Škoda Auto má v Kosmonosech novou solární elektrárnu

redakce - 19 Listopad 2020

Škoda Auto ve spolupráci s firmou ČEZ Solární a energetickou společností ŠKO-ENERGO nainstalovala na střechách svého Servisního centra v Kosmonosech solární panely.Investice ve výši 30 milionů korun: projekt podpořila také Evropská unie v rámci programu OPPIK.

Jmenovitý výkon nové solární elektrárny činí 441 kWp. Investici ve výši 30 milionů podpořila také Evropská unie v rámci programu OPPIK.
foto: Škoda

Panely na komplexu budov nedaleko sídla společnosti v Mladé Boleslavi zabírají celkovou plochu přes 2200 m2 a ročně vyrobí více než 450 MWh elektřiny. Automobilka tak v Kosmonosech pokrývá téměř 25 % své spotřeby elektřiny pomocí nových fotovoltaických modulů. I toto opatření je součástí strategie Green Future, do které společnost Škoda Auto sloučila své ekologické aktivity.

Ve spolupráci s firmou ČEZ Solární, dceřinou společností ČEZ ESCO, nainstalovala společnost Škoda Auto nové solární panely na pěti budovách svého servisního centra v Kosmonosech.

Automobilka bude vedle těchto fotovoltaických modulů na střechách získávat elektřinu také z nově zbudovaného solárního Carportu. Celá fotovoltaická elektrárna zabírá plochu přes 2.200 m2, její jmenovitý výkon činí 441 kilowatt-peak (kWp).

Automobilka může energii získanou  z fotovoltaických modulů, kterou nespotřebuje přímo, ukládat do nově zbudovaného bateriového úložiště.

Automobilka může energii získanou z fotovoltaických modulů, kterou nespotřebuje přímo, ukládat do nově zbudovaného bateriového úložiště.
foto: Škoda Auto

Zařízení ročně vyprodukuje více než 450 MWh ekologicky získané energie. Technickým konzultantem projektu a provozovatelem zařízení je energetická společnost ŠKO-ENERGO.

Stanislav Pekař, vedoucí After Sales společnosti ŠKODA AUTO, vysvětluje: „S novou fotovoltaickou elektrárnou pokryjeme čtvrtinu spotřeby elektřiny našeho Servisního a tréninkového centra v Kosmonosech energií získanou klimaticky neutrálním způsobem. Sluneční energii je možno ukládat do baterií o výkonu 570 kWh, odkud je ji možné kdykoli odebírat, mimo jiné k nabíjení baterií vozů s elektrickým pohonem.“

„Vlastní výroba ekologické energie v průmyslových podnicích je globálním i evropským trendem, který se čím dál víc dostává i do České republiky. Progresivní společnosti jako Škoda Auto se o CO2 neutrální řešení více a více zajímají a s vlastní fotovoltaickou elektrárnou mají jistotu, že jejich podnik využívá skutečně čistou elektřinu. Pro výstavbu fotovoltaických elektráren lze využít prakticky jakoukoliv střechu, která míří na jih, východ, nebo západ,“ říká Vlastimil Vyskočáni, obchodní ředitel ČEZ ESCO.

Vedle fotovoltaických modulů a baterií jsou součásti tohoto ekologického projektu solární energie také hromosvody a jímací soustavy, systémy elektronické požární signalizace, odpovídající bezpečnostní instalace a záchytné systémy, úpravy v trafostanicích a také montáž strukturované kabeláže a slaboproudých zařízení pro napojení elektrárny a bateriového úložiště na datové sítě společnosti Škoda Auto.

Celkové investice do zařízení činily zhruba 30 milionů korun, tedy přibližně 1,1 milionu eur. Tuto částku automobilka ze 60 % pokryla z fondů Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK), který spadá pod Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky.

Automobilka na fotovoltaiku sází i jinde: od listopadu 2019 provozuje Škoda Auto Volkswagen India Private Limited v závodě v Púně jednu z největších střešních solárních elektráren v Indii.

Společnost Škoda Auto své ekologické aktivity sloučila do strategie GreenFuture, která se dělí do tří oblastí: GreenProduct se zaměřuje na vývoj energeticky efektivních pohonů a na použití recyklovatelných materiálů ve vozech.

Pomocí opatření z oblasti GreenRetail společnost Škoda Auto podporuje ekologické hospodaření svých prodejních zastoupení a servisních dílen. GreenFactory zahrnuje veškeré aktivity, umožňující výrobu šetrnou vůči přírodním zdrojům.

O svých aktuálních projektech a aktivitách v oblasti ochrany životního prostředí informuje společnost Škoda Auto ve své Zprávě o trvale udržitelném rozvoji, vydávané každé dva roky.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Krásnej článek :)
taky by k tomu mohli říc to B... že ČEZ solární nechala udělat statický posudek od stolu, a díky tomu že se pod elektrárnou propadla střecha. Že bylo servisní centrum na 3 dny zavřený, pěkná byla i ztráta ŠA za tři dny bez prodejů (v baráku sedí prodej Škodovek a distribuce nových vozů) :) že měla FVE elektrárna najet už před létem, a na podzim ještě neběžela :D ... jeden úspěch vedle druhého....

Obrázek uživatele ozana

dokaž to

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Cipísek D

tak fkosmonosech maj primárně jednu fajne léčebnu :)) ideální takhle po šichtě z šáde ;))))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Kuk

Žebrácká velkofirma firma si musí vzít dotaci 60 % aby vůbec postavila jednu pidielektrárničku, když má střech a parkovišť které zejí prázdnotou snad nejvíc v ČR se podívejte na letecký snímky.co to je za megaplochy. Bez dotace by se na to zvysoka vyprdli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby jim slo o vec, tak tam nebudou davat baterky, ale za usetrene prachy vic panelu. Automobilka by vsechnu elektrinu spolkla. Takove projekty jsou jen pro lesteni ega nejakych zbytecne draze placenych manazeru.

Předpokládám, že takto velký odběratel musí dodržovat nějaký dohodnutý odběrný plán a nemůže odebírat výkon ze sítě jak se mu zamane nebo jaký zrovna vítr přivane mrak.

Do baterek se vejde 570kWh. To je asi tolik energie, co spotrebuji notebooky, ktere bezi jen tak zbytecne v tak velke firme. To by urcite melo zasadni vliv na energeticke planovani cele Skodoffky.

Narážel jsem na tohle :
"ale za usetrene prachy vic panelu"

Obrázek uživatele Kuk

Typickej greenwashing. Todle nevydá ani na plivnutí do dlaní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ten Carport je asi dvojce carportu v Temeline.

Off.Likvidace spalovaku zacina.
https://youtu.be/1MZuYZobpqw

Obrázek uživatele M.Krupka

Mnoho lidí z panelových domů si nedovede představit jak budou nabíjet svá auta na baterie. Já si nedovedu představit, jak chce někdo ještě za pár let bydlet v panelovém domě.
Likvidace panelových domů započala.

Přestože už skoro půl života žiju spokojeně v domku a do paneláku bych se nevrátil, takováhle hovadina by ze mně nevypadla ani s pětkou v žíle. Co ale čekat od hova.da s eMrdkou a s odkazem na FB?

Obrázek uživatele M.Krupka

Degradace materiálu Vám nic neříká??? On beton opravdu není nesmrtelný a ocelové spoje rovněž ne. Vy jste asi nikdy v životě nebyl v panelárně a nikdy jste neviděl jak se panel vyráběl. Kdyby jste se někdy k něčemu takovému dostal, věděl by jste, že se tehdy beton vyráběl z čehokoliv a spousta panelů se na stavbu ani nedostala, protože ani cestu na stavbu nevydržely. Buď jste příliš mladý, nebo velmi hloupý.
Za socialismu se musel hlavně plnit plán a svářeč na stavbě byl jen člověk. To že se po revoluci udělala fasáda na panelovém domě, neznamená, že se degradace zastavila. Ale to si povíme za pár let.

Obrázek uživatele runner42

Nesmrtelný není, ale na horách v extrémních podmínkám stačí předválečné bunkry jenom natřít, tak to zbytečně nedramatizujte.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele M.Krupka

Může hypoteticky spadnout panel ze sedmého patra na auto i v bunkru jenž se nachází většinou v podzemí?? Pravděpodobnost je minimální,neb stropy i zdi bunkrů jsou stavěné jako monolit. Panelové domy jsou svařované z jednotlivých betonových desek. Síla zdi i stropů bunkrů byla trošičku jinak dimenzovaná, než tomu bylo při stavbě panelových domů. Těch rozdílu je tam samozřejmě více od teplotních změn až po kvalitu betonu. Bunkr tu bude pravděpodobně 300let, ale u panelových domů bych za to ruku do ohně nedal. Zkuste přemýšlet, proč mají ve městě Toužim panelové domy šikmé střechy?? Třeba na to přijdete.

Panelaky byly projektovany na zivotnost 40 let. Vetsina jich je starsi. Ale zatim nepadaji. Uvidime jak dlouho budou jeste slouzit. Socialisticke mosty se musi bourat ve velkem. Az prijde doba likvidace panelaku, to bude dost divoka doba. Ted se druzstevni byty prodavaji za miliony a pak razem ztrati hodnotu. To bude rachot.

Obrázek uživatele M.Krupka

Zatím padají hlavně balkóny u těch panelových domů. To je první příznak problémů.

Obrázek uživatele runner42

Rázem ztratí hodnotu?
Svět není binární.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Mozna ze bude mit negativni hodnotu, protoze bourani a likvidace takove stavby je nakladna vec. Ale treba se uplatni vas navrh, panelak jen natrit a bude funkcni jako ty prvorepublikove repiky.

Obrázek uživatele runner42

1) možná budou mít negativní hodnotu, ale ztěží rázem. Jejich hodnota bude postupně degradovat.

2) řepík je rostlina, trnem v oku vašich německých soudruhů byly řopíky (Ředitelství Opevňovacích Prací)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

U nemovitosti s zivotnosti treba 75 let oznacuji "razem" obdobi treba 2-3 let. Kdyz se u nejakeho panelaku potvrdi neopravitelna zavada, ktera se bude casem zhorsovat, tak se informovani druzstevnici budou rychle snazit svuj podil prodat. To se samozrejme rychle rozkrikne a dojde k panice srovnatelne k burzovni panice. Obdobne to bude i u opravdovych vlastniku bytovych jednotek. Prvni naznaky umirani panelaku budeme videt, az banky budou omezovat hypoteky na koupi bytu v kralikarnach.
Dovolim si spekulovat, ze stat bude demolice panelaku dotovat, protoze tam bydli hodne volicu. Uvidime jak budou zdejsi odpurci dotaci reagovat. To bude pak volani o pomoc do Bruselu.
S ropikem beru. S tim nazvem mam porad problem. Rikam si "reditelstvi" a pisu repik. No snad to jednou prestane.

Panelák vznikl jako rychlá náhrada bydlení po globální Evropské demolici příbytků (WW2) a jako takové stojí některé cca 70 let (u nás s tím začínal Baťa někdy začátkem 2WW - dům z litého betonu) . 40 let sice byla plánovaná životnost, ale do větší rekonstrukce, paneláky co mají trochu stabilní podlaží nemají problémy vyžadující zásahy, ale jde o stoupačky, topení, zateplení, okna, střecha, výtahy a jedou vesele dál - největší peklo byla asi umakartová jádra, ale i ta se dneska běžně a hmotnostně přijatelně nahrazují - ano není to levné, ale řada paneláků je dneska stejně starých a v lepším stavu, než řada Šumperáků. A pokud drží několik set let baráky z ekocihel (vepřovic), tak se není moc čeho bát.
Sám z paneláků nejuchám a urbanisticky to žádná sláva není, ale pořád je to pro většinu lidí nejdostupnější a nějak důstojné bydlení - nesmíme zapomínat, že v panelácích bydlí cca 2,5 milionů obyvatel země.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Beton časem aktorád tvrdne. Železo pokud je v suchu, tak se nijak nemění. Tedy pokud do paneláku nebude zatékat, tak klidně přežije tradiční zděné domy.

Ostatně podívejte se na případy "průhledných" paneláků v severnách čechách nebo na slovensku. Skrz ty domy bylo vidět klidně 10 let a nespadlo to.

A ještě osobní zkušenost. Mám 110 let starou studnu, přes kterou byl železobetonový poklop tloušťky cca 6 cm. Půlka poklopu, ve kterém byla uchycena ruční litinová pumpa se po cca 90letech prolomila (a byla podložená a vydržela tak dalších 15 let). Půlka ve které nebyl žádný otvor vydržela 105 let a byla vyměněna za nový poklop jen proto, že je blbost vyměnit jen půlku. Tedy 100 let na to pršelo a sněžilo a tam kde nebyl na počátku porušen povrch, tak to vydrželo bez výrazné změny.

Je trochu rozdil, zda se rozpadne poklop u studny a panelak. Postavil byste se na ten poklop? Jake zatizeni je na panelech v porovnani s poklopem? Nekdo tady burcuje ohledne FVE samo doma, ale panelak v havarijnim stavu je ok. Tak si kupte par panelaku, urcite to je pro vas perspektivni investice.

Ano, běžně jsem po tom poklopu chodil. On ten panelák má zase střechu a fasádu. Tady nebylo naprosto nic, jen holý železobeton a ještě horizontálně.

U paneláku dokud nezreznou spoje mezi panely, tak se nic nedějě.

Ostatně třeba železobetonových mostů, které s minimální údržbou stojí mnoho desítek let máme v ČR spoustu. Panelák má lepší podmínky než mosty. Např. zde most z roku 1912

http://www.hajenadjizerou.cz/obec-1/zajimavosti/most-v-dolni-sytove-5cs.html

Tedy paneláky naší generaci na hlavu nějak masově padat nebudou.

U betonu rozhoduje vrstva betonu nad armovacim zelezem. Socialisticka norma stanovila vrstvu asi podle dostupnosti cementu a norma musela byt po listopadu prepracovana. Prvorepublikove stavby nemuzete davat jako priklad zivotnosti pro socialisticky slendrian a sizeni.

Tak asi dost těžko budeme hledat socialistickou stavbu starou 100 let, že ?

Na druhou stranu takový Pantheon stojí v Římě už přes 2000 let, má betonovou střechu/klembu a ještě nespadl.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pantheon

Prostě není žádný technický důvod aby udržovaný panelák v nějaké dohledné době spadl. I dlouhodobě neudržovaný panelák bylo nutné aktivně zbourat.

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/most-chanov-demolice-vybydleny-panelak.A200917_120042_usti-sport_pakr

Přesně tak, ty udržované paneláky tady budou v pohodě desítky let, a např v praze určitě nebude problém s financováním případného zbourání ,protože cena stavebních parcel určitě nebude klesat.

Na jednu bytovou jednotku pripada tak asi 10m2 pozemku. Vsichni zbohatnou :-))

"Dovolim si spekulovat, ze stat bude demolice panelaku dotovat"

Tomu snad zdejsi bojovnici proti dotacim zabrani.

To byla Vaše citace, na kterou jsem reagoval, že s financováním nebude problém.

Obrázek uživatele Kuk

Už se mu sbíraj na nový.
https://www.youtube.com/watch?v=32iCL40wKqA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ta jednorocni produkce by mi vystacila na dva tisice mesicu jezdeni v ev v soucadnem trendu. Anebo jinak.. stosedesatsest podobne vyuzivanych ev by jezdilo furt. Z jedny trochu vetsi strechy. Supr.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

xxx

Pochvala. Škoda každé prázdné střechy a že jich u nás ještě je.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Souhlas, a palce nahoru, další nevyužité možnosti jsou parkoviště a také stěny budov, pokud se všechny tyto možnosti využijí, tak podle mě nebude nutné to cpát na pole louky atd.a tam bych nedal ani korunu dotací.


e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.