Škoda Auto představuje aplikaci Traffication upozorňující na nebezpečné situace v dopravě

Nová aplikace Traffication od Škoda Auto varuje před nebezpečnými situacemi v dopravě, např. odstavenými vozidly, a před případy neúmyslné jízdy v protisměru.

Po voze Škoda Superb lze aplikaci infotainmentu Traffication nyní snadno stáhnout a nainstalovat také v modelech Scala, Kamiq, Karoq a Kodiaq vybavených vrcholnou verzí třetí generace modulární platformy infotainmentu. V průběhu letošního roku bude aplikace dostupná také pro další modely značky Škoda. Zároveň bude postupně rozšiřována nabídka funkcí.
foto: Škoda

Škoda Auto nabízí po aplikacích infotainmentu zobrazujících počasí, zprávy a po nových aplikacích Kalendář a Marketplace také novinku s nazvanou Traffication. Ta po stažení z online obchodu v automobilu (Shop) a instalaci běží na pozadí. Jakmile se objeví nebezpečná dopravní situace v blízkosti aktuální pozice vozu, upozorní aplikace řidiče ihned zprávou na centrálním displeji
infotainmentu.

Takové varování může například zabránit řidiči v neúmyslném vjezdu na dálnici špatným směrem a v následné jízdě v protisměru. Řidič je také upozorněn zprávou na displeji, pokud jsou v blízkosti vozidla detekována vozidla, která mají zapnutá výstražná světla, například v případě poruchy.

Podmínkou je, že jsou tato vozidla také vybavena aplikací Traffication. V budoucnu budou tato upozornění odesílat všechny nové vozy ŠKODA vybavené systémy založenými na třetí generaci modulární platformy infotainmentu.

Bezpečnost na prvním místě

Nová aplikace doplňuje funkci navigace infotainmentu a zobrazením upozornění souvisejících s dopravou zvyšuje bezpečnost, aniž by rozptylovala řidiče. Aplikace běží vždy na pozadí. Zadání požadovaného cíle cesty není podmínkou pro příjem upozornění na nebezpečné situace.

„Aplikace poskytuje řidiči neustále relevantní upozornění na situace v dopravě bez ohledu na to, zda je navigace zapnutá,“ dodává Michal Vondra, produktový manažer společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za aplikaci infotainmentu Traffication.

Jednou z nejdůležitějších funkcí aplikace infotainmentu Traffication je upozornění, pokud se vozidlo blíží k vjezdu na dálnici špatným směrem. Tato funkce je výsledkem spolupráce společností Škoda Auto a Bosch. Systém společnosti Bosch na bázi cloudu, který upozorňuje na řidiče jedoucí v protisměru, je již od roku 2018 k dispozici v podobě aplikace pro mobilní telefony.

V současné době jej v Evropě nabízí 25 poskytovatelů aplikací. Škoda je první automobilkou, která svým zákazníkům přináší tento důležitý bezpečnostní prvek ve svých vozech.

„Naším cílem je vybavit každý vůz systémem upozorňujícím na řidiče jedoucí v protisměru. Každá nehoda, kterou způsobí řidiči jedoucí v protisměru, je zcela zbytečná,“ říká Dr. Mathias Pillin, prezident divize Cross-Domain Computing Solutions společnosti Bosch.

Nabídka funkcí se bude rozšiřovat

V průběhu letošního roku společnost Škoda Auto dále rozšíří nabídku funkcí aplikace Traffication. Ve třetím čtvrtletí budou následovat například zprávy o počasí a podmínkách na silnici a také možnost předčítání zpráv. Řidiči budou také moci sami nahlásit nebezpečné úseky na silnici.

Mezi další plánovaná vylepšení patří rozšířené předpovědní algoritmy a lepší rozpoznávání potenciálních nebezpečných situací. V současné době se připravují další typy upozornění a informace poskytované před zahájením cesty, týkající se řidičem nejčastěji používaných tras. Ty budou dostupné ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.

„Příští rok plánujeme integraci aplikace v rámci systému C2X (Car2X), který komunikuje s okolní infrastrukturou a dalšími vozidly. Toto rozšíření umožní okamžitý příjem informací ze systému chytrých měst nebo upozornění od nedalekých zásahových vozidel,“ říká Michal Vondra.

Stačí jeden klik

Jednoduchou instalaci lze provést přímo ve voze v online obchodě v automobilu (Shop). Aplikace Traffication je do poloviny letošního roku zdarma, při dalším používání je poté účtován malý roční poplatek.

Je dostupná pro vozy vybavené vrcholnou verzí třetí generace modulární platformy infotainmentu. V modelových řadách SUPERB, KODIAQ a KAROQ je aplikace kompatibilní s infotainmentem Columbus, v modelových řadách KAMIQ a SCALA s infotainmentem Amundsen.

Ve třetím čtvrtletí se připojí model FABIA s infotainment systémem Amundsen a vůz OCTAVIA s infotainment systémem Columbus. Ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku poběží aplikace Traffication ve všech dalších modelech ŠKODA, včetně elektromobilu Škoda Enyaq iV, které jsou vybaveny vrcholnou verzí infotainment systému třetí generace.

V současné době je aplikace dostupná ve 22 evropských zemích: v České republice, Německu, Velké Británii, Belgii, Dánsku, Estonsku, Finsku, Francii, Irsku, na Islandu, v Lotyšsku, Lichtenštejnsku, Litvě, Lucembursku, Monaku, Nizozemsku, Norsku, Rakousku, Polsku, Švédsku, Švýcarsku a Španělsku. Ve druhé polovině letošního roku se přidají další evropské země.

tisková zpráva

18 Comments on “Škoda Auto představuje aplikaci Traffication upozorňující na nebezpečné situace v dopravě”

  1. V každém případě by se měli výrobci domluvit na
    V každém případě by se měli výrobci domluvit na společné platformě. Co je platné Škodovkám, že se informují mezi sebou o nebezpečných situacích když je přejede nic netušící Mercedes? Já musím přehazovat Waze přes Android auto s Googlem a Renault infotaimentem a každý varuje před něčím jiným. Nakonec to vypnu a jedu podle sebe.

      1. Všechny naisntalované navigace do aut mají pro mě jednu
        Všechny naisntalované navigace do aut mají pro mě jednu zásadní nevýhodu – na kole, pěšky, na běžkách, na lyžích – vždycky musím mít buď mapu nebo další navigaci v kapse – tak když už má auto GDC, tak mě jen zajímá, jestli umí zrcadlit mobil – pokud ano v tu chvíli je mi jedno, co má nainstalováno – pokud ne, tak mě zajímá kam ten mobil s navigací dám a zase je mi jedno, co má nainstalováno.

            1. Kdybych jezdil na kole a na lyzich treba do Berlina na urcitou
              Kdybych jezdil na kole a na lyzich treba do Berlina na urcitou adresu kde jsem nikdy nebyl, tak bych asi tu navigaci take potreboval i mimo auto. A kdyz pojedu autem jen tak na vylet s predem vytipovanym cilem, tak si ji take nezapinam.

              1. No vidíte a už víte proč mapu či navigaci (ano i mapu
                No vidíte a už víte proč mapu či navigaci (ano i mapu jsem předtím zmínil) používám. Kde se pohybuje déle nebo ve větším rozsahu, používám mapu, kde jsem jednorázově používám navigaci a když už tu navigaci „musím“ použít, proč jí mít v mobilu i v autě, když stačí v mobilu? Takže za mě relevantní otázka – jak je na tom Tesla se zrcadlením mobilu?

                1. Kdyz uz si tu trasu nakonfigurujete na mobilu, tak si ji
                  Kdyz uz si tu trasu nakonfigurujete na mobilu, tak si ji poslete do Tesly a mate to tam na navigaci. Zrcadleni neni treba. Navic kdo ma auto s permanentnim online pripojenim, nepotrebuje dalsi data v mobilu. Ale chapu, ze budete prosazovat zrcadleni. Asi i doma zrcadlite mobilni TV na velkou TV. Ja mam TV s vlastnim pripojenim. Asi tak.

                2. Asi vás zklamu, ale mobilní tv nevedeme a dokud nebyly
                  Asi vás zklamu, ale mobilní tv nevedeme a dokud nebyly děti, tak nebyla tv vůbec (teď máme základní tv kanály, ale netuším jaké, vím, že je tam déčko). Imho, vy už máte opět připojenou Teslu permanetně online? Co si pamatuju, tak jste psal, že jste to neprodloužil, že to nepotřebujete.

                3. Tesla ma permanentni pripojeni porad i bez premium
                  Tesla ma permanentni pripojeni porad i bez premium connectivity. Ze nemam urcite ficuriny, to me nevadi. Doma se Tesla pripoji na domaci wifi a aktualizace bezi tudy. Pokud bych chtel poslouchat Spotify a cumet Netflix na cestach, musel bych zapnout mobilni hotspot. Ale to fakt nepotrebuji a tak premium neplatim. Ale zakladni konektivita je permanentni i bez placeni.

                4. Dík za info – ok to beru jako plus proti konkurenci, že do
                  Dík za info – ok to beru jako plus proti konkurenci, že do tohohle nekecaj. Mimochodem kolik má trojka na kouli možnost táhnout? Svislé zatížení počítám, že přiznávají 75kg – protože, co jsem viděl, tak je to Westfalia.

                5. Tesla 3 tazna hmotnost 950kg. Tesla X neco kolem 2,8 tuny.
                  Tesla 3 tazna hmotnost 950kg. Tesla X neco kolem 2,8 tuny.

                6. Škoda těch 950 kg 🙁 u trojky, doufal jsem v aspoň 1,5t.
                  Škoda těch 950 kg 🙁 u trojky, doufal jsem v aspoň 1,5t.

                7. Mohlo by to byt vic. No ja mam nebrzdeny vlek s max. 750kg.
                  Mohlo by to byt vic. No ja mam nebrzdeny vlek s max. 750kg. Obytny caravan nemam. Jinak ten udaj u TMX je asi nizsi. Nasel jsem ruzne udaje take podle baterky a r.v. Mozna ze to bude jen ca. 2250kg u 75kWh baterky.

                8. Našel jsem 1000 kg na stránkách Tesly, takže to asi nebude
                  Našel jsem 1000 kg na stránkách Tesly, takže to asi nebude :(, prcka na zahradu mám asi 300 kg, ale vypadá to, že budu potřebovat tahat plaťák 1500 kg must (což moje současné auto umí), 2100 optimálně, což moje současné auto neumí a Xko se mi fakt krutě nelíbí a když by padlo těch 2100, tak se mi nějakou starou krávu kupovat nechce, protože to bude všechno už děsně olítané, aby to bylo v pro mě akceptovatelném stavu a nové auto už by bylo za cenu, že proti tomu zlatej elektromobil – no uvidíme až bude mít enyak gulu.

Napsat komentář