Škoda Auto by mohla ročně vyrábět až 90 000 elektromobilů Enyaq iV

Továrna v Mladé Boleslavi začala naplno vyrábět elektromobily Škoda Enyaq iV. Denně se má vyrobit 250-350 aut.

Škoda Enyaq iV je elektromobil postavený na koncernové elektromobilní platformě MEB.
foto: Škoda

Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV začala na konci listopadu 2020. Do konce roku 2020 dodala Škoda celkem 600 kusů. Cíl automobilky je údajně vyrábět 250-350 kusů denně.

To by znamenalo roční výrobu 60 000 až 90 000 elektromobilů. Investice do výroby Enyaqu byla asi 32 mil. euro. Auto se vyrábí na stejné lince, jako Škoda Octavia.

Mladá Boleslav se tak stala jedinou továrnu koncernu Volkswagen, kde se na jedné lince vyrábějí dva vozy na dvou odlišných platformách (MEB a MQB).

33 Comments on “Škoda Auto by mohla ročně vyrábět až 90 000 elektromobilů Enyaq iV”

  1. Přesně tak, Sanýsku, sklízet řepu a k tomu počítat
    Přesně tak, Sanýsku, sklízet řepu a k tomu počítat motýle :-)… Odpověď na otázku co vede zdejší týpky k oblibě eMrdek je jednoduchá – je to jejich nízká inteligence dnes a denně se projevující nechopností napsat správně větu ze zkušebních textů pro 3. třísu ZŠ, jak nám tady názorně předvedl i Sanýsek. No a jejich nedostatečná mentální kapacita je příčinou neschopnosti zapamatovat si 5 či 6 pozic šaltrpáky, o součinnosti dvou chodidel na 3 pedálech ani nemluvě. Dále je příčinou jejich neschopnosti adekvátně reagovat na mezní situace za volantem vozidla a proto to volání po třech až deseti pr.delích asistentů, automatů nebo přímo po autonomním řízení, protože jak narvat na dva mozkové závity celou vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích? Věru, tak prosté a zároveň těžké to s nimi je.

        1. A jéje, aktivista. 🙂
          V tom případě na fdive lžou.

          A jéje, aktivista. 🙂

          V tom případě na fdive lžou. Další články, které se tím zabývaly, se mi nechce hledat.

          https://fdrive.cz/clanky/ctyri-nejprodavanejsi-vozy-v-norsku-jsou-elektromobily-vede-audi-e-tron-5420

          Cenu automobilů tam totiž navyšuje DPH, od které jsou elektromobily osvobozené. Navíc majitelé ušetří na silniční dani, která je v Norsku také vysoká, a neplatí ani vysokou registrační daň. V neposlední řadě pak ušetří za provoz více než my, protože v Norsku jsou vysokou daní zatížené i pohonné hmoty.

            1. Navrhuji návrat do základní školy a výuku čtení a
              Navrhuji návrat do základní školy a výuku čtení a případně výuku pochopení psaného textu. Nějak ve svém příspěvku nevidím nic o tom, že by se to týkalo výhradně EU.

              Abych ti to přiblížil, tak zopakuji o co jde:
              Anonym: Kvalitní EV cenově srovnatelná se spalovákem budou.
              Já: Jasně, že budou cenově srovnatelné. Postupně spalovací auta zdraží a tím se to vyrovná. Viz Norsko.

              Ještě furt nic nedochází? A že je Norsko pokrytec, který doma prosazuje EV a dotuje to z vyvážené roky, to ano.

              1. správně sis Navrhl návrat do pomocné školy tak ted si
                správně sis Navrhl návrat do pomocné školy tak ted si jeste naordynuj výuku čtení u nejaký prýma učitelky co ti pomlaská ego v okamžicích tvého zatmění mozku nebo ty sracky co tam máš, když zjistíš že neumíš ani číst ;)) takže:
                „Postupně spalovací auta zdraží a tím se to vyrovná. Viz Norsko.“
                žádný viz norsko tykukute pác eu neni norsko a nema to co norsko. scenar se kopirovat nebude. ještě necemu nerozumis??

                1. No, vidím, že ti chybí Manka abys pochopil, že co jde v
                  No, vidím, že ti chybí Manka abys pochopil, že co jde v Norsku, jde i v EU.

                2. to je podstata nedorozumenia – v nórsku to je, v únii o tom
                  to je podstata nedorozumenia – v nórsku to je, v únii o tom sa kecá.
                  takže ak niekde niečofunguje neznamená automaticky okopírovanie. lebo c v krúžku autorské práva a najmä vízie politikov.

        1. vetsina obyvatelstva si neobednava novy auto ale jety a v
          vetsina obyvatelstva si neobednava novy auto ale jety a v blizky budoucnosti už ani tech malo co si obednalo. běžný člověk je ten co pracuje a negemblí GameStop Corp. (GME) AMC Entertainment Holdings, Inc. (AMC) Signal Advance, Inc. (SIGL) a podobný mlaskoviny :)))

  2. „by mohla“ a „až“
    To mne baví! 😀
    Asi je velký zájem. No

    „by mohla“ a „až“
    To mne baví! 😀

    Asi je velký zájem. No když nebude tak jiní rozhodnou, že být musí. Tak to má dnešní člověk rád. Poslouchat ještě větší voly než je on sám.

    Abych si posypal popel na hlavu: prozřel jsem až nedávno.

  3. Klasická marketingová masáž….
    Důležité je v nadpisu

    Klasická marketingová masáž….
    Důležité je v nadpisu „by mohla“
    Denně „se má“ vyrobit 250-350ks… od konce listopadu „dodala“ 600ks.

    Jak to bylo s tím dodáním 600ks na konci roku víme všichni…
    Jestli od konce listopadu vyrobili 600ks.. tak to znamená že výroba jela jen 2 dny na plné obrátky…. takže z těch 90.000ks může být klidně 7.200ks za rok nebo 14.000ks, 28.000ks nebo jakýkoli jiný počet kusů.

  4. off – Jezdíte s EV do automatické myčky? Prosím radu.
    off – Jezdíte s EV do automatické myčky? Prosím radu. Když tam jedu s čmouďákem tak vypnu motor a zařadím neutrál. Běžící pás točí levým kolem opačně a přes diferenciál pravé kolo táhne auto po zemi. Ale jak to děláte s EV? Když vypnu motor tak cvaknou brzdy a netáhne to. Když zapnu motor tak jak začne stříkat voda tak se zapnou stěrače a mlátí se s kartáči.

            1. Já vím, že na to jste se neptal, ale… není lepší
              Já vím, že na to jste se neptal, ale… není lepší zajet do ruční bezdotykové myčky? Já to tak dělám, za 120 KČ to umyju dost důkladně a pokud bych chtěl ještě něco navéíc, tak kolem 160, ne víc. A auto je pěkně čisté, minim. stejně ošetřené jak v té, kartáčové myčce a jako bonus se neničí lak od kartáčů. Ale chce to trochu máknout, no 🙂 I když pro mě je to spíš relax. Časově je to za těch 120 KČ 9 minut. Za tu dobu se právě stihne práškové mytí od bordelu a pak oplach destilovanou vodou s voskem.

              1. Jeste jsou textylni micky, jezdil jsem tam 10 let a lak byl
                Jeste jsou textylni micky, jezdil jsem tam 10 let a lak byl ok. Jinak metalicke barvy jsou tvrdsi nez obycejna barva. Napriklad DR wash je jedna z textilnich, timto se myji i nova auta ve fabrice.Cena za zakladni myti je 76 kc. Namoceni, vapka se saponatem, smetakem predem zadek a pak teprve textilni kartace..

    1. Neutrál to mít musí, také jsem s tím zápolil až jsem u
      Neutrál to mít musí, také jsem s tím zápolil až jsem u Leafa přišel na to že stačí chvíli podržet volič a nehnout ani nahoru ani dolů.

      Bohužel u mě to zase neřeší parkování na neutrál – tam kde ostatní běžně parkují před řadou kolmo parkujících které stačí odtlačit o 2 m pokud někdo chce vyjet, tam já trnu…

Napsat komentář