Škoda Auto modernizuje provozy pro Průmysl 4.0

Škoda ve svých závodech rozšiřovala a modernizovala výrobní a servisní technologie. V duchu robotizace, automatizace a digitalizace výrobních procesů v souladu s konceptem Průmysl 4.0.

Automobilka Škoda, součást koncernu Volkswagen, dnes nabízí modelové řady Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Yeti, Kodiaq a Superb. Brzy se rozroste o nový kus – malé SUV Karoq (na obrázku).
foto: Škoda Auto

Společnost Škoda v období od 3. do 23. července využila celozávodní dovolenou a zatímco zaměstnanci pracující ve výrobě čerpali zasloužené volno, automobilka modernizovala své závody v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí.

Škoda obnovila výrobu ve svých závodech v České republice. Během třítýdenní celozávodní dovolené automobilka realizovala přibližně 400 optimalizačních projektů ve zhruba 30 výrobních halách.

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi byla například v hale M1 za účelem lepšího využití kapacity zvýšen počet taktů výrobní linky o 15. Dále byly v souladu s nejnovějšími technologiemi přestavěny svařovací stanice ve svařovně.

Instalace nových robotů v lakovně pak umožní ještě přesnější nanášení laku. Modernizace se ve Škoda Auto nesla v duchu robotizace, automatizace a digitalizace v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0.

Ve vrchlabském závodě byla během celozávodní dovolené dokončena revitalizace vysokonapěťového vedení 110 kV. Vede mezi obcemi Hostinné a Vrchlabí a poskytuje elektrický proud závodu i tomuto severočeskému městu a přilehlému okolí.

S podporou provozovatele distribuční sítě ČEZ Distribuce a.s. se podařilo dokončit rekonstrukční práce už za dva týdny. Mezitím energetická společnost ŠKO-ENERGO, která je dceřinou společností Škoda Auto, zásobovala pomocí generátorů závod potřebným elektrickým proudem.

Práce v kvasinském závodě se nesly ve znamení náběhu výroby nového kompaktního SUV Škoda Karoq, pro který byly přizpůsobeny výrobní linky. První vozy budou dodány zákazníkům ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017.

tisková zpráva

18 Comments on “Škoda Auto modernizuje provozy pro Průmysl 4.0”

  1. Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je
    Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

    blesk.cz/clanek/zpravy-svet/483596/volkswagen-pry-pomahal-tyrat-zamestnance-nechal-je-udajne-mucit-i-na-pracovisti.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy

    1. Kam že se to po 2.světové válce ukryly špičky SS? Do
      Kam že se to po 2.světové válce ukryly špičky SS? Do Jižní Ameriky? Pak se není čemu divit, zahraničních, německy mluvících poradců bylo dost. A že fašisti a komunisti jsou jedna levičácká sebranka, co si jdou nemilosrdně po krku, se ví taky. Jedni přes rasový původ, druzí přes třídní.

  2. Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je
    Volkswagen prý pomáhal týrat zaměstnance. Nechal je údajně mučit i na pracovišti

    blesk.cz/clanek/zpravy-svet/483596/volkswagen-pry-pomahal-tyrat-zamestnance-nechal-je-udajne-mucit-i-na-pracovisti.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy

  3. Škodovka jako dnes nejziskovější značka koncernu VW, by
    Škodovka jako dnes nejziskovější značka koncernu VW, by měla převzít konečně po destiletích opět odpovědnost, a začít zase vyvíjet vlastní motory, když se namyšlení Němci ukázali jako úděsně ztrátově neschopní nejen v jejich konstrukci, ale dokonce i při zatajování svých přešlapů a prokazatelných podvodů.

    1. 🙂 „revitalizace vysokonapěťového vedení 110 kV“.
      A

      🙂 „revitalizace vysokonapěťového vedení 110 kV“.
      A určitě i dále navyšovali dodávání materiálu eletrickými vozíky.

      VW bohužel Škodě nedovolí satavět ani baterkárnu ani třetí továrnu, což by vše nutně potřebovala co nejdřív.
      Takže pro Škodu zbývají teď aktuálně jen věci, jako zajistit dělníkům lepší bydlení v okolí, a postavit nějaká parkoviště P+R z kterých by svážela do továren posledních pár kilometrů hromadnými prostředky, aby nebyla celá nejbližší oblast jejich výroby opakovaně v zácpě.

      1. ne to je špatně. Šáde musí naverbovaným votrokům koupit
        ne to je špatně. Šáde musí naverbovaným votrokům koupit pozemky a postavit domy. Potom musí postavit lanovku z parkoviště na dílny nebo podobný distribuční systém votroctva. Potom jim musí nakoupit elektromobily aby mohli ze svých vesniček levně pohodlně a komfortně dojíždět. A musí ve velkým nakupovat roboty kuka páč votroci len co zbohatnou se jí na tu zkrrrvenou 3směnnou pakárnu časem stejnak vybodou a nový nebudou. Přeci Fotr co zkusil nedá synka do votroctví šáde i kdyby to byl sebevětší debil :)) Když ne tak při nejbližší krizi revolta a zbalej si svejch pár švestek :)) A nakonec se musí šáde osvobodit protože živořit otročit a lidi voblbovat pod konzerví nadvládou nejde věčně :))))

      2. 🙂 revitalizace vedení 110kV není nová výstavba, ale
        🙂 revitalizace vedení 110kV není nová výstavba, ale „oprava“ původního tzn zvyšování jeho spolehlivosti a bezpečnosti – to vedení tu dávno bylo. Dodávka mater. ele-vozíky opět až tak nesouvisí s ekologií,ale se snižováním logistických nákladů. VW nekoupilo Škodovku, aby se lidé v okolí měli dobře, ale byla to pro ně investice, ze které chce samozřejmě mít co nejvyšší výnosy tzn nebral bych to jako že VW něco chudáčkům ve Škodovce nedovolí, ale prostě musí dělat dle plánů, strategií a požadavků VW, aby jednoduše VW vydělalo…. 🙂 Dělník dostává za svou práci mzdu – nevím proč by měli dostávat nějaké další bonusy v podobě P+R, domečky a další drbání pod bradou… Pokud se to dělníkům nebude líbit, můžou jít dělat něco jiného jinam, kde jim bude lépe 🙂

Napsat komentář