Škoda Auto nabídne elektromobil v roce 2021

Inženýři mladoboleslavské automobilky Škoda jsou součástí týmu, který v rámci koncernu Volkswagen pracuje na nových elektromobilech s dojezdem 500 km. První elektromobil značky Škoda má být na trhu do roku 2021.

Škoda VisionC – koncept plug-in hybridu z
foto: Škoda Auto

Na autosalon Ženeva představila Škoda svůj první plug-in hybrid. Auto vycházející z konceptu VisionS má být na trhu do roku 2019.

Britský magazín Autocar.co.uk aktuálně zjistil, že mladoboleslavská automobilka hraje důležitou roli v budoucnosti celého koncernu Volkswagen. Její inženýři jsou totiž součástí skupiny, která pracuje na budoucí platformě MEB pro stavbu elektromobilů.

Bernhard Maier, nový předseda Škoda Auto, magazínu Autocar.co.uk řekl, že k „elektrifikaci není alternativa“. Cílem automobilky je vyvinou platformu MEB tak, aby mohla stavět levné elektromobily s dojezdem 500 km na nabíjecími časy kolem 15 minut.

Poprvé byla platforma představena nedávno na v konceptu MPV Volkswagen Budd-e na veletrhu CES v Las Vegas. Budoucí elektromobily Volkswagen budou využívat ploché baterie podobné těm u elektromobilů Tesla Model S či Tesla Model X.

Maier britskému magazínu sdělil, že zatím není jasné jaký typ auta bude prvním elektromobilem značky Škoda. Na takové rozhodnutí je podle něj příliš brzy.

Jisté je, že prvním plug-in hybridem Škoda bude Škoda Superb.

189 Comments on “Škoda Auto nabídne elektromobil v roce 2021”

  1. Vsechny klasicke automobilky
    Vsechny klasicke automobilky musi mlzit a tvrdit, ze elektroauta budou at nekdy po 2020. Kdyby lide vedeli pravdu, ze to bude drive, tak by ty stary kramy prestali kupovat a cekali na nove EV. Presne to delam ja. Uz zadny novy spalovak nekoupim. Pokud se muj stary Passat rozsype, tak koupim pro mezicas nejakou ojetou sunku na max. 1-2 roky. Jsem pevne rozhodnut, pristi nove auto je EV. A toho se automobilky desi. Kupci zacinaji vyckavat.

          1. Hele statistiky jsou kozelna
            Hele statistiky jsou kozelna vec a vycist s nich lze cokoliv, a uzjen polozeni otazky udela co chce zpracovatel a muzes mit vzdelani VS a myslet si jak jsi chytry. Viz clanek na Osel.cz (doporucuju zrovna Vam).

            Takze statistika je v poradku pokud znate zadani, znate otazky a znate zpusob zpracovani a hlavne chapete tyto informace. Takze pokud toto neznate je statistika jenom lez pro PR oddeleni… Pokud verite, ze statistika je v poradku i pres neznalost vstupu a vypoctu tak jste spatne studoval nebo nepochopil statistiku…

        1. Tak realita je spise jinde,
          Tak realita je spise jinde, ac ja presel pred 4 lety na CNG (lepsi cena jak EV) a dalsi auto planuju az elektromobil (+-rok 2022). Tak v mem okoli az na jednoho (podnika) nalitaji denne maximálně 20km, presto nepreziji, kdyz nebude dojezd (prehanim) 1000+km, nabijeni -1min apod.

          Treba si uvedomit, ze kdyz automobilky budoudelat dobre PR, tak masivni prechod oddali o par let… 🙁 Lide jsou ovce a jako takove je potreba je hodnotit. Tesla prolomila ledy, protoze zacala prodavat status ne auto…

          1. Klid quaero:
            Ano měl jsi

            Klid quaero:

            Ano měl jsi napsat nenapsal jsi, takže jsi svojí neshcopností napsat rozumně text uvedl někoho v omyl a místo aby jsi to uvedl na pravou míru a omluvil se tak začneš piskovat ať se uklidním? Chlape, rozumu málo, ale sebevědomí máš asi na rozdávání…
            A ta věta „ale většina to pochopila“, má dokazovat co? Že vlastně neděláš chyby a nenapsal jsi hovadinu? Když nechceš debatovat na úropvni, ale jenom zesměšňovat oponenta, který pochopil co jsi napsal, protože nepochopil co jsi si myslel, tak to spíše ukazuje, že bys měl hodit kliiiid ty aq číst co napíšeš…

            1. Rozumu mám dost, na rozdíl
              Rozumu mám dost, na rozdíl od tebe, neboj. Sorry, ale za to že nejsi schopnej pochopit diskuzi fakt nemůžu. Všiml sis že jsem reagoval na Leodendulu? Psal že ještě pár let musí vydržet než si koupí EV. Předpokládám že kdyby měl možnost koupit Model S tak by tak již učinil. A na to jsem reagoval. Jiné, levnější EV této velikosti na trhu není a hned tak nebude. A přečti si po sobě co píšeš než to odešleš „hodit kliiiid ty aq číst co napíšeš..“ nevypovídá o moc vysoké inteligenci.

    1. Nebude to jednoduché. S
      Nebude to jednoduché. S dotací na nákup EV pro ovčany radši nepočítat. Zatím se na MŽP nedohodli, ale prvně mají poskytnout dotace na EV pro obce a kraje, pak možná něco(co zbyde??) i pro ovčany:-(. Takže tento rok s tím asi moc nepočítat, pakliže vůbec.

  2. …levné elektromobily s
    …levné elektromobily s dojezdem 500 km a nabíjecími časy kolem 15 minut….
    500km reálný dojezd = cca 100kWh baterie.
    Nabíjet za 15min= cca reál 400-500kW výkon nabíjecí stanice.
    Auto možná (pokud se jim to zase někde nezvrtne), ale síť odpovídajících nabíjecích stanic nebude záviset na VW.
    Tzn – by mě zajímalo čím to chtějí nabíjet?
    Na Amperu jsem od čezu (pana Chmelíka) slyšel, že 40kW nabíječka je pro ně obrovský problém – prý by moc chtěli, ale nejde to… 🙂

    1. Můžete k tomu říci víc?
      Můžete k tomu říci víc? Proč to ČEZu nejde nahradit stávající dobíjecí stanice ultrarychlými? Vždyť ČEZ má po republice cca 60 dobíjecích stanic a jen 10 z nich má 50kW. Ostatní jsou menekes max 22kW a to japonská auta nepodporují (takže max dobíjí 6 kW).
      ČEZ sliboval na přelomu roku 2015/2016, že už dělají výběrové řízení na dodavatele ultra rychlých nabíječek 50kW a že do konce března zcela jistě začnou po celé republice vyměňovat stávající dobíječky za ty ultrarychlé. Konec března je tady a …????

      1. ČEZ se na Amperu opět
        ČEZ se na Amperu opět vymlouval na:
        a) nedokončené výběrové řízení na nového dodavatele, když ten starý Francouz stojí za houby a pořád je v poruše. Navíc je neopravují, jak mají. Například jistič na Mennekes zásuvce u Teplárny Ostrava Vítkovice nefunguje už 6.měsíc. Jinými slovy blbě vybrali a možná tam byl úplateček, nejsou schopni si na ně došlápnout, což je ještě divnější.
        b) problémy s ČEZ prodej, jako distribuční firmou, byť je to dceřinka, tak jim netahá/nezesiluje vedení tam, kam potřebují a i papíry vyřizuje šíleně pomalu. Jinými slovy máme doma binec a nikdo tomu tady nevelí, každý si hrabe na svém písečku, není „politická“ vůle.
        c) zlé stavební úřady nám povolují stavby nabíjecích míst pomalu a v každém koutě republiky jinak, trvá to. Jinými slovy nejsme schopni dotáhnout legislativní proces a podle jednoho mustru žalovat úřady za škody způsobené chybným úředním postupem, když jinde to šlo a tady házejí klacky pod nohy.
        A teď si představte, že takhle si stěžuje zřejmě nejmocnější firma v zemi. Divné, že?

        1. Pane Burkoviči, při vší
          Pane Burkoviči, při vší úctě k Vám:

          Ad a) Nedokončené výběrové řízení.
          Můžete to brát jako výmluvu, je možno to brát i jako prosté konstatování faktu. Ale to je jedno. Prostě pokud nebude výběrové řízení ukončeno, a to se všemi náležitostmi (včetně například lhůt pro odvolání neúspěšných uchazečů), tak z hlediska nás elektromobilistů není co řešit. Hlavně se modleme, aby to tentokrát dopadlo lépe jako s Francouzem (ze kterého je mimochodem na prášky i GreenWay, který udržuje v provozu rychlodobíječky DBT jen s vypětím všech sil).

          Ad b) ČEZ Prodej.
          Distribuční firmou je ČEZ Distribuce, ČEZ Prodej je v tom podle mě nevinně. Navíc pan Chmelík jako manažer útvaru čisté technologie nemá přímé páky na ani na ČEZ Distribuci ani na ČEZ Prodej. Obě dcery jsou součástí Skupiny ČEZ, nikoli součástí matky ČEZ, takže ani tudy cesta nevede. Prostě i když je to dcera, tak ne vždy poslouchá matku jak se říká „na slovo“. Navíc pokud zmiňujeme ČEZ, tak je třeba si uvědomit, že ať se pánové z útvaru čisté energie ČEZ snaží jak chtějí, tak minimálně v JČ a JM se musí domlouvat s EONem, nikoli dcerami ČEZ, což je další komplikace.

          Ad 3) Stavební úřady.
          Bavil jsem se na Amperu se zástupcem MPO a nakonec to zaznělo i v jeho prezentaci: Stavební úřady mají k dispozici metodiky, které mají pouze doporučující charakter. Docela mě to udivilo, protože i ti úředníci přece musí mít podle mě nějaká kritéria pro přiznání či odebrání prémií za to, jak makají, ale bohužel evidentně to tak není. Takže se nemůžeme divit ničemu. Takže i zmínku o komplikovaných stavebních řízeních beru ze strany ČEZu nikoli jako výmluvu, ale konstatování faktu.

          Tím samozřejmě nechci a nemůžu omlouvat už 6.měsíc nefungující jistič na Mennekes zásuvce u Teplárny Ostrava.

          1. čez se elektromobilitě
            čez se elektromobilitě věnuje cca 8 let. POkud dnes po 8 letech argumentují tím, že jsou překvapeni, že pro stavební práce potřebují stavební povolení, že pro stavbu na cizím pozemku potřebují souhlas majitele, že musí vybrat kvalitního dodavatele nabíječek atd. atd. tak to je podle mě po 8 letech činnosti, blábol a snůška výmluv proč to nejde. Byly to důvody, se kterými si každý normální člověk poradí za pár měsíců – tady se několik let neděje nic.
            Na Amperu jsem byl a osobně jsem to slyšel – 20 min. výmluv, planých řečí a pseudodůvodů. Potom utekl, jak malej kluk …
            Jediné co stálo za poslech bylo, že budou pokračovat až se jim to vyplatí – tzn alespoň nyní víme, že pokračovat hned tak nebudou.

            1. Zkusím teď parafrázovat
              Zkusím teď parafrázovat to, co jste napsal:
              ŘSD se výstavbě silnic věnuje cca 20 let. Pokud dnes po 20 letech argumentují tím, že jsou překvapeni, že pro stavební práce potřebují stavební povolení, že pro stavbu na cizím pozemku potřebují souhlas majitele, že musí vybrat kvalitní stavební firmu atd. atd. tak to je podle mě po 20 letech činnosti, blábol a snůška výmluv proč to nejde. Byly to důvody, se kterými si každý/á normální člověk/firma poradí za pár měsíců – tady se x let neděje nic… a když už, tak takovým způsobem, že je to k ničemu – viz příklad D1.

              Neberte to prosím tak, že bych chtěl odvádět pozornost od ČEZu. Chci tím jen říct, že za ČEZ nebo ŘSD si v každém segmentu můžete najít firmu, o které se dá napsat plusmínus totéž. Proč? Protože tomu tak je. Protože jsou věci, které ovlivnit dokážete, a jsou věci, které nezměníte, i kdybyste se třeba milionkrát naklonoval.

              Takže ve výsledku mi z toho vychází jedno jediné – můžete si klidně zanadávat, ale stejně tím nic nezměníte. Jediná cesta, jak něco změnit, je udělat to jako např. pan Kubiš. A zkuste se ho zeptat, jaké problémy měl on se svým stavebním povolením a jak se i jemu se kvůli liknavému přístupu úředníků oddalovalo uvedení nabíječky do provozu.

              A ještě jedna věc nakonec: Zkuste si představit, že by se na to ČEZ úplně vykašlal a neměl by tu jedinou nabíječku. Co by tu v ČR bylo? PRE s perfektně udělaným dohledem – bohužel nad x pomalými a jedinou rychlou nabíječkou? Nebo snad EON s pár jeho kousky? Jeden můj známý říká: „Každý vykládá, jak by to dělal, kdyby to uměl.“ A týká se to i elektromobility. Jak už tu v diskuzi zaznělo, pole je otevřené a každý může předvést, jak to umí líp. Že to nejde z toho a z toho důvodu? Ale to jsou přece jen bláboly a plané výmluvy, ne? Vždyť přece všechno jde, když se chce. Nebo snad ne? 😉

              1. > „Každý vykládá, jak by
                > „Každý vykládá, jak by to dělal, kdyby to uměl.“

                My v dobe, kdy jsme organizovali (a ucastnili se) roboticke souteze (autonomni vozitka) slychali spis:
                „Delate to uplne blbe“ a „Joo, kdybych ja chtel, ja bych vam ukazal…“
                Samozrejme zadny z hrdinu se nikdy neukazal, aby nam to amaterum natrel. Tak hadam, ze to bude dost podobne.

                1. Ne v reálu (zkušenost),
                  Ne v reálu (zkušenost), je, že zaměstanci firmy umí, chtějí, ale nemůžou…
                  A brání tomu právě lidé na pozicích Chmelíka aspol. Ale pak se čte ČEZ nedokáže, ČEZ na to kašle apod., neee, v reálu je to spíše vedení ČEZu nechce, ale omlouvá to kecama, že není technologie, výberovka, knowhow zaměstnaců apod. Problém, jsou ale právě ti lidé co to říkají, protože oni to brzdí, protože jak se říká ti dole nechápoou, ten šírší pohled na základě informací, které jim nikdo nemůže říci protože kdyby je dostala konkurence, tak by ČEZ krachnul a tak nechápou, ty rozhodnutí managerů, ale musí jim věřit a plnit příkazy jak nejlépe umí a být solidární s firmou a za 10 let to pak pochopí, když se ukáže na reálných číslech, že to vedli dobře…

                  Chlape, jak ti věří, že víš jak to chodí na soutěžích robotů, asi nevíš jak funguje firma jako ČEZ?

                2. Uz jsem par korporaci za
                  Uz jsem par korporaci za svou pracovni „karieru“ zazil, takze nejakou predstavu, jak to funguje (a jakou da obcas praci neco protlacit pres hierarchii vedeni), mam.

                  Ten kometar nebyl ani tak o CEZu jako o tech, co radi kritizuji, ale neradi neco delaji…

                3. Já právě v nejmenované
                  Já právě v nejmenované dělám a ne jako montér, a vím, že všechno stojí a padá, právě na managmentu, který sice mluví chceme, ale koná tak aby se nic neudělalo. Proč to dělají? To nevím, ale právě, když pak slyším ty pindy co pak kecají na Ampéru, proč ne, se musím smát, jsou to jenom lži…

              2. ok – proč GreenWay-i to
                ok – proč GreenWay-i to jde, proč chce expandovat na další trhy včetně českého? Proč Tesla má v CZ rozjeté dva SC? Proč mi všichni sousedé tvrdili, že v naší čtvrti nikdo nemůže udělat sedlovou střechu? mám pokračovat? netvrdím,že vše je jednoduché, mohou být problémy, ale ty se mají řešit a potýkáme se s nimi všichni a všude? Zkuste si představit, že Váš příklad ŘSD by mělo za cca 40let postavených 100km dálnic, okolo byste viděl jak dálnice rostou jak houby po dešti. Budete řsd plácat po zádech, jak jsou skvělí? celých 100km postavili / jinak bychom neměli nic…?
                Pokud budu chtít výstavbu rychlonabíjecích stanic brzdit a budu velikosti čezu, tak to udělám přesně tak jak to čez dělal do dnes. Budu předstírat zájem, založí se na to extra oddělení a postavím pár vzorků. Tím ostatní potenciální investory a zájemce na dost dlouho dokážu uklidnit a nechám čekat. No a pak se zahraje do stracena – přesně jako to čez dělá dnes.

              3. Jenomže asi nejste z oboru
                Jenomže asi nejste z oboru nebo jste na pozici „manažera“ co furt mění zadání, jinak by jste věděl, že i když stavební úřad je problém, tak ne takový jak píšete, ale různé ekologické spolky… Takže když se ŘSD vymlouvá na stavbení řízení, lže. Nechctějí připustit, že se neustále mění stavební zákon, jak mají být vlivy apod.
                Takže i kdybyste 100x říkal, že to není o manažerech a těch co to zadávají, ale o „reálných problémech co se nedají jen tak obejít protože…“. Je zajímavé, že když to investuje soukromá firma, jde to rychle… Náhoda?

                Jo ve výsledku si můžu pouze zanadávat, protože to uvolní stres a je to zdravé, takže zhazování tohoto způsobu relaxace je ubohost.
                A za další, když při nadávání použije argumenty, které odpovídají skutečnosti, a pak přijde člověk jako Vy a manažersky začne vysvětlovat, že to tak není, i když lidi s praxe VÍ, že to tak je, co si mám myslet o Vás?

                Co kdyby se na to ČEZ vykašlal? Budu paradrázovat Vás, ale reálně. Klasické automobilky se na to vykašlali, a co se událo? Máme zde teslu a najednou čteme žvásty hlavního představitele VW jak je EV skvělé a že na to teď skočijou a budou je sekat jako baťa cvičky a najednou se objěví článek, že to bude vlastně až 2022… Takže s tesly se zatím stane Lídr s trhem, který ukousne premiovým značkám hlavních automobilek a když se toho chytne číňan pak s evroposké skončí, protože zaniknou… (zde jenom připomenu, že se v 80-90letech smáli korejcům a teď mají slušný kus trhu co předtím měli ty firmy ALA ČEZ, EON aspol.

                P.S. doporučuju trcohu kriticky číst PR žvásty manažerů ČEZu, kteří za 25 let dokázali kaorát kecat, ale skutek utek…

                1. Klidně si o mě myslete co
                  Klidně si o mě myslete co chcete. Jsem zvyklý na to, že když se někomu ve své profesi (kterou není elektromobilita) snažím někomu sdělit svůj názor na věc, tak se často setkávám s tím, že ten druhý má určitě pravdu, protože odpovídá skutečnosti (viděné jeho očima) a naopak já, protože nemám ve zvyku automaticky nadávat na všechno a na všechny, ale pídit se po příčinách věcí, mu to vlastně „manažersky vysvětluju“, takže jsem de facto za blbce. Ale to neva, jsem zvyklý a pokud si neroztrháme občanky, tak o nic nejde.

                  Už jsem si všiml v diskuzích několikrát, že přístup ČEZu je dáván jako příčina toho, že do výstavby nabíječek ostatní firmy nejdou. Nejsem ani EON, ani PRE ani žádný jiný další velký hráč na trhu s energiemi, ale podle mě hlavním důvodem, proč firmy do výstavby nabíječek nejdou, jsou prostě dva základní: jednak malý počet EV v ČR a za druhé (a to je hlavní důvod), že se na tom nedá v současné době vydělat, že to prostě není žádný výnosný byznys. Když dáte dobíjení zdarma, tak se Vám nabíječka celý den nezastaví (viz u AAA Brno). Když dáte 6Kč/kWh (jako třeba u CTP Park Brno), tak máte nabíječku celý den volnou. To je podle mě hlavní problém (nikoli to, jaký k tomu ČEZ má nebo nemá přístup). Při žalostně malém počtu nabíječek v ČR je jedno, jestli ČEZ má nebo nemá 50+ nabíječek, nebo se chystá nebo nechystá postavit X dalších. Prostě to není byznys, tak do toho nikdo nejde.

                  Jinak nemusíte mít obavu, PR žvásty manažerů ČEZ většinou nečtu, a pokud ano, tak s dostatečnou mírou kritiky.

                2. Ale to je o tom co bude
                  Ale to je o tom co bude dříve slepice nebo vejce? Např. ten Musk pochopil, když neudělá infrastrukturu neprodá auta. ČEZ aspol., přesněji jecjih vedení chce být chytřejší než tento Musk, a jedou „když nejsou auta“ nemá cenu stavět.
                  Jednou jsem se bavil s kolegou, jak je to např. s CNG plničkama a „prvozem“, tak říkal, že už přesvětčili na tvrdých datech vedení, že kde postaví plničku, začne na sebe vydělávat až tak po roce, když lidi uvidí, že tam je a začnoukupovat auta… Proč u EV se na to dívají jinak?

                3. V podstatě jste si na to
                  V podstatě jste si na to odpověděl sám.
                  Musk pochopil, že když neudělá infrastrukturu, tak neprodá svá auta čili neprodá hlavní produkt své firmy.
                  ČEZ když neudělá infrastrukturu, neprodá sice pár stovek či tisíců kWh elektřiny (dnes za pusu, zítra za peníze), ale to ho ani nezachrání, ale ani nepoloží. To platí dnes. Jak to bude do budoucna, to je otázka. Každopádně i kdyby na poli výstavby infrastruktury a nabíjení EV někdo ČEZ „převálcoval“, tak stejně ať chce nebo nechce, elektřinu tak jako tak nakoupí od ČEZu. Čili ČEZ prodá svůj hlavní produkt – tak jako Elon Musk svá auta. Jenže ten se bez té infrastruktury na rozdíl od ČEZu neobejde.

                4. tak otázka je pohledu a
                  tak otázka je pohledu a inteligence-neinteligence vedení ČEZu.

                  1) ČEZ má výrobu a té je jedno, jestli to dodá pře Muska nebo „přes svoje“.
                  2) Pak je ČEz distribuce, které je opět jeno kdo vyrobí a kdo koupí, ta dostane zaplaceno az infrastrukturu „paušálně“, každý rok včetně přiměřeného zisku jak určuje ERU.
                  3) ale pak je ČEZ obchodník, kterému to jedno být nemůže, protože ztratí trh, kde si mohl přihodit marži na prodaných kWh.

                  Takže „v objemu celého ČEZu“ to může být zatím pár procent, ale z hlediska konkrétního části to může být rozdíl mezi tím mít velkou část trhu a mít velké marže nebo jenom paběrkovat. Musk se bez ní neobejde je sice pravda, ale když už ji postaví někdo jiný, tak kromě ČEZ distribuce, nebude zase potřebovat ČEZ… I tu výrobu ČEZ už ztrácí pomalu ale jistě, tedy pokud nepostaví za naše daně opět atomovku a bude z ní brát pouze zisk a žádné rioziko, ale to je zase o stylu jak dojí daně, neříká to něco o tom jestli ho fakticky kromě atomovky někdo bude potřebovat…

                5. Pokud chce někdo postavit
                  Pokud chce někdo postavit síť dobíjecích stanic a nakupovat elektřinu někde jinde, jak je libo, ve finále to stejně bude elektřina z elektráren ČEZ. Každopádně momentálně to není a ještě nějakou dobu nebude takový balík za elektřinu, že by to stálo za řeč. Momentálně co se týká kWh „prodaných“ na nabíjení EV, tak je to ze strany ČEZu „charita“ – tedy minimálně alespoň v síti dobíjecích stanic ČEZ, kde je nabíjení buď zdarma na rychlých stanicích, nebo za paušál na pomalých stanicích. EV mapa se pokusila o průlom – někde 10Kč/kWh, někde 6Kč/kWh… a všichni jste jim vynadali do zlodějů. Takže ono to ještě nějaký čas nebude ten správný byznys a boj o podíl na trhu s dobíjením EV.

                  Co se týká daní a jejich spotřeby pro výstavbu další atomovky, tak Vás mohu ujistit, že celý název firmy zní ČEZ, a.s. čili je to akciová společnost, jejímž základním cílem je maximalizovat zisk pro akcionáře čili vydělat na dividendy, které z drtivé části plynou do státní kasy. Ovšem pokud chce ČEZ něco investovat, tak si musí na investici půjčit na kapitálovém trhu, případně hledat nějakého investora (kterým ovšem český stát není a evidentně v blízké budoucnosti být nehodlá). Takže případná další atomovka nespotřebovává moje ani Vaše daně. Český stát jako majoritní vlastník na atomovku nedá ani vorla, ale chce rok co rok slušný balík do státní kasy na dividendách. Takže daně bych nechal úplně stranou, o tom to není. Co se týká rizik, ceny elektřiny jsou momentálně tak nízko, že bez ošetření rizik nemá smysl se do další atomovky pouštět. Takže i v tomto ohledu můžete být relativně v klidu.

                6. To jako že ČEZ nemá na
                  To jako že ČEZ nemá na svých účtech ani korunu na investice a na všechno si musí půjčit a to rovnou na burze? 😮

                7. Úplně na všechno asi ne.
                  Úplně na všechno asi ne. Myšleno na velké investice – řeč byla o výstavbě atomovky.

                8. Jen doplním, že cenu si
                  Jen doplním, že cenu si neurčuje evmapa, ale provozovatel stanice.

                  A jak to vypadá, tak jestli budou nějaké nabíječky po ČR, tak to bude spíš zásluha nadšenců z evmapy, než obchodní záměr čezu, eonu a podobných.

                9. Je to jen můj osobní
                  Je to jen můj osobní názor, ale já se domnívám , že rozšíření EV ČEZ úplně položí. Představte si za pár let vrakoviště plná EV , tedy plná 60 kWh baterek za nízkou cenu. Najednou je akumulace v rod. domě vyřešena a nepotřebujete ČEZ. Pak je tu další jev, hodně velké procento lidí , kteří vlastní elektromobil si pořizuje i fotovoltaiku. Tisíce střech s fotovoltaickýma el. , taky smrt pro ČEZ. Masová elektromobilita rovná se zrychlení vývoje baterií , opět problém pro ČEZ. EV dodávky nebo malé nákladní auta, to už by mohlo zasáhnout firmy. Všechny sklady , střechy firem a továrničky pokryté fotovoltaikou -obrovskej problem pro ČEZ. Takže pokud by to někdo viděl jako já , tak by ti manažeři nemuseli bejt zas tak neinteligentní.

                10. Dovolím si malinko
                  Dovolím si malinko nesouhlasit. Již dnes můžete firmy jako čez prodej a čez energo zcela obejít i jako koncový zákazník. Máme na trhu třeba operátora, který na burze nakupuje elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů. Tedy zákazník z moravy prakticky nemusí dát vydělat čezu ani kačku (když zanedbáme, že i čez má nějaké solární elektrárny). Dost pochybuju, že tesla nakupuje silovku u místně příslušného operátora.

                11. Za jakou cenu za kWh je
                  Za jakou cenu za kWh je elektřina u tohoto operátora?
                  O tu jde totiž až na prvním místě.

                12. U mého D27d vychází o 22
                  U mého D27d vychází o 22 haléřů levněji. Oproti čez fix mají ale o 35kč vyšší stálou platbu, takže se vyplatí při odběru nad 1,8 MWh ročně.

                13. Tak to je zajímavé. Měl
                  Tak to je zajímavé. Měl jsem za to, že s ohledem na výkupní ceny z fotovoltaik, garantované na 20 let, se to promítne i koncovému zákazníkovi.

                14. To se předci
                  To se předci rozpočítává mezi všechny zákazníky a také to dotuje stát.

                15. Máte pravdu, úplně jsem
                  Máte pravdu, úplně jsem zapomněl, že mám na faktuře ročně cca 1500 Kč na podporu OZE. 😉

                16. No tak to máte spotřebu
                  No tak to máte spotřebu kolem 3MWh, Vám by se to vyplatilo. Tak šup k nim, ať už nikdo nemůže říkat, že to auto jezdí na uhlí… 🙂

                17. Je to cca 2500 kWh a co se
                  Je to cca 2500 kWh a co se týká toho dodavatele, kterého zmiňujete, tak je to taková zelená hra. Někdo spotřebovává „zelenou“ energii, jiný zase „černou“. Ovšem žádný obchodník Vám nezaručí, že zrovna ta elektřina, která proudí Vašimi zásuvkami, skutečně fyzicky pocházejí z OZE. To byste byl na tom jako Rakušáci, kteří kdysi tvrdili, že mají v zásuvkách filtry, které jim odfiltrují elektřinu z jaderných elektráren. Dokonce prý existovala firma, která si na tom založila svůj pochybný byznys. ;-)¨

                  Jinak pokud máte na mysli tvrzení, které v poslední době slýchám čím dál častěji, že „výfuk EV je v elektrárně Prunéřov“, tak na to každému říkám, že každé auto, ať už spalovák, nebo EV, tam má svůj výfuk, jen ten spalovák k tomu navíc ještě spaluje naftu nebo benzín a smrdí i na naší krásné a relativně čisté jižní Moravě.

                18. Jasně, že ty černé
                  Jasně, že ty černé elektrony neodfiltrujete, ale pokud někdo bude skupovat jen tu zelenou, tak minimálně tu černou finančně nepodporuje. Zda je to pravda, řešit nechci, ale prý mají na to audit… Teoreticky, kdyby všichni kupovali jen tu zelenou, tak výrobny té černé předci nemohou existovat…

                19. Ano, s tou (ne)podporou
                  Ano, s tou (ne)podporou máte samozřejmě pravdu. Ovšem zatím by to OZE samy neutáhly a je otázkou, jestli někdy vůbec.

                20. Povinná podpora OZE je
                  Povinná podpora OZE je daná na spoustu let dopředu. Z tohoto pohledu to utáhne už dnes. Ta smazala rozdíl v nákladech na technologii, jinak by nikdo solární elektrárny logicky nestavěl. Se stále klesající cenou panelů bude přibývat domácích samovýroben a časem nastane i doba, že ta elektřina bude i z velkých solárních zdrojů levnější. Je to jako s elektromobilem, počáteční investice velká, ale ušetříte na provozu. Taková solární elektrárna je na údržbu méně náročná a nemusí se pro ni kupovat to uhlí, že…

                21. Utáhne to možná díky
                  Utáhne to možná díky podpoře finančně, ale já jsem měl na mysli utáhnout výkonově.

                22. Ano, samozřejmě bude
                  Ano, samozřejmě bude potřeba akumulovat…

                23. To ano, ale na té stejné
                  To ano, ale na té stejné faktuře máte o 2000kč mín za silovku, částku kterou srazily mimo jiných právě obnovitelné zdroje. Takže ve výsledku jste i díky OZE ušetřil 500kč.

                24. To je nesmysl, už jsem o
                  To je nesmysl, už jsem o tom psal v příspěvku http://www.hybrid.cz/bmw-vision-next-auto-pro-22-stoleti#comment-54329, takže to jen zkopíruju.

                  Tvrzení, že nebýt zelené energetiky, tak by byla konvenční elektřina o hodně dražší než dnes, je nesmyslné a zavádějící. Ano, jistý vliv obnovitelných zdrojů tu je, ale mnohem větší podíl na poklesu cen silové elektřiny na burze mají především dopady těžby břidlicových plynů v USA a s tím souvisejícího masivního dovozu uhlí z USA do Evropy za neskutečně nízké ceny a dále de facto zhroucení trhu s emisními povolenkami. V důsledku toho se vyplatí provozovat i tu nejšpinavější uhelnou elektrárnu, protože její výrobní náklady na kWh jsou enormně nízké. Životní prostředí tím dostává pěkně na (_._), ale to si zelení ekoteroristi nikdy nepřiznají. Navíc se na tom podepsala i nedávná finanční krize, omezování výroby ve velkých ocelárnách, hutích apod. V důsledku toho všeho je na trhu takový nadbytek levné silové elektřiny, že její cena klesla z cca 90Eur/MWh pod 30Eur/MWh, čili na třetinu. Takže tyto vlivy, nikoli jen zelená energetika.

                  Ještě k tomu dodám, že stát do značné míry dotuje výkupní ceny elektřiny z OZE, jinak by výsledná cena elektřiny pro koncového zákazníka byla někde jinde – a to zajímá mou peněženku, nikoli jen cena silové elektřiny.

                25. Není to nesmysl. Ano, OZE
                  Není to nesmysl. Ano, OZE nejsou jediným faktorem snížení ceny, to jsem výše nepřímo uvedl. Spolupodílely se na tom spolu s dalšími faktory. Jinak cena silovky klesá už několik let, před 4-5 lety byla cena ropy ještě pořád v extrémních výškách, takže v úvodu v tom ropa vůbec nehrála roli.

                  Stát NEdotuje(ve skutečnosti nic nedotuje, bilance je cca nulová). – Z těch 40mld na podporu stát dává tuší jen kolem 10mld, to je zhruba tolik kolik na poplatku z OZE vybere DPH a dále z podpory strhává solární dan.

                26. Uváděl jsem příklad
                  Uváděl jsem příklad zákazníka z moravy, tam čez distribuce jaksi není, tak ji není potřeba obcházet.

                27. Si delas srandu, ne? CEZ
                  Si delas srandu, ne? CEZ vyvazi do zahranici cely Tunelin nebo celou spotrebu domacnosti v CR. Vyber si z toho co ti je milejsi. A misto toho aby se snazil elektrinu udat ZDE (za 5 kacek), tak kejha jak jen to je nefer, kdyz ji musi vyvazet za 20€/MWh. Spocitej si kolik se u nas proda benalu. CEZ ale presto NEMA ZAJEM pretahnout lidi rozumnou siti nabijecek ala GREENWAY v CR POSTUPNE ke 2 svym hlavnim produktum elektrine a jeji distribuci na hlavnich silnicnich tazich. NO co na to rici? Na.rat!

            2. Co te na tom udivuje? Dodnes
              Co te na tom udivuje? Dodnes neni od roku 2009 povolene pripojovat zdroje do distribucni site v uzlu Albrechtice u Ceskeho Tesina z duvodu prekroceni zkratove odolnosti rozvodny 110kV. A to od roku 2005 vedeli co se na ne vali se zakonem o OZE. Nic v tom necini ani CEZ, ani ERU. Furt jen same vymluvy kdyz si odmyslim DEMONTAZ vedeni 3f z 6-ti vodicu 400kV od nejblizsi rozvodny v Nosovicich. To hlava nebere. Na.rat. Od CEZu a CEPSu necekam jiz nic. Proste je mi jedno ze zkrachuji a cim driv to bude tim radostneji budu tancit nad jejich hrobem. A cim vice bude blackoutu, tim vice budu tleskat. Takovy jsem ja……

          2. eHonza:
            Jelikož se v oboru

            eHonza:
            Jelikož se v oboru pohybuju tak Vas zakomentuju.,

            Ad a)
            Výběrové řízení je v pohodě, když ho nastaví tak, aby doběhlo v reálném čase a zadajího pořádně, ALE bohužel se to dělá tak, „aby bylo nastaveno správně“… Tím nechci říci, že se tam dělají podrazy, to by bylo přeci na žalobu za pomluvu 😀

            Ad b) To, že jsou to „rozdílné“ firmy neznamená, že nespolupracují a hlavně, že fungují odděleně… To máte asi představu jako člověk z venku nebo jste „obyčejný zaměstanec“ a věříte kecům, od oddělení a nezávislé rozvoji těchto firem. Jediná co jakžtakž jede odděleně je pouze „obchodník s elektřinou a plynem“, ostatní… Samořjemně, protože se to „kontroluje“, tak to oddělené je, že, kdo si myslí nebo říká opak neví o čem mluví 😀

            Ad 4) Stavební úřady sice pracují slabě řečeno jako diletanti, tedy si vytírají doslova zákony zadky, ALE je potřeba říci B. Na každém mají jiné požadavky co a jak dělat (i když to odporuje zákonu), přesto zaměstnanci ČEZu mají na starosti různé rajony a projektanti co dělají pro s nimi taky ví co na kterém stavebním chtějí a jsou schopni stavbu do půl roku srealizovat. Problém jsou vlastníci pozemků u liniových staveb. Takže pokud pán mlel žvásty o problémech na stavebních úřadech a vůbec neřekl o vlastnícíh pozemků, tak buď vůnec neví o čem mluví a má sprostředkovanou informaci, kteoru nepochopil nebo úmyslně lhal…. Omluva nelhal mluvil pravdu, obvinit někoho ze lži je trestné 😀

            Nechcete omlouvat, ale nechcete se uvědomit, že ta výměna může být udělána do jednoho dne, když by uplatnili co mají ve smlouvách, ALE někomu se nechce nebo někdo to nastavil tak aby se nikomu raděj nechtělo…

            1. Ad a)
              Přestože se

              Ad a)
              Přestože se pohybujete v oboru, tak mluvíte o tom, „jak se to dělá“, tj. obecně. Tak si představte, že budete sedět ve státní firmě, která musí respektovat Zákon o zadávání veřejných zakázek, a budete chtít místo rychlodobíječek DBT protlačit rychlodobíječky ABB, které jsou sice spolehlivější, ale cca 2-3x dražší (tedy alespoň v případě výběr.řízení v minulosti). Nechytejte mě prosím za slovo, neznám přesné ceny, takže řekněmě že ABB byly prostě dražší. Zjistíte, že nemáte jak to prosadit! Oba výrobci Vám budou deklarovat, že jejich produkty jsou spolehlivé, s požadovanou střední dobou mezi poruchami atd. atd. atd. Navíc chci zdůraznit, že v tomto okamžiku se nesoutěží finanční náročnost údržby a ceny náhradních dílů, ale prostě jen rychlonabíječka jako taková včetně její ceny v požadovaném počtu. Takže ve finále je jediným kritériem cena celé zakázky. V tom okamžiku musíte, i když se Vám to třeba nelíbí, vybrat tu nejlevnější nabídku. Výsledkem je dnešní stav.

              Co se týká dalšího výběrového řízení, situace se opakuje s tím, že máte jako podpůrný argument malou spolehlivost DBT, ale když jejich dodavatel bude tvrdit, že jsou spolehlivé, tak s tím nic nenaděláte. Nebo to můžete protlačit silou a vybrat dražší nabídku, ale v tom případě riskujete žalobu neúspěšného uchazeče, který bez problémů dokáže, že jste se nechoval s péčí řádného hospodáře, protože jste přijal dražší, ale jinak technicky srovnatelnou nabídku. Navíc se Vám tím automaticky prodlouží celé výběrové řízení. A teď jak se říká „babo raď“. Pokud si myslíte, že v takovém prostředí, s tím, co máte v ruce za „trumfy“, dokážete zrealizovat výběrové řízení „v reálném čase“, tak jste nenapravitelný idealista, který by měl jít a vyzkoušet si to na vlastní kůži. Ručím Vám za to, že z toho budete mít „pupínky“. ;-/

              Ad b)
              Nespolupráce jednotlivých dcer není určitě hlavní brzdou výstavby rychlodobíječek, to nakonec ani takto na Amperu nebylo řečeno. Bylo to zmíněno jako jeden z aspektů problému, ovšem nikoli jako hlavní příčina.

              Ad c (3,4)
              Pán ve své prezentaci problémy s vlastníky pozemků určitě zmínil.

              Ano, máte pravdu, jistič může být vyměněn během jednoho dne. Právě proto jsem předtím psal, že to nechci a nemůžu omlouvat, protože je to neomluvitelné. Takže minimálně aspoň v tomto se shodneme.

                1. Bohužel, takhle to v
                  Bohužel, takhle to v žádném případě nefunguje. Pravidla pro vyřazení uchazeče z výběrového řízení toto neumožňují. Pokud uchazeč splní požadavky zadání, tak ho vlastně není možno vyloučit. A pokud uchazeč deklaruje, že jeho zařízení je spolehlivé, tak se opak prakticky nedá prokázat. Stačí, když místo v minulosti poruchového typu XY.01.123 se přihlásí s typem XY.03.456, jehož deklarované parametry včetně spolehlivosti splňují zadání a je vymalováno. Zdá se to možná šílené, ale je to tak.

                2. tak pokud nesplní
                  tak pokud nesplní funkčnost na 99,99% tak pokuta 10M

                3. VŘ řeší dodání a
                  VŘ řeší dodání a realizaci díla, nikoli provozování, náklady na údržbu a náhradní díly. Je to nelogické, ale je to tak.

                4. Jenze dilem take je
                  Jenze dilem take je „servisni cinnost“ o tom neco vim. A tam jsou pokuty a financni zajisteni predem celkem bezne.

              1. Ad a)
                sedím ve firmě,

                Ad a)
                sedím ve firmě, která sice soukromá, ale koná pod zákonem o veřejných zakázkách. Takže mám představu jak to funguje, že to stát dělá jinak? To nedokazuje, že to nejde, ale ukazuje něco o lidech co na těch pozicích sedí…
                Místo psaní o cenách apod. to lze dělat jinak. Udělat výběrovko ne přímo na dodávku, ale na technologii co to spolňuje a pak teprve třeba aukci s max. startovní cenou apod. Že to stát aspol. nedělají a vymlouvají se, že to či ono zákon neumožňuje, není důklaz, ale jenom výmluvy, že nechcou-neumějí-nerozumí…

                Ad b) on to není aspekt, v reálné praxi jeslti by to prodloužillo stavbu s 250 dnů na 255? Co to je?

                Ad c) určitě to víte, nebo si to určitě myslíte? (tímto nerýpu, ale nejistotu ve větě? Buď vím nebo nevím…). Ale i to se prodlouží stavba v řádu 3-4týdnů průměrně a nevýší cena v řádu 100k kč což v rozpočtu 6-10mega je…

                Ja se neshodnu v tom, že vím jak to chodí z praxe a pak když čtu co tito nahoře říkají do novim apod., se mi chce blejt velebnosti…

                1. Ad a)
                  Pokud máte ve své

                  Ad a)
                  Pokud máte ve své soukromé firmě právní a obchodní oddělení a tito lidé Vám řeknou, že to tak dělat lze, pak není co řešit. Pokud ovšem obchodník, resp. právník řekne, že to tak nejde, tak ani já ani Vy nepůjdete nastudovat komplet obchodní právo a spolehnete se na doporučení odborného útvaru, v jehož je to kompetenci.

                  Ad b)
                  Není to nic, však jsem psal o tom, že to není hlavní důvod.

                  Ad c)
                  Pokud mě mé smysly, tj. sluch a zrak přímo na Amperu nešálily, tak to pán měl ve své prezentaci. Co se týká Vámi zmiňované průměrné ceny a průměrného prodloužení stavby, tj. průměrných hodnot, je to totéž, jako když Vám někdo řekne, že průměrný řidič trefí srnku 1x za 3 roky… a Vy jste ji trefil právě a zrovna teď. No a zkuste si vzpomenout na dohadovačky ŘSD se statkářkou Havránkovou ohledně výkupu jejích pozemků pro výstavbu pár metrů dálnice. Takže „průměrné“ hodnoty jsou dobré do statistik, ale pro konkrétní případy ne zcela a na 100% použitelné.

                2. ad a)
                  pokud dojde na vyrok

                  ad a)
                  pokud dojde na vyrok ze neco „nejde“, pak je treba se zamyslet nad tim, ze jsem dal blbe zadani. A zeptat se jak dospet k pozadovanemu vysledku. Jenze to dnesni managori neumeji – udelat neco tak jak jim podrizeni radi. Proto jsou to managori. Kdyby delali veci tak jak se delat maji a ne tak jak chteji ONI, tak by se delalo vse poradne a v podstate by vymizela konkurence (o..bat co se da)
                  ad c)
                  o Havrankove nemluvte, nebo u mne budete za stejneho manipulatora jako statni kafemlejnek. Proste pokud na zemedelske pude farmarim, tak mi rozdeleni pudy na 2 kusy vzdalene od sebe 100 km je na <|>. Naklady na traktor a robose premistujici se mezi temito pozemky po zbytek zivota jsou vypocitatelne? A jakou hrstku ryze Havrankove stat nabidnul?

      2. to víte, že to jde, ale
        to víte, že to jde, ale musí se chtít.
        Na Amperu, mezi spoustou blábolů a výmluv, pan Chmelík řekl, že budou stále chtít být lídrem na trhu, ale pokračovat ve výstavbě rychlonabíječek budou až uvidí, že se jim to vyplatí. Tzn. hned tak určitě nic dělat nebudou, ale tím také dali na trh signál, že je pro ostatní zájemce otevřený prostor. Do teď vlastně svými sliby a vyjádřeními (možná úmyslně) rozvoj rychlonabíjecích stanic brzdili, protože většina subjektů si řekla – počkáme na čez, příští rok by to měli mít atd atd. A roky plynuly….

      3. Mám z toho takový pocit:

        Mám z toho takový pocit:

        – na čez se nespoléhat, vyčerpal se zjištěním(a problémy), že nabíječky DBT jsou k ničemu. Je demotivován a bude jen hledat výmluvy proč to nejde. Chmelík rovněž uvedl, že paušál je pouze dočasný. Že by se časem přidali do evmapy? 🙂
        Lze očekávat, že bude mít další nabíječky tam kde nebude muset vyvinout žádné úsilí(lenivý čez) – u dealerů Nissan v Brně a Olomouci(takže ne tam kde by to bylo potřeba – na dálnicích).

        – Eon – získá dotaci cca 2mil na místo s nabíječkou, takže by na provozu neměl být prodělečný. Zatím mi na dotaz ohledně projektu Fast-e neodpověděli, byt pán na Amperu vyzval ke komunikaci ohledně projektu. Mají na to 2roky času, tak snad dokonce roku 2017 uvidíme nějaký výsledek.

        – soukromníci – nakonec to možná budou zachranovat tito(podobně jako na Slovensku). Zatím se mluví o nové rychlonabíječce u Humpolce a v Olomouci na příjezdu od Brna(první snad do 2měsíců, ale obě určitě během léta).

        Bohužel provozování rychlonabíječky opravdu zatím finančně moc nevychází. A už vůbec ne pod cenu 7kč na kwh. Levná DBT jsou vyhozené peníze, ABB je silně předražená. Cestou by mohla být použitá od Efacecu.

      1. No tak s jinym srovnatelnym
        No tak s jinym srovnatelnym spalovacim autem, pokud nesrovnavas zrychleni, ale to resi jen tebou pojmenovani jedinci), ujedes za tvoje ZDARMA klidne 300tisic a vic km (porizovaci naklady plus naklady za amortizaci a palivo). Navic si ho koupis hned a ne na pockani. S tim rozidlem, ze vetsinu penez budes platit prubezne za palivo a servis a ne na zacatku. Nemluve o tom, ze Teslu budes povetsinou dobijet doma (za aspon 2kc za kWh) a ne na cestach „ZDARMA“. Viz kauza s dopisy zakaznikum, ze nemaji zneuzivat superchargery. Ne kazdy ma tolik penez, nebo se chce zadluzit. I ten komfort na dlouhych trasach nebude pri cestovani pres rychlonabijecky takovy, jako, kdyz to neresis a zastavis si kde chces a tam natankujes. Kdyz si koupi neco na zemni plyn mozna tech km za takovy prachy bude jeste vic.(jen budes muset vic resit kde tankovat) Tesla je velmi sympaticka, elektromobily jsou sympaticke, ale bohuzel zatim to financne proste nevychazi a je to hlavne pro movitejsi nadsence a vizionare. Take proto, ze nejekonomictejsi je poridit si par let stare auto a nikoliv nove a par let stare elektromobily porad nejsou srovnatelne drahe jako par let stare spalovaky. Verim, ze budoucnost bude lepsi, jen bych kazdeho kdo uvazuje rize ekonomicky nenazyval vyrazy s hvezdickou.

        1. tento pohled chápu, ale
          tento pohled chápu, ale není to jen o tomto úhlu pohledu. Extrém – kdo uvažuje ekonomicky, tak si soukromé auto nikdy nekoupí a jezdí vlakem. Podle Vaší teorie by mohl jezdit do smrti a to neutratí ani 1/3 částky za Teslu.
          Soused, když si koupil nový Superb za cca 1mil., tak se mě přišel zeptat, kdy se mi vrátí peníze (cca 800tis), které jsem dal za Leaf…. Proč u EV se někdo pořád snaží řešit, kdy se to vrátí (tady se ale peníze vrátí? – u mě cca 3 roky. Kdy se Vám vrátí peníze za Favorit nebo Feldu? Prostě EV chci, mám na to, tak si ho koupím. Nechci = nekupuju.

          1. S tím naprosto souhlasím.
            S tím naprosto souhlasím. Pokud jste fanda a máte na to, tak proč ne. Klobouk dolů. Spíše jsem reagoval na toho trolla, který si myslí, že s Teslou bude jezdit zadarmo a kdo to nechápe je … nebudu ten vulgarismus opakovat. Je spoustu argumentů pro koupi elektromobilu a opakuji, že jsem jejich fanoušek. Ale ekonomické argumenty jsou na vodě. Je to podobné jako když někdo počítá cenu auta čistě na základě ceny spáleného paliva, ale už pomine počáteční náklady a amortizaci. Tak naopak nemůžu jako nadšenec pro elektromobilitu koukat jen na náklady na elektřinu a nizke provozni naklady a pominout vysoký počáteční náklad. Jízda autem ve výsledku každého něco stojí (případně někoho, kdo to platí za něj) a kolik to na km stalo lze presne vycislit az v dobe prodeje vozu. Jinak soused, kdyby si vystacil s autem velikosti Leafu, tak nekoupi Superb, ale srovnatelne velky Nisan za 300-400tisic? On ani ten Superb nebude za milion, ale síše za cenu leafa a velikostí srovnatelný elektromobil nebude Leaf ale leda Model S za dvojnásobek. Ale tím nechci odrazovat nadšence, jen trvám na tom, že finančně se to zatím bohužel nejspíš nevyplatí. Cena za km srovnatelného auta koupim + nacpu do toho + dam za palivo /elektrinu – prodam. Je mozne, ze budete mit stesti a koupite levne a prodate draho, pak ano. Ale je to sazka na velkou nejistotu. Naopak pokud na to mam, neresim to, tak hura do toho, mate moje sympatie, jen neargumentujte ekonomicnosti. Hura za kazdy elektromobil ve meste, hned se mi lepe dycha! V idealnim svete by cena kazdeho vozu obsahovala i ekologicke dopady na planetu. Pak by se sily uricte minimalne vyrovnaly. Tak ale nyni neni. A mozna by pak nikdo z nas nemel ani na ten elektromobil ani na spalovaka.

            1. Dokud nebude trh
              Dokud nebude trh elektrických ojetin, tak samozřejmě budou jak ojetá, tak nová auta drahá. Nehledě na politiku automobilek, prodávat je jako prémiovku pro nadšence. Tedy patřičně osolenou. Ovšem když koupíte za slušnou cenu, pak máte vyhráno. Já vím, že 15 tis. km najetých ročně místo spalovákem elektrikou, mne stálo 2 tis. Kč paušálu ČEZu. Palivo by mne vyšlo při třeba 6 litrech a 30 korunách na 27 tisíc. A podle toho hledám cenu.

              1. Ta nabijeci karta CEZu je
                Ta nabijeci karta CEZu je take hanba. Kdyz nejaky cizinec prijede co CR, tak si musi koupit rocni kartu, aby mohl 1-2x nabit. No nevim jak si treba nejaky Nemec nebo Francouz muze tu kartu koupit. Predpokladam, ze v cizine to nekoupi a v CEZku by musel pobyvat aspon tyden aby tu kartu dostal. No, CEZko bylo vzdy trochu exoticka zeme co se novych veci tyka. Malokdo ma fantazii si predstavit, ze EV maji i jinde. A jejda, tam jich maji dokonce vic nez v CEZku.
                Nekde jsem cetl komentar jednoho Nemce ktery prijel do Prahy a nemohl dobit. I kdyz nektere nabijecky byly v mape oznacene jako verejne a dokonce zadarmo, tak se k nim ani nedostal. Pamatuji si, ze nabijecka ABB v Praze byla jako verejna, ale po prijezdu zjistil ze pouze pro zamestnance ABB…

                1. ABB a ČEZ jsou jenom
                  ABB a ČEZ jsou jenom „papírový“ podporovatelé EV…

            2. Píšte:
              „Jinak soused,

              Píšte:

              „Jinak soused, kdyby si vystacil s autem velikosti Leafu, tak nekoupi Superb, ale srovnatelne velky Nisan za 300-400tisic? On ani ten Superb nebude za milion, ale síše za cenu leafa a velikostí srovnatelný elektromobil nebude Leaf ale leda Model S za dvojnásobek.“

              Ale to ukazuje, že nechápete nebo nechcte chápat psaný text vašeho oponenta. Poenta není jestli by si koupil Leafa, ale ve žvástech souseda „kdy se ti Leaf zaplatí“, i když sám sobě si stejnou otázku u Superba nepoloží…

              NEBO schválně odvádíte pozornost někam jinam, kde to má potvrdit vaše „důkazy“ proč ne…

    2. „ČEZ by chtěl“? 😀 Jste
      „ČEZ by chtěl“? 😀 Jste vtipný člověk, v každé velké firmě typu ČEZ jsou úzké hrdlo co vše brzdí manažeři, tedy i ten „podporovatel EV“ CHmelík. Realita bude spíše taková, že Chmelík s hlavním šéfem budou právě největší brzdy. Věřím, že rozvoj sítě, výstavba aspol, pokud dostatanou peněžní prostředky do 2-3 let by vybudovali infrastrukturu co to dokáže, ale to by museli dostat ono zadání a přidělené peníze, a to jim představenstvo plné ynteligentů nedá, to se zmůže jenom na PR kecy do novin…

  3. Všichni čekáte na el.
    Všichni čekáte na el. mobily , ale kolik z Vám si může takový koupit ? Všechno je o penězích. Dnes jsou el. mobily s cenou okolo 1 mil korun prodejní ceny omezeně použitelné a jediný kdo nabízí skutečnou alternativu je TESLA který prodává svoje vozy za cenu rod domu. Celý koncern VW je založen z principu na masové produkci, kdy dostanete za mnohem lepších podmínek vůz, který je o málo horší než Mercedes nebo BWM. Jde to jen masovostí výroby a za cenu že vozy nedosahují aktuální technologické špičky a snaží se to kompenzovat spolehlivostí a nabídkou vyzkoušeného řešení a mnohem lepším poměrem cena /výkon . Z tohoto důvodu není možné, aby VW najednou začalo nabízet vozy na cenové úrovni TESLY a malou roční produkcí – celá firma je totiž postavená na vysokou produkci a relativně nízkým ziskem na Autě. Na druhou stranu technologické zpoždění ve výrobě rozhodně neznamená technologické zpoždění ve vývoji. El. auta se ve VW vyvíjela už přes 10 lety, už celá léta pracují týmy inženýrů na el. mobilech, ale vyrábět to levně a masově je zatím problém a proto existují jen 2 el. mobily v koncernu VW a prodeje nejsou nic moc a proto nemá smysl stavět e-citigo a e-octavii. Vedlo by to jen k poklesu už tak mizerných prodejů e-golf a e-up a ke ztrátě.

    1. Drahe EV jsou ucelove
      Drahe EV jsou ucelove predrazene. Kdyz koupite baterii do Nissan Leaf, tak si oproti najemne baterce priplatite 5000EUR. Elektromotor je nakladove levnejsi nez spalovaci. I kdyby stal 5000EUR i s elektronikou. Celej ten elektro-zazrak stoji max. 10000 EUR. Kolik stoji karoserie bez spalovaciho motoru Fabie? Neco kolem 5000-6000EUR. Takze cele EV auto musi stat do 15000EUR. Samozrejme za predpokladu, ze se bude vyrabet efektivne ve velkovyrobe. Takze hloupy kecy ze EV musi byt drahe je podfuk.
      V Nemecku se da koupit novy Nissan Leaf s vlastni baterii z produkce 2015 a prihlaseny na 1 den na prodejce za 19.980 EUR.
      home.mobile.de/RASTETTER-GMBH#des_221371446

            1. Nerikam aby to cpaly do
              Nerikam aby to cpaly do fabie. Rikam, kdyby to mysleli vazne, tak by postavili novou radu ve velikosti Fabie a vyrabeli v poctech jako Fabie, pak by to EV bylo plne konkurenceschopne.
              Automobilky proste nechteji. Zatim vydelavaji na starem a az to nikdo nebude chtit, pak vyrukujou s EV. Nechteji obetovat oslika ktery se porad jeste trese a dava dukaty. Bohuzel.

              1. No a nedelaji ted presne to
                No a nedelaji ted presne to co rikate? Jinak jeste par roku nazpet byly aku vyrazne drazsi a zajem o EV tezko meritelny a velka automobilka neivestuje destiky miliard do vyvoje levneho masoveho auta pro trh o jehoz existenci se da jen spekulovat…
                Ono je neco uplne jineho postavi par ultradrahych sportaku z nakoupenych komponentu (jak to udelala tesla) a rozjet masovou vyrobu…

                1. Pochybuji ze rozjet vyrobu
                  Pochybuji ze rozjet vyrobu EV trva 5 let, 2021. Oni vlastne hubou vyviji elektroauta uz minimalne 6 let. Baterky, e-motory a elektronika jsou dnes dostupne uplne bez problemu. Staci vyvinout vhodnou karoserii. A domnivam se, ze elektromobil bude mit mene detskych nemoci nez spalovak. A nejake emisni normy jsou uplne zbytecne. Tak vyvoj podvodneho software neni nutny a auto muze byt vyvinute mnohem drive.

                2. Rozjet vyrobu EV neni
                  Rozjet vyrobu EV neni problem, problem je vyvoj platfomy pro levne EV – pro informaci vyvoj platformy MQB pro spalovaky (tzn technologie pozivana automobilkou VW dlouhdobe v amsovem meritku) trval nekolik let a stal cca 70 miliard EURo, tzn pokud chcete zacit delat masove EV, tak to proste trva dlouho a stoji ranec penez….
                  Jak jsem uz psal – postavit EV sportak muzete v garazi za rok, vyrabet milionove serie za malo penez je trochu neco jineho.

                3. Vyvoj MQB byl drahy hlavne
                  Vyvoj MQB byl drahy hlavne kvuli spalovacim motorum, prevodovkam a casti, ktere EV vubec nema. A do vyvojovych nakladu se pocita take linka na vyrobu aut. Od formy na lisovani plechu az po propagacni letaky.
                  Kdyby bylo podle vas vse tak neproveditelne, tak by snad ani ty automobilky neexistovaly.
                  A kdyz si vezmu Nissan Leaf, ktereho se prodalo celosvetove neco pres 200.000 a automobilka kvuli tomu nestrada, tak to vypada, ze se to vyplati i pro takove male serie. Nissan Leaf se pritom vyrabi ve 2, mozne i ve 3 fabrikach.

                4. Neni to neproveditelne (kde
                  Neni to neproveditelne (kde to to pisu), jenom je to drahe a trva to – proto planuji vyrobu za 5 let.
                  Nissan leaf se vyrabi a asi je i ziskovy – ale je cenove trochu nekde jinde nez asi chce cili VW (cena srovnatelna se spalovakem). Leaf stoji 800 000 (mimo starsi model ve vyprodeji u dealeru), pricemz podobny spalovak by mohl byt i za pulku….

                5. Svate nadseni zdejsich
                  Svate nadseni zdejsich diskuteru…

                  w w w.auto.cz/nekupujte-ojete-elektromobily-radi-consumer-reports-93870

                  …proti tvrde realite

                6. Nu a četl jste poslední
                  Nu a četl jste poslední odstavec? Kdy je tam chválený polugin od fordu aspol? 😀 Ten mě dokonale přesvědčil o tom, že to je nezávyslé měření 😀

                7. Co je neproveditelne? Jako
                  Co je neproveditelne? Jako to, že nissan to vyrábí dokazuje, že je to neporoveditelné pro škodu?
                  Co jim brání udělat to jako BMW, že si zaplatilo „knowhow“ u tesly a na tom začalo stavět svůj vývoj?

                  Kdo chce hledá jak, kdo nechce hledá omluvy…

                8. Pisu „NENI TO
                  Pisu „NENI TO NEPROVEDITELNE“ – prumerne inteligentni krecek rekl bych pochopi, ze to znamena to sam jeko je JE TO PROVEDITELNE.
                  Jinak skoda chce, hleda jak a ma to obri vyvojovy tym…. (mimochodem jak dlouho trvalo BMW nez zacalo vyrabet miniauto s obri cenou postavene na nakoupene know how?)

                9. Jasne a ty jsi ten naprumer,
                  Jasne a ty jsi ten naprumer, ze… Pises, ale neprisznas si, ze nesmysli.

                  A co se týká BMW, tak dlouho dokud vedení nepochopilo, že jim ujíždí vlak. Takže plést sem, že na tom dělají roky jak naznačuješ je cipovina… Když už chceš tady, psát něco o vývoji alektromobilů apod. si přečti kolik času to stálo VUT tým a jaké vlastně měl prostředky narozdíl od BMW, který koupil hotovu technologiu, aby tam naplácal co nejvíc poruchových věcí a zesložitil výrobu. Nebo ti doporučuju si přečíst něco o elktromobilu co vyrábě+l VW v 90sátkách, kdy s novýma bateriama to auto dává 200km, takže ten strašný miliardový vývoj co zde tak tlačíš, protože jsi ten naprůměrně inteligentní není teřba u VW ani potřeba a mohli by vyrábět „ze dne na den“, ale to všechno asi znáš a víš, a tvoje inteligence ti řekla, že musí zrovna např. VW nasypat miliardu eur, aby třeba ten jejich 90satkovej výtvor se dal namontovat do moderneší kapotáže, že…

                  Tebe bych chtěl mít jako zaměstance, všechno je složité a jde vyrobit pouze když tam budu sypat miliardy.
                  Ale, hlavně ře sypeš moudra o neproveditelnosti něčeho co automobilka má, le nechce vyrábět, protože je to asi levné, pardon ono by to trvalo zavést do výroby roky a roky…. 😀

                10. Znovu opakuju – nikde nepisu
                  Znovu opakuju – nikde nepisu ze je to neproveditelne.
                  VUT tym postavil prototyp – vycisleni kolik by stala seriova vyroba toho auta nikdy nikdo neudelal.
                  VW vyrabel EV golf – ten rozhodne nestal ale stejne jako spalovaci.
                  Nevim co porad nechapes – neni sebemensi problem postavit na kolene EV, nebo delat v mensi serii drahe EV (tesla nissan BMW).
                  JE problem delat levne EV – aby to EV mohlo byt levne, tak musi automobilka vyvinout novou platformu, kde na kazdem milimentru maji na zreteli to, aby se to dalo jendoduse a levne vyrabet (tak jako u velkoseriovych spalovaku) – a takovy vyvoj stoji hodne penez a chvili trva….

                11. Mimochodem i vyvoj auta na
                  Mimochodem i vyvoj auta na hotovou platformu a priprava do vyroby trva asi 2 roky (a tam doslova jen musi udelat novou kastli a upravit linku na aktualni model, zadne vyznamne zmeny apod).

                12. 70 miliard EUR je rozpočet
                  70 miliard EUR je rozpočet na raketoplán a ne na plechovou kastli s nápravami.

                13. Co píšete nepravdy? Co
                  Co píšete nepravdy? Co elektromibilní zástavba co pro skodu dělalo VUT, která byla funkční? Pro začátek mohli toto vyrábět a cena by byla kolik 600k? V porovnání s leafem, ale auto o dřídu výš se stejným dojezdem…

                  Kde jsou ty vaše miliardy? Joo, asi píšete o vývoji nové platformy, ale na co mě je nová platforma, když mě osobně by stačila „přestavba“ fábky s dojezdem 100km v zimě za cenu 400k…?

                  A ty ceny komponet, jako v jakých seriích se teď dělají elektromotory? Myslíte, že infrastruktura pro to neexistuje, nebo že automobilky to musí vyvynout na zelené louce? Problém, že že to vyrábí a vyvýjí někdo jiný… Tesla proto sstaví svoji továrnu na baterky např. A to je ten problémk, ne že nexistuje to či ono, že není seriová výroba apod., problém je že ji nevlaastní automobilky a za další na čem vydělávají hlavně automobilky, na náhradních dílech… A to jaksi u lektromobilu, kde všechno by muselu kupovat od někjoho jiného? Raděj si to zákazních koupí levněj přímo od jejcih dodavatele…

            2. VUT vyvynulo pro skodu
              VUT vyvynulo pro skodu funkcni zástavbu do myslim superba? Takže „stačí to sekat jako bata cvičky“, žádná koruna na vývoj navíc co „se musí zaplatit v ceně“, takže o jakých nákladech na vývoj co se musí rozpustit mluvíte?

              1) v současné ceně je ten vývoj na superba, fabku zapocitan
              2) technologii zástavby „dostaly“ od VUT, takže nic rozpouštet nemusí
              3) pak stačí „otrocký součet“ co udělal předchozí.

              Mám pocit, že vy hledáte způsob jak omluvit škodu proč v roce 2022 i kdžy Musk ukazuje, že to jde i v roce 2016…

              1. A ta cena VUT budou asi jen
                A ta cena VUT budou asi jen ceny dilu ne? (mezi cenou dilu a prodejni cenou je u auta propastny rozdil).
                Musk ukazuje zatim to, ze v roce 2016 umi vyrabet elektroauta s cenou 3 mega a vice (od 2018 snad auta s cenou 1,2 mega a vice) – nic co by bylo jakkoli zapadalo do nabidky automobilkay jako skoda…

                1. Takže si to spočtu, vše
                  Takže si to spočtu, vše co souvisí s motorovou částí ten VUT tým vyházel ven, tedy nemusí škodovka platit výrobu atd. Místo toho nakoupí levnější (až na akumulatory) díly. Zamontování ať nežeru bude stát stejně. Tedy mám oproti současnému Superbu menší cenu za motorovou část (jsně se najde něco co to vyrovna a co někdo jiný bude rozporovat,a le hrubě to „sedí).

                  Takže ano máte pravdu, prpastný rozdíál v ceně výroby je to v neprospěch právě toho spalováku…

                  Co Musk ukazuje, že vyrábí prémiová auta co mu zaplatí jeho vývoj a postavení továrny, která neexistovala. Pochopil, že mu to plebs s nízkou maržou nezaplatí dostatečně rychle než by ho předehnali automobilky a stejně není bez továrny sekat velké série.
                  Takže začal, tak jak začala každá automobilka, na prodeji „statusových aut“ a rcyhle přechází na „běžná auta“. Osobně bych to hodnotil, že je schopné obchodník.

                  Ano souhlasím nezapadá do portfolia automobilky, jako je škoda, ale mateřský VW má techniku co montoval do golfa v 90sátých letech, a „satčilo by to namontovat do moderního šasi“ apod. Ale nechce se?

                2. Ehm – kdyby to bylo tak jak
                  Ehm – kdyby to bylo tak jak si „myslite“ – proc potom automobilky nerozjedou vyrobu rovnou? (proc napr kia soul EV stoji 3x tolik co spalovak)?
                  Proc by nissan vyvijel a prodaval drahy leaf, kdyz by mu stacilo vzit jine auto, misto spalovaku tam dat elektriku se stejnymi vyrobnimi naklady? (mohl by to pak prodavat za stejnou palku jako leaf, akorat nakladove by to mel „za par supu“?).
                  Proc ani tesla zatim nema zadne oficialni plany na levne EV? (resp jejich „Levne“ EV bude stat hrubo pres milion?

    1. Celý tento spot jsem si
      Celý tento spot jsem si poslechl a moc se mi líbil…. Opravdu je tam senzačně naznačeno, že dobíjení není zase až tak jednoduché a že elektromobilitu je vlastně potřeba vnímat komplexněji, jako vývoj celé energetiky. Pravděpodobně jde o jakýsi revoluční skok ke kterému se energetika, jako taková chystá. pan Pánek mluvil jako první host – a moc zasvěceně – dobrý.
      Moc, moc se mi líbila vize sdílených aut, tak, jak jí naznačil pan Hausenblas a ještě více se mi líbila analýza příležitostí naší republiky, pokud dojde ke správné analýze současného stavu a budoucího směřování vývoje automobilismu.
      Z vystoupení zástupce Škody jsem byl trochu rozpačitý – nepochybně se moc snažil, ale mám z toho pocit, že se snažil uvařit guláš bez masa. Mám pocit, že pánové ze Škody doposud nepochopili, proč podnikají v oblasti automobilismu a ne v oblasti sociálního zaměstnávání. Vím, je to veleúspěšná firma, opatrná v investicích a vždy se jí to doposud vyplatilo, ale myslím, že od ní nemůžeme očekávat, že bude nositelem pokroku v elektromobilitě.
      Prostě superzisk z objevení nového segmentu slízne někdo jiný a škoda je firma, která přijde až ve chvíli, když už to někdo jiný vymyslel a vyšlapal cestu a oni to pak nasadí do masového hlediska.
      No a panu Niedermayerovi je potřeba poděkovat za organizaci tohoto semináře.
      pitii

      1. Ja Pánek sice mluvil
        Ja Pánek sice mluvil zasvětceně, ale měl jsem pocit, jako by už dlouho nebyl ve výstavbě na provozu, když hlavně o tom grids apod., tocích v síti apod. Co říkal znělo jako základní poučky „VŠ sript“, které ale musí člověk u zkoušky vysvětlit, protože říct to jenom tak, pak to vypadá, že „nemusí dávat“ smysl…
        Obecně, kdo tomu rozumí, pochopil co chtěl asi Pánek říci, ale tak jak to řekl „laikům“ je hodně uvedl v omyl jak to ve skutečnosti je…

        Ale chápu ho, asi mu řekli „toto je téma mluv“, a pak s toho bohužel vyšel trochu nesmysl :(, i když bylopoznat, že ví o čem mluví 🙂

  4. OPRAVA : Škoda Auto slibuje
    OPRAVA : Škoda Auto slibuje elektromobil v roce 2021

    historie:

    0) VW ŠKODA Octavia Green E-Line 2011 … a vahlandovic zátrh…
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

    1) Škoda Superb do zásuvky? Už v roce 2016!
    hybrid.cz/skoda-auto-hybridni-octavia-superb-od-roku-2016

    2) Maier: Škoda bude mít první hybridní auto v roce 2019
    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/maier-skoda-bude-mit-prvni-hybridni-auto-v-roce-2019

    3) První elektromobil od škodovky přijde v roce 2020
    novinky.cz/auto/397844-prvni-elektromobil-od-skodovky-prijde-v-roce-2020.html

    4) … možná 2021

    5) reálně od generála : „Neblázněte, elektromobily jsou akceptovatelné až v roce 2045“

    ŠÁDESLIBOTECHN-NATAHOVÁGN :))))

        1. Hmm to je dobra rada,
          Hmm to je dobra rada, cloveku co jezdi fabkou pred smrti poradit at si pocka na auto, ktere bude stat 1,2 milionu (a dobijeni zdarma mit nejspise nebude, a i kdyby tak kolik bude v CR superchargeru aby to slo realne vyuzit? vetsinou bude nabijet doma a pri cene 4 kc/kWh je na kilometr na stejnych nakladech jako s LPG.

            1. No neivm mozna mate problem
              No neivm mozna mate problem s chapanim psaneho taxtu – doporucujete at si pocka na Model 3 a najednou argumentujete prodejni cenou leafu?
              Dobijeni zdarma pro model 3 (v cene auta) zatim potvrzene neni, ale i kdyby, tak kolik promile lidi bude bydlet v okoli nejakeho superchargeru, aby tam dobijelo zdarma a kolik bude stejne dobijet doma?
              To co pisu jsou cista fakta, nic proti EV nemam, sam mam v planu si nejake do par let koupit, ale kvuli tomu prece nemusim psat nesmysly do diskuzi ne? Clovek kteremu se libi EV jeste nemusi byt pomateny fanatik…..

  5. Myslím že není dobré
    Myslím že není dobré tradiční výrobce urážet. Jasně, možná si Škodovka dovolila netáhnout vývoj, ale zase o to snáz se jí bude dohánět. Dobré je, že tyhle automobilky mají zkušenosti s opravdu masovou výrobou – až se rozjedou, bude to stát za to. Vždyť i Elon Musk si tradičních výrobců váží kvůli tomu, jak masivně dokáží auta vyrábět – a Tesla s tím pořád zápasí.

    Důležité je, že většině hráčů už je jasné, že celý trh začíná strhávat lavina k elektromobilitě. Už to nejde ignorovat ani proti tomu bojovat. Čili v Tesle bude mít Musk splněno, a za 5 let se z ní stáhne a bude se naplno věnovat SpaceX.

    Mimochodem, před nedávnem jsem narazil na krásné video z roku 2013, kde univerzitní profesor popisuje metody, jak testovat očekávanou životnost li-ion článků.
    https://www.youtube.com/watch?v=pxP0Cu00sZs

    Člověku to docela dodá důvěru v budoucnost elektromobilů a Tesla Motors zvláště. Doporučuju.

          1. No a ktera jina automobilka
            No a ktera jina automobilka predvadla neco pouzitelnejsiho?
            Tesla zatim predvadle ze je schopna postavit +- pouzitelne EV za obri cenu – coz je sice obdivuhodne, ale tezko vycitat automobilkam, ktere delaji auta v cenen 200 000 – 1 000 000, ze neprisly s autem za 3 000 000 …

                1. Právě proto, že
                  Právě proto, že „tradiční“ aut. nic nemají…

                2. No a taky nenabizi ani levne
                  No a taky nenabizi ani levne lety do vesmiru – sice nikdo jiny to taky neumi, ale je to vina automobilek ze to nedelaji…

                3. No jo, ale rozdíl je, že
                  No jo, ale rozdíl je, že ty rakety pro turoisty postavit zatím nikdo neumí, ale ty elektromobily jo. Ale to je drobný detail…

                4. Ktera automobilka umi masove
                  Ktera automobilka umi masove dostupne elektromobily? Ciste hypoteticky nissan (tradicni automobilka), ale porad je to specialita s obri cenou, pak VW (asi nejrealistictejsi EV – VW UP).
                  Pouzitelne EV za cenu aspon trochu podobnou spalovaku nedela nikdo a planuji je zatim delat jen ty tradicni automobilky („levny model“ od tesly bude zacinat na cca 1,2 mega za zakladni verzi, to je porad auto mimo dostupnost drtive vetsiny lidi)

                5. Tak když je umí tel VW,
                  Tak když je umí tel VW, kde je vyrábí za tu rozumnou cenu? Jako myslíte LEFT vs CityGo? Cena stejná, jenom auto neporovnatelné…

                  Když už v ceně vs auto, tak to VW v současné době není.

                  A co sem pletete masove dostupne a spojujete to dalším posimem asi s v princupu, „ekonomicky dostupne“…

                  Dostupný automobil pro většinu populace zatím nevyrobil nikdo, ani te VWS, který chce za jedno mega a za druhé malinke co Nissan za Leafa…

                6. Sam to pisete – dustupne EV
                  Sam to pisete – dustupne EV nikdo nevyrabi. Proc? neni to jendoduche ani levne. VW (a jine automobilky) je ale delat chteji, proto lijou miliardy do vyvoje platforem, ktere by to mely umoznit.

                  Jinak VW UP je z EV nejlevnejsi (tj nejdostupnejsi), tka jsem to myslel, ale porad to ma do dostupneho auta daleko….

      1. pardon ale na vědomost se
        pardon ale na vědomost se dává že šáde v roce 2011 vyrobilo 16ks elektromobilů keré následující rok dalo sešrotovat podobně jako GM s EV1 v roce 1999 …

        youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8

        16 ks elektromobilů ŠKODA AUTO SEŠROTOVALA V ROCE 2012

        novinky.cz/auto/397844-prvni-elektromobil-od-skodovky-prijde-v-roce-2020.html

          1. no to je jasný že cena
            no to je jasný že cena nový oktávky je vyšroubovaná o 400% nahoru. Musejí se nakrmit manažéři a co v korytě zbyde jde na poddaný lid. A toho je hafo takže se do káry musí vyrobit tolik součástek aby to stádo mělo co dělat. To je umělý bysnys. Stejně jako €jrodotace kerý se jednou stejnak posrrrr a kdo zůstane ve hře poslední zatáhne účet – to většinou bejvaj ty nevinní … 😉

    1. Toho se dá přece snadno
      Toho se dá přece snadno dosáhnout. Musí se jen ještě víc poupravit metodiky měření. V současnosti znamená dojezd 300km ve skutečnosti 80.
      To zůstane stejné, ale udávaný bude 500. Ideální by bylo nařídit vyhláškou EU, že pro EV platí jeden skutečný kilometr za 5 a jedna hodina za 1 minutu. To půjde ten pokrok hned kupředu:-)

        1. No ktere konkretne nabizi
          No ktere konkretne nabizi tesla, bmw a nissan auta s dobrym dojezdem a za „masove dostupnou cenu“?
          Tesla je specialita pro „hornich 10 tisic“, nissan stoji 800+ bmw miilon+ (taky zadna lidovka, na to ze jde o auta z kategorie, ktera bezne zacina na 300 000) a dojezd tak do prace a zpet….
          Proste vsechno tohle jsou auta pro nadsence, ne pro masovy prodej…

Napsat komentář