Škoda Auto má unikátní nový energetický systém, zabrání výpadkům

redakce - 01 Listopad 2019

Ve výrobních závodech Škoda byl spuštěn unikátní energetický systém, který 100% zamezuje výpadkům robotické linky v lakovně způsobených krátkodobým poklesem napětí elektrické energie, a tím i citelným finančním ztrátám.Jde o vůbec první průmyslovou instalaci této technologie v Evropě. Během pilotního provozu už zařízení na robotické lince v lakovně v Mladé Boleslavi a Kvasinách pokrylo více než 60 krátkodobých poklesů napětí v dodávkách elektřiny, které dříve vedly k zastavení celé linky.

Jde o vůbec první průmyslovou instalaci této technologie v Evropě. Během pilotního provozu už zařízení na robotické lince v lakovně v Mladé Boleslavi a Kvasinách pokrylo více než 60 krátkodobých poklesů napětí v dodávkách elektřiny, které dříve vedly k zastavení celé linky.
foto: Ško-Energo/E.ON

Unikátní energetický systém instalovaly společnosti Local Energies ze skupiny E.ON a ŠKO-ENERGO. Ultrakapacitor (Ultracapacitor Grid Stabiliser, UGS) umožňuje překlenout krátkodobé poklesy napětí v dodávkách elektřiny, které by jinak způsobovaly přerušení provozu výrobních linek a dalších technologií.

„Běžní spotřebitelé poklesy napětí nezaznamenají, avšak některé průmyslové provozy s robotizovanou technologií jsou velmi citlivé i na malé poklesy napětí, což mnohým způsobuje problémy s následným výpadkem výroby. Právě s takovými výpadky se dlouhodobě potýkala také Škoda Auto na své automatizované lince v lakovně. V rámci společného projektu jsme pro ně našli a realizovali unikátní řešení v podobě ultrakapacitoru. Jde o vůbec první zařízení tohoto druhu v Evropě, které je v ostrém provozu u koncového zákazníka, což nás samozřejmě velmi těší. Princip fungování je vlastně jednoduchý, ale stoprocentně funkční a účinný. Ultrakapacitor se dokáže v řádu desítek milisekund aktivovat do plného výkonu, a překlenout tak krátkodobý pokles napětí. Efektivně tak omezuje finanční ztráty i negativní dopady na životní prostředí,“ vysvětluje Martin Záklasník, generální ředitel skupiny E.ON v ČR a člen dozorčí rady ŠKO-ENERGO.

Zařízení, umístěné v průmyslovém kontejneru vedle budovy lakovny v závodě v Mladé Boleslavi, do 10 milisekund rozpozná pokles dodávky elektrického proudu a za dalších 10 milisekund spustí čerpání záložní elektrické energie z ultrakondenzátoru. Umožňuje tak dodávat výkon 1 MW po dobu 1,5 sekundy. Podobné zařízení s polovičním výkonem (0,5 MW po dobu dvou sekund) pracuje také v závodě Škoda Auto v Kvasinách.

Na základě zkušeností z minulých let a průměrného počtu poklesů napětí v síti se díky inovativním UGS jednotkám sníží roční výpadky výroby o 365 minut v lakovně v Mladé Boleslavi a o 222 minut v lakovně v Kvasinách. Za tuto dobu se běžně nalakuje 740 karoserií. Obě zařízení během pilotního provozu už úspěšně vykryla více než 60 krátkodobých poklesů napětí elektrické energie.

Superkondenzátory společnosti Maxwell, kterou shodou okolností nedávno koupila Tesla.

„Řešení zaujalo i další průmyslové podniky, které se ve svých výrobních závodech s krátkodobými poklesy napětí potýkají. Díky úspěšné realizaci ve Škoda Auto nyní řešíme dodávku technologie ultrakapacitoru i dalším zákazníkům. Vybrat si mohou realizaci zařízení na klíč, nebo formu garantované měsíční služby,“ vysvětluje Robert Vinický, předseda představenstva společnosti Local Energies ze skupiny E.ON, která ultrakapacitory zákazníkům jako jediná v ČR dodává.

„Společně se ŠKO-ENERGO plánujeme významně zvýšit stabilitu sítě v našich závodech. Projekt UGS je tak důležitým krokem, díky kterému zajistíme, aby krátkodobé poklesy v síti velmi vysokého napětí neohrožovaly ani naše řídicí systémy, ani relevantní části výrobních procesů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Primeros 20kWh, Second Life Battery Powerwall
https://www.youtube.com/watch?v=LmbKT1sYStQ&t=53s

Obrázek uživatele Kuk

off
Víte kdo nepotřebuje na Halloween kostým aby někoho vystrašil?
Greta. :-)))
https://twitter.com/GretaThunberg/status/1190067742243606529

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OFF.
Európska Gigafactory 4 bude pravdepodobne v Dolnom Sasku

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Superkondenzátory od Tesly pomáhají ve Škodofce. ;-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Neviem, či som to dobre vypočítal, ale vyšlo mi, že kapacita toho superkondenzátora v kontajneri je iba 0,417kWh. Asi to na tento účel stačí, ale že je na to treba kontajner? Váhovo to vychádza na 5kWh Li-Ion bateriu. Objemovo možno 2x toľko.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Marek_

To jako, že baterka s kapacitou 5 kWh by dala výkom 1 MW? A pokud jsem to já správně pochopil, tak to není technologia LiIon baterie,takže to s kapacitou a hmotností LiIon baterky asi nelze srovnávat.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Písal som tam niekde, že 5kWh li-ion baterka má výkon 1MW ?! Napísal som, že 0,5kWh SC má takú hmotnosť ako 5kWh li-ion baterka a objem ešte o 2x viac. Je to tak zložité si predstaviť?

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Tomáš

To je dobře. Je vidět že se snaží.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

viz nize.

Mikrovypadky site a kdovijake jine "prasarny" v site nam zlikvidovaly nekolik elektronickych zarizeni. Reklamaci kvality napeti CEZ uspesne blokuje. Pry musim prokazat prubeh napeti a to certifikovanym zarizenim a opravnenou osobou. V Nemecku mi Distributor sam nabidnul nahradu za skodu vzniklou prepetim. V CEZku vam daji najevo, ze mate smulu. Doufam, ze neprijdu diky poruse v siti o nabijeci elektroniku v jednom ze tri EV.

Bohužel mám stejnou zkušenost a to čerstvou - včera 200 km zbytečně autem - čezu to zahaprovalo, nenaběhl kotel... nutný tvrdý reset regulace

Nejde na ten tvrdý reset regulace použít např. GD04 David? Mě to za několik let už ušetřilo tisíce zbytečných km....

Ještě větší chutovka je když je kalamita a cezem najata firma prehodi fáze....
Holt v čezku je stabilní elektřina z jádra...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Můžete se podělit o podrobnosti? O jaká konkrétně zařízení šlo, případně kdy a jak byla znehodnocena?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Byl to kamerovy system, 2x elektronicke cerpadlo Grundfos, DELL monitor. Stalo se jiz 2012. Kazdy vypadek zpusobil restart a to nekolikrat kratce po sobe. Pipalo to az to "chciplo".
Ted mam instalovany hlidac prepeti a podpeti. Kdyz se vyskytne anomalie, vypne se cely RD. Nabijecka EV je ale pripojena primo z pilire. Nejvetsi problem se siti je pri silnem vetru a hodne snehu kdyz stromy padaji do dratu. Pak to nekolikrat denne vypadne. Neni to ale ciste vypnuti, ale opakovane prerusovani jednotlivych fazi. 3f motor s vypadkem jedne faze muze byt velky problem.

Obrázek uživatele M.Krupka

Jednou mi přišlo po telefonní lince 22kv.Ano 22000V. To byl panečku hukot. Krabičky a krabice lítat ze zdi je opravdu zážitek na celý život. Hořel kabel tel.linky. A já se podruhé narodil, když jsem seděl cca 50cm od modemu a telefonu, který byl s tím spojený. Odešlo toho hodně. Tu černou šmouhu kolem té krabičky tel.přípojky jsem si zatím nechal na památku na zdi. A někdy stačí tak strašně málo. Dělnická profese zvedne tel.linku a dotkne se s ní nádražáckého vedení. A je průser a je vymalováno. Na druhé straně to dostala ústředna nějakého vysílače radia. Rádio nevysílalo :-) divné :-). Škoda u nich asi 200tis. U nás relativně málo.
Tomu se říká přepětí. Proti tomu neexistuje ochrana.

Vzdusne vedenia su vzdy problem. 100% ochrana proti prepetiu neexistuje, no spravne nainstalovany retazec zvodicov jednotlivych typov dokaze podstatnu cast prepetovych incidentov eliminovat.

Částečně se dá chránit stejnosměrným napájením, pokud to umožní spotřebiče, takže po silném přepětí měním případně jen levný napájecí zdroj..

Zeptam se na model hlidacu? Dik

aliexpress.com/item/32786818972.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d0IFk8A

Na 3f motor povinně motorový spouštěč c.. Stojí pakatel... K ceně motoru...
Já je dávám i na 1f motory..

Na tepelnem cerpadle je spoustec, ale treba u 3f cerpadla ve studni neni. Popremyslim, diky.


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil