Adaptive Frontlight System s bi-xenonovými světlomety se postará o co nejlepší viditelnosti za tmy.
Driver Activity Assistant, dodávaný na přání, varuje před hrozící únavou řidiče. Volitelný asistent pro rozjezd do kopce umožňuje pohodlné rozjíždění do svahu bez použití ruční brzdy. Od verze Elegance je vůz sériově vybaven systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. V případě nehody posádku ochrání až devět airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy a výškově stavitelné hlavové opěrky.
Stop&Start znam z Audi z
Stop&Start znam z Audi z pujcovny a muzu rict, ze SIMPLY NEVER:)
Jinak interier na obrazku je co? Auto z 90-tych let? 🙂
Celkove nic moc. V teto cenove hladine bych nevolil jinak nez pro vuz Tesla:)
Zajímalo by mě, jak se
Zajímalo by mě, jak se řeší rekuperace brzdné energie (zmíněná v odstavci o motorech) v tomhle autě se spalovacím motorem…
Pokiaľ viem, tak u
Pokiaľ viem, tak u spaľovacích motorov sa zvýši napätie na alternátore v momente, kedy sa pustí noha z plynu / stlačí brzda. Tým pádom alternátor pôsobí ako motorová brzda a dobíja sa palubná 12V batéria.
Vzhledem k velikosti
Vzhledem k velikosti alternátoru (velikosti možného dodávaného výkonu do 12V baterie), ale i k velikosti (kapacitě) baterie, nepůjde asi o žádné “velké rekuperování“ (Narozdíl od toho, jak tomu je v případě elektromobilů). Přesto to je asi lepší , dát alespoň malou část energie potřebné k brzdění do baterie 12 V, než úplně vše vymrhat (přeměnit na teplo na brzdových destičkách). Energie z baterie se pak asi i hodí pro časté startovaní motoru se systémem Start-Stop. Hlavně asi v zimě 😉 Ten poměr rekuperované ku vymrhané bude asi v případě tohoto auta se spalovacím motorem malý…
Ale ako marketingový ťah
Ale ako marketingový ťah to funguje dobre 😀
Omlazení je co ? Moderní
Omlazení je co ? Moderní slovo ? Plánované zastarávání, historie se stále opakuje .. images.thesamba.com/vw/gallery/pix/525931.jpg
Oproti staršiemu modelu
Oproti staršiemu modelu pôsobí ten modernizovaný oveľa lacnejšie… Neviem prečo, ale vyzerá to ako nejaké nekvalitné auto z číny. Napríklad nová prístrojovka… Škodovky naozaj nemusím, ale tá v minulej generácii Superbu vyzerala oveľa elegantnejšie. A volant? Nech sa dizajnéri nehnevajú, ale pôsobí to horšie než 10 ročné kórejské auto. Toto sa im podľa mňa nepodarilo. Možno to zachráni aspoň tá nová technológia.
Nový Superb – Sonata z 90.
Nový Superb – Sonata z 90. let, podle mého názoru. Další důkaz reorientace automobilky do Číny. Na Novinky.cz vládly hlasování nějaké zaplacené jedničky a o tomto pohledu nepadlo jediné slovo.
Naprostý souhlas.
Naprostý souhlas.